جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۲۶

فاطمه هاشمی تبرئه شد +متن حکم

دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۴۷
کد مطلب: 381678
وکیل فاطمه هاشمی به فارس گفت: براساس نظر قاضی پرونده موکلم از اتهاماتش تبرئه شد.
به گزارش جهان؛ سید وحید ابوالمعالی وکیل فاطمه هاشمی در گفت‌وگو با فارس، گفت: براساس نظر قاضی پرونده موکلم از اتهاماتش تبرئه شد.

بخشی از حکم صادر شده از سوی دادگاه:

دادگاه با ملاحظه محتویات پرونده و لایحه اعتراضیه وکلای تجدیدنظرخواه و تشکیل جلسه دادرسی و استماع اظهارات تجدیدنظرخواه و وکیل ایشان و نماینده دادستان، اعتراض را وارد می­داند، زیرا که اولا، ماده ۶۹۸ قانون مجازات اسلامی مورد استناد دادگاه بدوی، تجدیدنظرخواه به اتهام نشر اکاذیب محکومیت یافته است و مطابق مفاد ماده مارالذکر و همچنینی ماده ۱۰۴ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ نسبت به اتهام نشر اکاذیب صرفا با شکایت شاکی خصوصی قابل پی­گیری و شروع به تعقیب دادسرا می­باشد.

لکن در پرونده مطروحه، تحقیقات و تعقیب جزایی توسط دادستان تهران صورت گرفته است (در حالی که) که دادستان قانونا (منحصرا) حق درخواست تعقیب نسبت به جرایمی که جنبه عمومی دارد، دارا می­باشد {توضیح: که در این پرونده چنین حقی وجود نداشته است}. ثانیا، موضوع مطروحه نسبت به ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای علی لاریجانی مطرح گردیده در صورتی که ایشان طی نامه شماره ۱۰/۶۸۴۷۹/د مورخ ۱۸/۱۰/۱۳۹۲ به رییس کل سابق دادگستری استان تهران صراحتا اعلام نمودند که نسبت به موضوع شکایتی مطرح نکرده و ندارند مضافا به این که تقاضای مختومه شدن پرونده را نمودند ثالثا به این که تجدیدنظرخواه شدیدا در مراحل دادرسی و جلسه رسیدگی و تحقیقات موضوع بیان اکاذیب را تکذیب می­نماید و اظهارا مشارالیها هیچ فعل مجرمانه یا ترک فعل مجرمانه­ای را به روسای محترم مجلس و قوه قضاییه نسبت نداده است و صرفا جنیه انتقادی داشته و فاقد نیت مجرمانه در بیان مطالب بوده است که این مطلب نیز از نوع گفتار و بیان ایشان احراز نمی­گردد.

لذا دادگاه به دلیل عدم احراز وقوع بزه با پذیرش تجدیدنظرخواهی و ضمن نقض دادنامه معترض­عنه مستندا به بند یک ماده ۲۵۷ قانون آئین دادرسی کیفری و اصل برائت، حکم برائت تجدیدنظرخواه خانم فاطمه هاشمی بهرمانی را صادر و اعلام می­دارد رای صادره قطعی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


