جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱۰۳

چرا در دولت احمدی نژاد اعتراض اقتصادی نشد؟

چهارشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۱
کد مطلب: 580604
برخی چهره های اصلاح طلب در چند هفته اخیر تلاش کردند که به این سوال پاسخ بدهند که چرا در دولت مورد حمایت آنها تجمع اعتراض آمیز اقتصادی و معیشتی شده ولی در دولت احمدی نژاد که آن را ریشه همه مشکلات چند سال اخیر و آینده کشور معرفی می کنند، اعتراضی برگزار نشده است.
چرا در دولت احمدی نژاد اعتراض اقتصادی نشد؟
گروه سیاسی جهان نيوز: برخی چهره های اصلاح طلب در چند هفته اخیر تلاش کردند که به این سوال پاسخ بدهند که چرا در دولت مورد حمایت آنها تجمع اعتراض آمیز اقتصادی و معیشتی شده ولی در دولت احمدی نژاد که آن را ریشه همه مشکلات چند سال اخیر و آینده کشور معرفی می کنند، اعتراضی برگزار نشده است.

به گزارش جهان نيوز، سیدحسن رسولی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، عضو هیأت مدیره بنیاد امید ایرانیان و از نزدیکان محمدرضا عارف نیز معتقد است چون احمدی‌نژاد در رفتارهای پوپولیستی بسیار حرفه‌ای‌ بوده توانسته جلوی اعترضات مردمی را بگیرد!

وی در پاسخ به این سوال روزنامه اصلاح طلب آرمان که "چرا در زمان دولت گذشته اعتراضات نمود بیرونی نداشت؟" گفته است: " دولت آقای احمدی‌نژاد، کاملا افراطی و غیرعادی بود. محمود احمدی‌نژاد سعی داشت با بالابردن سطح درآمد نفتی و اعمال مدیریت توزیعی فضا را تلطیف کند که تا حدی هم در سطح پایین جامعه موفق بود. بدین صورت که پخش پول در بین آحاد مردم صورت می‌گرفت و درواقع مانند تزریق مسکن، اعتراضات و فوران مطالبات بحق مردمی را به تعویق می‌انداخت که نهایتا در دولت روحانی این فوران به این شکلی که امروز شاهدش هستیم شروع شد و جدا از این مسائل باید گفت که آقای احمدی‌نژاد در رفتارهای پوپولیستی بسیار حرفه‌ای‌تر عمل می‌کرد اما خوشبختانه آقای روحانی چنین رفتاری نداشته و ندارند. روحانی به‌دنبال این است که هر مشکلی را از مسیر قانونی، علمی و کارشناسی حل و فصل کند. اقتصاد ایران دیگر تحمل مسکن‌های غیر واقعی را ندارد. اقتصاد ایران نیازمند جراحی است و البته این جراحی هزینه و خونریزی دارد. روحانی به‌دنبال این است که در مسیر اصلاح‌ اقتصادی هزینه‌های آن را به حداقل ممکن کاهش دهد."

این در حالیست که پیش از این عباس عبدی از تئورسین های جریان اصلاحات طی یادداشتی تاکید کرده بود که همین که مردم الان تجمع می کنند و در دوره احمدی نژاد نمی کردند، یعنی پشت پرده دارد!

وی در اینباره نوشت: " دو شاخص اشتغال و تورم را برای دوره هشت ساله احمدی‌نژاد با دولت کنونی مقایسه می‌کنیم تا حساب به دست همه آید. این مقایسه هم مبتنی بر آمار من‌درآوردی نیست، بلکه آمار رسمی است که  طی سال‌های گوناگون تهیه و منتشر شده است. شاخص قیمت‌ها در دوره آقای احمدی‌نژاد از رقم ۱/۱۶ به 9/70 رسید (1395=100). یعنی قیمت‌ها در دوره هشت ساله وی ۴/۴ برابر یا ۴۴۰ درصد زیاد شد. این افزایش قیمت در دوره چهار ساله آقای روحانی کمتر از ۶۰ درصد است. از سوی دیگر رشد اشتغال از سال ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۲، فقط ۲/۴ درصد بوده، یعنی در دوره احمدی‌نژاد فقط حدود ۴ درصد به افراد شاغل اضافه شده است، در حالی که در دوره آقای روحانی فقط در سه سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۵، حدود ۴/۷ درصد بر تعداد شاغلین اضافه شده است. این دو رقم را بگذارید در کنار درآمدهای سرسام‌آور نفتی دولت احمدی‌نژاد تا قضیه روشن‌تر شود.حال با این ملاحظه چه کسی احتمال می‌دهد که مردم در چنان شرایطی هیچ اعتراضی نسبت به وضع گرانی و بیکاری خود نداشته باشند ولی در شرایط کنونی معترض باشند؟عقل سلیم این را نمی‌پذیرد. البته این بدان معنا نیست که مردم از وضع اقتصادی رضایت دارند. به‌طور قطع این رضایت وجود ندارد، ولی پرسش این است که اگر کسانی بتوانند نسبت به وضع خود معترض شوند و آن را علنی اظهار دارند و به‌صورت جمعی گرد هم آیند و در خیابان شعار دهند، به طور قطع در دوره احمدی‌نژاد باید بیشتر و گسترده‌تر دست به این اقدام می‌زدند. چون آمار تورم و اشتغال که دروغ نمی‌گویند. اگر مدعی شویم که آمار رسمی دروغ باشد، در دوره گذشته دروغ‌های بیشتری می‌گفتند و لذا وضع بدتر از همان آمار رسمی بود. بنابراین منطقی است که بگوییم  این تظاهرات مبتنی بر یک واکنش خودانگیخته اجتماعی و غریزی مردمی نیست!
 
