جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۵
۶۵
برتری مصالح اصلاح طلبان بر منافع مردم پایتخت

۱۶ رای عجیب برای ابقای شهردار بیمار و مستعفی/ نجفی: حضور من در شهرداری خیانت است/ از ابتدای اردیبهشت بستری می‌شوم/ عضو شورا: بروید درمان کنید برگردید!

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۱
کد مطلب: 602350
بنده با توجه به بیماری‌ای که دارم و به‌خاطر آن حضورم در شهرداری خیانت است، از اعضای شورای شهر تهران تقاضا دارم که این موضوع را به موضوع سیاسی و اطراف آن ارتباط ندهند و اصلی‌ترین علت، بیماری من است و معالجه در سه ماهه آینده با توجه به زمان‌بردن آن می‌طلبد که بنده استعفا دهم.
۱۶ رای عجیب برای ابقای شهردار بیمار و مستعفی/ نجفی: حضور من در شهرداری خیانت است/ از ابتدای اردیبهشت بستری می‌شوم/ عضو شورا: بروید درمان کنید برگردید!
گروه سیاسی جهان نيوز: پس از صحبت‌های محمدعلی نجفی شهردار تهران با موضوع استعفا و همچنین نظرات موافقان و مخالفان اعضای شورای شهر تهران با این موضوع رأی‌گیری برای قبول و یا رد استعفای نجفی در شورا به ریاست محسن هاشمی رفسنجانی انجام گرفت.

در پی این رای‌گیری شهردار تهران با 16 مخالف استعفا و 4 رای موافق ماندنی شد.

متن استعفای نجفی از شهرداری تهران
جناب آقای مهندس هاشمی
رئیس محترم شورای اسلامی شهر تهران، ری و شمیرانات

با تقدیم سلام
جنابعالی و اعضای شورای شهر اسلامی می دانید که بنده با احساس تکلیف برای خدمت به همشهریان عزیز مسئولیت شهرداری را پذیرفتم و در این مدت مسئولیت در مبارزه با غول فساد و انجام برنامه ها بر مبنای خرد، تدبیر، انصاف و عدالت و ساماندهی امور شهرداری از هیچ کوششی فروگذار نکردم تا در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی و مردم شریف تهران سربلند باشم.

اکنون که شهرداری تهران از بخش عمده ای از تنگاها و مشکلات عبور کرده و راه حل هایی برای چالش ها و کمبود ها پیش بینی و تدبیر گشته است، متاسفانه عارض شدن بیماری جدیدی که درمان آن طولانی است، امکان ادامه خدمت این جانب را منتفی ساخته است و بیم آن می رود که در صورات تداوم این وضع زحمات و دستاوردهای قبلی از بین برود و به مدیریت شهر و اداره آن لطمات جدی وارد آید.

و لذا از اعضای محترم شورای اسلامی شهر که به اتفاق آرا مسئولیت اداره شهر را به بنده محول کردند استدعا دارم برای حفظ مصلحت شهر و مردم تهران عذر من را بپذیرند.

اعضای شورای شهر می دانند که من بدون کمترین تعلل، سستی و تردید و به قصد اصلاح سیستمی فساد آلود همه همه تهدیدها، توهین ها و تهمت ها را پذیرفتم و دم بر نیاوردم و هم اکنون نیز بر آن مواضع ایستاده ام و تا زمان تعیین فرد جانشین با همه توان به کار خود ادامه خواهم داد. در عین حال توقع دارم که شورای محترم با اتخاذ تصمیم عاجل، فرصت معالجه به موقع را برای بنده فراهم سازند.

از پیشگاه ملت بزرگ ایران و به ویژه همشهریان عزیز طلب بخشش و دعای خیر دارم و امیدوارم با لطف و بزرگواری خود به تقصیرها و قصورهای بنده به دیده اعماض بنگرند و البته داوری نهایی با خدا است که بهترین داورها است.

مخالفان استعفا
خداکرمی: بروید درمان کنید بگردید!
ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در مخالفت با استعفا، از نجفی خواست که درمان کند؛ اما استعفا ندهد.

