شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۹

ماجرای منتظری و عینک های ضد گلوله!

دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب: 166780
حمید داوودآبادی در وبلاگ خاطرات جبهه نوشت:

اوایل سال ۱۳۶۴ گروهی از فرماندهان و مسئولین جنگ و سپاه، در قم به دیدار آیت الله منتظری (قائم مقام وقت رهبری) رفتند. از جمله افرادی که در آن جمع حضور داشت، "محسن رفیق دوست" وزیر سپاه بود که وظیفه خرید سلاح و تجهیزات جنگی از خارج از کشور، بیشتر توسط او انجام می شد.

بعدها نوار سخنرانی منتظری در آن جلسه به طور محدود منتشر شد.
یکی از نکاتی که منتظری در آن دیدار اشاره کرد، ماجرای خرید "عینک ضدگلوله" از خارج برای رزمندگان اسلام بود.

منتظری (نقل به مضمون) می گفت:
"یک روز همین آقای رفیق دوست آمد پهلوی من و گفت:
- چون چشم عضو حساسیه، برای این که چشم رزمندگان اسلام مورد اصابت ترکش خمپاره قرار نگیره و آسیب نبینه، سفارش دادیم تعداد زیادی عینک ضدگلوله از خارج وارد کنند تا خدایی ناکرده عزیزان ما بر اثر ترکش نابینا نشوند.

خب من هم گفتم:
- خدا پدرتون رو بیامرزه که این قدر به فکر رزمنده ها هستید.
از اون روز به بعد من هی تلویزیون رو نگاه می کردم ولی چیزی ندیدم.

یک روز این آقای دکتر نمازی به من گفت:
- حاج آقا چی شده این قدر تلویزیون نگاه می کنید؟
که گفتم:
- آقای رفیق دوست گفته برای حفظ چشم رزمنده ها عینک ضدگلوله وارد کردند؛ ولی من هیچ رزمنده ای رو ندیدم که عینک ضدگلوله به چشمش باشه!

که آقای نمازی گفت:
- حاج آقا سر کارت گذاشته. اصلا توی دنیا عینک ضدگلوله نداریم که بخوان به این تعداد بخرند و به رزمنده ها بدهند."

و شاید منظور همان آخرین مدل اتومبیل های بسیار گران قیمت "آلفا رومئو" و "ب.ام.و ۷۳۵" ضدگلوله و ضدانفجار بود که برای حفظ جان تعدادی خاص، اختصاصی وارد کشور می شد!!!

گفتنی است داوود آبادی نویسنده کتاب از معراج برگشتگان بوده و در فیلم اخراجی های 1 و2 به عنوان مشاور فیلمنامه فعالیت می کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خجالت بكشيدوازخداوندومسلمانان شرم بكنيد واينقدردرپشت سرمومنان متوفي غيبت وبدگويي نكنيد وبه آن مرحوم والامقام توهين نكنيد وازخداوروزقيامت بترسيد
Iran, Islamic Republic of
در جواب اون هموطني كه از منتظري دفاع كرده بايد گفت برادر من، اگر منتظري دين و ايمان داشت از مهدي هاشمي قاتل جنايتكار دفاع نميكرد
Iran, Islamic Republic of
خواهشاً اين موارد را روشن بيان فرماييد تا مردم بصيرتشان بيش از پيش گردد...
هنوز برخي بر خلاف قول امام معظممان و مراجع عظام ،‌متأسفانه پا فشاري بر فهيم بودن ايشان دارند .....
متشكرم
دوستان عزيز جهان نيوز.ببينيد مقام معظم رهبري از آيت الله منتظري با تمام ايراداتي كه به ايشون وارد بوددر پيام تسليتشون چه جوري اسم مي برن.اگه امروز در حالي كه هيچ سمتي نداريم اين جوري باخط ولي‌فقیه زاويه داشته باشيم پس حق خرده گرفتن به رئيس جمهور رو ندريم.
خدا از او بگذرد ...
Iran, Islamic Republic of
در جواب اقایی که گفته منتظری اگر دین و ایمان داشت که....
باید بگویم..واقعا برایتان متاسفم که اینقدر به دین و ایما خود اطمینان دارید که خدایی می کنید و دین و ایمان مردم را می سنجید!!
Iran, Islamic Republic of
ايا مهدي هاشمي قاتل بود يا نه و ايا او مرحوم شمس ابادي را نكشته بود و ايا مگر او نبود كه در زمان شاه به اين جرم خود اعتراف كرده واز شاه تقاضاي عفو ملوكانه كرده بود . حالا كسي كه از اينفرد حمايت كند ايا دين و ايمان دارد ؟؟ اگر او نميدانست اشتباه كرد حمايت كرد و مجرم است و اگر ميدانست كه هم كار ان جنايتكار است. اينجانب خدائي نميكنم فقط حقيقت را كه خود با چشم خودم ديدم گفتم . البته از جنايات بعدي مهدي هاشمي ديگر نميگويم كه خود مثنوي هفتاد من كاغذ است.
Iran, Islamic Republic of
انتشار این مطالب واقعا حجالت داره
منتظری عالم بود اما به گفته امام ساده لوح بود و اطرافش پر بودند از منحرفین و منافقین اما چون جاهل بود اینها را ندیددددددد.