طارهرخانی
مشخص بود چون این خانواده 35 سال است به همین صورت قانون را دور زاده اند .......؟
خدا عاقبتشونو ختم به خیر کنه.
اصغری
برا خودت اول از همه عاقبت بخیری بخواه که بیشتر از همه خودت به اون نیاز داری
Iran, Islamic Republic of
حداقل متن را بخوان بعداینطور قضاوت کن
میران
آخه سواد ندارن و یا اگرم دارن حقیقتو نمیتونن ببینن
عباس
برفرض اينا قانونو دور زدن،يك شخصي هست بنام احمدي نژاد كه اصلا قانونو قبول نداره!اونوچي ميگيد؟؟؟
محمدیان
اگه حکم اعدام میدادن راضی می شدین؟
حسینی
درود بر خاندان مکرم هاشمی
United States
خود شما سايتتان را پر كرده ايد از بد و بيراه به هاشمى آنوقت نگرانيد كه چرا فاطمه هاشمى بخاطر دو تا جمله انتقاد از لاريجانى محكوم نشده ؟! چقدر منصفانه نظر ميدهيد و لايك ميزنيد !
توفیقی از قزوین
اگر به منطق والده مکرمشان باشه ، چون نتیجه دادگاه مطابق میل ما نیست
پس : مردم بریزند توی خیابونها!!!!!
حیدر
اگر به منطق شما باشه میگین اعدامش کنن
توفیقی از قزوین
شاید بگوییم ولی در نهایت به قانون تمکین می کنیم نه اینکه بریم ساندویج بخوریم!!!!!
احمد
اينهم دليلي مبني بر بيگناهي خاندان هاشمي.بسوزين ازين راي
توفیقی از قزوین
ما بیشتر برای لنگه کفش دزدها می سوزیم که وکیل مثل سید وحید ابوالمعالی ندارند و به کسانی وصل نیستند
Lao People
اگر غیر از این میشد تعجب میکردیم.......!!!1
مراد
پس دیگه تعجب نکن اخوی ساکت بمون برات بهتره
Iran, Islamic Republic of
... اين خانواده كلا معصوم و مظلوم هستند. معمولا هم يا كلا بيگناه هستند، يا در مرحله !!!...
مجاهد
معصوم و حق به جانب فقط شماها هستین که از مصونیت آهنین برخوردارین فرزندان هاشمی هم محاکمه شدن هم زندان رفتن به شماها حتی نمیشه گفت بالا چشتون ابرو
توفیقی از قزوین
شکست نفسی نفرمایید !می دانی چند نفر به جرم اعتراض به سفر هاشمی به قم به زندان افتادند به کی نمی توان گفت بالای چشمت ابروست؟
سال 88 فائزه در کدام جمعیت رهبری می کرد ؟ خیلی مظلومید؟روزنامه یا لثارات و 9 دی را تعطیل کردید بمیرم برای ناتوانی و مظلومیت شما
رضا
غیر از این بود شک می کردیم!!!
متین
پشتم گرمه ....!!!!! نتیجه دادگاه م .ه هم از حالا مشخص است ..!!!!!!
سئا
Iran, Islamic Republic of
فكر نكنم كسي جز اين انتظاري داشت.
انقدر از اين خانواده و آسيبي كه كارهاي آنها به اسلام ناب محمدي زده متنفرم كه حاضرم خداوند از عمر من بگيره و به اندازه ي نصفش از عمر اين خانواده كم كنه.
Iran, Islamic Republic of
اون یکی هم که اومده بودساندویچ بخوره...
Iran, Islamic Republic of
از قبل هم معلوم بود. فقط یخورده میخواستن تو بوق کنند و مظلوم نمایی که ببینید که فرزندان آیت الله هاشمی را دارن دادگاهی میکنن.
Iran, Islamic Republic of
......احسنت بر و بچ رفسنجانی . از الان حکم مهدی هم مشخص شد . الکی وقت خودتونو تلف نکنید
م
United Kingdom
حداقل خدا را شکر بالاخره فرق بین انتقاد از شخص حقوقی را نسبت به توهین ، مردم بهتر فهمیدن و این رویه می تواند به بحث آزادی بیان مشروع در جامعه خیلی کمک نماید و در مجموع نوع بر خورد دادگاه با این قضیه می تواند رویه و سنتی شود برای تکرار صدور چنین حکمهایی در موارد مشابه وتکرار موارد مشابه
حال اینگونه استنباط قاضی محترم وصدور رای در اینده به نفع مردم طرفدار کدام جناح می باشد قاعدتا مهم نبوده واما جای تامل زیاد دارد
هر چند در تابعیت و سر سپردگی به حکم صادره همه ما ملزم هستیم