از سوی دیگر، علی صوفی از دیگر چهره های اصلاح طلب نیز در پاسخ به این سوال روزنامه آرمان که "اعتراض‌های اقتصادی تجمع کنندگان به چه میزان به عملکرد دولت آقای روحانی باز‌می‌گردد و به چه میزان ریشه در سیاست‌های اقتصادی گذشته دارد؟ معتقد است: "بدون شک بحران‌های کنونی جامعه همگی ریشه در سیاستگذاری‌های گذشته دارد. در شرایط کنونی تورم، گرانی و بیکاری به ابرچالش‌های جامعه ما تبدیل شده که سبب نارضایتی مردم را پدید آورده است. ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی کنونی جامعه قطع روابط اقتصادی ایران با کشورهای جهان و تحریم‌های بین‌المللی است. همه این اتفاقات نیز در دولت‌های نهم و دهم رخ داده و سیاستگذاری‌های این دو دولت در نابسامانی اقتصادی کشور نقش تعیین کننده‌ای داشته است. این در حالی است که دولت آقای روحانی تلاش زیادی انجام داد تا به این نابسامانی‌های جامعه رسیدگی کند که تا حدودی نیز وضعیت را کنترل کرده است. با این وجود آقای روحانی بیش از هر چیز به نتیجه برجام چشم امید دوخته است و امید دارد که با دستاوردهای برجام بتواند وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم را بهبود ببخشد. به همین دلیل نیز هنگامی که در دستاوردهای برجام اخلال به وجود آمد برخی از برنامه‌های دولت و به خصوص در زمینه برنامه‌های اقتصادی دولت متوقف شد و دولت نتوانست به برنامه‌های از پیش تعیین شده خود جامه عمل بپوشاند. از سوی دیگر آقای روحانی در طول مبارزات انتخابات ریاست جمهوری شعارهایی را مطرح کردند که مورد توجه مردم قرار گرفت و به همین دلیل مردم انتظار داشتند پس از پیروزی ایشان، آقای روحانی جدیت بیشتری در زمینه تحقق برخی مطالبات سیاسی و اقتصادی آنها از خود نشان بدهد. این در حالی است که آقای روحانی پس از انتخابات ریاست جمهوری راه دیگری در پیش گرفتند و در برخی زمینه‌ها سکوت اختیار کردند. مردم نیز احساس کردند به مطالبات آنها بی‌اعتنایی شده است و به همین دلیل به شکل‌های مختلف و از جمله تجمعات خیابانی واکنش نشان دادند. با این وجود آقای روحانی در چهار سال دولت یازدهم همه تلاش خود را انجام دادند تا بتوانند به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند عمل کنند. با این وجود این وضعیت در دولت دوازدهم وجود نداشته و آقای روحانی هنوز برنامه مشخص و مدونی را درباره رویکرد دولت در چهار سال آینده مشخص نکرده و هنوز موانع پیش روی دولت را برای مردم تشریح نکرده و یا به مصلحت ندانسته که دست به چنین کاری بزند. همه این مسائل دست به دست هم داد تا مردم نارضایتی‌های خود را به این شکل در خیابان‌ها نشان بدهند."
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
عقهد و حقد شما نسبت به احمدی نژاد باعث شده تا صرفا بلندگوی رسانه های اصلاح طلب شوید...
کوبیدن احمدی نژاد به چه قیمتی؟

فکر کنم خطاب رهبری در 19 دی به شماها بوده" شایعه را پخش نکنید

اگر این حرف ها درست است، خوب به نام خودتان بزنید
اگر نیست چرا ترویج می دهید

جهت اطلاع: رهبر انقلاب فرمودند عبرت عاشورا یعنی نگذاریم فرزند انقلاب منزوی شود

احمدی نژاد فرزند انقلاب است چه بخواهید و چه نخواهید
سرور
Iran, Islamic Republic of
به نظر بنده اتفاقا جهان نیوز با نشر تحلیلهای بچه گانه این کوچولوها خواسته نشان بدهد که ببینید مخالفین احمدی نژاد کی‌ها هستند؟!
Iran, Islamic Republic of
ولی بنده با شما هم نظر نیستم.
مخالفان احمدی نژاد تازه از زیر بوته در نیامده اند که تازه بخواهیم انها را بشناسیم
حداقل از سال 1392 حرف های انها را شنیده ایم
سرور
Iran, Islamic Republic of
اتفاقا از زیر بوته آمده اند.
سرباز
Iran, Islamic Republic of
. سرور انگار از بجه های خودمونی ها؟احمدی نژادی ها.ایول
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
اگر رفتار احمدی نژاد پوپولیستی بوده پس چقدر پوپو لیستی بودن خوبه. مسکن برای مردم ،یارانه ،آباد کردن مناطق محروم . سهمیه بندی بنزین و صرفه جویی در آن و ... پوپولیستی بودن اگه اینهاست خب ملت همین رو می خوان اصلا ملت به هر کس رای بدن از او انتظار این جور کارهای به قول شما پوپولیستی دارن همه حکومت های مردمی در طول تاریخ از همین نوع رفتارها داشتن اسمش هر چی می خواد باشه. خوبه
Iran, Islamic Republic of
طیق برخی آمارها:
درآمد 8 سال دولت اصلاحات 120 میلیارد دلار...
درآمد 8 سال دولت مهرورز 800 میلیارد دلار...
حالا پیدا کنید پرتقال فروش را !!!
Iran, Islamic Republic of
درآمد 4 سال اول دولت کلید برابر با درآمد 8 سال دولت احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
درسته
چون ما به ریال گردش مالی داریم
در زمان احمدی نژاد دلار ۱۲۰۰ chage میشد و در بودجه می آمد حتی در زمان اوج بحران مالی و جنگ ارزی آمریکا در سال ۹۰ و ۹۱
اما در دولت اول کلید بالای ۳۰۰۰
Iran, Islamic Republic of
چقد باهوشی پسر
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد دلار را به قیمت 1000 تا 1200 تومان فروخت روحانی از 3200 تومان تا 33 هزار تومان !!!!
احمدی نژاد به 70 میلیون یارانه داد که با یک ماه یارانه می توانستیم 2.5 کیلو گوشت بخریم اما الان رسیده به 300 گرم!!!!
روحانی بنزین و حامل های انرژی را 400 درصد گران کرد بدون اینکه یارانه ها را افزایش دهد .!!!!
چپ راست کارگزار پیوندتان مبارک!!!
Iran, Islamic Republic of
بله این ۱۳هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان رو هم از مسیر قانونی انجام از دست رفت... این اراجیف به ی جک شبیه ک حتی اون محمد جونشونم از بیان این جکها خندش نمیگیره...
Iran, Islamic Republic of
برای اینکه در زمان ایشون کل روزنامه ها و تندروها و صدا و سیما و سپاه و بسیج مملکت پشتشون بودن و اجازه انتقاد داده نمیشد . این دیگه خیلی ساده هست .
Iran, Islamic Republic of
یعنی انتخاب و خبر و مردمسالاری و اعتماد و اعتمادملی و شرق و ... همه و همه پشت احمدی نژاد بودند؟!
مهدی
Australia
باسلام
آزاد ترین دولّت: دولّت آقای دکتر احمدی نژاد بود
امّا دراین دولّت کلید ((راستی ازکلید خبری نیست ؟))ازهمان روز
که منقدان را حواله جهنم کرد درواقع یک حکومت نظامی زیرخاکی
درست کرد میدونید ما هارا لبو فروش شوفر ماشین میدونه
پس سران نظام راحواله جهنم کرد راستی چرا درمناظره سخنی
ازبرجام نشد ؟ که اگه میشد خاتمه کلید بود.
درضمن از قدیم گفته اند هرکسی را میخواهی بدانید چطور آدمی است
ببینید دوستش کیست ؟ دوست آقای روحانی آقای هاشمی و
آقای خاتمی حالا خودتان قضاوت کنید .پس شعار ما آقای دکتر احمدی
نژاد است . ودرعمل ثابت کرد ولایت مدار است وهمیشه خدا اسم
مبارک امام زمان درکلامش هست . کار ایجاد کرد و کارکرد نه مثل بعضیها
اسم رهبر را میاورند و امّا خلاف آنرا اجرا میکنند.
راستی سخنان کوبنده آقای احمدی نژاد درسازمان ملل باعث شد
تا مردم دنیا که تشنه اینجور سخنان بودند معرف بشود ودوستش
داشته باشن . حالا اسرائیل و کدخدا شیطان بزرگ وخائنین داخلی
اوباما مودب وباهوش باخرج کردن پولهای خودمان ریختند سرما
که شاید به توانند فکرو عقیده مان را نسبت رادمرد بزرگ همیشه
بزرگ احمدی نژادراعوض کنند باید بدانیم چه پولهای هنگفتی دارند
خرج میکنند تاما را از سر راهشان بردارند.
زمانی که امیرکبیر را شهید کردند درهمان کاشان مردم خوشحالی
کردندو گفتند خوب شد که این خائن را گشتند.
Iran, Islamic Republic of
احمدی نزاد مایه ننگ انقلاب است نه فرزند انقلاب
ایرج
Iran, Islamic Republic of
ساکت شو
چون مردم مي ديدند براي اقشار آسيب پذير چه به صورت وام مسكن چه به صورت ساخت مسكن نزديك به 4800000واحد منزل ساخته شد ولي در طرح مسكن اجتماعي هنوز دو آجر روي هم گذاشته نشده است . اين فقط يك نمونه
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
چون مردم میدیند دولت قبل شبانه روز کار میکند
و زندگی مسئولینش شبیه مردم است
بهمین خاطر مشکلات سازندگی را تحمل میکردند
اما الان مردم بیکاری دولتمردان همراه اشرافیت را میبینند لذا تحمل نمیکنند مشکلات را
Iran, Islamic Republic of
کار و تلاش و ساده زیستی دولت احمدی نژاد یک بخش است.
پاک دستی انها و منتسبان به انها هم مهم بود

