چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۳
۲۵

چرا امثال رشیدپور دیگر تحویل گرفته نمی شوند؟+ تصاویر

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب: 585755
توانمندی رشیدپور در قواره یک مجری عمومی که نسبت به اجرای جنگ‌هاي شادی و برنامه‌هاي روزانه تلویزیونی و مهمانی‌هاي خصوصی امری کتمان ناشدنی ست اما آیا مدیریت یک گفت‌وگوی تخصصی در حوزه‌هاي سیاسی و اقتصادی نیز از عهده یک مجری عام بر مي‌آید؟!
چرا امثال رشیدپور دیگر تحویل گرفته نمی شوند؟+ تصاویر
گروه سیاسی جهان نيوز: رضا رشیدپور هنگامی که در نقش مجری تبلیغاتی حسن روحانی در انتخابات وارد گود شد و همزمان در صدا و سیما نیز ممنوع التصویر بود! در میان رسانه های اصلاح طلب در اوج تمجید و محبوبیت بود.

به گزارش جهان نيوز، اما رشیدپور بعد از بازگشت به تلویزیون و همچنین شروع برخی انتقادات گاه و بیگاه از دولت روحانی در برنامه "حالا خورشید" یواش یواش مورد نقد و تهاجم برخی از اصلاح طلبان و حامیان دولت نیز قرار گرفت.

با این وجود پس از انتخاب رضا رشیدپور -که سابقه حمایت تمام عیار از حسن روحانی را در کارنامه خود داشت و دارد- به عنوان مجری برنامه گفتگوی زنده تلویزیونی با رئیس جمهور، برخی رسانه های اصلاح طلبان و حامیان دولت نه تنها از وی استقبال نکردند، بلکه پس از مصاحبه او را  مورد انتقادات عجیبی هم قرار دادند.
 

 
*رشید پور به درد برگزاری جنگ شادی می خورد نه یک گفتگوی تخصصی!
روزنامه اصلاح طلب "بهار" نیز یادداشتی نوشت: انتخاب گزینه‌اي همچون رشید پور از سوی صدا و سیما و احتمالا با تایید رئیس جمهور که دارای آیتم‌هاي مشخصی مي‌باشد صرفا مي‌توانست سبب ایجاد جذابیت‌هاي غیر واقعی گردد. توانمندی رشیدپور در قواره یک مجری عمومی که نسبت به اجرای جنگ‌هاي شادی و برنامه‌هاي روزانه تلویزیونی و مهمانی‌هاي خصوصی امری کتمان ناشدنی ست اما آیا مدیریت یک گفت‌وگوی تخصصی در حوزه‌هاي سیاسی و اقتصادی نیز از عهده یک مجری عام بر مي‌آید؟! نداشتن اطلاعات کامل در حوزه‌هاي اقتصادی و سیاسی و همچنین دادن اطلاعات غلط به مخاطب که دست کم در دو مرتبه با واکنش طرف مقابل گفت‌وگو مواجه گردید نخستین مواردی بود که در حین انجام این گفت‌وگو جلب نظر مي‌کرد.رشید پور بر مبنای اجراهای پیشینش خود را نیازمند بازیگری و جلب نظر مخاطب مي‌دید، در این برنامه هم به همان سیاق رفتار خود را تنظیم کرده بود که شاید بتوان آن را به عنوان یکی از نقاط ضعف این گفت‌وگو برشمرد. لبخندهای تصنعی و تلاش محکوم به شکست مجری جهت نشان دادن شرایط دوستانه بیش از حد نیاز و عدم وجود توان تخصصی جهت ورود چالشی به نفس گفت‌وگو از دیگر نقاط ضعف فاحش مجری اشتباه این برنامه بود. انتخاب مجری سلبریتی مجلسی برای مدیریت این گفت‌وگو بزرگترین و نخستین اشتباه برنامه سازان سیاست مدار تلقی مي‌گردد.لازم به یادآوری است که مردم در انتظار ندایی متفاوت از جانب رئيس‌جمهورشان بودند که این گفتار برایشان جذابیت خلق نماید نه اینکه مجری برنامه‌هاي طنز و نشست‌هاي صمیمی عمومی خود را در محدوده جذابیت‌هاي تلویزیونی غرق کند و بدل به مجری رئيس‌جمهور گردد"
 