وی پس از استماع سخنان نجفی گفت: بیماری شما ربطی به استعفا ندارد چرا که درمان آن تنها یک ماه زمان می‌برد و پذیرش استعفا قبل از درمان معنا ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مسئولان به این بیماری دچار هستند و حتی برخی‌ها با قهر کردن کشور را رها کردند گفت: اما حالا نجفی برای یک درمان یک ماهه می‌خواهد استعفا دهد؟

وی خطاب به نجفی افزود: تشریف ببرید، درمان کنید و مجددا برگردید.

الویری: با مردم صریح صحبت کنید
مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در مخالفت با استعفا صحبت می کرد، با بیان اینکه تغییر مدیریت در تهران مسئله ساده‌ای نیست، گفت: من تجربه تلخ شورای شهر اول را به یاد دارم که در آن زمان به علت اختلاف جدی بین شورا و شهرداری به عنوان شهردار استعفا دادم.

وی با بیان اینکه من به اعضای شورای شهر گفتم که اگر اعضا به این جمع بندی برسند من شهردار نباشم حتی برای یک لحظه هم نمی‌مانم، گفت: حجاریان امضاء هشت نفره از اعضای 15 نفره شورا آورد که بر روی انتخاب ملک مدنی به عنوان شهردار تهران نظر مثبت داشتند که همان جا بر روی برگه A4 استعفا دادم و بعد با خبر شدم که با استعفای من موافقت شده است.

الویری با بیان اینکه این اتفاقات سبب لطمه خوردن شهر و اصلاح طلبان شد، تصریح کرد: لذا باید دقت کنیم و به راحتی فکر نکنیم که نجفی بیمار است و مدیر دیگری را انتخاب می‌کنیم چرا که تغییرات در حوزه مدیریتی دشوار است.

الویری با بیان اینکه برای من به عنوان عضو شورای شهر محرز نیست که علت استعفای نجفی فقط بیماری است گفت: باید با مردم صریح صحبت کنیم تا دقیقا بدانند علت استعفا چیست؟ نه اینکه نهایتا بگویند شورا به فشارها تمکین کرده و من با استعفا مخالف هستم.

موافق استعفا
حق شناس: امروز تکلیف شهر را یکسره کنیم
محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر در موافقت با استعفای نجفی با بیان اینکه از تصمیم استعفای نجفی دلخورم گفت: اما نباید شهر را حتی برای یک ساعت بدون مدیر رها کرد.

وی با اشاره به سوابق و رزومه نجفی تصریح کرد: سخت است که تنها موافق استعفا باشم. نام نجفی در تارک تاریخ کشور به عنوان یک مدیر موفق نقش خواهد بست و مردم تهران نجفی را به عنوان مدیری هوشمند و مجرب در 40 سال گذشته می‌شناسند.

وی با بیان اینکه نجفی بهترین تیم را برای مدیریت شهر انتخاب کرد، افزود: از عملکرد نجفی دفاع می‌کنم اما از استعفایش گلایه مند و دلخورم؛ البته دقت داشته باشید که نجفی در این استعفا خدا، شرایط، مردم و ... را در نظر گرفته و نهایتا این تصمیم سخت را اخذ کرده است اما ما در جایگاهی نیستیم که تعهدمان را به مردم فراموش کنیم چرا که 30 میلیون رأی پشت سر ما است و نباید حتی برای یک ساعت شهر را بدون مدیر رها کنیم.

وی با بیان اینکه خیلی از مردم علت استعفا را قبول و باور ندارند گفت: اگر نجفی به این جمع بندی رسیده که نمی‌تواند بماند باید تکلیف شهر را همین امروز مشخص کنیم.

صحبت های نجفی: حضور من در شهردای خیانت است/ از ابتدای اردیبهشت بستری می‌شوم
محمدعلی نجفی شهردار تهران گفت: شورای شهر تهران در 7 ماه گذشته و به‌ویژه در روزهای گذشته که بحث استعفای بنده مطرح شده است حمایت جدی را از من داشته‌اند ضمن اینکه برخی از نمایندگان مجلس و همچنین شهروندان از بنده خواستند به کار خود ادامه دهم.

وی تصریح کرد: حدود 7.5 ماه گذشته شورای شهر تهران، بنده را به‌عنوان شهردار تهران انتخاب کرد و بنده نیز در پی انتخاب اعضای شورای شهر تهران اقدام به گزینش افراد کاربلد در معاونت‌های تخصصی کردم و افرادی که انتخاب شدند افرادی هستند که سابقه خوبی را در حوزه‌های مختلف دارند.

