سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳ - 21 May 2024
 
۲
۲۵
ادبیات تقلیل گرایانه برای حمایت از برهم زنندگان امنیت کشور؛

تحریف بزرگ در روزنامه اصلاح طلب/ سرقت، «ناخنک زدن» شد!/ آشوبگری و تعرض هم «اعتراض» است!/ نهاد ناظر مطبوعات بر کار روزنامه‌های زنجیره‌ای نظارت می‌کند؟

دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب: 737764
نگاهی به اسامی افرادی که در این حوزه محکوم شده اند و بررسی کارنامه سیاسی آنها به خوبی نشان می دهد که این افراد در فعالیت های کارشکنانه دیگری نیز پیش از این حضور داشته اند.
تحریف بزرگ در روزنامه اصلاح طلب/ سرقت، «ناخنک زدن» شد!/ آشوبگری و تعرض هم «اعتراض» است!/ نهاد ناظر مطبوعات بر کار روزنامه‌های زنجیره‌ای نظارت می‌کند؟
گروه سیاسی جهان نيوز: تقلیل اتهامات راهی برای فرار از پاسخگویی و تطهیر جناحی در جریان اصلاحات شده است. این جریان سیاسی که با ساختارشکنی خاصی در مقاطع مختلف سیاسی کشور عمل می کند و در بزنگاه های سیاسی با بیانیه ها و نامه های سیاسی آب درآسیاب دشمن می ریزد به وقت اقدام قضائی و قانونی سعی می کند با ابزار رسانه‌ای و به راه انداختن پروپاگاندای سیاسی و گل آلود کردن آب از پاسخگویی فرار کند.

تاکیتک خاص و شیوه جریان اصلاحات در چنین زمانی که بایستی پاسخگوی عملکرد اعضای خود باشد، تطهیرسازی با تقلیل مسائل و همچنین ادبیات سیاسی و تغییر ماهیت ماجراست. 

روزنامه اصلاح طلب اعتماد روز گذشته با همین شیوه و روش به موضوع کارشکنی برخی از اصلاح طلبان در بحبوحه اغتشاشات سال گذشته ورود کرده  و با تیتر « مجازات امضای یک بیانیه» سعی کرده است با فروکاستن موضوع برخورد قانونی با این موارد را غیر موازی و سنگین جلوه دهند. 

در ادبیات تقلیلی که در این مطلب روزنامه اعتماد به وضوح دیده می شود، آمده است: «عده‌اي هم كه نه در تجمع‌ها حضور داشته‌اند، نه در شلوغي‌ها و نه از زور فقر، ناخنكي به اجناس يك فروشگاه زنجيره‌اي زده‌اند و نه حتي از دلهره افزايش قيمت بنزين براي موتورها و ماشين‌هاي‌شان - كه تنها محل كسب درآمدشان است -  به خيابان آمده‌اند، بلكه تنها به جرم امضاي يك بيانيه به حبس محكوم مي‌شوند.»

جالب است که این روزنامه سعی دارد با جا به جایی الفاظ دزد و آشوبگر را تطهیر ساخته و دزد را «ناخنک زن» و «آشوبگر» را معترض جلوه دهد. جالب است که پیشتر نیز جریان ضدانقلاب سعی کرد سه فرد اعدامی که سرقت مسلحانه و سابقه تجاوز و آتش زدن بانک و ... داشتند را نیز با همین حربه درفضای مجازی و شبکه های اجتماعی با هشتگ سازی تطهیر سازد. اکنون روزنامه اصلاح طلب اعتماد از پس همین هشتگ سازی ضدانقلاب و منافقین در شبکه های اجتماعی با همراهی خاصی دزد را ناخنک زن می خواند.


جالبتر اینکه بیانیه ای که روزنامه اعتماد از آن سخن می گوید و توسط 77 نفر امضاء شده است توسط برخی از اصلاح طلبان مورد انتقاد شدید قرار گرفته است. براي نمونه مي‌توان به اظهارات اصلاح طلبانی چون « صادق خرازي» دبيرکل حزب نداي ايرانيان اشاره کرد که «از اين کار به‌عنوان يک فاجعه نام برد و گفت روح بيانيه 77 نفر، مثل بيانيه‌هايي بود که با عقده‌گشايي، اصل نظام را هدف قرار مي‌دهند.»

این سخنان خرازی به خوبی نشان می دهد که اقدام این اصلاح طلبان در بحبوحه ای که آشوب ها شروع شده است چه تاثیراتی داشته است. این افراد اصلاح طلبان تندرویی هستند که با چنین بیانیه ای بنزین بر روی آتش اغتشاشات ریختند و حتی امروز هم در فضای شبکه های اجتماعی در حال ادامه رفتار رادیکال خود هستند. اینکه روزنامه اصلاح طلب سعی در تطهیر آنان دارد حتی امروز هم که مدت زمانی از اغتشاشات آبان مان سال گذشته می گذرد غیر قابل باور است؛ چراکه نگاهی به اظهارات امروز برخی از این افراد باز مواضع تند و رادیکال آبانماه سال گذشته آنان را تداعی و یادآوری می کند.

آقايان محمدحسين کروبي، عيسي سحرخيز، مهدي محموديان، عبدا... رمضان‌زاده، محسن آرمين، محمدصادق نوروزي، قربان بهزاديان‌نژاد، مهدي دريس‌پور و حسن اسدي ‌زيدآبادي، محسن امين‌زاده و خانم‌ها آذر منصوري، ريحانه طباطبايي، صديقه وسمقي متهم به «فعاليت تبليغي عليه نظام» از طريق امضاي بيانيه موسوم به 77نفر درخصوص حوادث آبان‌ماه 98 و آقاي علي شکوري‌راد متهم به «فعاليت تبليغي عليه نظام» از طريق صدور بيانيه حزب اتحاد ملت درخصوص حوادث آبان 98 هستند.