افرادی هم که بعد از دولت دستگیر شدند گاها تخلفات انها مربوط به قبل از دولت احمدی نژاد بوده است مانند رحیمی
درخصوص بقایی و .... هم شفاف گفته نشده مشکلچ یست
صرف عنوان "فساد مالی" بازی با کمات و عبارات حقوقی هست.
برای نمونه در قضیه 3 هزار میالیارد تومن، نصف ان اصلا پول نبوده و ال سی بوده.
اما در قضیه صندوق فرهنگیان 12.000.000.000.000 تومان پول اختلاس شده است
Iran, Islamic Republic of
اگه وزیری با عنوان "ماست مالی کن" داشتیم لباسش بسیار برازنده شما بود
United States
به این کار شما هم گفته میشه تخطئه کردن.
وقی حرفی زده میشه با برهان و دلیل منطقی پاسخ گفته میشه.
شما هم به نظر میاد جزو ان دسته افرادی هستید که به علت نداشتن منطق و پشتوانه علمی، چاره ای جز بچسب زدن ندارید
Iran, Islamic Republic of
خداییش تا زمانی که احمدی نژاد رویه فعلی را ادامه دهد مایل نیستم به قدرتی برسد. اما از کینه ای که جهان نیوز نسبت به احمدی نژاد دارد متحیرم! آنقدر که حاضرید تحلیل های دروغین افسادطلبان را به خورد مخاطبانتان بدهید...

واقعا اعتبار جهان نیوز هرروز کمتر و کمتر میشه...

لایجرمنکم شنان قوم ان لا تعدلوا اعدلوا هو اقرب لتقوی
Iran, Islamic Republic of
هر آدم اهل سیاستی این مطلب را بخواند می فهمد طرفداری از کارهای احمدی نژاد کرده شما به علت مطالب قبلی جهان نیوز که رفتار فعلی احمدی نژاد را زیر سوال می برد مخالفت می کنید و الا در این مطلب جهان نیوز طرفداری از ایشان کرده . فهم این مسئله اینقدرها سخت نیست .
Iran, Islamic Republic of
قصد طرفداری از احمدی نژاد به جهان نیوز نمیاد! حتی از خدمات اون بنده خدا هم یادی نمی کنه! فقط صدمات را میگن بعلاوه تهمتها!
از نظرات سایر کاربران هم مشخصه که برداشتشون از این متن،‌ طرفداری جهان نیوز از احمدی نژاد نیست!
خصوصا که جاهایی از متن را بولد کرده که دقیقا علیه احمدی نژاد مطالب نادرست را القا می کنه!
Iran, Islamic Republic of
اگر جهان نیوز مغرض نیست چرا فقط مطالبی که علیه احمدی نژاد است را از خودش یا از خبرگزاریهای سیاه نما منتشر می کند؟؟؟

تا حالا دیدین تو این سایت مقاله ای از خود خبرگزاری و یا از خبرگزاری ای که نقد منصفانه نسبت به احمدی نژاد داشته باشه منتشر کنند؟

درسته که از همه کارهای ایشون نمیشه طرفداری کرد ولی زوم کردن بر روی اشتباهات و حتی متاسفانه نقل تهمت های ناروا به کسی که از او خوشمان نمی آید؛ اگر چه به راحتی در سایت درج می شود ولی همزمان
در نامه اعمال ما نوشته می شود... و دیگر پاک نمی شود.

