چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - 22 May 2024
 
۰
۱۸
حقیقت پور، چهره نزدیک به لاریجانی:

در همین مجلس اگر رای گیری شود لاریجانی جای قالیباف را می‌گیرد!/ اگر شورای نگهبان کریمانه تر برخورد کند لاریجانی می‌تواند به اندازه ۲ مجلس لیست انتخاباتی بدهد

يکشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 864451
آقای لاریجانی و روحانی هیچ جلسه‌ای نداشتند. مگر در یک مراسم ختم که دیدار کوتاهی داشتند.
در همین مجلس اگر رای گیری شود لاریجانی جای قالیباف را می‌گیرد!/ لاریجانی می‌تواند به اندازه ۲ مجلس لیست انتخاباتی بدهد
گروه سیاسی جهان نيوز: منصور حقیقت‌پور نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی که در رسانه از او به عنوان " فرد نزدیک به علی لاریجانی" نیز یاد می‌شود. حقیقت‌پور در مقاطعی مشاور علی لاریجانی نیز بوده است و هم‌اکنون نیز می‌گوید هر وقت اراده کند و یا نیاز باشد برای مشاوره یا بررسی موردی برای مسائل با لاریجانی دیدار می‌کند.

به گزارش جهان نيوز، بخش هایی از اظهارات حقیقت پور در گفتگو با تسنیم را خواهید خواند:

به عنوان سؤال اول، بفرمایید شما از تهران کاندیدا شده‌اید؟
 - بنده تصمیم گرفتم که از تهران بیایم حالا منتظر اظهارات شورای نگهبان هم هستیم.

 یعنی فکر می‌کنید در مورد شما هم اظهاراتی داشته باشند؟
- بالاخره وقتی در این مملکت آقای لاریجانی رد می‌شود؛ من چه کاره‌ام و من هم احتمال دارد رد شوم. هنوز نظر نهایی را اعلام نکرده‌اند. چون رد صلاحیت‌ها کم نبوده است 140 نماینده ادوار در این دوره رد صلاحیت شده‌اند.

نظر آقای لاریجانی درباره کاندیدای افرادی که آنها را نزدیک به او می‌دانند، چیست؟ ایشان توصیه خاصی به کاندیداتوری داشته‌اند؟
- کاندیداتوری، تصمیم خودم بود. البته آقای لاریجانی به تمام عزیزانمان توصیه کردند که تنور انتخابات را داغ کنید و بیایید و به مردم هم بگویید بیایند. آقای لاریجانی علاقه‌مند بود من از اردبیل بیایم اما به توجه به مشکلاتی که در کاندیداتوری در اردبیل هست تصمیم گرفتم در پیش ثبت‌نام تهران را انتخاب کنم تا ببینیم چه می‌شود.
 
فرض که آقای لاریجانی بخواهند لیست انتخاباتی بدهند؛ در بین افراد ثبت‌نام به‌اندازه یک لیست انتخاباتی برای آقای انتخاب آقای لاریجانی شرایط فراهم است؟
- شما اول ثابت کنید که ایشان می‌خواهند لیست بدهد؛ بعد.

شما بهتر می‌دانید که لیست می‌دهند یا نه. سؤال این است اگر بخواهد لیست بدهد، مثلاً برای تهران 30 نفر در بین ثبت‌نامی‌ها دارد؟
- 30 نفر؟. الآن بالقوه 500 تا 600 نفر از کاندیدای انتخابات مجلس در بین ثبت‌نامی‌ها که نماینده اداور که هستند که می‌توانند افراد مورد حمایت آقای لاریجانی باشند. یعنی آقای لاریجانی بخواهند، می‌توانند به اندازه 2 مجلس لیست انتخاباتی بدهند. البته بستگی دارد باید ببینیم کدام‌یک از این عزیزان تائید می‌شوند. بعضی از این آدم‌ها اگر تأیید صلاحیت شوند, بیایند رأی شان بالای 100 هزار است. یعنی اگر از این 500 نفر تعداد قابل‌توجهی بیایند به رأی دهندگان اضافه خواهد شد.
 
این 500- 600 نفر از افراد نزدیک به آقای لاریجانی هستند؟
- تفکراتشان را قبول دارند. یا در گذشته رفیقشان بودند. برخی مثلاً آقایان پزشکیان، مطهری، جعفرزاده ایمن‌آبادی یا نادر قاضی‌پور. اینها هر کدام حداقل 100 هزار رأی دارند و اگر تائید شوند حداقل 500 هزار نفر به تعداد رأی دهندگان اضافه خواهد شد. شما اگر بخواهید مشارکت زیاد باشد اینها را تأیید کنید که 500 هزار رأی به جمهوری اسلامی اضافه شود.