نجفی افزود: بنده تأکید می‌کنم هرچه انجام شده کار مشترک شورا و شهرداری بوده و البته این کار شاید نقاط ضعف و قوتی داشته باشد که باید در جای خودش مورد بررسی قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: عملکرد شورا و شهرداری در 7.5 ماه گذشته قابل دفاع است و مدیریت بودجه در سال 96 و بودجه‌ای که در زمان تصویب ضعف‌های اساسی داشت و در اجرا هم در 5 ماه ابتدایی سال 96 با مشکلاتی روبه‌رو بود، اما تیم مدیریت شهری باعث شد که این بودجه به‌بهترین نحو ممکن اجرا شود.

نجفی خاطرنشان کرد: ما حاضریم در خصوص عملکرد شهرداری و شورا در 7.5 ماه گذشته با افرادی که مخالف عملکرد شهرداری بودند  صحبت کنیم و عملکرد شهرداری را به‌طور ریز بیان کنیم. متأسفانه اخیراً تیتر صداوسیما نیز تحت عنوان 12 میلیون تومان برای سفره هفت‌سین هزینه شده است خبر روز می‌شود.

شهردار تهران افزود: طبیعی است که بنده به‌خاطر مسئولیت مستقیمی که در شهرداری تهران داشتم بیشتر مورد  حمایت دوستان قرار بگیرم و بیشتر فحش بشنوم و بالاخره این‌قدر زدند که یکی به هدف بخورد.

نجفی گفت: البته طبیعی است که ما کنار تمام مشکلات در شهرداری تهران که البته برخی از آن طبیعی است مقاومت کردیم و کار خود را انجام دادیم و با تلاش همکاران خود اقدامات لازم را انجام دادیم و حرکت سریع به‌سمت اهداف شورا و شهرداری محقق شد. ما زیرساخت‌های لازم را برای اداره شهر فراهم کردیم و سکوهایی برای پرش در بخش‌های مختلف ایجاد کردیم  و تهران را به شهری زیست‌محور تبدیل کردیم.
شهردار تهران افزود: خیلی از شهروندان نتایج را لمس کردند و بخشی از برنامه‌ها در آینده برای شهروندان ملموس خواهد شد.

نجفی گفت:‌ ما در سال قبل وقت زیادی را صرف کردیم برای تنظیم شهر هوشمند و شورایی را در این زمینه ایجاد کردیم و امیدواریم در سال 97 تدریجاً آثار این موضوع را ببینیم.

وی یادآور شد: به هر حال مسلماً بنده و همکارانم سختی راه را دیده‌ایم و فکر می‌کنم این راهی که با اعضای شورای شهر می‌پیماییم اراده ما در تداوم آن وجود دارد و در مقابل مشکلات و نارسایی‌ها مقاومت خواهیم کرد اما آنچه باعث طرح استعفای بنده شد شرایطی بود که به‌سمت شرایط خوب و مناسب حرکت خواهد کرد.

شهردار تهران تصریح کرد: آنچه منجر به طرح موضوع استعفا شد خارج از اراده من و تقدیر الهی است و موضوع بیماری بنده بوده که براساس نظرات پزشکان بنده مبتلا به یک بیماری شده‌ام که هم درمانش سخت بوده و هم مرحله بعد از درمان طولانی است.

نجفی گفت: برهمین اساس بنده استعفای خود را مطرح کردم و این در حالی است که آنهایی که پیش‌بینی می‌کردند که رفتن بنده بعد از 6 ماه از شهرداری، پیشگویی آنهاست، درست نبوده و اتفاق نیفتاده است و واقعیت این است که در آن زمانی که بنده شرط شهرداری را قبول کردم مریض نبودم.

وی افزود: این بیماری، بیماری جدیدی است و حدود یک ماه و نیم پیش از آن مطلع شده‌ام.

شهردار تهران گفت: با توجه به بیماری و درمان آن بنده تصمیم به استعفا گرفتم و با توجه به اقتضای جسمی بنده تصمیم گرفتم مسئولیت را به برادر یا خواهر دیگری دهم و قطعاً بنده نیز کنار او خواهم بود.

