دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱
۱
گردش در تاریخ یک خاندان منحوس؛ شماره ۱۳۷

مرکز فساد معروف زمان شاه چگونه پاکسازی شد؟

يکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب: 859313
با حل مشکلات اقتصادی این‌ زنان، مشکل اخلاقی‌شان نیز حل و مقدمات ازدواج بسیاری از آن‌ها فراهم شد که در سال‌های بعد تبدیل به شهروندان سالمی شدند.
مرکز فساد معروف زمان شاه چگونه پاکسازی شد؟
گروه تاریخ جهان نيوز: فساد خاندان پهلوی چیزی نیست که بتوان انکار کرد و شواهد فراوانی برای اثبات آن‌ها وجود دارد.

دولتمردان پهلوی علاوه بر فساد شخصی، گسترش فساد را نیز دنبال می‌کردند. به عنوان مثال شهرنو محله‌ای بود که پهلوی برای ترویج فساد و فحشا در پایتخت راه انداخته بود.

قلعه‌ای نکبت بار که به جای دست گیری از زنان آسیب دیده به آنها کارت و مجوز قانونی تن فروشی و روسپی گری دادند! به جای آنکه کمک کنند و دستی بر سر و روی زندگی زنان گرفتار بکشند و از مهلکه نجاتشان دهند، آدم اجیرکردند و امکانات راه اندازی خانه فساد را به آدم‌هایشان دادند که این زنان را به باتلاق تن فروشی بکشانند و خودشان هم در بزنگاه‌ها بی نصیب نمانند.
بر اساس گزارش مهر، یکی از خاطراتِ پس از انقلاب شیخ‌حسین انصاریان، تشکیل دایره مبارزه با منکرات است که در اثر انجام آن، یک‌روزنامه فرانسوی گزارشی درباره این‌نهاد منتشر و اعلام کرد به‌خاطر فعالیت‌های دایره مبارزه با منکرات، در تهران فساد کمتر به چشم می‌آید.

بررسی کتاب هزار صفحه‌ای خاطرات شیخ‌حسین انصاریان و مطالبی که روی منبر می‌گوید، به‌خوبی نشان می‌دهند که دغدغه زیادی برای نجات زناکاران و مبتلایان به فساد اخلاقی دارد. پس از پیروزی انقلاب، روزی شهید آیت‌الله قدوسی به‌عنوان دادستان وقت انقلاب، شیخ‌حسین را به دفتر خود دعوت کرد و از او پرسید درباره قلعه (شهر نو) چه باید کرد؟ این‌محله در جنوب تهران یکی از مراکز متمرکز فساد بود که پیش از پیروزی انقلاب، هر روز تعداد زیادی از تهرانی‌ها و اهالی دیگر شهرها را به‌سمت خود جذب می‌کرد. شیخ‌حسین انصاریان با قبول مسئولیت مبارزه با این‌محله، هزینه تمام خانه‌های فساد در این‌محله را پرداخت و اسنادشان را به‌نام دادستانی انقلاب منتقل کرد. تمام زنانی را هم که در این‌خانه‌ها گرفتار و ناچار به گناه بودند، به خانه و خانواده‌هایشان بازگرداند. این‌کار با همکاری حسین عطری‌نژاد به‌عنوان فردی متدین و مورد اعتماد انجام شد و تعداد زیادی از این‌زنان به خانه‌های خود در شهرستان بازگشتند.

شیخ‌حسین انصاریان در راه مبارزه با فساد، با ۴ هزار تن از زنان تن‌فروش ساکن در شهر نو به‌طور حضوری صحبت کرده و پای درد دل‌شان نشست. به این‌ترتیب با حل مشکلات اقتصادی این‌زنان، مشکل اخلاقی‌شان نیز حل و مقدمات ازدواج بسیاری از آن‌ها فراهم شد که در سال‌های بعد تبدیل به شهروندان سالمی شدند.

دامنه گسترده این‌مبارزه محبت‌آمیز با فساد، باعث شد امام خمینی (ره) به آیت‌الله گیلانی بگوید «اگر از تبرعات مردم و کمک‌های دولتی و مردمی برای این‌کار کم می‌آورند، آقای انصاریان مجاز هستند برای نجات آن‌ها از سهم امام خرج کنند.»

به این‌ترتیب بود که محله بدنام شهرنو، پس از انقلاب پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید:
یک هواپیما پر از دختر برای رضا پهلوی بردند +جزئیات
ظرف غذای شاه و فرح روکش آب طلا داشت! +جزئیات
اتاق آرایش فرح پهلوی چه امکاناتی داشت؟
وقتی شاه همسرش را برای رقص به کارتر قرض داد!
مردم باید یاد بگیرند بدون کالاهای اساسی هم زندگی کنند! +فیلم
معروف‌ترین فساد جنسی «فرح پهلوی» چه بود؟

عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا +عکس و فیلم
ماجرای حضور دوست پسر فرح در کنار بستر شاه! +فیلم
ماجرای جشن تولد ۴۰ هزار دلاری فرح با بهترین آشپز دنیا
از خودگذشتگی اعلی حضرت در توزیع ثروت ملی +جزئیات
https://jahannews.com/vdcgqy97wak9nw4.rpra.html
jahannews.com/vdcgqy97wak9nw4.rpra.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خدا به همه دستاندرکاران این کار خیر (بازگرداندن این زنان به آغوش خانواده و جامعه) خیر کثیر عنایت کنه