نمی‌دانم که آقای لاریجانی می‌خواهد لیست بدهد یا نه. اما فکر می‌کنم اگر شورای نگهبان کریمانه برخورد کند و بی‌دلیل یک سری از افراد و رفقای آقای لاریجانی را حذف نکند مشارکت بیشتر می‌شود و آقای لاریجانی هم فعال‌تر می‌شود. شورای نگهبان می‌تواند تولید رقابت کند و شور و اشتیاق انتخاباتی را بیشتر کند.

اینکه آقای لاریجانی با آقای روحانی برای یک لیست انتخاباتی ائتلاف کند، چقدر محتمل است؟
- من فکر نمی‌کنم چون شواهد و قرائنی وجود ندارد اگر داشت اینها باید حداقل چند جلسه باهم برگزار می‌کردند. ما چیزی ندیدیم و نشنیدیم. آقای لاریجانی و روحانی هیچ جلسه‌ای نداشتند. مگر در یک مراسم ختم که دیدار کوتاهی داشتند.
 
فعالیت سیاسی آقای لاریجانی به نسبت قبل از تأیید صلاحیت‌ها کمتر شده است؟
- آقای لاریجانی فعالیت سیاسی نمی‌کند. تمرکزش در تدریس است. بعضاً از یافته‌های علمی خودش برای نظریه‌پردازی در حوزه حکمرانی مطالبی می‌نویسند و بعضاً بنا به مأموریتی که از سوی مقام معظم رهبری دارند، بنا به صلاح‌دید حضرت آقا، خدمت ایشان می‌رسند. تقریباً هر دو هفته یکبار، ساعتی خدمت ایشان هستند. بالاخره این به هنر نظام بستگی دارد که چگونه می‌خواهد از ظرفیت آقای لاریجانی استفاده کند.

اخیراً دیدار با آقای لاریجانی داشتید؟
- دو، سه هفته قبل دیدار کردم با ایشان

در قالب دیدار با نمایندگان ادوار؟.
- نه. من دانشگاه پروژه تحقیقاتی پیگیری می‌کردم آنجا با ایشان دیدار کردم.

نمایندگان ادوار جلساتشان برقرار است؟
- درب دفتر ایشان در مجموعه بیت باز است. نمایندگان ادوار هم می‌آیند ایشان را می‌بینند. بعضی‌ها برای ملاقات ایشان به تهران می‌آیند. من در جزئیات نیستم. من هم کار داشته باشم زنگ می‌زنم وقت می‌دهند من هم پیششان می‌روم.

اگر بخواهید تهران کاندیدا شوید طبیعتاً به‌عنوان مستقل نمی‌خواهید بیایید. چون فضای تهران، لیستی است و اگر وارد لیست نشود شانسی تقریباً ندارد. شما قرار است در کدام لیست باشید؟ در لیست اصلاح‌طلبان چطور؟ همانند لیست امید.
- من کیسه‌ای برای مجلس ندوختم. فقط برایم سخت بود مجدد از اردبیل بیایم چون هم هزینه بالا دارد و 10 و 15 میلیارد تومان خرج می‌خواهد ما نداریم بدهیم و دو بار هم از اردبیل آمده بودم و این بار تصمیم گرفتم از تهران بیاییم و شاید هم ادامه ندهم. حضور در لیست اصلاح‌طلبان حداقل برای من، ممکن نخواهد بود من مستقل هستم و در لیست اصلاح‌طلبان قرار نخواهم گرفت.

اگر در لیست خاصی قرار نگیرید ادامه نمی‌دهید؟
- نه من در لیست خاصی نیستم و قطعاً جبهه پایداری من را در لیست خودش نمی‌گذارد و جریان آقای حداد عادل در لیست‌شان بنده را قرار نمی‌دهد. با آقای قالیباف هم صحبتی نداشتم من نزدیک 6-7 سال است آقای قالیباف را ندیده‌ام.
 
اگر آقای روحانی لیست بدهد چطور؟
- من ارتباطی با آنها ندارم.

خب؛ وقتی با هیچ‌کس ارتباط ندارید فقط می‌ماند لیست احتمالی آقای لاریجانی.
- نمی‌دانم لیست می‌دهند یا نه. صبر کنید ببینیم شورای نگهبان چه می‌کند. من واقعاً نمی‌دانم ایشان لیست می‌دهند یا نه. اما اگر شورای نگهبان تائید صلاحیت‌های را اساسی انجام دهد قطعاً تحرک ایشان هم بیشتر می‌شود.

 تحرک‌شان بیشتر می‌شود یعنی لیست می‌دهند؟
- بعید نیست و اگر شرایط و فضا عوض شود، احتمال هر چیزی هست.

اگر آقای لاریجانی بخواهد لیست ائتلافی بدهد به نظرتان با کدام جریان‌های می‌‌تواند ائتلاف کند؟ با آقای روحانی که گفتید نشانه‌ای نیست با آقای قالیباف و حداد چطور؟
- اگر بخواهند به یک جایی برسند ایشان که با پایداری و شریان و... ممکن نیست ائتلاف کند و خیلی بعید است. بعید هم می‌دانم بتواند با آقای حداد کاری کند.