نجفی خاطرنشان کرد: بنده با توجه به بیماری‌ای که دارم و به‌خاطر آن حضورم در شهرداری خیانت است، از اعضای شورای شهر تهران تقاضا دارم که این موضوع را به موضوع سیاسی و اطراف آن ارتباط ندهند و اصلی‌ترین علت، بیماری من است و معالجه در 3ماهه آینده با توجه به زمان‌بردن آن می‌طلبد که بنده استعفا دهم.

وی تصریح کرد: پیشنهادهایی که دوستان در چند روز گذشته در رسانه‌ها مطرح کردند و در خصوص مرخصی جهت درمان بنده  گفتند، قابل قبول نیست و همه اینها خسارت به‌مراتب بیشتر به شهر و شهرداری ایجاد می‌کند و می‌طلبد که در چند روز آینده فردی را به‌عنوان شهردار تهران انتخاب کنند.

شهردار تهران گفت: بین معاونان و مدیران شهرداری تهران افرادی هستند که می‌توانند بهتر از من عهده‌دار شوند اما نباید هزینه اضافی به شورای شهر وارد کنند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند در وهله اول لطمه به شهر و مدیریت شهری خواهد خورد و سیستم مدیریت کشور ما همه چیز به نفر اول برمی‌گردد.

نجفی افزود: ما نمی‌توانیم نفر اول را در حاشیه بگذاریم و قطعاً این تصمیم باعث اتفاقات ناگوار در شهر خواهد شد. با توجه به شرایط فراهم‌شده در حوزه مدیریت شهری اتفاقات خوبی خواهد افتاد. حضور بنده با توجه به بیماری به شورا لطمه خواهد زد و این در حالی است که شورا توانایی انتخاب فرد جدید را برای حضور در جایگاه شهردار تهران دارد.

شهردار تهران تصریح کرد: قطعاً با ادامه حضور بنده با توجه به شرایط بیماری‌ام عملکرد ضعیفی در شهرداری خواهیم دید و بنده با توجه به احترامی که به تک‌تک اعضا دارم ولی در این مورد خاص خواهش می‌کنم شرایطی فراهم نشود که بنده را در معذوریت قرار دهد و به هر حال فکر می‌کنم به هر طریقی که هست در چند روز آینده یک حرف از شورا و شهرداری خارج شود. از سال 58 تا به امروز بنده در پست‌های مختلف حضور داشتم و آنچه در توانم بوده است انجام داده‌ام و دوستان این حق را به من قائل می‌شوند که با این بیماری به مبارزه برخیزم و از اول اردیبهشت بستری شوم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
جمع کنید بابا دلار 5450 تومان . مملکت را دارید از بین می برید . داریم میشیم ونزوئلا
علی برکت الله
Iran, Islamic Republic of
...و اینها همه از برکات برجام و تدابیر دولت تدبیر و امیداست الحمدلله که علاوه بر حل شدن مشکل آب خوردنمان، مشکلات ارزی مان هم حل شد.
Iran, Islamic Republic of
فکر کنم افزایش قیمت دلار در دولت احمدی نژاد جونتون رو فراموش کردی؟
Iran, Islamic Republic of
کار همین ها بود و الان خوشان توی همان چاه کوتای سال 90 افتادن
Iran, Islamic Republic of
کودتای سال 90
Iran, Islamic Republic of
محمود هسته ای رو نگه داشت یارانه رو داد مسکن مهر رو داد موشک ساخت جهش تو نانو و بایو و هوافضا ایجاد کرد ولی دلار هم گرون شد
حسن هسته ای رو به بیگانه داد یارانه رو محدود کرد مسکن مهر رو ول کرد موشک رو تعلیق کرد دانشگاه رو حیات خلوت خودش کرد هوافضا رو متوقف کرد تا دلار رو برگردونه 1000 تومن، کردش 6000 تومن و می گه تا 7000 تومن هم جاداره
دیگه بسه
...
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد ضعفش این بود که دلار را اینا بردن بالا و توان مقابله ا مافیا را نداشت. ولی نقاط قوت زیادی داشت که اینا همه را وا دادن و قول دادن دلار را هزار تومان برسانند و رای گرفتند . خجالت کشیدی از استدلال خودت؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه افرادی مثل شما و همفکران دولت در مقابل هر سوالی ....یک ضعف از احمدی نژاد میگن و از خودشان چیزی ندارند.
Iran, Islamic Republic of
چرت نگو شما کی میخواین از رو برین
Iran, Islamic Republic of
چشم اصلاحاتی ها و مدعیان بلدم بلدم روشن
مامای بازنشسته
Iran, Islamic Republic of
وقتی اختیار شورای تهران دست یک خانم سیاسی کار ... می افتد دیگه معلوم است چه میزاید!!
Iran, Islamic Republic of
.............زهرا صدراعظم نوری در جریان بررسی استعفای محمدعلی نجفی شهردار تهران در پنجاه و چهارمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد:
بیماری شهردار تهران بیماری رجال سیاسی کشور است.