منصف باشیم تا درباره ما به انصاف قضاوت کنند.
کاربر محترم
با سلام . یا شما از خوانندگان سایت نیستید یا با اهداف دیگری این اظهارات را انجام می دهید . انصاف رسانه ای برای این سایت از اصول کاری ماست اگر باور ندارید از همفکران و حامیان احمدی نژاد بپرسید. جهان نیوز
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید
اولا که 8 ساله از خوانندگان این سایت هستم.
دوما متاسفم که این قدر نظر بنده از نگاه شما مشکوک اومده که می گید با اهداف دیگری!! اظهارات را انجام میدم!
مثلا چه هدفی؟؟؟!!!
شما هنوز باور ندارید که نسبت به اون بنده خدا غیرمنصفانه و با تندی مطلب می گذارید؟!
با همفکران احمدی نژاد ارتباط ندارم که بپرسم. حامیانش هم که در این سایت در نقطه مقابل مطالب شما،‌ به اندازه کافی کامنت می گذارند!
نیاز چندانی هم به پرسش نیست! بر اساس سوابق مطالعه در این سایت و سایر سایتهای اصولگرا قضاوت می کنم. شاید شما سایت خودتان را باسایتهای مغرض اصلاح طلب مقایسه می کنید و به این نتیجه می رسید که در قبال این بنده خدا،‌ بهتر از اونها عمل می کنید!
معیار، آنها نیستند! معیار،‌ حق و انصاف است.
تاکید می کنم از وقتی احمدی نژاد از ولایت فاصله گرفت از خدا می خواستم زودتر دوره اش تمام شود و قدرت و پست جدیدی نگیرد تا وقتی که به دامن ولایت برگردد. با این دید بحث میکنم وگرنه از حامیان ایشان نیستم و تعصبی رویشان ندارم و امید هدایت دارم.

این نظر من بود شاید هم اشتباه کنم ولی عجیب است که ما را هم به چشم غریبه می بینید و دارای "اهداف دیگری"؟! می دانید. کمی هم احتمال صحت بدهید.
با همه اینها بابت درج کامنت ها در سایت باید قدردان بود.
یا حق
امین
Iran, Islamic Republic of
فشار اقتصادی تا این حد نبود


شکاف طبقاتی تا این حد نبود


تبعیض که اصلی ترین دلیل خشم مردم هست تا این حد نبود


وقتی مردم فشار اقتصادی میدیدند کنارشان دولت را هم میدیدند که رئیس جمهورش در یک آپارتمان زندگی میکند نه در کاخ سعد آباد و خونه 50 میلیاردی. که وزاریش و نوچه های دور برش فقط بلدند بخورند. وزرایش پنت هاوس نشین فرمانیه نبودند پورشه نداشتند


پسر رئیس جمهور با باند مخوفش در نهاد با کاسه لیسهای دور برش و داروغه های بی ادبش چون مسئول حراست نهاد قلدری نمیکردند.

نامه های مردم در گونی بایگانی نمیشد تا در زمان انتخابات بعد از 4 سال از تاریخ نامه های بایگانی شده مردم در گونی بخاطر رای با التماس زنگ بزنند و بگن بیایید 1 تا 3 میلیون پول بلا عوض بدیم بهتون. بلکه در دولت احمدی نژاد مستمر جواب مردم را میدادند حتی اگر کمک مادی هم نبود مردم با دیدن جواب نامه احساس ارامش روحی میکردند.

معاونان رئیس جمهور سابق کسی را از شغل اخراج نمیکردند که بعدا پسر و خواهر زاده و فامیلهای خودشونو بدون هیچ تجربه ای بیارن بشونن پشت میز نهاد ریاست جمهوری. تا عاقبت و نتیجه همین بی تجربه های خوش گذران در مناطق آزاد کیش و اتاقهای کار چاق کنی نهاد ریاست جمهوری بشود وضع فعلی اقتصادی مردم مظلوم از همه چیز بی خبر.


در آخر؛
مردم تا این حد احساس تبعیض نمیکردند و تا این حد دروغ نمیشنیدند که در پست رئیس شورای عالی امنیت ملی دستور فیلتر فلان برنامه برا فضای مجازی صادر بشود و بعد همان شخص در مقام رئیس جمهور دستور رفع فیلتر بدهد.

به کعبه قسم خودتونید. افتاد؟؟
Iran, Islamic Republic of
کدوه پسر رئیس جمهور؟
Iran, Islamic Republic of
جناب فریدون سابق و عمرانی امروز
سرور
Iran, Islamic Republic of
این دو نفر کی هستند؟ اینها در بطن جامعه نیستند.
اگر دادن یارانه به اقشار کم درآمد توزیع فقر است و رفتار پوپولیستی آقای روحانی هم انجام دهد!
اگر ساختن مسکن ارزان قیمت پوپولیستی است روحانی هم انجام دهد.
اگر افزایش سالانه بودجه های عمرانی و تسریع در عمران و آبادانی کشور پوپولیستی است روحانی هم انجا دهد.
اگر انجام سخنرانی آزاد در دانشگاه و سوزاندن عکس رییس جمهور پوپولیستی است روحانی هم اگر ظرفیت دارد انجام دهد.
احمدی نژاد قدیس و معجزه هزاره دوم و سوم نبود اما هر چه بود از روحانی بهتر بود.
کشور به یک آدم اجرایی نیاز دارد.در چهار سال اول نهایت کاری که روحانی انجام داد کف زدن برای برجام بود.برجامی که متاسفانه علیرغم پیش بینی و هشدار عقلا با روی کار آمدن آقای ترامپ در امریکا بی ثمر و ابتر ماند.
مشکل اصلی کشور در حال حاضر یکدست بودن مجلس و دولت است.
Iran, Islamic Republic of
روحانی_استعفا روحانی_استعفا
Iran, Islamic Republic of
اگه استعفا بده اونوقت جهانگيري ميشه رييس جمهور . حالا بازم دوست داري استعفا بده؟
چون مشهدی ها طرفدار اجمدی نژاد بودند
Iran, Islamic Republic of
مشهدی ها توسط علم الهدی و دامادش رییسی تحریک شدند.
ناشناس
United States
حرف الکی نزنید. ایت الله علم الهدی ورئیسی یاور و پیرو محض رهبر انقلاب هستن. بصیرت بالایی دارن جریان انحرافی برای تبرئه ی خودش به صورت تمام بزرگان نظام داره چنگ می اندازه. بترسید که عاقبت سران انحراف مثل سران فتنه بشه!
Iran, Islamic Republic of
اصلا ماجرا از تهران و شهرهای دیگه بود
برای اینکه سیاسیش کنن چسبوندند به مشهد
Iran, Islamic Republic of
کسی که در روز تعطیل 1000 تا ال سی باز می کنه، به همین روش هم داره مشکلات رو حل می کنه!
نتیجه اش میشه همین اعتراضات

