جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۱
۱
همراه با استان‌ها؛ شماره ۴۱

بسته استانی جهان نیوز// صحبت کردن با خرس در ارتفاعات چالوس/ سقوط مسافر تهرانی از آبشار/ مرگ پسر دانش‌ آموز با مشت همکلاسی/ راه اندازی تاکسی هوایی گناباد - مشهد/ زنده گیری مار افعی در منزل مسکونی/ «یسنا» سالم پیدا شد/ مقصدی جذاب برای گردشگران عمانی در ایران

جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 878324
چهل و یکمین بسته استانی جهان نیوز در اختیار مخاطبان قرار گرفت.
بسته استانی جهان نیوز// صحبت کردن با خرس در ارتفاعات چالوس/ سقوط مسافر تهرانی از آبشار/ مرگ پسر دانش‌ آموز با مشت همکلاسی/ راه اندازی تاکسی هوایی گناباد - مشهد/ زنده گیری مار افعی در منزل مسکونی/ «یسنا» سالم پیدا شد/ مقصد جذاب گردشگران عمانی
گروه جامعه جهان نيوز: تمرکز اخبار بر روی وقایع شکل گرفته در پایتخت شاید ناخواسته باعث شود تا اخبار سی و یک استان دیگر کشور کمتر مورد توجه قرار بگیرد. بسته استانی جهان نيوز تلاشی است تا بتواند اخبار جذاب استان‌ها را در فاصله کمی به صورت یک بسته خبری برجسته کند.

سعی خواهد شد که این بسته به صورت هفتگی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.

آذربایجان غربی - بیمار بدحال باعث فرود اضطراری پرواز استانبول - تهران در ارومیه شد
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان غربی گفت: پرواز استانبول - تهران به دلیل بدحال شدن یکی از مسافران خود در شامگاه نهم اردیبهشت، ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه ارومیه شد.

محمدعلی نائل قراملکی مدیر کل فرودگاه‌های آذربایجان غربی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پرواز شماره ۶۶۲۰ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول - تهران به دلیل وجود بیمار بدحال با درخواست خلبان در فرودگاه ارومیه به زمین نشست.

وی اضافه کرد: پس از فرود این پرواز در فرودگاه ارومیه، رسیدگی به وضعیت بیمار انجام شده و اقدامات اولیه توسط اورژانس مستقر صورت گرفته و بیمار به یکی از بیمارستان‌های ارومیه منتقل شد.


ایلام - زنده گیری افعی دم عنکبوتی در منزل مسکونی
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - افعی دم عنکبوتی در یکی از منازل شهر زرین آباد دهلران در استان ایلام توسط عوامل آتش‌نشانی زنده گیری و در طبیعت رها سازی شد.
 

خراسان رضوی - «تاکسی هوایی» بین گناباد - مشهد راه‌اندازی می‌شود
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - فرماندار گناباد گفت: طرح ایجاد «تاکسی هوایی» بین گناباد و مشهد با توجه به حجم زائران بارگاه رضوی و سفر ۲ میلیون زائر غیر ایرانی سالانه به مشهد در اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان قرار گرفت.

بر اساس گزارش ایرنا، رضا نصیری فرماندار گناباد روز سه شنبه در جلسه راهکارهای اقتصادی سازی فرودگاه منطقه‌ای شهدای گناباد با مشارکت مردم افزود: راه اندازی آموزشهای هوانوردی و خلبانی و تاکسی هوایی (ایرتاکسی) اولویت فرودگاه منطقه‌ای این شهرستان در سال جاری است.

وی بیان کرد: با توجه به امکانات و زیرساخت‌های لازم این فرودگاه برگزاری دوره‌های آموزش هوانوردی و خلبانی از طریق مسئولان مربوطه در دست پیگیری است که با راه اندازی آنها تعداد پروازها و جایگاه فرودگاه گناباد افزایش می‌یابد.

فرماندار گناباد ادامه داد: به موازات برقراری دوره‌های آموزش هوانوردی، راه اندازی رشته‌های مرتبط در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد نیز از طریق مسئولان این دانشگاه در سطوح کشوری به عنوان یک اولویت مهم در حال پیگیری است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی و وجود تعدادی از بقاع متبرکه و مرقد برادران امام رضا(ع) در گناباد و از طرفی قابلیت‌ها و زیرساخت‌های گردشگری سلامت، تصریح کرد: راه اندازی تاکسی هوایی در این مسیر موجب رونق بیشتر فرودگاه منطقه‌ای گناباد و منطقه خواهد شد.

نصیری با اشاره به پتانسیل‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی و کشاورزی گناباد گفت: می‌توان از فرصت راه اندازی فرودگاه این شهرستان برای تبدیل گناباد به عنوان بندرخشک و بارانداز کالای شرق کشور استفاده کرد که این مساله در رونق اقتصادی منطقه نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: افزایش تعداد پروازهای فرودگاه گناباد از یک روز به ۲ تا ۳ روز در هفته در دست بررسی است.