بیشتر بخوانید:
شعبه «بی بی سی فارسی» در تهران افتتاح شد
همه اعترافات ضد و نقیض آشوبگر محکوم به اعدام +تصاویر


نگاهی به اسامی افرادی که در این حوزه محکوم شده اند و بررسی کارنامه سیاسی آنها به خوبی نشان می دهد که این افراد در فعالیت های کارشکنانه دیگری نیز پیش از این حضور داشته اند. روزنامه اعتماد با مدیریت «الیاس حضرتی» نماینده سابق مجلس و قائم مقام یکی از سرانه فتنه در سال 88 هدایت می شود. نگاهی به این اسامی مشخص می کند که این روزنامه با مدیریت حضرتی سعی در تقلیل اقدامات مجرمانه این افراد در میان افکارعمومی دارد تا بدین منظور احکام صادره را زیر سئوال ببرد و فشارها برای تقلیل این حکم ها را کلید بزند. 

این دست مطالب در جایگاه خود حرکت های جناحی و سیاسی خطر آفرینی است که نگاه ملی را فدای اهداف سیاسی و جناحی می کند و با تطهیر افرادی که لطماتی به کشور و نظام زده اند راه را برای ورود افراد حاشیه دار دیگر باز می کند و سعی دارد اثرات بازدارندگی این موارد را بگیرید. از این رو به نظر می رسد نهادهای ناظر مطبوعاتی بایستی ورود جدی به این کنش های رسانه ای داشته و با کنکاش دقیق اهداف این نوع مطالب نسبت به برخورد و رسیدگی به این امور اقدام لازم را انجام دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
یک قانون در تمام دنیا هست و آن اینکه طرفداران آمریکا حق دارند هر انتخابات و یا قانونی را که نخواستند نپذیرند و حق دارند کشورها و شهرها را به آتش بکشند و غارت کنند. اسم اینکار هم اعتراض مدنی است.
اینو یه کاربر توئیتر نوشته به اسم پرویز پرتوکیا:

روزنامه اعتماد نوشته در دریای سیاه بین ترکیه قبرس و یونان اختلاف هست.در حالی که یونان و قبرس اصلا در دریای سیاه نیستند و آنها در مدیترانه هستند..
خخ
Iran, Islamic Republic of
از اصلاح طلبان...بیش از این انتظار نیست.
هوشیار
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان استاد تحریف کردن حقایق و عوض کردن جای جلاد و شهید هستن مردم باید هوشیار باشند و فریب اینها را نخورند.
فتنه 88
Iran, Islamic Republic of
اصلاح طلبان بزرگترین مانع پیشرفت و آرامش کشور هستن.
فتنه فقط فتنه 97
Germany
...
ننگ بر فتنه گر
Iran, Islamic Republic of
خسارت فتنه 88 از خسارت 8 سال جنگ تحمیلی بیشتر بود.
.
Iran, Islamic Republic of
.
اون روزی که با هماهنگی همین روزنامه های زنجیره ای به خادم ملت تاخت و تاز می کردید، همین روزنامه های زنجیره ای به دکتر احمدی نژاد بد و بیراه می گفتند و شما هم بوقچی اونا بودید و با رقص و پایکوبی از روی عناد و کینه ازشون حمایت می کردید، فکر امروز را هم می کردید....؟!
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هم مثل خیلی ها که در برابر ولایت ایستادند تمام شد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد بعد از خانه نشینی سال 90 برای ما از دنیا رفت
Iran, Islamic Republic of
برای شما رفت ولی برای اکثریت نرفت!!
دوقطبی لیبرال و احمدی نژاد روش غلطی است دولت احمدی نژاد در موضوع بانک و بورس و روال اقتصادی اش کاملا لیبرال بود
Iran, Islamic Republic of
....
India
...
Iran, Islamic Republic of
جالبه اصلاح طلبان حتي سند چند اعتراض مردمو بنام خود ميزنند بعد دلار گندمي ميگيرند و ميروند عشق و حال
Iran, Islamic Republic of
....
Iran, Islamic Republic of
واقعا هیات نظارت بر مطبوعات نمی خواد اعتما رو توقیف کنه؟؟؟

به سرقت اموال مردم گفته ناخنک زدن!!!!
Iran, Islamic Republic of
و.....
Iran, Islamic Republic of
اینکه نگارنده متن سایت جهان و شما دوست عزیز متوجه منظور روزنامه اعتماد نشدین واسم خیلی جالبه؛....
معترض
Iran, Islamic Republic of
.....
کامبیز
Iran, Islamic Republic of
..........
Iran, Islamic Republic of
یه نفر نهادهای نظارتی رو بیدار کنه؟ چطور یه عده در داخل براحتی حرف بی ربط دشمن می زنن!
مدرن
Iran, Islamic Republic of
شما کشورو به اینجا که هست رسوندید
تحریف بزرگتر
Germany
چرا سایت شما حتی کلمه درباره تعهد داوطلبانه بازرسی از مراکز نظامی منشر نمی کند؟ ...
Iran, Islamic Republic of
ای کاش مسوولان و نهاد های نظارتی شجاعت و کفایت لازم را برای برخورد با افرادوجریانات ونشریاتی که .... علیه مبانی انقلاب ومردم سالاری دینی وعزت وامنیت ملی دروغ پراکنی می کنند برخورد شایسته وقانونی کنند..