متاسفانه بعضی ها در ایران از سیاست فقط ... رو یاد گرفتن
Iran, Islamic Republic of
من ساکن یکی از روستاها هستم
این روستا حدود ۴۰۰ خانوار است
احمدی نژاد برای هر خانوار روستایی حدود ۳۰میلیون تومان وام به عنوان مختلف وام داد
این ۴۰۰ خانوار بطور زنجیروار ضامن همدیگه شدند
اما هیچ کدام از این وام گیردندها حتی یک ریال هم برنگردانده؟!
این وضع تقریبا در کل کشور وجود دارد
سرمایه وپول کشور اینگونه پخش شده
وازسوی دیگه عده ای هم صدها میلیارد گرفتند انها هم برنگرداندند
لذا بدینوسیله صندوق ها دولت خالی شدند وتقریبا کشور ورشکسته

نمی دانم این خدمت است یا خیانت؟!!
نتیجه :وقتی دشمنان دیدند صندوق خالی است تحریم را شروع کردند ودستشان به گلوی ما گذاشته وفشار دادند
ونتیجه ان امروز خودرا نشان میدهد
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اگر این حرف شما درست باشد، باز هم توزیع ثروت در روستاها شرف دارد به اینکه15 هزار میلیارد صندوق ذخیره فرهنگیان به جیب چند نفر برود و آقای روحانی در دفاع از فساد بگوید این کار اختلاس نیست، معوقه بانکی است
Iran, Islamic Republic of
هیچ فرقی نمی کند هرکس خورده وزیان زده باید برخورد شود
نه اینکه امثال شما از یک دزد متخلف مثل احمدی نژاد حمایت کنند
Iran, Islamic Republic of
عزیزم اختلاس صندوق ذخیره فرهنگیان رو که 12،000،000،000،000تومان بود نمی گی که جناب روحانی ماله کشی کرد و اسمش را گذاشت وام معوقه اینکه دیگه واضحه و خود ایشون در سخنرانی گفت با لحنی ناراحت که اسم وام معوقه را می گذارند اختلاس !!!!!!
Iran, Islamic Republic of
بله یک منافق هم با صدای بلند به آنهد گفت خزانه مملکت خالی است تا بدانند و هر چه می خواهند فشار بیاورند
Iran, Islamic Republic of
لازم نبود کسی به انها بگوید خزانه خالی است
احمدی نژاد ماموریت داشت از جانبه اجانب تا خزانه را خالی کند
انها خودشان میدانستند
وقتی رییس کل بانک ملی با ان همه پول فرارکرده
Iran, Islamic Republic of
1- وام گیرنده های روستای شما خیلی کار بدی کردند که وامشان را برنگرداندند؛ این می شود حرامخواری!
2- دروغ گناه کبیره است . وضع بازپس ندادن وام های کوچک - مثلا تا سی میلیون تومان - تقریبا درکل کشور وجود دارد؟!
3-درباره عده ای که صدهامیلیارد گرفتندو پس ندادند، یک حرف راست نصف و نیمه است . بسیاری شان از قبل گرفته بودند و پس ندادند . لیست اسامی شان دوبار به قوه قضاییه ارسال شد؛ ابتدا مورد انکار و سپس مورد استهزاء بعضی مسئولان قوه - از جمله کسی که بخاطر اخراج از دولت ، بدکینه ای به دل گرفته بود- واقع شد ، و فرمودند این لیست "سیاسی است!" . در نهایت مجلس محترم قانون استمهال تصویب فرمود!
3- نمی دانم کدام صندوق اما بعد از شعار عزت بخش "صندوق خالی تحویل گرفتیم" از سوی مسئولان همین دولت محترم ارقامی از 32 تا 52 میلیارد دلار به عنوان موجودی صندوق ذخیره ارزی اعلان شد .
نمی دانم این اقدامات خیانت بود یا خدمت!
Iran, Islamic Republic of
انچه ان روستایی گفته خدا شاهد است عین واقعیته
اصلا دروغ نگفته شاید هم کم گفته
دردوره احمدی نژاد به برکت درامدهای بالای نفتی
درست مدیریت نشده ویا عمدی درکاربوده ویا محاسبات اشتباه
به هر حال هیچ عاقلی اینگونه به ثروت ملی اتش نمی زد که احمدی نژاد زد
حالا خیانت بوده یا خدمت
قاضی منصفی میخواهد
Iran, Islamic Republic of
باور کنید در روستای ما به یک نفر معتاد حدود ۲۰ میلیون وام دادند حتی یک بز هم نداشته وندارد
ان شخص هم ان پول زبان بسته را دود کرده رفته هوا
این نمونه از بی عقلی وبی حساب وکتاب مدیریت کشور دوران احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
اخه روستایی عزیز چهل سال از انقلاب میگذره سی میلیون بهت پول دادن اعتراض میکنی. اما به اونایی که حقوق یه ماهشون ۵۷ میلیون اعتراض نمیکنی
Iran, Islamic Republic of
دنبال چی می گردی؟!! هنوزم خودت رو بخواب زدی؟
تو دوره دوم احمدی نژاد نهایت اعتراضات، توهین ها، تهمت ها به دولت زده شد..
تیم سی ساله که با فشار اقتصادی از داخل( ایجاد نابسامانی اقتصادی به هر نحو ممکن) باعث اون وضعیت شده بودند ضمن اینکه ما از بیرون هم تحریمها رو داشتیم؛ هر دولت دیگری بود اون موقع افلیجی بیش نبود..
محسن
Iran, Islamic Republic of