فرماندار گناباد گفت: این مسائل در قالب یک طرح در دست تهیه و جهت بررسی بیشتر و اتخاذ راهکارهای مقتضی به وزیر راه و شهرسازی و شرکت فرودگاه‌های کشور ارسال می‌شود.
 

خوزستان - درگیری دو همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - فرمانده انتظامی شوش از قتل یک دانش‌آموز در پی درگیری با همکلاسی‌اش خبر داد.

بر اساس گزارش ایسنا، سرهنگ محمد محمدی نسب فرمانده انتظامی شوش در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه دو دانش‌آموز در بیرون از مدرسه در منطقه ابوذر غفاری با هم درگیر شدند که یکی از آن‌ها با مشت به سر همکلاسی‌اش زد. این ضربه موجب بی‌حالی دانش‌آموز شد که در پی آن به بیمارستان منتقل شد.

وی افزود: متاسفانه فرد مصدوم پس از انتقال به بیمارستان، با وجود تلاش پزشکان، فوت کرد.

فرمانده انتظامی شوش گفت: خانواده قاتل ساعتی پس از وقوع جرم، عامل قتل که یک فرد ۱۴ ساله است را به پلیس معرفی کردند که پس از تشکیل پرونده، به مرجع قضایی معرفی شد.


کرمان - تیراندازی در عروسی جان دو نفر را در عنبرآباد گرفت
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - فرماندار عنبرآباد گفت: در نتیجه تیراندازی شامگاه جمعه حین برگزاری جشن عروسی، خاله عروس و خواهر داماد جان خود را از دست دادند.

یزدان افشاری‌پور فرماندار عنبرآباد صبح شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: فردی که به دلیل مصرف مشروبات الکلی در حالت عادی نبوده است با سلاح جنگی کلت تیراندازی کور می‌کند که این ۲ نفر که ۳۰ و ۲۳ ساله بودند جان خود را از دست می‌دهند.

وی ادامه داد: بارها در مورد خطرات تیراندازی در عروسی و این رسم نامناسب اخطار داده شده است و رفع کامل آن نیاز به کار فرهنگی بیشتر دارد.

فرماندار شهرستان عنبرآباد یادآور شد: برای مقابله با توزیع و مصرف مشروبات الکلی برنامه‌ داریم و جمع آوری سلاح غیرمجاز در کل جنوب استان هم طی ماه‌های اخیر تشدید شده است.
 

انتقال قلب پیوندی توسط هوانیروز ارتش از رفسنجان به تهران
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - قلب جوان ۲۴ ساله اهل رفسنجان که دچار مرگ مغزی شده بود، به کمک هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، جهت انجام عمل پیوند، به تهران منتقل شد.

بر اساس گزارش فارس، سرهنگ خلبان حسین معصومی فرمانده پایگاه شهید عندلیب هوانیروز، اظهار داشت: بنا به درخواست سازمان اورژانس هوایی کشور در پی مرگ مغزی جوان ۲۴ ساله اهل رفسنجان به دلیل تصادف و موافقت خانواده در اهدای عضو، قلب این جوان پس از عمل جراحی در بیمارستان امام علی (ع) شهر رفسنجان با هواپیمای جت فالکن هوانیروز ارتش در مدت ۶۵ دقیقه جهت پیوند به مرد ۴۸ ساله در بیمارستان مسیح دانشوری، به تهران منتقل شد.


گلستان - جوان ۲۹ ساله تهرانی بر اثر سقوط از آبشار «لوه» گلستان جان باخت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان از جان باختن جوان ۲۹ ساله از اهالی استان تهران بر اثر سقوط از ارتفاعات آبشار «لوه» درحوزه جغرافیایی شهرستان گالیکش در شرق این استان خبر داد.

بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم غریب آبادی مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان در این باره گفت: این حادثه عصر روز سه‌شنبه رخ داد و پس از اطلاع از آن ۲ تیم از نیروهای امدادی پایگاه «تنگراه» این جمعیت به تعداد چهار نفر با ۲ دستگاه خودروی ست نجات به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: نیروهای امدادی پس از رهاسازی متوفی و انتقال آن به مکان مناسب، جسد این جوان ۲۹ ساله را تحویل عوامل انتظامی دادند.

آبشار لوه از جاذبه‌های دیدنی شهرستان ۷۰ هزار نفری گالیکش و در نزدیکی پارک ملی گلستان واقع است و هر چند وقت یکبار به سبب رعایت نکردن اصول ایمنی توسط گردشگران و بازدیدکنندگان حوادث مشابه اتفاق می‌افتد.

 
«یسنا» سالم پیدا شد
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - یسنا دختر گمشده ۴ ساله کلاله‌ای با تلاش نیروهای امدادی پس از ۴ روز سالم در میان زمین‌های کشاورزی پیدا شد.