نوری افزود: قطعا رجال سیاسی بهتر با این بیماری کنار می‌آیند و کارهای خود را ادامه می‌دهند و به نظر این بیماری نمی‌تواند دلیل کافی برای کناره‌گیری شهردار تهران باشد، بلکه شاید شهردار تهران شرایطی فراهم کرده که برخی این شرایط را نمی‌پسندند.

وی ادامه داد: بنده 4 الی 5 دلیل دارم که با استعفای شهردار تهران مخالفم و این در حالی است که تیم مدیریت شهری در 7.5 ماه گذشته با رویکرد جدید فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و امیدواریم وی در مدت‌زمان چند ماهه درمان خود را انجام و دوباره به شهرداری برگردد.


یعنی ده میلیون جمعیت در دنیای پرشتاب امروز ،چند ماه برنامه شهرداریشون روی هوا باشه ! چون این اقا گل سرسبد سیاسیون است ! یعنی شهردار سیاسی باید باش!
یعنی اینها واقعا به آخرت وحق الناس .......
Iran, Islamic Republic of
صدراعظم نوری این بیماری ها و این نو رجل سیاسی ها را چطور ....
Iran, Islamic Republic of
این ها با همین نمایش ها و کلمات است که خودشون رو تو لیست ها حقنه می کنند و رای می آورند
...
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز یک صفحه مطلب بود یک خطشو نوشتی با سه نقطه ی اضافی؟
پندی، نصیحتی، وعظی هم می دادی ما رو، که مثلا مطالعاتمونو زیاد کنیم، مشورت بگیریم، ...!
Iran, Islamic Republic of
یک صفحه می نویسم یک خطشو می ذاری که یک چیزیشو گذاشته باشی جهان
خوشم میاد مرام داری، دل نمیشکنی!
Iran, Islamic Republic of
فقط قشنگ یعنی پروژه رئیس جمهور سازی از محسن هاشمی یا هر کدوم دیگه شون فعلا مرده به دنیا اومده
تو این گرونی دلار موقع شهردار سازی و جشن سرخپوستی نبود
تا آخرش هم همینطور میره جلو
Iran, Islamic Republic of
6000 تومان شد عمو عقبي :))
Iran, Islamic Republic of
و پس از اینکه دلار 7000 تومن شد
روحانی در یک حرکت سوپرمن وار اون و بر میگردونه به 5500