 
*حسام الدین آشنا: مصاحبه خبرنگار مي‌خواهد نه فقط مجري!
حسام‌الدين آشنا رئيس مرکز بررسي‌هاي استراتژيک رياست جمهوري نيز در دو توييتی بلافاصله پس از پايان گفت‌وگو نوشت: «سلام؛ اگرچه در اثر کوتاه‌شدن زمان گفت‌وگو بسياري از سؤالات مجال طرح نيافت ولي بر خود لازم مي‌دانم ضمن تشکر از کساني که اين مسير را براي انتقال پيام خود به رياست‌جمهوري انتخاب کردند عرض کنم کليات سؤالات به اطلاع ايشان رسيده است و جدول تفصيلي هم به اطلاع ايشان و همگان خواهد رسيد. تلاش مي‌شود که رياست‌جمهور - نه فقط روحاني - وارد سطح جديدي از قرارگرفتن در قاب تلويزيون شود. مصاحبه خبرنگار مي‌خواهد نه فقط مجري! اگر برنامه زنده است بايد تعاملي‌تر باشد. نزديک‌شدن به استانداردهاي گفت‌وگويي و استفاده از فناوري‌هاي تعاملي در برنامه‌هاي آتي دنبال خواهد شد».

گفنتي است که آشنا کمي بعد از مصاحبه حسن روحاني يک نظرسنجي تويیتري نيز براي بررسي عملکرد رئيس‌جمهور انجام داد که تا ساعت پاياني آن حدود هفت‌‌هزار و ٥٠٠ نفر عضو توييتر در آن شرکت کردند. در اين نظرسنجي بيش از ۸۰ درصد «پاسخ‌هاي» رئيس‌جمهور را «ضعيف» ارزيابي کردند.
 

*عباس عبدی: نيازي به مجري نيست
عباس عبدي هم با اشاره به اينكه من تلويزيون نگاه نمي‌کنم و متن صحبت‌ها را در رسانه‌ها مي‌خوانم، به «شرق» گفت: در مورد شکل گفت‌وگو بايد بگويم به‌طور کلي معتقدم هر مسئولي يا بايد جلو يک يا چند روزنامه‌نگار مستقل و قابل‌اعتماد و توانا حرف بزند ولي اگر اين شيوه را نمي‌خواهد، بهتر است به تلويزيون برود و يک‌طرفه حرف بزند. بنده اين نوع اخير را نسبت به گفت‌وگوي دونفره صوري ترجيح مي‌دهم. خودشان مي‌توانند مسائل را ريز کنند و بگويند اين مسائل وجود دارد، اين نکات هم مطرح است و اين هم پاسخ‌هاي و برنامه من است. اصلا نياز نيست کسي از او سؤال کند؛ چراکه همه مي‌دانند اين سؤالات چندان جدي نيست و بنابراين اين مصاحبه‌ها بيشتر مصنوعي مي‌شود. بنابراين ترجيح من اين است که رئيس‌جمهور يا هر مسئول ديگري به‌طور مستقيم در تلويزيون در مقابل مردم قرار گيرد و يک‌طرفه با مردم حرف بزند. هيچ نيازي هم به پرسش و پاسخ نيست چراکه سؤالات مردم معلوم است و اگر او به سؤالات بي‌ربط ديگري پاسخ دهد، مردم از گفت‌وگوي مزبور رضايت نخواهند داشت و اگر هم به سؤالات درست جواب دهد، مردم هم متوجه مي‌شوند که او سؤالات مردم را فهميده است و مي‌داند که نکته ابهام کجاست. حالا يا او مي‌تواند رفع ابهام کند يا نمي‌تواند. بنابراين فکر مي‌کنم بايد از اين فضاي گفت‌وگوي دونفره خارج شد. اما در کل گمان نمي‌کنم آقاي روحاني قادر باشد بخش اعظم سؤالات مقدر جامعه و مردم را پاسخ دهد. بخشي از اين ناتواني ناشي از ضعف دولت است و بخشي از آن هم ناشي از وضعيت عمومي مملکت است؛ چراکه اساسا او در مقامي نيست که به بعضي از سؤالات جواب دهد. بنابراين اين نوع سؤال و جواب‌ها کمکي بنيادي در رفع ابهام‌ها نمي‌کند بلکه در بهترين حالت اين گفت‌وگوها ابهام جديدي به‌وجود نمي‌آورد»
 

