شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴۷
۳۰

واکنش شیخ فهد به اقدام مدیر تیم امید

يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۴۴
کد مطلب: 381272
رئیس شورای المپیک آسیا در مورد اقدام مدیر تدارکات تیم امید ایران اظهار نظر کرد.
واکنش شیخ فهد به اقدام مدیر تیم امید
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، شیخ فهد رئیس شورای المپیک آسیا در پاسخ به سوال خبرنگار ژاپنی در مورد اقدام مدیر تدارکات تیم ملی فوتبال ایران که چندی پیش خبرساز شد، این موضوع را ناشی از تفاوت فرهنگی دانست.

تابناک هم در این باره نوشت: زن کره‌ای که ‌در این ماجرا مورد آزار جنسی قرار گرفته، به پلیس گفته که این اتفاق پس از مسابقه و هنگامی که وی و یکی از مسئولان تیم ملی می‌خواستند با هم عکس بگیرند، رخ داده و ظاهراً مسئول مربوطه دچار تفاوت فرهنگی شده بوده و برای اینکه خود را تبرئه کند به دروغ گفته، نمی‌داند تماس فیزیکی با بخش‌هایی خاص از بدن یک زن غیرقانونی است؛ موضوعی که شاید از یک شهروند قبایل بدوی آفریقایی ‌پذیرفته باشد، ولی دست‌کم ‌یک شهروند جمهوری اسلامی این را می‌داند و ‌به این خطوط قرمز بدیهی در کشور خودمان آگاه است.

در همین زمینه، کمیته رسمی بازی‌هایی آسیایی اینچئون «IAGOC» نیز بروس‌لی را ‌مسئول رسیدگی این پرونده کرد و اعلام نمود، در ضمن بررسی این ماجرا، در صورت رخ دادن اتفاقات مشابه، تنبیه سنگین‌تری‌ برای متخلفان در نظر خواهد گرفت؛ اما این پایان ماجرا نبود و پس از آن، از امروز اعلامیه‌ای بر دیوار دهکده المپیک نقش بسته که عملاً اعتبار مردم ایران را نشانه رفته و از این بابت، باید از خجالت مسئول محترمی که ‌آبرو‌ یک ملت را به بازی گرفت، درآمد.

در بخشی از این اعلامیه که تصویر آن را ‌مازیار ناظمی، مدیرکل روابط عمومی وزارت ورزش ثبت کرده و انتشار یافته، آمده است: «... خشونت جنسی یک جرم جدی است که می‌تواند ذهن و اندیشه را بی‌خاصیت کند. خشونت جنسی شامل هر رفتاری می‌شود که با تماس بدنی منجر به تجاوز جنسی شود. هر کس با هر ملیتی تنبیه خواهد شد و این رفتار ممکن است که ‌شأن ملتش را پایین بیاورد...» و در بخش دیگر نیز بر ممنوع الخروجی و برخوردِ مطابق با قوانین کره جنوبیِ با متجاوزین تأکید شده است.

این اعلامیه برای چند هزار ورزشکار مطرح قاره کهن ـ که در دهکده المپیک اینچئون گرد هم آمده‌اند ـ این پرسش را پیش می‌آورد که این اعلامیه عجیب و بی‌سابقه در پی وقوع کدام رخداد ‌بر دیوار‌ها نقش بسته و ‌اگر شخصی نیز متوجه ماجرا نشده بود، با این اطلاعیه در جریان قرار می‌گیرد و ضربه محکمی به اعتبار مردممان ‌فرود می‌آید؛ مردمی که بنا بر گفته این مسئولِ متخلف، نمی‌دانند تماس جنسی جرم است و باید با نصب این اعلامیه، آزار جنسی را برایشان تعریف کرده و توضیح داد!

مسئولان فدراسیون فوتبال به جای واکنش فوری و درخواست بازگشت سریع ایشان به کشور و پوزش از ملت ایران به دلیل ‌قصور در اعزام چنین افرادی، اعلام موضعشان را به گزارش پلیس واگذار کرده و در عمل در این زمینه تلاش شده با سکوت، ماجرا کمرنگ شده و به فراموشی سپرده شود؛ اما آیا بازی با آبرو‌ یک ملت توسط یک مسئولِ بی‌مسئولیت قابل چشم پوشی است؟!

