شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۳
۳
در میان ناکامی‌های عدیده؛

پنجمین شکست بزرگ اسرائیل در ۷ ماه گذشته

سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب: 877835
دی ماه سال گذشته، یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در غزه اعلام کرد که گردان‌های القسام در جنگ زمینی با دشمن دست‌کم 5 هزار نظامی و افسر صهیونیست را هدف قرار دادند که یک سوم آنها کشته، یک سوم دیگر به شدت مجروح و یک سوم دچار معلولیت‌های دائمی شده‌اند.
پنجمین شکست بزرگ اسرائیل در ۷ ماه گذشته
گروه سیاسی جهان نيوز، حسین خان بابازاده: در طول هفت ماه گذشته رژیم صهیونیستی شکست های ریز و درشت عدیده ای را متحمل شده است. اما شکست های بزرگ اسرائیل را می توان اینگونه دسته بندی کرد:

یک: اولین شکست صهیونیست‌ها، شکست بزرگ اطلاعاتی با غافلگیر شدن توسط گردان های القسام بود. هفتم اکتبر 2023 یا 15 مهر 1402 روز تحقیر تاریخی صهیونیست‌ها شد. عملیاتی بزرگی با نام «طوفان الاقصی» توسط شاخه نظامی حماس علیه صهیونیست ها اجرا شد. در ساعات ابتدایی این حملات دست کم 250 صهیونیست کشته شدند. یک هفته بعد برخی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند تاکنون ۱۵۰۰ نفر از صهیونیست‌ها به هلاکت رسیده اند.

دی ماه سال گذشته، یحیی السنوار رئیس جنبش حماس در غزه اعلام کرد که گردان‌های القسام در جنگ زمینی با دشمن دست‌کم 5 هزار نظامی و افسر صهیونیست را هدف قرار دادند که یک سوم آنها کشته، یک سوم دیگر به شدت مجروح و یک سوم دچار معلولیت‌های دائمی شده‌اند. همچنین در زمینه تجهیزات، 750 خودروی نظامی ارتش صهیونیستی به طور کامل یا جزئی منهدم شدند و این آمار تا امروز رو به گسترش بوده است.

دو: پس از طوفان الاقصی، صهیونیست ها ادعای نابودی حماس را مطرح کردند. تا امروز یعنی گذشت حدود 200 روز از هفتم اکتبر نه تها حماس نابود نشده است بلکه صهیونیست ها از ادعای دستگیری یک عنصر حماس در باریکه غزه هم ناکام بوده اند.

رهبرانقلاب 22 اسفند سال گذشته و مصادف با اولین روز از ماه مبارک رمضان در محفل انس با قرآن کریم گفتند: «مبارزین مقاومت به بیرون پیغام دادند که حالا به گوش ما هم رسیده که از ناحیه‌ی ما نگران نباشید. ما اغلب یعنی بیش از اغلب نزدیک به ۹۰ درصد مثلاً امکاناتمان و توانایی‌هایمان محفوظ است. خیلی مهم است. چند ماه است دارند با انواع سلاحها، با انواع کمکهای خائنانه و ظالمانه‌ی آمریکا و دیگران میجنگند،{اما} مقاومت هم چنان قدرتمند، هم چنان ایستاده آنجا حضور دارد و به توفیق الهی به فضل الهی مقاومت بینی صهیونیستها را به خاک خواهد مالید». 

سه: تصرف باریکه غزه، ادعای سوم صهیونیستها بود. با این هدف که یا صهیونیست‌ها در آن مستقر شوند و یا اینکه تحویل تشکیلات خودگردان(محمود عباس) شود. فارغ از تخیلی بودن اصل طرح و ناکامی قطعی در برآورده کردن این آرزو با وجود آمادگی جدی حماس و حمایت قاطع مردم، امکان استقرار صهیونیست ها به دلایل متعدد در غزه ممکن نبوده و نیست. تحویل غزه به گروه خودگردان نزدیک به اشغالگران هم ایده خامی است چرا که اگر الگوی دولت خودگران ایده خوبی بود وضع کرانه اختری اینگونه نبود. اساسا خودگردان ها در کرانه باختری هم پایگاه مردمی ندارند. 

چهار: شکست سنگین اطلاعاتی و نظامی اسرائیل در طوفان الاقصی باعث شد که برای از بین بردن تمرکز رسانه های دنیا و افکار عمومی از این تحقیر تاریخی، دست به کشتار و نسل کشی همراه با تحریم آب و غذا و ایجاد قحطی بزنند. تا امروز بیشتر از 33 هزار نفر توسط صهیونیستها به شهادت رسیده اند که برجسته ترین جنایت آنها حمله به بیمارستان بود. این بی سابقه است که در بسیاری از شهرهای اروپایی علیه جنایت اسرائیل تظاهرات برقرار شد. حتی سران برخی کشورهای اروپایی هم علیه صهیونیست ها ناچار به موضع گیری شدند.  صدور حکم اولیه دیوان لاهه علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی با شکایت آفریقای جنوبی نیز پیام رسوایی و انزوای رژیم صهیونیستی و نیز مظلومیت فلسطین را به جهان مخابره کرد.

پنج: در این میان اسرائیل دست به قمار بزرگی زد. با این تصور که می تواند با حذف چند فرمانده سپاه از نفوذ ایران در منطقه بکاهد و پرونده ایران را در سوریه و لبنان ببنند، در اقدامی بی سابقه به کنسولگری ایران در دمشق حمله هوایی کرد و سرداران زاهدی و حاجی رحیمی را به شهادت رساند. صهیونیست ها با این تصور غلط که به قدرت بازدارندگی ایران را لطمه خواهند زد و حتی جمهوری اسلامی توان انتقام هم نخواهد داشت، این حماقت را مرتکب شدند اما رهبرانقلاب صریحا تاکید کردند که «رژیم خبیث به دست دلاورمردان ما مجازات خواهد شد. آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد» و همین طور هم شد.

کمتر از دو هفته بعد رزمندگان سپاه پاسداران با نزدیک به 300 موشک و پهپاد، دو هدف مهم یعنی پایگاه نواتیم در بعد نظامی و همچنین چشم اطلاعاتی رژیم را هدف گرفتند. اهمیت این عملیات از این جهت بود که ایران بارها بر قصد خود مبنی بر انجام عملیات تاکید کرده بود و دشمن صهیونیست همراه با دوستان خود یعنی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اردن در آمادگی کامل برای خنثی سازی حمله ایران به سر می بردند. موشک های ایران با عملیات های پیچیده نظامی و اطلاعاتی از دل این آماده باش عظیم مدعیان ابرقدرتی با قوی ترین سامانه های راداری و دفاع هوایی رد شدند و به اهداف مدنظر اصابت کردند. تصور باطل آمریکایی‌ها و اسرائیل این بود که موشک های ایران اساسا یا توان پرتاب نخواهند داشت و یا به خاک سرزمین های اشغالی نخواهند رسید!

فیلم

بیشتر بخوانید:
ابعاد مهم گفته نشده از عملیات «وعده صادق»/ قدرت نمایی چندجانبه جمهوری اسلامی در یک شب
https://jahannews.com/vdcfmedctw6deca.igiw.html
jahannews.com/vdcfmedctw6deca.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عالی
Iran, Islamic Republic of
توئیت جالب کاربر روسی
2010: به ایران سلاح نفروشید آنها تحریم هستند
2024: از ایران سلاح نخرید آنها تحریم هستند!
Iran, Islamic Republic of
کاش به وضعیت دانشگاه های امریکا توجه نشان دهید مگر مهد ازادی نبودند