 
* مقصر اصلی مجری هایی هستند که سعی می کنن خبرنگار باشن ولی نیستن
فرهاد کیانفرید، دبیر سیاسی روزنامه ابتکار  نوشت: هرچند رشیدپور در  قسمت هایی از مصاحبه خوب عمل کرد اما خیلی بهتر میتونست مصاحبه ۶۰ دقیقه‌ای مدیریت کنه تا سوال‌های بیشتری بپرسه ولی موضوعات زیادی موند که پرسیده نشد. سیاست داخلی کلا نادیده گرفته شد. راستش خیلی امیدوار بودم به رشیدپور ولی حیف شد .اینکه همه معتقدن مصاحبه روحانی هیچ چیز جدیدی نداشت و اصلا خاص نبود، درسته اما مقصر روحانی نیست. یه مصاحبه زمانی خوب از آب درمیاد که سوالات خوبی پرسیده بشه. مقصر اصلی مجری هایی هستند که سعی می کنن خبرنگار باشن ولی نیستن. بهتر که دفعه بعد مصاحبه کننده از بین خبرنگارهای خوب یا تحلیلگران انتخاب بشه تا بتونن روحانی به چالش بکشن و از کلی گویی دورش کنن.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه آشنا تو این دولت سمت داشت حتماً مصاحبه خوبی با رئیس جمهور برگزار می کرد!!
حیف که تو این دولت هیچ سمتی نداره!
Iran, Islamic Republic of
رشید پور در گفتگویی که دو سه سال قبل با مرحوم جعفر شجونی انجام داده بود اصل بی طرفی رو لحاظ نمی کرد. از جمله وقتی مرحوم شجونی گفت رئیس جمهور روحانی به منتقدین خودش توهین می کنه رشیدپور بلافاصله گفت احمدی نژاد هم منتقدین خودش رو ... خطاب کرد . در حالیکه این دروغ بود و البته بعدها رشیدپور معذرت خواهی هم کرد
سروش
Iran, Islamic Republic of
شماها خودتان چندتا مجری متشخص و محبوب ساخته اید، خجالت نمی کشید به عملکرد این آن می نازید.
Iran, Islamic Republic of
جهان آدم از کارت میمونه انتقاد که میکنیم به مجریهای صدا سیما سانسور میکنی بعد خودت اینجوری مقاله میذاری شما بگو کدوم مجری صدا سیما محبوبیت داره ؟ گوینده جیگر ، عبدالله روا ، نامداری ، حسنی ، مجریهدی به خانه برمیگردیم ؟ کدوم ؟ صدا سیما وقتی بی ضابطه مجری میگیره تهش میشه همین وضع چندش آور فعلی ما ماهواره نداریم ولی حالمم از دیدن این برنامه های صدا سیما بهم میخوره تو فامیلا و همسایه هامون خیلیا ماهواره خریدن بخاطر همین برنامه های آشغال صدا سیما ما که نداریم ماهواره صدا و سیما رو نمی بینیم دیگه چه برسه به اوناییکه ماهواره دارن
Iran, Islamic Republic of
یعنی اگه کسی دیگه مصاحبه میکرد آقای روحانی جواب قانع کننده میداد !!
Iran, Islamic Republic of
اگر کس دیگری سوال میکرد چه بسا که در حوزه های مهم و مبتلا به جامعه و مردم و مسائل مهم و مرتبط بین الملل سوال می نمود. مثل مسائل معیشتی، کشتی سانچی، برجام، FATF، تحریم ها، مواضع کشورهای اروپایی، توان موشکی و...
Iran, Islamic Republic of
در یک کلام میتوان گفت خودش را زیر سوال برد
محبوبیت خود را ازدست داد
Iran, Islamic Republic of
رشید پور از اول هم محبوب نبود.
Iran, Islamic Republic of
حالا کدوم مجری صدا سیما محبوبه که رشیدپور باشه عایخانی رو هم بخاطر قیافه اش یه عده دوست دارن وگرنه ‌...
Iran, Islamic Republic of
