پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۱

نامزد جانشینی کاترین اشتون+عکس

جمعه ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب: 373073
دولت ایتالیا ˈفدریکا موگرینیˈوزیر خارجه کنونی این کشور را به طور رسمی به عنوان نامزد جانشینی ˈکاترین اشتونˈ نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا معرفی کرد.
نامزد جانشینی کاترین اشتون+عکس
به گزارش جهان به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی ایتالیا (آنسا)، ˈمتئو رنتزیˈ نخست وزیر ایتالیا در نامه ای خطاب به ˈژان کلود یونکرˈ رییس کمیسیون اروپا موگرینی را به طور رسمی به عنوان نامزد برای نقش نماینده عالی و نایب رییس کمیسیون اروپا و جانشین خانم اشتون معرفی کرد.

براساس این گزارش، رییس کمیسیون اروپا پس از جمع آوری اسامی کاندیداها، کار دشواری پیش رو خواهد داشت زیرا یکی از موانع اصلی برای تشکیل تیم جدید این است که بتواند چراغ سبز اجتناب ناپذیر پارلمان اروپا را در خصوص سهم زنان به دست آورد.

هم اکنون علاوه بر موگرینی از ایتالیا به عنوان کاندیدای زن، خانم ˈمالمسترومˈ از سوئد، ˈجورواˈ از جمهوری چک و ˈبراتوسکˈ از اسلونی نیز نامزد شده اند و احتمالا ˈتیسنˈ از بلژیک و ˈکریستالینا جئورجیواˈ کمیسیونر فعال بلغارستان نیز به این فهرست اضافه خواهند شد.

این در حالی است که ˈمارتین شولزˈ رییس پارلمان اروپا پیشتر اعلام کرد که لازم است دستکم ۹ کاندیدای زن معرفی شوند.

از این رو، یونکر به عنوان رییس جدید کمیسیون اروپا خود را برای بحث و معامله با دولت های اروپایی و نیز درخواست احتمالی از آنها برای تغییر کاندیداهایشان آماده می کند. وی موظف است که پس از اجلاس ۳۰ اوت ، در خصوص مرد و یا زن بودن نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصمیم بگیرد.

برخی محافل اروپایی عقیده دارند که خانم موگرینی شانس زیادی برای ایفای نقش نمایندگی عالی سیاست خارجی اروپا ندارد، زیرا رییس جدید کمیسیون اروپا خانم ˈکریستالینا جئورجیواˈ را با اینکه هنوز رسما نامزد تصدی آن مقام نشده است، برای آرام کردن اعتراضات کشورهای اروپای شرقی که عقیده دارند موگرینی نزدیک به روسیه است، ترجیح می دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خوش بحال ظريف،افسوس براي جليلي؟