جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۸
۳۲
راهی برای فرار از قانون وجود نخواهد داشت!

ماجرای نوار افشاگرایانه مشایی چیست؟

دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۲
کد مطلب: 570476
در کنار این اتفاقات متعددی چون بست نشینی و انتشار ویدئویی های در تخریب قوه قضاییه روی داده است. اسفندیار رحیم مشایی نیز تهدید کرده در صورت بازداشت، نواری درباره اتفاقات روی داده و پرونده های موجود ضبط کرده که پخش خواهند شد. تهدید مشایی به افشاگری درباره روند تحولات و حتی در صورتیکه وی قصدی برای زیر سوال بردن برخی از نهادها و افراد داشته باشد، در جای خود قابل تامل است.
ماجرای نوار افشاگرایانه مشایی چیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز: متاسفانه فضاسازی ها در هفته های اخیر پیرامون برخی اقدامات حاشیه ای مقامات سابق در دولت نهم و دهم به اوج خود رسیده و برخی نیز مصرانه به دنبال تقابل نظام و این تیم هستند تا با گل آلود شدن آب ماهی خود را صید کنند.

به گزارش جهان نيوز، در ماهها اخیر حاشیه سازی و مسموم سازی فضای عمومی و رسانه ای افزایش بی سابقه ای یافته که گسترش شبکه های اجتماعی این فرصت را ایجاد کرده تا بسیاری برای غوغا به پاکردن از این ابزار استفاده کنند. در این میان دادگاه حمید بقایی به سوژه ای تازه ای تبدیل شد تا وی به بهانه غیرعلنی نبودن یا تظلم خواهی، کل دستگاه قضاییه را زیر سوال برده و به دنبال آن محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق و عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز به دفاع از معاون سابق خود به میدان بیاید.

 در کنار این اتفاقات متعددی چون بست نشینی و انتشار ویدئویی های در تخریب قوه قضاییه روی داده است. اسفندیار رحیم مشایی نیز تهدید کرده در صورت بازداشت، نواری درباره اتفاقات روی داده و پرونده های موجود ضبط کرده که پخش خواهند شد. تهدید مشایی به افشاگری درباره روند تحولات و حتی در صورتیکه وی قصدی برای زیر سوال بردن برخی از نهادها و افراد داشته باشد، در جای خود قابل تامل است.

قابل تامل از آن جهت که عدم اعتماد به چنین عنصری در سال هایی که قرار بود در نقش معاون اول ظاهر شود، بسیار هوشمندانه و نه تنها از روی مصلحت بلکه واقعیتی بود که سطح آینده نگری را می رساند. هرچند به خاطر لجاجت ها، مشایی در همان جایگاه ریاست دفتر دسترسی های بسیاری در بودجه و اطلاعات داشت ولی نقش وی در کلیت در حاشیه قرار گرفت.

جنجال های پیش آمده درباره خانه نشینی 11 روزه احمدی نژاد به خاطر غائله صورت گرفته پیرمون وزیر اطلاعات و وزارتخانه استراتژیک اطلاعات، بی شک در راستای حفاظت از اسناد و مدارک محرمانه و حیاتی بود که در صورت دسترسی عناصر انحرافی و بی ظرفیت، می توانست به عنوان باگی در این وزارت خانه در نظر گرفته شود.

نکته اساسی دیگر تهدید به افشاگری از سوی مشایی است. او به خوبی می داند تهدید به افشاگری هیچ ضمانتی برای فرار وی از قانون نیست. در حالیکه وی تنها برای جلسات بازرسی یا پاسخگویی به اتهامات در دادگاه حضور یافته و تاکنون هیچ حکمی نیز صادر نشده، چگونه است به این گونه درباره حکم نهایی نگران است و قصد دارد با تهدید و پیش دستی مانع از صدور چنین احکامی شود؟

 از سوی دیگر تبدیل شدن از منتقد به مخالف و در نهایت دشمن نظام اسلامی، فاصله ای بسیار کوتاه دارد که در صورت تحمل منتقد یا مخالف از سوی نظام جمهوری اسلامی، دشمن هرگز تحمل نخواهد شد.

