يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲
۵
ایران - چین؛ امشب از ساعت ۱۹:۳۰

چرا یوزهای ایرانی می‌توانند به راحتی از دیوار چین بپرند؟

پنجشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب: 667851
تیم ایران بسیار تیم خوبی است و از نظر بدنی بسیار آماده هستند. بازیکنان و تیم به خوبی سازماندهی و برنامه ریزی شده اند و همچنین کیفیت بسیار بالایی دارند، اما در فوتبال همه چیز غیر قابل پیش بینی است. ما بسیار خوب تمرین کرده ایم و می‌خواهیم خلق موقعیت کنیم تا به موفقیت دست یابیم.
چرا یوزهای ایرانی می‌توانند به راحتی از دیوار چین بپرند؟
گروه ورزشی جهان نيوز، سید محمد موسوی نیا: تیم ملی ایران در رقابت های جام ملت های آسیا تاکنون در مرحله گروهی با تیم های ملی یمن، ویتنام و عراق با اقتدار در مرحله گروهی به عنوان تیم نخست به مرحله حذفی جام صعود کرد.

در مرحله حذفی در اولین قدم با تیم ملی عمان روبرو شد که با یک بازی منطقی از سد این تیم عبور کرد.

گرچه در آن بازی به عقیده بعضی از کارشناسان  باید گل بیشتری به ثمر می رساند، اما به عقیده کی روش، فشار زیاد بر روی بازیکنان لازم نبود و فقط باید این مرحله  پشت سر گذاشته می شد.

و حالا در فینال پنجم یوزهای ایرانی در برابر دیوار چین قرار گرفته است. ایران در صورت پیروزی برابر چین، می‌تواند بعد از 15 سال به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا راه پیدا کند.

چینی ها در مرحله گروهی توانستند فیلیپین و قرقیزستان را ناکام بگذارند اما در برابر کره جنوبی با دوگل نتیجه را واگذار کردند. در یک هشتم هم توانستند با پیروزی خفیف دو بر یک مقابل تایلند، به یک چهارم و تقابل با ایران برسند.
 
آمارها چه می گویند؟
تیم ملی ایران و تیم ملی چین تاکنون ۲۵ بار در مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند. حاصل این بازی ها، ۱۳ پیروزی برای ایران، ۵ پیروزی برای چین و ۷ تساوی بوده‌است.

در این بازی ها جمعاً ۶۳ گل به ثمر رسیده‌است که سهم ایران ۴۲ گل و سهم چین ۲۱ گل می‌باشد.

دو بار در بازی های جام ملتهای آسیا تکلیف برنده در ضربات پنالتی مشخص شده‌ است که یکبار ایران و یکبار چین برنده ضربات پنالتی بوده‌است.

بهترین برد تیم ملی ایران در برابر تیم ملی چین کسب نتیجه ۴ بر صفر می‌باشد که دو بار تکرار شده‌است. برای اولین بار در چهارم بهمن ۱۳۶۳ در مسابقات نهرو کاپ هند و برای بار دوم در سی دی ۱۳۷۹ در مسابقات جام تمدن‌ها در تهران به دست آمده‌است.

بهترین برد چینی ها در برابر ایران کسب نتیجه ۲ بر ۰ می‌باشد که در سال ۱۳۶۸ به دست آمده‌است.



مسعود شجاعی: چین پیشرفت خوبی کرده است
کاپیتان تیم ملی گفت: در صنعت فوتبال پیشرفت های چشمگیری داشته اند و در رده باشگاهی هم خیلی سرمایه گذاری داشته اند.

شجاعی در ادامه گفته است: بازی های خیلی خوبی را هم انجام داده اند. این تیم نسبت به سال گذشته که با آنها در مقدماتی جام جهانی در تهران بازی داشتیم پیشرفت خیلی زیادی کرده است و تیم تر از گذشته است. تیم خیلی خوبی که وقتی آنها را آنالیز کردیم دیدیم چقدر پیشرفت کرده اند و بازی سختی خواهیم داشت.

خبرنگاران چینی: نگران قدرت تیم ملی ایران هستیم
روز گذشته در تمرین تیم ملی ایران خبرنگاران زیادی حضور داشتند که بیشتر آنها چینی بودند. اکثر خبرنگاران چینی پس از تمرین تیم ملی تاکید بر قدرت تیم ملی ایران داشتند و نگران نتیجه دیدار روز پنجشنبه با تیمشان بودند.
 
جالب است که چینی‌ها امید زیادی به مارچلو لیپی دارند تا جلوی ایران با تاکتیکی مناسب به میدان بروند.آنها روز گذشته بارها اعلام کردند ما با لیپی می‌‌توانیم ایران را شکست دهیم.

مارچلو لیپی: ایران بهترین تیم آسیاست و قدرت بالایی دارد
او در مورد اینکه تیم ملی ایران موفق به ثبت کلین شیت شده و حتی یک گل هم دریافت نکرده است، افزود: این واضح است که ایران تیم بسیار بزرگ و خوبی است. آن‌ها در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بازی کرده اند.

تیم ایران بسیار تیم خوبی است و از نظر بدنی بسیار آماده هستند. بازیکنان و تیم به خوبی سازماندهی و برنامه ریزی شده اند و همچنین کیفیت بسیار بالایی دارند، اما در فوتبال همه چیز غیر قابل پیش بینی است. ما بسیار خوب تمرین کرده ایم و می‌خواهیم خلق موقعیت کنیم تا به موفقیت دست یابیم.

با توجه به عملکرد خوب تیم ملی در چند سال اخیر و حضور ثابت در رده اول آسیا، انتظارات از تیم ملی بسیار بالا رفته و شروع قدرتمندانه یوز‌ها تا کنون سبب شده تا فوتبال دوستان کشورمان امید زیادی به شکستن طلسم ۴۳ ساله ناکامی در آسیا داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
برای نظم وساماندهی تیم فعلی که گفته شدبهترین تیم است چراعده ای بفکرفروپاشی آن باتغییرسرمربی آن هستندتیمی که ۸سال برای آن زحمت کشیده شده است!؟
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
الحمدالله. توانستیم از سد چین هم بگذریم. انشالله به حق این ماه که ماه پیروزی حکومت اسلامی بر حکومت کفر هست وبخاطر ایام فاطمیه. همزمان با جشن 40 سالگی انقلاب. جشن قهرمانی جام ملت‌های آسیا بعد از 43 سال در ایران را هم بگیریم. عجب درهم تنیدگی قشنگی می شه. ما انشالله از سد تیم ژاپن هم می گذریم واین شدنی هست. هرچقدر هم که ژاپن قوی باشد. ما در جام جهانی مقابل قهر مان جهان یعنی اسپانیا که مهد فوتبال حرفه ایی دنیا هست. اسپانیا را یکبه ستوه آوردیم حالا که ژاپن از اسپانیا حرفه ایی تر وقوی تر نیست. ولی نباید تحت هیچ شرایطی ژاپن را دست کم بگیریم
Iran, Islamic Republic of
ایران2 چین1
Iran, Islamic Republic of
کیروش ۳ لیپی ۰ آفرین کیروش
Iran, Islamic Republic of
....