چرا شکر نمی کنید همچین رئیس جمهوری دارید
Iran, Islamic Republic of
شما خبر نداری داریم همین کار را انجام می دیم!!!!!
Iran, Islamic Republic of
اینا لیستی هستن میترسن رای منفی بدن دور بعد حذف بشن
Iran, Islamic Republic of
كيه كه نفهمه اينا همش بازي با افكار عموميه
آقا جان كار كنيد اين مسخره بازي چيه ؟!
نونشون تو قهر و آشتي و حرف و حديث و ... است . از اول كه اومدن كارشون شده سياسي كاري .
هادی
Iran, Islamic Republic of
دوستان اطلاعاتی و نظامی اگر بگذارند و هر روز یک قصه و مشکل درست نکنند میشه کار کرد و نگرانی نداره....
حلما
Iran, Islamic Republic of
فقط ادمهای بی عرضه هستند که میگن نمیذارن نمیذارن نمبذارن......برو اقا دیگه حالمون داره به هم میخوره از بس بی حالیتون رو انداختین گردن این واون.‌‌‌....خودتون خسته نشدین
Iran, Islamic Republic of
تنها ماموریتی که برای نجفی محول شده ، اتهام زنی به قالیباف و هنجارشکنی بود که این قبیل کارها فعلا از آقامحسن برنمی آید. چون برای تایید صلاحیت ایشون در آینده بد خواهد شد؛ بخصوص که زمانی با قالیباف و زیردست او کار می کرده... ضمنا ایشون میل دارد مثل ابوی گرام، ژست بیطرف و فراجناحی خود را حفظ نماید
رضا
Iran, Islamic Republic of
الكى حرف نزن عموجان ، مگه مجبورى اظهار فضل كنى ؟! اعضاء شورا در اين مورد به خصوص درست تصميم گرفته اند ، بايد تكليف مفاسد مالى كه نجفى از اونها پرده برداشته روشن شه يا نه ؟! دوازده مورد مفاسد چند صد ميلياردى ! كدام عقل سليم و وجدان بيدارى اجازه ميده نسبت به بيت المال بى تفاوت باشيم ؟! خصوصاً مسؤلين و مقامات قضائى، من در حيرتم كه چرا اصول گراها اجازه نميدن به اين پرونده ها رسيدگى شه ؟! آقايون كه قوه قضائيه با تمام متعلقاتش در اختيار خودشونه ! از چى ميترسند ؟! چه بسا قاليباف بى گناه بود، بهرحال ايشون خدمات خوبى داشته اگر مشخص شد كه با سوء استفاده از بيت المال بوده كه صنار نمى ارزه ، اما اگر معلوم شد بدون تخلف و نتيجه مديريت صحيح و هوشمندانه او اين خدمات ارائه شده چه بهتر از اين ؟! اون موقع شهردار فعلى و اعضاء شورا يه عذرخواهى رسمى به ايشون بدهكارند و مردم هم به وجود چنين مديران پاكدستى بيش از پيش افتخار خواهند كرد.
Iran, Islamic Republic of
رضا جان مشکل اینجاست ک اگه قوه ی قضاییه تکذیب کنه اونوقت میگن طرفش و گرفته.شاید آقای نجفی هم از همین موضوع استفاده کرده.چون اگه چیزی رو ب قالیباف نسبت بده اون چطوری باید ثابت کنه ک کذبه?...
Iran, Islamic Republic of
خودت فهمیدی چه گفتی عمو!!!!
Iran, Islamic Republic of
طرف خودش داره میگه حضور من در شهرداری خیانته اونوقت یه عده دیگه میگن نه باید بمونی !! از آدمایی به با دادن پول وارد لیست شورای شهر شدن انتظاری بیش از این نمیره!
هومن
Iran, Islamic Republic of
معطل نگهداشتن امور کلان شهر پایتخت بخشی از یک پروژه ی بسیار وسیع تر برای ایجاد ناآرامی های اجتماعی است که قبلا با گماشتن فرد ضعیفی چون نجفی بر امور کلانشهر تهران گره خورده بوده است و اکنون فازهای بعدی اش را می گذراند
گمان نکنید این اتفاقاتی که به صورت جدی در عالم واقع در جلوی چشمان تک تک ما رخ می دهد و شبیه به جوک است، بدون چیدمان باشد، خیر، این ها بخشی از یک پروسه است:

1- عدم اتمام مسکن مهر، که وزیر راه صریحا آن را طرحی مزخرف توصیف کرده است
2- کم توجهی به وضعیت زلزله زدگان مرزی در غرب کشور
3- استیضاح سه وزیر که دو وزیر آن (راه و رفاه) حتی مورد طعن و تحقیر طرفداران دولت بودند، اما رای آوری آن ها
4- اعلام ناگهانی برنامه برای افزایش 50 درصدی قیمت بنزین، حذف یارانه ها، افزایش قیمت آب و برق ، به صورت انفجاری و پس گرفتن آن پس از بروز نا آرامی های مردمی در دی ماه 96
5- رها کردن امور شهرداری تهران به حال خود، حمله به قالیباف برای متقاعد سازی افکار عمومی برای به کار گماردن فردی ناکارآمد همچون نجفی بر مصدر امور کلان شهر پایتخت
6- اعلام نپذیرفتن استعفای وی و پذیرفتن یک پایتخت با شهردار ظاهری و در عمل بدون شهردار
7- افزایش انفجاری قیمت ارز

این ها را به ابتدای داستان اضافه کنید تا انتهای آن مشخص شود: تحویل تمام عیار بازدارندگی هسته ای ایران به بهانه ی رفع تحریم ها و باقی ماندن تحریم ها (انجام شده است) ، وعده ی انتخاباتی روی آنتن زنده در سال 96 برای برداشتن تحریم های گره زده شده به صنعت موشکی و محور مقاومت (باقی مانده است).