روزگاری بنی صدر مورد اطمینان و رئیس جمهور این کشور بود ولی پس از مدت کوتاهی با نشان دادن نیات و دشمنی های خود با حرکت انقلاب و نظام، به سرعت از سوی نظام و مردم طرد شد و وی فرار با بی آبرویی را بر قرار ترجیح داد.

اینکه عناصر انحرافی در حال آزمودن تحمل و طاقت نظام هستند و قصد دارند با هزینه تراشی های بیهوده وارد فاز جدیدی شوند، می تواند منجر به برخوردهای جدی تر شود. برخوردهایی که تا به امروز بنابر مصلحت یا هر چیز دیگر، به تعویق افتاده است.

ولی موضوع اصلی این است که تهدید مشایی به انتشار نوار افشاگرایانه دقیقا به مانند اقداماتی است که منافقین و گروهک های مخالف انقلاب در اوایل انقلاب در مطبوعات یا شب نامه ها علیه شخصیت های مختلف نظام و انقلاب صورت می دادند و هیچ گاه بهره ای هم از آن نبردند.

در عین حال نظام جمهوری اسلامی بسیار قوی تر، با ثبات تر و ریشه دار تر از آن است که با نوارسازی و نواربازی منحرفین و مخالفینش مشروعیت و مقبولیتش را از دست دهد. هرچند ممکن است عملکرد دولت ها و برخی سازمان ها و نهادها باعث نارضایتی بخش هایی از جامعه شود ولی در کلیت، نظام جمهوری اسلامی در میان مردم، یک نظام پذیرفته شد و باثبات است که در فرآیند سیستمی می تواند جوابگوی نیازها و خواست های جامعه باشد.