رشیدپور تقصیری نداره یک سری سوال از قبل طراحی شده پس از وقوع حوادث اخیر در کشور برای اینکه بگویند حسن اقا خیلی با مردم خودمونی است دفتر حسن اقا نوشته و گفته اینها رو با این نوع بیان و حتی لهجه مطرح کند.
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت شان بکنه .
Iran, Islamic Republic of
عبدب جان شما که طرفدار دیالوگ بودین دیگه چرا؟! حال مونولوگ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
... عبدی که هی میگه تلوزیون نگاه نمیکنم ...فکر کردی مردم تابع تو هستند خنور هم که هنوزه بیشتر مردم رسانه ملی رو دنبال میکنند..شما برو همون بولتن های روشنفکرمآبانه رو بخوون!!
سعید
Iran, Islamic Republic of
عبدی یک ... است و با این مردم و نظام سر ناسازگاری دارد مگر مردم تابع تو هستند که برای شان تعیین و تکلیف می کنی مردم قیم نمی خواهند
بوشناس
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
امثال حسن عباسی وحسین شریعتمداری شجاع وزرشناس وخوش چشم وکارشناسان خبره .....باید بنشینندتو مصاحبه تارئیس جمهور تنهایی از (گزارش /مصاحبه /مناظره وهرچی که اسمش را می گذارید). راضی بیرون نیاید .....
بجستان
Iran, Islamic Republic of
... تلویزیون نگاه نمی کنید ...
Iran, Islamic Republic of
گول نخورید دوستان و در زمین اونها بازی نکید
میخوان بندازن گردن مجری که از اصل قضیه فرار کنن
واقعا اصلا به مجری نیازی نیست اگر مردی برای پاسخگویی باشه
Iran, Islamic Republic of
رييس جمهور مي بايست با يك خبرنگار حرفه ايي مصاحبه ميكرد نه با يك مجري
اقاي روحاني وقتي به سازمان ملل ميره با خبرنگاران معروف دنيا مصاحبه ميكنهً
ولي وقتي به داخل ميرسه بخاطر فرار از پاسخگويي به خبرنگار مطلع از اوضاع اقتصادي،سياسي ،و اجتماعي از قصد
فردي را انتخاب ميكنند كه مهارت خبرنگاري را ندارد
Iran, Islamic Republic of
با کل در طی این 5سال حتی ((یک قاشق اب سیرابی مفتی )) به کسی نمی دهند . لذا مجری اصلا مهم نیست چه کسی باشد .... است . اینها هم $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ میلیون دلارهایی است که ... بالا کشیده .
بهرام
Iran, Islamic Republic of
آخه روحانی چی داره که بگه این وضع مملکته کجاش درسته که در موردش حرف زده بشه
Iran, Islamic Republic of
چقدر بده که صحبتهای یک وطن فروش خائن رو(حالا با هر نگاه وسلیقه ای)منتشر میکنید
من به انتشار صحبتهای عبدی به شدت معترضم
Ireland
من یه پیشنهاد دارم. دفعه بعد از حسین شریعتمداری دعوت بشه تا به عنوان خبرنگار با رییس جمهور مصاحبه کنه....... آن وقته که واقعا معلوم میشه یه من ماست رئیس جمهور منتخب این مردم چقدر کره داره.....( شاید یکی دو گرم؟!!!!!)
Sweden
دوستان دقت بفرمایید!
اینها حتی با همین رشیدپور خودشون هم مشکل دارند و ناتوانند چه رسد به خبرنگاران کاملا حرف ای! این نشان میدهد چقدر دست شان خالیست. عبدی که دیگه اصلا ترکوند با اون نظرش یعنی اجرای مونولوگ اتو کشیده و قشنگ توسط روحانی اخر ذهن دو دوزه باز این جماعت رو نشون میده. میگن عدو شود سبب خیر اگر خواهد خواهد!