آقای صوفی نا خواسته به یک آرزوی بزرگ آقای روحانی اشاره کرده است که آقای روحانی برنامه ریزی وسیعی برای آن انجام داده بود و آن برنامه آزاد شدن میلیاردها دلار دارایی های ایران که در دو دوره احمدی نژاد با حمایت اصلاح طلبان برای زمین زدن دولت احمدی نژاد بلوکه شده بود و ریختن این منابع عظیم به بازار و جامعه باعث رونق اقتصادی شود و برای همین موضوع هم بود که تمام تلاش و سعی خودش را برای تعهدات غیر منطقی بر جام انجام می داد و اگر بیشتر از این جای داشت حاضر بود هر تعهدی را به امریکا و غرب بدهد تا این منابع پولی آزاد شود و او با دست پر شروع به خرج کردن کند ولی آن خوابایی که روحانی و تیمش دیده بودند تعبیر نشد و برجام هم تمام داشته های کشور را بر باد داد و هم خر برفت و هم سرمایه مملکت و اموال بلوکه شده هم باز نگشت هیچ که امریکا هم مدام به بهانه های مختلف درحال مصادره این اموال هست
دولت روحانی هم که از همه جا دستش کوتاه شده فقط می تواند در شو های تلویزیونی هی بگوید چه پهلوان پنبه ای است یا دون کیشوتی که به پره های اسیاب بادی حمله کرده و فکر میکند الان دارد جهان را تسخیر می کند در حالی که اوضاع سیاسی اقتصادی کشور در این دولت به شدت و سرعت به سمت قهقرا می رود و دولت برای نجات خود هر روز به دنبال این است که چه تعهداتی به غربی ها بدهد تا شاید روزنه ای به ان سرمایه ها بگشاید
Iran, Islamic Republic of
هرکه بغیر از خدا امید ببندد نا امید خواهد شد و این یک سنت الهی است .
Iran, Islamic Republic of
نابغه!
اين آمارسازي ها يعني اينكه با واقعيت جامعه منطبق نيست و مردم آن را باور ندارند. والله آمارهاي واقعي دولت دكتر احمدي نژاد اينها نيست. مردم بهترين قاضي هستند.
م
Iran, Islamic Republic of
شاهکار این دولت، اغتشاشات الان تقصیر دولت احمدی نژاده!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
مجيد
Iran, Islamic Republic of
دولت پير و بي كفايت روحاني عرضه همون كارهاي موقتي و مسكن بخش دكتر احمدي نژاد را هم نداره
ربانی
نتیجه خیانت های احمدی نژاد به کشور حد اقل تا پنجاه سال آینده گریبانگیر این کشور است . می گفت دولت پاکدستان هستم اما عادلی دزد بابک زنجانی سوپر درد بقایی دزد رحیمی معاون اول دزد که البته ایشان در بدو ورود به ریاست جمهوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را منحل کرد تا بتواند هر کار خلافی را به راحتی انجام دهد و در نهایت در مقابل مقام معظم رهبری ایستاد
Iran, Islamic Republic of
چرا تا 50 سال؟ اصلا تا ابد
جمع کنید بابا عرضه اداره کشور ندارند بهانه مسخره در آوردند
Iran, Islamic Republic of
نه کم گفتی یکی از بزرگان شما گفته تا 8قرن آینده تقصیر احمدی نژاداست
Iran, Islamic Republic of
بدهی بابک زنجانی به وزارت نفت یک بیستم خسارت 50 میلیارد دلاری کرسنت زنگنه هم نیست و دزدی بزرگ یعنی اختلاس 12 هزار میلیاردی صندوق فرهنگیان که در طول تاریخ ایران بی سابقه است .
Iran, Islamic Republic of
همون بابک زنجانی را می گی که روحانی به عنوان کار آفرین نمونه بهش جایزه داده و ازش تقدیر کرده و عکسش همه جا هست؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
این دروغهای شما برای توجیه سوء مدیریت دولت آقای روحانی است، اگر کشور تا 50 سال درگیر شده، نیازی نبود اصلاح طلبان این قدر به خود زحمت بدهند و دولت را در دست بگیرند و کابینه پیرمردان 1000 میلیاردی را بر مردم مسلط کنند. پیرمردان که ثروت پدری نداشتند و با پستها و مناصبی که داشتند به این ثروت رسیدند
Iran, Islamic Republic of
حتما شاگرد همون استاد ابوالحسن ساسان هستی ها؟
Iran, Islamic Republic of
آخرش بعضیا از دست احمدی نژاد دق میکنن . خادم ملت فقط آق محمود احمدی نژاد
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد چند صدتا سانتریفوژ را 20هزار کرد
غنی سازی 3درصد را 20درصد کرد
کیک زرد چند کیلویی را صدها تن کردو.....
و روحانی 20هزار سانتریفوژ را 3هزار کرد
غنی سازی 20درصد را 3درصد کرد
کیک زرد را به آمریکا و اروپا به ثمن بخس فروخت و الان از فرانسه به خاطر سنگ اندازی در واردات کیک زرد!!!!به ایران گلایه میکند .
و روحاتی در نهایت تاسیسات هسته ای را بتن ریزی کرد و دانشمندان هسته ای را از کار اخراج کرد تا بعد از 50سال اگر هزاران احمدی نژاد هم بیایند نمیتوانند بتن ربزی های دولت روحانی را جبران کنند!!
Iran, Islamic Republic of
....
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عروس عرضه جاروکردن نداشت می گفت زمین بالاو پایین داره
Iran, Islamic Republic of
یک ویژگی مهم در احمدی نژاد بود که امروز در دیگران واقعاً دیده نمی شود.
مسأله شناس خوبی بود و نیات و اغراض دشمن تا دهه ها بعد را می دید.