حقیقتاً چند بار دیگر باید شاهد انتشار چنین اخباری پیرامون مسائل جنسی نه درباره شهروندان،‌ که درباره مسئولان و فرستادگان رسمی کشور در رسانه‌های بین‌المللی باشیم؟ آیا وقت آن نرسیده اندکی به آبرو‌ مردممان بیندیشیم و با عاملان چنین آبروریزی‌هایی برخورد جدی شود تا دیگر شاهد چنین کارهایی از سوی اشخاصِ ‌اسماً ‌مسئول نباشیم و برای پاسداری از آبرو‌ ملت نجیب ایران، قاطعانه برخورد کنیم؟

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باید به شدت با این فرد بی جنبه که باعث آبروریزی ایران شده برخورد بشه تا دیگه تکرار نشه نه اینکه ماست مالی بشه مثل همیشه
حسن
با سلام ، كجاي كاري دوست عزيز اين يارو يا رئيس كميته المپيك ميشه يا وزير ورزش ميكننش !!!! با اين جور افراد برخورد ميشه ولي هميشه برخورد ها تو ايران صعودي ؟؟؟؟؟؟؟
علی رضایی
هرچی باشه این فرد هم یکی از ما ایرانی هاست و حاصل تربیت همین کشورمونه. باید ایشونو مجازات کرد ولی نباید همه تقصیر گردن ایشون باشه.
اگر مایلید فرش قرمز برای ایشان پهن کنیم و روی سرمان حلوا حلواش کنیم طفلک را!!!!
این حاصل تربیت کشورمون نیست این حاصل تربیت خانواده بی فرهنگه باید با چنین افراد بی فرهنگی برخورد جدی بشه چرا انقدر مسئله رو ساده فرض میکنی؟
"کمیته رسمی بازی‌هایی آسیایی اینچئون «IAGOC» نیز بروس‌لی را ‌مسئول رسیدگی این پرونده کرد و اعلام نمود"
راضی نبودیم اون مرحوم تو زحمت بیفته!
ببین یارو چه گندی زده که بروس لی رو کردن مسئول رسیدگی به پرونده
حران
Iran, Islamic Republic of
من نمیدونم چه زمان و چه کسی توی دهن این فوتبال سرکش خواهد زد که اینگونه آبروی ما رو در همه چیز می‌برد!!!
به به از این فوتبال
123
واي چه فضاحت بار
خجالت آوره باعث شرمندگيه
آبروي تمام ايران با اين موضوع رفت
آدم شرم مي كنه
Iran, Islamic Republic of
اگر این اتفاق در دولت احمدی نژاد می افتاد ؟؟؟؟!!!!
این اشخاص کی کارمند شده اند همه چیز را سیاسی نکنید ریشه یابی کنید
محمد
Germany
مگه نیفتاد؟؟؟
دیپلمات محترم تو برزیل و استخر مختلط و دختربچه و ... به همین زودی یادتون رفت؟؟
البته حافظه ضعیف و فراموشی از خصوصیات بارز ما ایرانیاس..
یاد استخر برزیل افتادم
Iran, Islamic Republic of
اين كه مسئول خريد تيم ملي (غير دولتي) بوده، در زمان احمدي نژاد همين اتفاق توسط سفير توي برزيل افتاده! حاج آقا هر هفته ميرفته استخر مختلط ديگه يه بار از دستش در رفت و تفاوت فرهنگي كرده بود دختره رو...
مگه تو برزیل از این بدتر اتفاق نیفتاد....
Iran, Islamic Republic of
در دوران احمدی نژاد هم اتفاق افتاد، در استخری مختلط در برزیل! اگر آنوفت کاردار فرهنگی ایران را مجازات علنی میکردند این اتفاق تکرار نمیشد!
mahdi
هر چند از این دست اتفاقات در جوامع غربی زیاد است اما به احترام مردم ایران باید با شدت برخورد گردد تا درسی برای تمامی ورزشکاران ایرانی که نمکاینده ملت ایران میباشند باشد.
Iran, Islamic Republic of
ایشون خودشون رو زدند به کوچه علی چپ
تو کشور ایران اگر خیلی یک دختر یا زن باحیا و با شرف باشه به خاطر حذف آبرو در مقابل این اعمال هیچ شکایتی نمی کنه به خاطر همین این مردم اینقدر بی ظرفیت و بی فرهنگ هستند .
تو کشورهای خارجی مثلاً سرکار خانم جنیفرلوپز خود را در مقابل این اعمال بیمه می کنه .
شما فکر می کنید اکثر مردها و زن ها ایران برای چی به کشورهای خارجی مخصوصا عربی و یا ترکیه سفر می کنند مخصوصا مردها ؟
Iran, Islamic Republic of
بابا اين بنده خدا يه كاري كرده ابروشو نبريد حتما پشيمانه زياد موضوع را كش دار نكنيد بلاخره زن و بچه داره زندگيش نابود ميشه بي سر و صدر قال قضيه را بكنبد
آبروی یک ملت مسلمان رو زیر سوال برده شما می گید پشیمونه؟! حداقل اگه داخل کشور بود و بعنوان یک شخصیت حقیقی می شد اغماض کرد ولی وقتی کسی بعنوان نماینده یک ملت مانند وحوش رفتار می کنه باید به حداکثر مجازات ممکنه برسه تا عبرت سایرین باشه,با پول بیت المال برای انجام یک کار مشخص اعزام شده و نتیجه عملکردش علاوه بر بی عرضگی در عرصه کاری آبروی یک ملت رو برده
storeysal@yahoo.com
Iran, Islamic Republic of
موضوعی که شاید از یک شهروند قبایل بدوی آفریقایی ‌پذیرفته باشد