مروری بر تجربیات نظام در طول چهار دهه و گذراندن فتنه ها و دشمنی های داخلی و خارجی، نشان می دهد که این نظام از چنان تکیه گاه و قوتی برخوردار است که حاشیه سازی و هوچی گری عناصر انحرافی نمی تواند اقتدار آن را زیر سوال ببرد. فتنه 88، 78، غائله منافقین، توطئه دشمنان برای برهم زدن ثبات داخلی و تهاجم و تحریم و ... نتوانست مانع از پیشرفت و پیشبرد اهداف انقلاب و نظام شود، چنین تجربیاتی می تواند به عنوان درس عبرت برای مخالفان و دشمنان مردم و نظام باشد که نتیجه تمامی فتنه ها و سنگ اندازی ها، افزایش اقتدار و صلابت آن شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
""ولی موضوع اصلی این است که تهدید مشایی به انتشار نوار افشاگرایانه دقیقا به مانند اقداماتی است که منافقین و گروهک های مخالف انقلاب در اوایل انقلاب در مطبوعات یا شب نامه ها علیه شخصیت های مختلف نظام و انقلاب صورت می دادند و هیچ گاه بهره ای هم از آن نبردند.""
گر چه معتقدم که اگر آقای مشائی خیر خواه ملت و امت بود میباید با عدم حضور خود از اینهمه اتلاف انرژی جلوگیری میکرد ، اما بهیچوجه با ایشان غرض شخصی ندارم و ایشان آزاد است که آنطور که می خواهد عمل کند. مشکل من با این طرز فکر است که متاسفانه در بین نویسندگان و مقامات در تمام سطوح رایج است.
اگر کسی نواری دارد و آنرا مخفی کرده این خیانت است که فساد را مخفی کرده. اگر برای پیشگیری از طوفان بوده باید خصوصی به نظر رهبر می رسید که بی تردید نرسیده.
اما یکی از همین نوارها در مجلس رو شد و ملیونها انسان مسلمان آنرا دیدند ، و سکوت در مورد آنرا هم می بینند. و این هم غلط و موجب سلب تعهد و اعتماد مردم شود.
با خود می گویم حتی اگر بخواهیم به راه راست باز گردیم ، آیا دیر نیست؟
Iran, Islamic Republic of
واقعا خودت دانستی چه گفتی از یک طرف می گویید پخش کنند و از طرف دیگر می گویید اون که پخش شد رسیدگی نشد .شما اگر دنبال حقیقت هستید سخنان دو طرف را گوش کن و بخوان حتماً واقعیت برایت روشن می شود و دیگر تهمت ناروا نمی زنید . موفق باشید
حسین
Netherlands
دوست عزیز ، فرمودید ""... از یک طرف می گویید پخش کنند و از طرف دیگر می گویید اون که پخش شد رسیدگی نشد.""
از این جمله چه نتیجه ای می شود گرفت ، حدس بزنید آن نتیجه کدام است؟
یا حق
حسین
Netherlands
اگر خیر خواه ملت و امت بود میباید با عدم حضور خود از اینهمه اتلاف انرژی جلوگیری میکرد
تنها 55
Iran, Islamic Republic of
هی جهان نیوز خودت را به کوچه زده ای؟؟؟؟ از کدام قانون حرف میزنی؟؟؟ کشوری که در آن عده‌ای بشدت مشغول غارت بیت المال و ویژه خواری و گرفتن حقوق های نجومی و وام‌های کلان بانکی و اختلاس های شگفت انگیز هستند از کدوم قانونی حرف مفت میزنی؟؟؟ اینجا تنها قانونی که اجرا می شود برای کوخ نشینان و مردم عادی است،
Iran, Islamic Republic of
میشد با یک سیاست بهتر دشمن تراشی نکرد و منتقد را به مخالف و دشمن تبدیل نکرد
اگر با این روال جلو بریم هیچ دوستی باقی نمی مونه!
Iran, Islamic Republic of
دادگاه واحضاریه مشایی نشان دروغگو بی های دوازده ساله است در مورد ایشان اگر مشایی گناهی داشت در احضاریه اش می آمد . احضار یه مشایی سه بند دارد. که دو بندش مربوط به سخنان اخیرش است که بی مورد و دروغ است . و یک بند در مورد دوازده سال پیش است واقعا خنده دار است . کمک به کارمندان سفارتخانه در زمان سفرها ام هم نه توسط ایشان توسط مسئولین تشریفات
Iran, Islamic Republic of
جهان درست باش و درست بنویس.
محمد
Iran, Islamic Republic of
اين عناصر متشابه به ضد انقلاب را كه ادعايي هم در اين مملكت از جهت مبارز بودن و خدمت به نظام كردن و از اين قبيل دارند بايد در نطفه خفه كرد ملت شريف براي نظام اسلامي خون عزيزانشان را نداده اند كه اين گونه افراد براي مملكت و انقلاب وزنه و باري درست كنند كه البته امثال اينها براي توده مردم عددي هم نيستند . مماشات با اينگونه افراد يعني هزينه درست كردن براي نظام و به جاي تمركز بر روي رفع مشكلات و گرفتاري مردم فكرها به سمت اينگونه اجانب رفتن است.
صادق ذوالفقاری شاهین شهر
Iran, Islamic Republic of
اینم از ادب شما اصولگرایان و اصلاح طلبان..
این جماعت به ی اشخاصی انتقاد دارن ک ۴۰ ساله رییس هستن.. خب چ خبره؟؟ آدم قحطیه؟ میدونم محمود چی میگه...

چرا نباید از ی قوه انتقاد کرد ولو اینکه شدیدم باشه...
رهبر به اون رهبری هزاران بار انواع انتقادها رو با جان دل پذیرفته..

مگه یادتون نیست ک دوره قضایای فتنه ۷۸ و کوی دانشگاه ک دوره اصلاحاتیهای خائن کلید خورد و تو ۸۸ نمود پیدا کرد نیت خبیثشون، همین رهبر عزیز فرمود حتی اگه عکس من هم پاره کردن چیزی نگین..