به همین دلیل برای هر کدام برنامه ای ریخت که امروز باعث شده مثل گرگ زوزه بکشند و بگویند تا 800 سال دیگر هم نمی توان از خطای پرداخت یارانه نجات یافت؛ یا مسکن مهر را مزخرف بخوانند و از اجرای اندک باقیمانده آن سر باز بزنند. این مسئولین فعلی نشان دادند که همه شان با هم حتی توانایی ادامه یا اجرای یک طرح مثل طرح سهمیه بندی سوخت را هم ندارند. فقط آمده اند جیب مردم را بزنند و فخر حاکمیتی بفروشند.
او گفت قطار انرژی هسته ای ترمز بریده و می بینیم که آخر الامر مجبورند برجام را به خاک بسپارند و به تولید انرژی هسته ای برگردند.

اما احمدی نژاد هم شاید نمی داند یا نمی خواهد قبول کند که پشتوانه همه این تحولات کجاست!!!
مجاهدت های مدافعین حرم تزویر برجام را دود کرد وقتی همسایه اسرائیل شدیم؛ و برجام که مساوی با امنیت 25 ساله اسرائیل بود بی معنی شد.
برجام که بی معنی شود فقط فرهنگ خوش بینی و اعتماد مردم به گروه فعلی باقی می ماند که از آن هم در حد هیچ باقی نمانده است.
مردم می بینند با اعتراضات جلوی بسیاری از گرانی ها گرفته شده و به این باور می رسند که هدف از گرانی ها، ادعاهای مطرح شده برای اشتغالزایی یا جراحی اقتصادی نیست؛ و در خوش بینانه ترین حالت مسئولینی سر کار آمده اند که از شدت شکم سیری این تغییرات در بودجه را بی اهمیت می بینند.
خوب چنین مسئولینی به درد اداره شرکت های خودشان می خورند نه اداره کشور.
Iran, Islamic Republic of
لطفا عکس این خائن به مملکت و نظام رو از اول سات بردارید آدم دیگه رقبت نمی کنه بیاد خبر بخونه
Iran, Islamic Republic of
برو عکس بابات را ببین
Iran, Islamic Republic of
دکتر احمدی نژاد فرزند ملت و دلسوز کشور و مردم بود.
ناشناس
United States
مظلوم نظام ماست که همه ی روسای جمهوریش تا زمانی که پست دارن از خوان نعمتش بهره مند هستن به محض اینکه دورانشون تموم می شه ژست اپوزسیون به خودشون می گیرن. یکی نیست بهشون بگه اگه این نظام این خصوصیات منفی که شما می گید روداره چرا این قدر له له می زنید واسه تصاحب پست وصندلی تو همچین نظامی؟؟؟همین الان هرکدوم از اینایی که ادعا می کنند نظام چنین وچنانه رو اجازه بدید بهشون کاندید بشن با سرمیان. حتی اگه 80 سال سن داشته باشن. این نشون می ده قدرت اگه همراه با تقوی و ایمان نباشه چقدر می تونه باعث سقوط افراد بشه.
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
دیگه تو فتنه هشتاد و هشت همه زورشونو زدن دیدن فایده نداره. دلیل نداره یک عده کمتر برای اقتصاد بریزن بیرون که
Iran, Islamic Republic of
فشار اقتصادی روی مردم نبود و گرنه بازهم بیرون می ریختند.
Iran, Islamic Republic of
اللهم اشف کل مریض!
Iran, Islamic Republic of
حاج محمود 8سال به فکر فقرا بود.اقتصاد خوب بود کار خوب بود گرانی هم بود ولی مردم حس نمی کردند .5سال برعکس شده
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
عرضه وتوانایی احمدینژادبودکه علاوه برخیانت چپ وراست در۸۸وسهمیه بندی بنزین وهدفمندی یارانه هامانع اعتراض مردم شد
احتمالا خوب یادملت مونده چپ وراست چقدتلاش کردن درسهمیه بندی بنزین وهدفمندی یارانه هااین وضع رو برای دولت احمدی نژاددرست کنند وحالا خودشون انگشت به دهن موندن
علی
Iran, Islamic Republic of
چون اعتراض نشد دلیلش این است که دولت هر غلطی خواست بکند و صدای هیچ کس در نیاید عجب رویی دارند
Iran, Islamic Republic of
اینها فکر می کردند چون در دولت دکتر تجمع اعتراضی نداشتیم حالا می توانند همه چیز را گران کنند و مردم اعتراض نخواهند کرد !
Iran, Islamic Republic of
چون یک تار موی دکتر احمدی نژاد می ارزید به تمام اینها .
دردوره مردمی نژادمردم سخت درگیرکاربودنددرآمدهم داشتند60درصدبودجه عمرانی درسال صنعت تولیدخدمات همه وهمه راضی بودندآن موقع اصلاحات اعتراض داشتندبه دلایلی شماهم میتونید
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد گور حودشو با دست خودش كند .! ولي خادم هم بود .
مجيد
Iran, Islamic Republic of
چون اون زمان همه كار داشتند.زندگي جريان داشت.هر روز شاهد يه كار مثبت از طرف دولت بوديم .بله.به خاطر هدفمند كردن يارانه ها قيمت ها افزايش پيدا كرد ولي دولت براي تك تك اونا برنامه داشت.يه بنزين سهميه بندي شد روي اصول.تاكسي دارها مشخص بودند و بقيه هم داشتند كارها شونو انجام مي دادند.ولي الان همه مردم را اسنپي كردند.خدا شر اين دولت را زودتر بكند.
United States
بقول یار هاشمی و رییس ستاد تبلیغات رو حانی احمدی نژاد 8 سال نگذاشت چیزی گیر ما بیاید و ما باید در این چند سال خودمان را ببندیم
Iran, Islamic Republic of
می فرمایند : «اقتصاد ایران نیازمند جراحی است و البته این جراحی هزینه و خونریزی دارد...» خوب البته طبق محاسبات آقایان اصطلاح طلب باید خونریزی آن از طرف مردم و مستضعفین تأمین شود و خوشگذرانی آن به رانت خواران و سلطنت طلبان درباری شاه مسلکان برسد! چه قضاوت احمقانه ای !
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
چون احمدی نژاد میفهمید و ملت رو میشناخت حیف که یک مشت احمق نذاشتند به مردم خدمت کنه
Iran, Islamic Republic of
الان که داره خوب خدمت می کنه خووووووووووووب
ایشان مفتخر به مدال بی تقوا از سوی رهبر معظم انقلاب شدند
بی تقوا
بی تقوا....
Iran, Islamic Republic of
حاصل بذر کاشته فصلهای بعدی در دسترس است! خاله خرسه به جهت سیانت صورت صاحبش را باسنگ له کرد!
Iran, Islamic Republic of
حالا صبر کن گند دولت روحانی بعد که رفت معلوم میشه والله این آمارها دروغه کدوم مهار تورم تخم مرغ از سیصد تومن شد هفثصد بعد گفتن مال اینه که پارسال مرغا انفلانزا گرفتن همون مرغا رو دادین مردم خوردن از بی برنامگیتون کشور به آشوب کشوندین و دل کدخدا رو شاد کردین بعد هم بی سر وصدا یکی دیگه رو مقصر می کنین بعد ... ملت هم بی سر وصدا میرین
Iran, Islamic Republic of
احمدی نزاد مایه سرشکستگی و ننگ من و امثال من شد که از روی دلسوزی برای انقلاب به او رای دادیم