من يك طلبه از نيجريه هستم. چرا توهين مي كنيد؟ كجاي آفريقا به اين شكل مي باشد؟
United Kingdom
برادر محترم من هم به عنوان یک ایرانی که از خانواده طلبه هستم از شما عذر خواهی می کنم و نویسنده این متن هم نباید این نقل قول را انتقال می داد
Iran, Islamic Republic of
نمی‌دونم چرا این دولت و اون دولت می‌کنید
کلا آبروی ملت ایران رفته فرقی هم نمی کنه
وقتی دین و ایمان را دادی دست جایی دیگر بهتر از این نمیشه
حالا هی بزنیم تو سر این دولت و اون دولت
دولت که از بیچاره‌گی درونی افراد خبر نداره که بخواد جلوشو بگیره
مجید
چشم وزارت ورزش روشن. انقدر کار سیاسی کردند که کارهای فرهنگی فراموش شد.
وزیر ورزش باید خودش استعفا دهد در غیر اینصورت باید استیضاح شود.
Iran, Islamic Republic of
به فوتبال ربطی ندارد چون فوتبال در صدر اخبار قرار دارد برای همین برخی افراد که هیچ سابق ورزشی هم ندارند با پارتی و .. وارد فوتبال شده و این چنین ابروی ملت را می برند
Iran, Islamic Republic of
اعتبار به پاسپورت برگشته
خدا رو شکر
Iran, Islamic Republic of
فوتبال ايران با صرف صدها ميلياردها پول بيت المال جزء فاسد مالي و اخلاقي براي كشور ارمغاني نداشته است حال اين سوال مطرح است چرا مسئولان اين همه علاقه به ريخت و پاش بيت المال در اين فوتبال دارند جز منفت شخصي دليلي ديگر دارد.
ایشان هم مثل کاردار فرهنگی ایران در برزیل ارتقای درجه خواهند گرفت انشااله
رامین
آقای محترمی که شاید یه کاره ای باشی و اینو بخونی ، باشما حرف دارم

تا کی باید پارتی بازی و رابطه و پول و استعداد کشی داشته باشیم .
اینا فوتبالیستن آخه ؟
من و ده تا از رفیقام همین الان از تیم ملی قویتر هستیم .
حیف نون
حیف پول

طرف راه رفتن بلد نیست ، فقط تیپ و قیافه زده و فکر کرده فوتبالیسته .
باید شرم کرد به این نتایج و این روند ورزش کشور

واقعا شرم آوره
با اسم و آبرو و پول و حق و شرف ملت ایران بازی میکنید .
آدمای پولدار و بی درد وقتی بشن نماینده یه کشور اینجوره

آبرو کشور ما رفت
بیخود لاپوشی نکنید
mrsh
ای کاش از اول به این رقابت ها پانمی گذاشتیم که اینقدر ابروی ما ایرانی ها نرود هر گونه افتخار در این رقابتها جبران این ابروریزی را نمی کند.