موارد باقی مانده نیاز به فشار مردمی به راس نظام دارد و در نتیجه نیاز است تا نا آرامی های اجتماعی به وجود آید تا بتوانند با استفاده ی ابزاری و بهانه قراردادن آن، به راس نظام برای خروج ایران از محور مقاومت و وانهادن قدرت موشکی فشار وارد کنند.

پازل سختی نیست، از این اتفاقات تعجب نکنید، همه چیز بر طبق یک برنامه ی وسیع تر به پیش می رود.

ا
Iran, Islamic Republic of
...در آینده منتظر کارهای عجیب و غریب این آقایان باشید.
Iran, Islamic Republic of
خلایق هرچه لایق
Iran, Islamic Republic of
بخدا ترس از چمران که چه ها نمی کند ...
Iran, Islamic Republic of
همه میدانیم که موضوع بیماری شهردار داستان مسخره ای است
فشارهای بیرونی دنبال حذف نجفی هستند
Iran, Islamic Republic of
وقتی خودش تصریح می کنه من بیمارم و موضوع را سیاسی نکنید و از اول ماه بعد باید بستری شوم و... ، بحث فشارهای بیرونی دیگر چه صیغه ای است؟
Iran, Islamic Republic of
علی مطهری یک بار کلمش رو صریحا در مجلس به زبون آورد
مشکل همونه
Iran, Islamic Republic of
پس چه شورای شجاعی داره تهران مقابل فشارهای خارجی ایستادگی کرده
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
این رسوایی به مراتب بزرگتر از رسوایی استعفای شهردار برای اصلاح طلبان خواهد شد.
وای چه کردید؟!
Iran, Islamic Republic of
نجفی ستاره بخت این بیست نفره. اگر افول کنه همه شون بدبخت میشن
Iran, Islamic Republic of
اوردن ایشان از ابتدا اشتباه بود وحالا ماندنش هم اشتباه بزرگتری است. حضور ایشان و معاونین ایشان هیچ اثر و تغییری اساسی در اجرای برنامه های شهرداری ایجاد نکرد. مردم از شورای شهر و شهرداری انتظاری فراتر از قالیباف دارند. با حرف و جناح بازی نمی توان به امورات شهری مانند تهران رسیدگی کرد. معاونین ایشان کار بلد نیستند و حضورشان صرفا برای کمک در انتخابات سال 98 برای جمع اوری رای برای اصلاح طلبان با بودجه شهرداری می باشد. در همین 6 ماهه گذشته نه تنها پروژه مناسبی افتتاح نشد بلکه در جمع اوری زباله ها و برف روبی و.... نیز بسیار کاستی های بوجود امد.
Iran, Islamic Republic of
رسوایی بی نظیر و کمرشکن برای اصلاح طلبان...
اصرار بر ماندن شهرداری که برای رفتن التماس می کند. این یعنی شورای شهر اساسا دنبال خدمت به مردم نیست و این یعنی رسوایی بزرگ...
Iran, Islamic Republic of
خودش می فرماید ادامه حضورش خیانت است و 16 نفر این خیانت را ترجیح می دهند. حتما کارهایی باقی است که ایشان می تواند انجام دهد و هنگامیکه وظیفه اش پایان یافت برکنارش خواهند کرد
Iran, Islamic Republic of
بانی خیر بشه امیدوارم
Switzerland
شاید بشه گفت یک شهردار بیمار و ناتوان در انجا کارها یک شهردار ایده آل برای کسامی هستن که میخوان ... کنن و...جبران کنن و شاید هم میخوان کم نیارن و پافشاری میکنن بر یک انتخاب اشتنباه و شاید هم میخوان بگن گتره ای رای دادن مردم و تک حزبی کردن شورای شهر باعث متحد شدن ... میشه خخخخخخخخخخخ
Iran, Islamic Republic of
فله ای های شورای شهر همین هستند و بخاری از انها بلند نمیشه ...
مجید
Iran, Islamic Republic of
قحط الرجاله دیگه!!!