خدایا توبه....
Iran, Islamic Republic of
مطمنم دروغ می گید و اصلا به احمدی نژاد رای ندادی. یا اینکه کیسه ای دوخته بودی و به هدفت نرسیدی.
Iran, Islamic Republic of
به قول حاج محمود:
از براي شفاي هر روزه
آب بريز قسمتي كه ميسوزه
ایرج
Iran, Islamic Republic of
بله احمدی نژاد بین مستعضفین جامعه بخشی از حق خودشان را توزیع می کرد و روحانی همان حق مردم را بین گردن کلفتها توزیع می کند . فرقشان در این است
ف .ستوده نیا
Iran, Islamic Republic of
بنام خدا
خداوند قبل از اینکه بشر آفرید ،توجبه را آفرید . هی توجیه کنید ببینیم چه می شود.خدایا همه مارا عاقبت به خیر بفرما.
Iran, Islamic Republic of
چون ته کیسه را تکاند وهر چه بود خرج کرد تا صدای کسی در نیاد.
یک نفر
Iran, Islamic Republic of
سلام هرکسی خدارا در نظر نگیرد وبا ولایت فقیه زاویه پیدا کند ناگزیر چپ میکند چی هاشمی چه خاتمی چه احمدی وچه روحانی .حرف مقام معظم رهبری بررسیدگی به مردم است باید دید چقدر مردم راضیند البته مردم باید در انتخابات بهتر عمل کنند انتخابات نزدیکه اونایی که ساده زیست ترند و حرفشون را در عمل ثابت کردن به اونا رای بدین نه نجومی بگیرهای ذخیره انقلاب!
Iran, Islamic Republic of
از نظر امام علی ع علتش این هست .نامه 53نهج البلاغهبه مالک اشتر
دوست داشتني‏ترين چيزها در نزد تو، در حق ميانه‏ترين، و در عدل فراگيرترين، و در جلب خشنودي مردم گسترده‏ترين باشد، كه همانا خشم عمومي مردم، خشنودي خواص (نزديكان) را از بين مي‏برد، امّا خشم خواص را خشنودي همگان بي‏أثر مي‏كند. خواصّ جامعه، همواره بار سنگيني را بر حكومت تحميل مي‏كنند زيرا در روزگار سختي ياريشان كمتر، و در اجراي عدالت از همه ناراضي‏تر، و در خواسته‏هايشان پافشارتر، و در عطا و بخشش‏ها كم سپاس‏تر، و به هنگام منع خواسته‏ها دير عذر پذيرتر، و در برابر مشكلات كم استقامت‏تر مي‏باشند
Iran, Islamic Republic of
چرا زمان احمدی نژاد اغتشاش بر گرانی و...نمی شد،جوابش اینه که مردم ایران دارای نجابت خاصی هستند و هیچ وقت دشمن را شاد نمی کنند اما امان از تعصب و موزی گری که باعث انجام کارای بی عقلانه میشود ،زمانی که احمدی نژاد دید داره شکست می خوره او و دار ودسته متعفنش حزب خطرناک و پلید و رفوزه ای بنام جبهه پایداری تشکیل دادند که هیچی جز ایجاد تفرقه و تشنج و... با نام دین و رهبری سرش نمیشه (بعنوان نمونه تعدادی از تفاله هاشون کار داعشیا رو انجام دادند و حتک حرمت در حرم حضرت معصومه قرار دادند و سنگ و کفش بسمت آقای لاریجانی پرت نمودند.)،تشکیل دادند.خدا بیشتر لعنتشون کنه ای بی آبروها رو.
شما ببینید در سیستان که به گفته همه آلوده ترین (گردوخاک)شهر دنیاست و شاید از فقیزترین شهرای دنیا(خشکسالی،چون 80درصد مردم منطقه سیستان کشاورز بودند)اما بخود اجازه ندادند و نمی دهند تجمع کنند و شعار دهند تا دشمن سواستفاده کنه و همیشه در عمل و سخن پشت سر نظام و ولایت فقیهند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
یعنی در کرسنت تخفلی از زنگنه و اصلاطبان سرد زد قوه قضاییه مماشات کرد این جور در نمیاد اصلا جور در نمیاد.
امیر
Iran, Islamic Republic of
ما حاضریم برای هزار بار هم که شده پای صندوقهای رای بیاییم تا دکتر احمدی نژاد رو به کرسی ریاست جمهوری بنشانیم.
Iran, Islamic Republic of
آشوبگرانی که رأی داده اند فقط رأشان روحانی بوده!!
Iran, Islamic Republic of
عالی جنابان موفقیتهای هسته ایی دوران احمدی نزاد باعث غروروتحمل مشکلات گردید ولی در دوران روحانی یک برجام بود که مردم احساس گردند غرورشان از بین رفته و چیزی عایدشان نشده پس متوجه باشید ملت هنگام دستاوردهای ملموس و به حق پای همه چیز ایستاده و با دولت همراه هستند ولی وقتی احساس کردند دستاوردهایشان ازبین رفته و دزدیهاو اختلاسها زیاد شده و کسی به حرفشان گو ش نمی دهد و فقط چسبیدند به جیب مردم جهت حل مشگلات کشورو هر مسئولی صبح از خواب بیدار میشود و بدون کارشناسی یک حرفی میزند و با احساسات مردم بازی میکند نتیجه همین می شود که دیدید. مردم هیچ گناهی ندارند فقط مسئولینی که بی موقع دهان باز میگنند باید گردن زد
به دلايل زير :
كشور در محاصره افتصادي دشمن خارجي و فشار هاي مخالفين داخلي بود1- ولي براي مردم4800000منزل مسكوني چه از طريق وام مسكن ويا مسكن مهر ساخته شد 2- كشور در محاصره بود ولي ماهوار زنده بر به هوا پرتاب شد 3-هزاران كيلو متر اتوبان در كشور ساخته شد 4-مسئولين كشور حتي به روستا ها هم سر مي زدند و در فكر خدمت به مردم بودند نه مثل الان كه در سر كشي از زلزله زدگان يا از ماشين پياده نشدندو يا اگر پياده شدند با كفش رفتند روي زير انداز مردم 4- در دولت گذشته برادران آنها اختلاس نكردند و كسي به آنها كاري نداشته باشد 5- اگر كسي اختلاس مي كرد مورد حمايت دولت نبود ولي الان اختلاس 13 هزار ميلياردي صندوق ذخيره فرهنگيان اعلام ني كنند وام دير پرداخت شده است 6- كسي حقوق نجومي نگرفت و الان حقوق نجومي بگيران مي شوند ذخاير انقلاب 7- در دولت گذشته خدمت به مردم بي منت بود ولي الان كار انجام نشده ومنت دروغ بر مردم 8- كشور در محاصره بود و فناوري هسته اي با شتاب هر چه بيشتر در حال تكميل شدن ولي الان چي 9-دولت گذشته دولت ثروت اندوزان نبود
احمدي نژاد به خاطر اينكه در آمد كشور صرف توده مردم شود و شماها كمتر در قالب رانت اقتصادي و حقوقي هاي نجومي ان را حيف و ميل كند
دو كار انجام داد كه دست شما را درقير گذاشت و هيچ راه و چاره اي نداريد مگر اينكه عقده او را هميشه در دل داشنه باشيد و نسبت هاي نا روا به بزنيد
يكي يارانه اي است كه حق تمام مردم ( چون پول يارانه بنزيني است كه قبلا فقط سرماه داران از آن بهره مند مي شدند) و ديگري سهام عدالت
Iran, Islamic Republic of
جوابش کاملا ساده است
اولا مشکلات اقتصادی ومعیشتی بوده اما احمدی نژاد چون مردم عامی رفتار میکرده پس مردم هم با دیدن رییس جمهوری عامی سختی ها را تحمل مینمودند.