اگه این رهبر نبود ک دیگه هیچی..
Iran, Islamic Republic of
خوب رو کنین دیگه ای بابا دوازده ساله مردم سر کار گذاشتین هی بگم بگم رو کن بینیم چی داری .هر چند اگه داشتی تاحالا گفته بودی هی دروغ دروغ دروغ حالمون به هم خورد
Iran, Islamic Republic of
ارتد الناس بعد النبي(ص) إلا ثلاثة نفر : المقداد بن الأسود ، وأبوذر الغفاري و سلمان الفارسي
خارج شدن از صف انقلابیون سابقه دار است حتی توسط افرادی که گمان نمی رفت
کاظم
Iran, Islamic Republic of
یه نفر پیدا بشه افشا گری کنه اسامی سیاسیون پاک وسالم ر ا لو بده. !
Iran, Islamic Republic of
چرا می ترسید... حل مسئله خیلی ساده ست اگر نظام دلایل محکم برای این گروه به اصطلاح منحرف دارد سریعا مشایی را دستگیر کند تا همه گان بفهمند اون چی تو چنتش داره ونظام هم اون هارا با اسناد خودش خلع سلاح کند.فتنه جدید شروع نشده تمام شود!!وروسفیدی به قوه قضاوت .
Iran, Islamic Republic of
قربونت برم چرا دنبال تبریه کردند ظالمان هستید چون ظالمی به شما محبت کردن باید چشممون را رو خربکاریهیش و اختلاسها یش بندیم ایشان کشور را به ویرانی کشاند آن هم از بیخ و بنیان حالا چون ایشان از صد دولت مرد مدرک فساد دارد باید از ایشان بترسیم که مبدا آنها را لو بدهد و سنگ روی سنگ بند نیاید
یک ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
جناب جهان نیوز....
خداییش چند میدن به شما که هر روز سایت خود رو منور میکنید به خادم ملت و اعوان و انصارش ....
شما دقیقا با خودت چند چندی ....که هر روز داری از احمدی نژادی که به قول جناب اژه ای میخواد خودشو نشون بده مطلب علیه اون میزنید ...
بس کنید به خدا ....
شما هم گیر دادی به این احمدی نژاد ...
طفلی احمدی نژاد چه کرده با شما که سال 84 هنوز حکمش رو از رهبری نگرفته بود- به نقل از وزیر امور خارجه جناب متکی- که علیه اون فحش و تحقیر و تمسخر رو راه انداختن ... هشت سال برای ملت زحمت کشید باز هم فحش و تحقیر و تمسخر .... الان هم پنج سال از اون هشت سال گذشته باز هم فحش و تحقیر و تمسخر ...
بخدا هر کی دیگه باشه میگه یا شما خیلی بیکارید یا احمدی نژاد یه جای از شما رو سوزنده که تا قیام قیامت جاش هنوز میسوزه ....
بفرمایید دقیقا درد شما جهان نیوزیها چیه ....
این قدر مشکلات این دولت سر مردم داره در میاره که احمدی نژاد انگشت کوچیکه این مشکلاته .... ول کنید
مدیونید بخدا مدیونید که پیگیر مشکلات مردم نباشید
از گرانی اجناس و مایحتاج مردم گرفته تا مسائل دیگه ... مردم رو دارن بخاطر همون هشت سالی که به احمدی نژاد رأی دادند به سلابه میکشن حالا شما هی هر روز از احمدی نژاد بنویس....
Iran, Islamic Republic of
از گرانی اجناس میگوید از کجای دوران احمدی نژاد باید شروع کنیم از بنزین ۴۰۰به ۱۰۰۰ تومانی یا افزایش قیمت آب و برق و گاز و گوشت و برنج و اجاره منازل و گران شدن زمینها .......
Iran, Islamic Republic of