اینطوری‌که آقای لاریجانی خیلی تنها می‌ماند؟
- علی هم تنها بود. این هم علی است.

بالاخره آدم سیاست مداری بدون ائتلاف نمی‌ماند.
- چه کسی گفته قدرت در ائتلاف است

برای امروز هم که نیاز نباشد برای آینده لازم است
- برای آینده که 69 هفته مانده است شما صحبت 9 هفته را بکنید. من قبول ندارم این را که هرکس مجلس را بگیرید در 1404 رأی میاورد. یعنی اگر آقای رئیسی بتواند مجلس را بگیرید قطعاً 1404 رأی می‌آرود؟ این‌طور نیست.

آقای لاریجانی اگر برای آینده برنامه داشته باشد باید حداقل 60 نفر در مجلس داشته باشد یا نه؟
- همین الآن 60 نفر دارد. در همین مجلس اگر بین او و آقای قالیباف رأی گیری کنند، ایشان رأی می‌آورد. شواهد و قرائن هم زیاد است.
 
اگر قرار باشد اصولگرایان با 4 لیست بیاییند، به نظرتان چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود؟ اگر آقای لاریجانی هم لیست بدهد در کنار دیگر اصولگرایان چطور؟
- خیلی خوب می‌شود؛ هم پایداری حد خود را می‌فهمد هم آقای حداد و قالیباف و هم آقای لاریجانی. بالاخره معلوم می‌شود پایگاه اینها در بین مردم چقدر است.

نظرتان درباره عملکرد مجلس یازدهم چیست؟
-بر اساس تحقیق و بررسی که انجام دادم و می‌توانم ارائه کنم این مجلس، مجلس بسیار ضعیفی است. انقلابی‌گری یک چیز است کارآمدی چیز دیگر. مجلس انقلابی غیر مؤثر. انقلابی هست اما مؤثر و کارآمد نیست. من این مجلس را کارآمد نمی‌بینم. چه‌کار کرده است فقط 6 درصد از مصوبات این مجلس اقتصادی بوده است. قانون حجاب را نوشته و تقدیم شورای نگهبان کرده. شورا فقط 30 غلط املایی گرفته است محتوایی‌اش بماند.
https://jahannews.com/vdcftjdcyw6dvja.igiw.html
jahannews.com/vdcftjdcyw6dvja.igiw.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
افرین به مجلس انقلابی که لاریجانی هم توش رای میاره
Iran, Islamic Republic of
رای روحانی هم بررسی کنید
Iran, Islamic Republic of
عملکرد روحانی و لاریجانی در 8 سال دولت و مجلس قبل اصلا"قابل دفاع نیست.
Iran, Islamic Republic of
البته لاریجانی توانایی های دیگه ای هم داره مثلا در 20 دقیقه (برجام) رو تصویب کرد
Iran, Islamic Republic of
آنهائی که منفی دادید یعنی قبول ندارید در بیست دقیقه کار برجام را تمام کرد؟
Iran, Islamic Republic of
مجلس باید در راه اسلام و ولایت مطلقه قدم بردارد
رضایی
Iran, Islamic Republic of
به نظرم حرف مفت میزنه
میخواد دعوا بندازه دم انتخابات
البته وسط باز هم کم نداریم
فهیم
Iran, Islamic Republic of
توانمندی لاریجانی بیشتر است او توانست ۲۰دقیقه برجام تصویب و قانون کند او ۱۰لیست هم می تواند بدهد
کشور اسیر مغز های فندقی شده....
Iran, Islamic Republic of
باشه شما راست میگید فرض کن انتخاب شد و چندین سال هم انتخاب مردم بود بگو ببینم این چند سال چکار مثبتی کرد و تنها کار مثبتش تصویب رجام کمتر از نیم ساعت . که جز ضرر چیزی برای کشور نداشت.برو به چه چیزهایی دلتان را خوش کردید
Iran, Islamic Republic of
چرا دوتا پس چند تا؟
Iran, Islamic Republic of
سخن حقی است هر چند از زبان وی شنیده شود
خسارت محض
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی با تصویب 20 دقیقه ای برجام نافرجام اگر لیست هم بدهد رای ندارد.
Iran, Islamic Republic of
افسادطلبان منفوراست وجهه ی اسلامی ندارند
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی در جامعه محبوبیت ندارد
Iran, Islamic Republic of
نه بابا؟
!!
Iran, Islamic Republic of
و میتواند ؛ 20 دقیقه ای ، برجام را تصویب کند !!!
Iran, Islamic Republic of
تو حالا از هول هلیم نیفت تو دیگ اگر صلاح باشه شورای نگهبان تاییدش می کنه.
Iran, Islamic Republic of
چیزی که شماندیده ونشنیده می گین وحی منزله!اصلانیازی به تحقیق نیست!!!😄😄😄😄