شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۸

جشن مردم فلسطین و لبنان+تصاویر

چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۴۸
کد مطلب: 377178
رهبران مقاومت فلسطینی در پی برقراری آتش بس نامحدود در اظهاراتی بر پیروزی مقاومت در جنگ ۵۱ روزه رژیم صهیونیستی تاکید ورزیدند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، در پی توافق گروههای مقاومت و رژیم صهیونیستی که با میانجیگری مقامات مصری حاصل شد، آتش بس نامحدود از ساعت هفت امشب (۲۰:۳۰ به وقت تهران) در غزه آغاز شد.
 

در پی آغاز آتش بس نامحدود در غزه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری به جشن و پایکوبی پرداختند. فلسطینیها به ویژه در غزه تاکید دارند پذیرش شرایط آتش بس توسط رژیم صهیونیستی پس از گذشت ۵۱ روز از تجاوزات همه جانبه علیه غزه، پیروزی مقاومت محسوب می شود، به ویژه اینکه در این جنگ صهیونیستها هیچ دستاورد قابل ذکری غیر از کشتار زنان و کودکان فلسطینی نداشته اند.

همچنین مردم لبنان به ویژه در اردوگاه های آوارگان فلسطینی عین الحلوه، المیه و الرشیدیه جشن و پایکوبی برا به علت پیروزی مقاومت در نبرد علیه صهیونیستها آغاز کردند.

اظهارنظر مقامات فلسطینی

"سامی ابوزهری" سخنگوی حماس نیز در اظهاراتی تاکید کرد: مقاومت، رژیم صهیونیستی را در عمق سرزمینهای تحت اشغالش هدف قرار داد تا شکستش را به اثبات برساند.


وی افزود: بهای این پیروزی این است که راه آزادی قدس و کل فلسطین را فراهم می کند و ما هم اکنون یقین داریم که به قدس نزدیک تر شده ایم.

ابوزهری همچنین از کشته شدن دو نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در آخرین حملات گروههای مقاومت فلسطین به شهرک اشکول خبر داد.

وی افزود: به صهیونیستها می گویم که پس از آغاز آتش بس با تصمیم حماس می توانند به منازل خود بازگردند.

سخنگوی حماس تاکید کرد: ما پیروزی خود را در این جنگ اعلام می کنیم، مقاومت در این جنگ آن چیزی را محقق کرد که ارتشهای عربی در تحقق آن ناکا مانده بودند.

وی افزود: ما زمانی پیروز شدیم که قدرت بازدارندگی و اسطوره ارتش شکست ناپذیر این رژیم را از بین بردیم. ما زمانی پیروز شدیم که مقامات اسرائیلی به طور رسمی خواهان تخلیه شهرک‌ها توسط شهرک نشینان شدند.


"عزت الرشق" از رهبران ارشد حماس نیز تاکید کرد: اشغالگران صهیونیست در طول ۵۱ روز گذشته از تحقق حتی یک موفقیت نظامی ناکام ماندند و تنها مرتکب جنایات جنگی علیه غیرنظامیان شدند.

"فوزی برهوم" سخنگوی حماس نیز تاکید کرد: ما بر عهد خود باقی مانده ایم و تفنگ و موشکهای خود را تا زمان آزادی کامل فلسطین آزاد نمی کنیم.

جزئیات توافق آتش بس نامحدود

"محمود عباس" نیز در اظهاراتی اعلام کرد: آتش بس نامحدود در غزه شامل ورود مواد غذایی، دارویی و مصالح ساختمانی به غزه (جهت بازسازی غزه) می شود.

وزارت خارجه مصر نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد: برای حفظ جان مردم بی گناه غزه و بر اساس پیشنهاد مصر (۲۰۱۴) و توافقات قاهره در سال ۲۰۱۲ طرف فلسطینی و اسرائیلی با آتش بس جامع و دو طرفه موافقت کردند. بر اساس این توافق گذرگاههای میان غزه و اسرائیل باز خواهد شد تا کمکهای بشردوستانه و مصالح ساختمانی جهت بازسازی غزه وارد این باریکه شود.

همچنین بر اساس این توافق مسافت مجاز برای صیادی در سواحل غزه برای فلسطینی‌ها به ۶ مایل افزایش پیدا می کند.

میانجیگر مصری اعلام کرده است که مذاکرات غیر مستقیم میان دو طرف، برای رسیدن به توافق در موضوعات دیگر طی یک ماه آتی ادامه خواهد یافت.

آخرین آمار شهدای غزه

وزارت بهداشت فلسطین با صدور بیانیه ای آخرین آمار شهدای فلسطینی در ۵۱ روز جنگ را ۲۱۴۳ نفر اعلام کرد.

همچنین شمار زخمی ها در این جنگ به ۱۱ هزار و ۱۰۰ نفر رسیده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مبارك باشد.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد فلسطين. زنده باد حماس و ديگر گروههاي مقاومت. زنده باد حزب ا.. لبنان و زنده باد ايران اسلامي ارادتمند مهدي حسن زاده.....
علي
Iran, Islamic Republic of
بارهاثابت شده كه صهيونيستهاي وحشي و تمام دنياطلبان چيزي جز زبان زور و مقاومت حاليشون نيست.كاش همه مسلمانان اين رابدانند.
توفیقی
خدایا سپاسگذاریم!
سپاسگذاریم که وعده یاری و پیروزی ستم کشیدگان و مظلومان ،هم امید بود برای مقاومت مردم غزه هم بهترین تسکین درد برای از دست دادن عزیزانشان ، تسکینی بود برای سختی ها ، آوارگی ها و...
اکنون که وعده پیروزی به بار نشسته است سر به سجده شکر می گذاریم و می گوئیم خدایا سپاسگذاریم
کدوم نامردی به این نظر امتیاز منفی داده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
اذا جاء نصرالله والفتح
خدا در قران وعده داده باید ایمان بیاوریم - مبارکشون باشه
خدا ریشه غده سرطانی (اسراییل ) از روی زمین برداره
ابوالفضل
Iran, Islamic Republic of
آفرین برسپاه قدس وسردار سلیمانی