Iran, Islamic Republic of
هم شهر تهران و هم کشور با مشکل شدید مدیریتی مواجه است...
محمد
Iran, Islamic Republic of
اینان میترسند که چمران بیاد توی شورای شهر تهران
وگرنه این همه اصرار برای چیه؟
Iran, Islamic Republic of
فکر نکنم
به نظرم تیرشون به سنگ خورده
گرونی دلار اونقدرا هم که فکر می کردند دست خودشونه ظاهرا نبوده
مهدی
جای تاسف داره برای شورای شهر تهران ،که بخاطر منافع حزبی خودشون منت دارن میکشن که نجفی نرو نرو ،من بی تو ، توبی ما ، یعنی هیچچچچچچچچچچچچچچچ
بابا اینا میگن هرچی باشه طرف خودمون باشه فکر کارنیستند که
Iran, Islamic Republic of
آقای الویری گفته به نفع اصلاح طلب ها نیست که نجفی انصراف بدهد اینها فقط به نفع جناحشون کار می کنند نه برای ملت
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
به این میگن تعصب قبیله ای جاهلانه
بهرام
Iran, Islamic Republic of
حضور این اعضای شورا ... است
مردم کیلوچند؟!!!!!
مگه پیرپتال ها در دولت نبوده ونیست!!!!
مگه نعمت زاده ها.
نگران نباشید این صفدرحسینی و مهدی جهانگیری و حسین فریدون ها هستن که تصمیم میگیرن و اداره میکنن
ملت سرکار همیشه سرکار
عميد
Iran, Islamic Republic of
٥٤ هزار ميليارد بدهي نتيجه كار قاليباف را نجفي برملا كرد و حالا بايد هزينه افشاگري اختلاس ها رو كه زمان قاليباف رخ داده بدهد !
نداف
Iran, Islamic Republic of
آخه این شورابازی و قایم موشک بازی و رای گیری چه معنایی دارد؟
2500 سال در این کشور یک نفر دستور داده و بقیه اجرا کرده اند, حالا اسمش, شاه بوده یا پادشاه یا سلطان یا خلیفه یا وکیل الرعایا و هر چیز دیگر. یکی بوده و مردم هم سردرگم نبودند. هر وقت هم از بی عرضگی آن یک نفر عصبی میشدند می شوریدند و یکی دیگر با همان اختیارات می آمد
حالا این شورا و سایر بخشهایی که با رای دادن آن هم فقط به یک عده معدود تشکیل میشوند که کاری برای خلق الله نمیکنند.
بابا جمع کنید این بساط ... را
طرف خودش, میگه من مریض... بازم ولش نمیکنید؟
Iran, Islamic Republic of
...منافع شهر را فدای منافع جناحتون مبکنید...
محمد باقر-کرج
Iran, Islamic Republic of
با این رای اصراری شورا ی شهر تهران منبعد آقای نجفی در شهرداری تهران غیبت بعلت بهانه بیماری خودش داشته باشد هیچکس حتی شورا هم
نمی تواند بگوید بالای چشمت ابرو میباشد.
امین-کرج
Iran, Islamic Republic of
به نظر میرسد این جماعت اصلاح طلبان مردم را بی عقل حساب کرده اند این بازی استعفا ورای به عدم استعفا ومجددا پذیرش قبول وادامه مسئولیت توسط همین شهردار مستعفی( برای ادامه خدمت مهندس جون سالم شد!) حالا برای افتضاء این وضعیت گرانی دلار چکار می خواهید بکنید,...
Iran, Islamic Republic of
حضرت اقا هم در مورد رهبر شدنشون تو اون فیلم اخیر که پخش شده بود شبیه این حرف‌ها رو زدند و مثل همین مورد مورد قبول هم شدند.
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
جلسه ی شهرداری به گونه ای مسخره بود که خود اعضای آن به مضحکه کردنش پرداختند و گفتند نشانه ی رجل سیاسی داشتن ... است!
Iran, Islamic Republic of
شورای شهر فله ای .... یعنی همین شورای فعلی .