بر اساس گزارش تسنیم، قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان در جمع خبرنگاران با اشاره به پیدا شدن دختر گمشده کلاله‌ای اظهارداشت: کایت‌سوار نیشابوری داوطلب جمعیت هلال احمر، دختر گمشده کلاله‌ای را پیدا کرد.

وی با اشاره به پیدا شدن یسنا دختر گمشده کلاله‌ای گفت: دختر گمشده کلاله‌ای پس از پنج روز عصر روز پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت با کمک کایت سوار نیشابوری پیدا شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گلستان تصریح کرد: در دومین پرواز امروز(پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت) کایت سوار داوطلب جمعیت هلال احمر «یسنا دیدار» دختربچه چهار ساله کلاله‌ای در زمین کشاورزی پیدا شد.

غریب آبادی افزود: یسنا برای معاینه و بررسی بیشتر با آمبولانس به روستا منتقل شده است.

یسنا دختربچه چهارساله اهل روستای یلی بدراق شهرستان کلاله از یکشنبه 9 اردیبهشت، هنگامی که مادرش مشغول کار در زمین کشاورزی بود مفقود شده بود.


گیلان - رخ نمایی مرال قرمز ایرانی مقابل لنز دوربین حافظان طبیعت گیلانی
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از ثبت جلوه‌های ویژه‌ای از رخ نمایی مرال قرمز ایرانی در پیش لنز دوربین تله‌ای حافظان طبیعت در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار واقع در جنوب استان خبر داد.

بر اساس گزارش ایرنا، حمزه عشوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان، گفت: تصاویر زیبا و ارزشمندی از یک راس گوزن قرمز(مرال) نر در ارتفاعات جنگلی شهرستان رودبار توسط یک کارگروه زبده از تشکلهای مردمی حافظان هیرکانی با همراهی یکی از محیط‌بانان حفاظت محیط زیست گیلان به ثبت رسید.

وی افزود: جنگل‌های هیرکانی گیلان از عرصه‌های طبیعی و بی‌نظیری است که هنوز می‌توان غرش پلنگ ایرانی و بانگ گوزن قرمز(مرال) را در آن شنید.

مرال یا گوزن قرمز که به آن «گاوکوهی» نیز گفته می‌شود از گونه‌های باشکوه جنگل‌های پهن برگ هیرکانی شمال ایران است و یکی از نمادهای تنوع زیستی جنگل‌های هیرکانی و از گونه‌های حمایت شده در زیستگاه‌های استان گیلان است.
 
مازندران - گفت‌وگوی محیط‌بان مازندرانی با خرس قهوه‌ای در ارتفاعات چالوس
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - "ابوالفضل رهبری‌زاده" محیط‌بان حوزه مناطق حفاظت شده البرز مرکزی چالوس در این فیلم با گویش محلی در فاصله نزدیک با خرس قهوه‌ای گفت‌وگو و از حیات خلوت آن فیلمبرداری کرد.
 

«مازندران» مقصد جذاب برای گردشگران عمانی
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان از تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران خبر داد.
 
بر اساس گزارش ایسنا، مهرداد فلاح ۱۲ اردیبهشت در بازدید از غرفه مازندران در ایران اکسپو ۲۰۲۴ با اشاره به اینکه در سال گذشته بیشترین رشد صادرات ایران به عمان رخ داده و این تجارت رشد ۵۲ درصدی در صادرات را تجربه کرده است، تصریح کرد: در سال‌ جاری حجم تجارت ایران به عمان به دو میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار رسیده است که در بین ۱۵ کشور همسایه رتبه هشتم را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه مازندران پتانسیل‌های مناسبی در بخش شیلات و کشاورزی دارد، افزود: پرورش ماهی و میگو در قفس که در مازندران از جمله اولویت‌هاست بازار خوبی در عمان دارد و نیز صیفی‌جات مازندران در این کشور مشتری‌های خوبی دارد.

فلاح از افزایش تبادلات تجاری مازندران و عمان خبر داد و یادآور شد: یک هیات اقتصادی در سال گذشته از مازندران در عمان حضور یافت و امیدواریم با تجدید این دیدارها، بتوانیم زمینه‌های توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

رایزن بازرگانی ایران در کشور عمان با تاکید بر اینکه گردشگری در ایران مورد توجه عمانی‌ها است، افزود: عمانی‌ها ایران را به شیراز و کلاردشت می‌شناسند و تمایل به این دو شهر دارند از این رو ضرورت دارد شرکت‌های گردشگری مازندران برای حضور گردشگران عمانی برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهند.

فلاح با بیان اینکه خط پروازی مستقیم مسقط به رامسر که در سال گذشته دایر شده و امروز متوقف شده است می‌تواند مجدداً راه‌اندازی شود، بر توسعه تبادلات گردشگری عمان و مازندران تاکید کرد.

https://jahannews.com/vdcj8oeoxuqeatz.fsfu.html
jahannews.com/vdcj8oeoxuqeatz.fsfu.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
در بسته های تهیه شده، خبر مربوط به صحبت محیط بان با خرس از همه جذاب تر بود.