شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱

چرا «مرگ بـر اسرائیل»؟!

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۶
کد مطلب: 373172
جای شگفتی بسیار است كه برخي افراد در داخل كشور، سعي در القاي شك و تردید در اين موضوع اساسي جهان اسلام را داشته و با طرح شبهاتی نامربوط و بي‌اساس مي‌كوشند، اذهان جامعه مسلمان ايران را از اين مسأله مهم دور سازند.
به گزارش جهان، محمد زنـدی در وبلاگ "طی‌طریق" نوشت:
«من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌هاي اسلامي مي‌خواهم كه براي كوتاه كردن دست اين غاصب [اسرائيل] و حاميان آن به‌هم بپيوندند و جميع مسلمين جهان را دعوت مي‌كنم كه آخرين جمعه ماه مبارك رمضان را كه از ايام قدر است و مي تواند تعيين كننده سرنوشت مردم فلسطين نيز باشد را به‌عنوان روز قدس اعلام نمايند.»
 
جملات فوق بخشي از سخنان تاريخي حضرت امام(ره) است كه سرآغاز جنبشي جهاني؛ عليه رژيم صهيونيستي بود و تا به امروز نيز افراد زيادي از سراسر جهان به اين نداي معمار كبير انقلاب، لبيك گفته و در اين روز مقدس، با راهپيمايي‌هاي گسترده؛ انزجار و تنفر خود را از اقدامات و جنايات ددمنشانه اين رژيم منحوس اعلام مي‌نمايند.
 
اما جای شگفتی بسیار است كه برخي افراد در داخل كشور، سعي در القاي شك و تردید در اين موضوع اساسي جهان اسلام را داشته و با طرح شبهاتی نامربوط و بي‌اساس مي‌كوشند، اذهان جامعه مسلمان ايران را از اين مسأله مهم دور سازند.
 
نمونه بارز و عيني اين امر، در راهپيمايي روز قدس سال 88 كاملاً مشهود بود كه عده‌اي با سخنان و شعارهاي نابهنجار و تفرقه برانگيز خود، سعي در كم اهميت؛ يا بطوركلي بي‌اهميت جلوه دادن موضوع فلسطين در نزد افكار عمومي كشور را داشته و با سردادن شعارهايي هم چون «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران!»؛ نه تنها دل مردم مسلمان کشورمان، بلكه دل هر آزاده‌اي كه از ديدن عذاب فلسطينيان رنج مي‌كشد را نيز به درد آوردند!
 
اولين سؤال اساسي كه در اين مورد به ذهن خطور می‌کند اين است كه؛ چگونه ممكن است در كشوري كه داعيه حمايت از فلسطين را داشته و خود را از پيشگامان در اين عرصه مي‌داند، چنين اقدامات ضدارزشي رخ دهد؟!
 
شايد برخي افراد بگويند كه اين افراد هنجارشكن، عده‌اي قليل بوده و محل از اعراب و اعتنا را بر نخواهند انگیخت، اما همين تعداد اندک نيز ممكن است با بسط و القاي تفكرات التقاطي خود، اذهان مردم بالاخص جوانان را تخريب نموده و از آنها در جهت اهداف شوم خود سوءاستفاده نمايند.
 
پس همين امر نيز وظيفه ما در برابر اين تفكر انحرافي را مضاعف مي‌كند كه با تبيين و تشريح صحيح مسائل و بالابردن سطح آگاهي همگان در موضوع فلسطين، درجهت مقابله با آن برآييم.
 
شايد بسيار شنيده باشيد سؤالاتي هم چون:
 
- موضوع فلسطين به ما چه ارتباطي دارد؟
 
- چرا با وجود تمامي گرفتاري‌ها و مشكلات داخلي بازهم بايد به فكر مسأله فلسطين باشيم؟
 
... و سؤالاتي از اين دست؛ كه در این نوشتار سعي در پاسخ‌گويي مناسب و دقيق به اين شبهات کاذب و سؤالات غير واقعي را داريم:
 
1- ما به‌عنوان يك مسلمان وظيفه داريم از هم‌كيشان و هم‌مذهبان خود در مقابل دشمنان مشترك، دفاع نماييم. در اين مورد چه در كتاب‌الله و چه در فرموده هاي پيامبر اكرم(ص) و اهل‌بيت(ع)، تأكيد و سفارش فراوان شده است.
 
دين اسلام، دين رحمت و عطوفت و حمايت بين دوستان است و گرايش‌های قومي و نژادي و گروهي درآن راه ندارد.
 
در قرآن کریم آمده است: «محمّد رسول الله الذين معه اشداء علي الكفّار رحماء بينهم/(فتح/29)» كه اين آيه اشاره مستدل و مستقيم بر وحدت و يكپارچگي و مهرباني با هم مسلكان و برخورد شديد و قاطع با كفار و ظالمان داشته و دارد كه مصداق عيني "الكفّار" در جهان امروزي آمريكا و اسرائيل غاصبند.
 
2- هويت ملي ايرانيان در تضاد آشكار با موجودیت اسرائیلیان قرار دارد به‌طوري‌كه هيچ وجه اشتراكي في‌مابين ما و آنها وجود نداشته و ندارد.
 
عقايد، افكار، آداب، سنن، انديشه، اعتقادات، نگرش و در يك كلام منافع ايران و اسرائيل در برابر هم قرار دارند كه اين امر نيز لزوم مبارزه با ایشان را دوچندان مي‌كند.
 
