کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آموزش برخورد با کفار و مشرکان در قرآن؛ نه سازش، نه تسلیم

11 مرداد 1394 ساعت 9:16

در این سوره تسلیم کفار شدن به طور کامل و برای همیشه نهی شده است و این نهی از آیه آخر معلوم است.


گروه سیاست جهان نیوز ـ دکتر محمد لطفی زاده: در این مطلب نکاتی با تکیه بر تفسیر شریف المیزان از سوره مبارکه (کافرون) تقدیم می‎شود.
 
ابتدا ترجمه سوره مبارکه کافرون :
 
به نام خداوند بخشایشگر مهربان. بگو ای کافران. آنچه را که شما می پرستید هرگز من نمی‎پرستم. و نه هرگز شما پرستنده آن هستید که من می‎پرستم. و نه هرگز من پرستنده آنم که شما می‎پرستید. و نه هرگز شما پرستنده آن هستید که من می پرستم. دین شما از آن خودتان و دین من از آن من.
 
و بعد 6 نکته درباره محتوای سوره مبارکه کافرون :
 
1 -  این سوره گروهی از مشرکان و کافران (لجوج) را از بقیه جدا می‎کند و می‎فرماید اینها ایمان نخواهند آورد و خداوند یکتا را نخواهند پرستید. هرچند بسیاری دیگر ممکن است هدایت شوند و گواه تاریخ هم گرایش برخی کافران به دین مبین اسلام را ثابت کرده است.
 
2 - عده‎ای از بت‎پرستان به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله پیشنهاد کرده بودند یک سال ما خدای شما را بپرستیم و یک سال شما خدای ما (بت‎ها) را بپرست تا به این نحو سازش حاصل شود. این سوره نازل گشت و به صراحت و حتی با تکرار آیات (که نفی کننده پیشنهاد سال به سال کفار است) سازش را تقبیح نمود.
 
3 - در این سوره تسلیم کفار شدن به طور کامل و برای همیشه نهی شده است و این نهی از آیه آخر معلوم است.
 
4 - محتوای این سوره منطبق با شرایط صلح است وگرنه در هنگام صدور حکم و فرمان جهاد تکلیف دیگری باید انجام داد.
 
5 - از این سوره معلوم می‎شود باید در دین‎داری خود (بخصوص در دوره آخرالزمان) پافشاری نمود و با پیشنهاد مکارانه کافران و مشرکان دست از دین حق نکشید.
 
6 - از محتوای این سوره می‎آموزیم که با کفار و مشرکان باید طوری سخن بگوییم که اولاً مأیوس شوند و ثانیاً صریح و واضح و بدون ابهام مواضع خود را مشخص کنیم تا امکان سوء تعبیر هم از بین برود.


کد مطلب: 436418

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/sound/436418/آموزش-برخورد-کفار-مشرکان-قرآن-نه-سازش-تسلیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com