به‌عنوان مثال؛ ترويج ايران هراسي و نشان دادن چهره‌اي موحش از ايران و ايراني در افكار عمومي بين‌الملل؛ ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی؛ تجهيز و تعليم گروهك‌هاي ضدانقلاب در جهت اقدامات خرابكارانه در ايران؛ قرباني كردن هموطنان بي‌گناه و همچنين حمایت بی‌قید و شرط از فرقه‌ها، گروهک‌ها و سازمان‌هاي معاند و مخالف با مردم و نظام اسلامی ایران؛ تنها گوشه‌اي از فعاليت‌هاي اين رژيم در راستای ضديّت با ملت و نظام جمهوري اسلامي است كه مي توان به آنها اشاره كرد.
 
عده‌اي در داخل کشور اين شبهه را مطرح مي‌كنند كه مگر ما با اسرائيل مرز مشترک داشته یا در حال جنگ رودررو و مستقيم هستيم كه در مواجهه با آن تا اين حد شدت عمل به خرج می‌دهیم؟!
 
در پاسخ به اين افراد نیز مي‌بايست به چند نكته ضروري اشاره كرد.
 
احتمالاً اين روزها در ميان مردم و رسانه هاي گوناگون، واژه‌اي بنام "جنگ نرم" را زياد شنيده باشيد.
 
همان‌طور كه از نام آن نيز پيداست؛ جنگ نرم، جنگي تن‌به‌تن و مستقيم، همانند جنگ‌هاي معمول نيست بلكه هدف از اين نوع مقابله، ايجاد انحطاط فكري و عقيدتي در ميان مردم هر كشوري، بوسيله رسانه‌هاي ديداري و شنيداري مهاجم، است.
 
حال مي‌بايست اين نكته را متذكر شد كه هم اکنون ما در جنگ نرم مستقیم با آمريكا و اسرائيل و هم‌پيمانان آنها به‌سر مي‌بريم كه جنگي حتي سخت‌تر و فرسايشي‌تر از 8 سال دفاع مقدس است.
 
 از اين روی بايد با تمامي قوا و ابزارهاي كارآمد موجود در مقابل اين هجمه نرم ايستادگي كرد چراکه هم اکنون بنی‌اسرائیل پس از قطع امید از تسخیر «ارض نیل تا فرات» به تسخیر «قلوب اهالی نیل تا فرات» روی آورده است.
 
غول‌های رسانه‌ای صهیونیست هم اینک تمام مساعی و تلاششان را بکار بسته‌اند تا با سوق دادن افکار عمومی به سمت و سوی مسائل فرعی و دست چندم، «ارزش‌ها را بی‌ارزش» و «آرمان‌ها را دست نیافتنی» جلوه دهند!
 
درست است كه ما با اسرائيل مرز مشترك نداشته و ظاهراً از جانب اين رژيم خطري را احساس نمي‌كنيم ولی واقعيت امر حاكي از تهاجم وسيع اين رژيم به شكل نرم است.
 
زماني كه ما در ایران اسلامي‌مان، مواردي چون روز قدس سال 88 را مشاهده مي‌كنيم با اندكي تأمل درمي‌يابيم كه در جنگ نرم كنوني، پاسخ «تك» رسانه‌اي دشمن را با «پاتك» افزايش آگاهي عموم درباره وجوب دفاع از مقاومت مردم مظلوم فلسطين؛ نداده‌ايم.
 
اين امر مؤيد آن است كه دشمن صهيونيستي نه تنها تا لب مرزها بلكه تا درون خانه و خانواده و اذهان ما نيز پيشروي كرده و ما کماکان با موضع تساهل، تسامح به اين قضايا مي‌نگريم!
 
البته امروزه نمي‌توان گفت كه ما با اسرائيل هم‌ مرز نيستيم زيرا گزارش‌هاي موثق حکایت از ايجاد پايگاه‌ها و حضور نيروهاي اسرائيلي در مرز مشترك ما با كشورهايي چون؛ جمهوری آذربايجان، تركيه، منطقه خودمختار كردستان عراق و...، دارد!
 
به هرحال بحث و بررسي پيرامون ابعاد تهاجم دشمن صهيونيستي احتياج به زمان و مجالي فراوان دارد اما این قبیل نوشتارها، تلنگري به من و شماست تا اندكي به فكر فرو رويم و بدانيم اسرائيل نه فقط غاصب سرزمين مسلمين فلسطيني، بلكه دشمن مشترك تمام مسلمانان عالم است و مطمئناً پس از فارغ شدن از موضوع فلسطين و براساس شعار كذايي؛ "از نيل تا فرات" آرام نخواهد نشست و لكه ننگ آن دامان تمامي بلاد اسلامي را خواهد آلود.
 
اکنون دشمنی با اسرائیل عین حمایت از منافع ایران اسلامی است. غرض آنکه با وجود تمام چندجبهگی‌ موجود در نبرد با دشمن صهیونیستی نباید از اصل فارغ شد و می باید ریشه این شجره ملعونه را منقطع کرد. هم اینک شیشه عمر أم‌الفساد خاورمیانه تَرَک برداشته و تنها تلنگری کوچک آن را خواهد شکست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


داغدار غزه
Iran, Islamic Republic of
مرگ برای اسرائیل و اسرائیلی و حامیان کثیف آن رژیم کودک کش کافی نیست... آنها باید زجرکش و زنده بگور شده و بسزای اعمال متجاوزانه و غاصبانه و خونین شان برسند انشاا...