چرا خودتو به خواب میزنی .... نه که الان همچی ارزون شده و همچی گل و بلبله .... از بنزین میفرمایی که زمان دولت روحانی 400 شده 1000 .... از افزایش قیمت آب و برق و ... میفرمایید که زمان روحانی بیش از 100 درصد گران شد البته یارانه اش معلوم نیست کجاست .... از گوشت میفرمایید که زمان احمدی نژاد کیلویی 20 هزار تومن بود الان قیمتش از دستمان خارج شده از اجاره فرمودید که معلومه شما مستأجر نیستی که بدانی قیمت آن زمان و الان را و ....
آن زمان که یادش بخیر آنقدر وضع مردم خوب شده بود که برای نفت سر صف نبودند برای سکه و دلار شب را پشت درب بانکها میخوابیدن .... یادش بخیر
فقط حقیقت را ببینید ....تفاوت یک دولت با تفکر انقلابی و سه دولت با تفکر تکنوکرات ها و لیبرالها و کسانیکه دل به غرب داده اند ....
Iran, Islamic Republic of
دولت احمدی نژاد که لا اقل اگر گران شد یارانه اش را به مردم داد نه اینکه دولت راستگویان باشیب ملایم همه چیز را گران کرد هیچ به یارانه ها اضافه نگردید
كاري به بد وخوب كارها و رفتار و گفتار احمدي نژاد و چندنفر اطرافيانش نداريم اما بايد به اين حقيقت تلخ اذعان نمود كه كم نيستند نان به نرخ روزخورهايي كه اين روزها در مصدر امور حساس مملكتند و فسق و فجورهاي زير پوستي و پنهاني فراواني را مرتكب شده و مي شوندو در صورتي كه روزي دستشان به هردليل از قدرت كوتاه بشه وبه واسطه مفاسد و قصور و تقصير و ندانم كاريهايشان مورد پيگرد قانون قرار بگيرندهمين رويه امثال مشائي و بقائي را درپيش خواند گرفت.
Iran, Islamic Republic of
افشاگرایانه نه ؛ افشاگرانه
Iran, Islamic Republic of
لعنت بر جهان نیوز فاسد مکار
Iran, Islamic Republic of
تا كي فحاشي و مزدوري براي بردن آبروي ديگران
Mehdi
Australia
باسلام
اگه یکی ازاین حرفها در روزهای مناظره زده شد که دیدیم وشنیدیم
که آقای روحانی که لباس روحانیت برتن دارد برای رای آوردن درجمع مردم
گفت من اینهارا میشناسم (( که ادب را رعایت نکرد می تونست بگه این
آقایان)) میخواهند دیوار بکشند . ودرجای دیگه گفت سی و هشت سال
قتل و اعدام ودرجای دیگه گفت ما به عقب بر نمیکردیم .
که همش برای ترساندن ملت بود
حالا اگه یکی ازاین حرفها را آقای دکتر احمدی نژاد میزد چنان پراهن
عثمونی برایش درست میکردند که بیا و نگو
الآن هم خانواده هاشمی وطرفدارانش + طرفداران خاتمی +طرفداران
آقای موسوی وحقوقهای نجومی بگیر+ ذخیره های نظام دست بدست
داده اند تا از صفحه روزگار پاکش کنند امّا باید بدانند از قلب ملّت
نمتوانند پاکش کنند . برای اینکه درهشت سال از 84تا 92 خودش و
وزیرانش را خادم ملّت خواند نه رئیس 8 سال کارکارکاروکار
Iran, Islamic Republic of
این ها درداخل دایره بسته بودند وخودی حساب می شوند احمدی نژاد بود که خودرا به خاطر چند روز حکومت به این دار ودسته نفروخت وداردتابانش رامی دهد
Iran, Islamic Republic of
بابا جهان ! چرا لقمه رو دور سرت می چرخونی ؟! مگه این آقا و رفقاش چی میخوان ؟! این که میگن جلسه دادگاه علنی باشه ؟! این کجاش فتنه انگیزیه ؟! من اصلاً نسبت به ایشون و دوستهاش حس خوبی ندارم ولی این دور از انصاف و عدالت قضائیه که نسبت به مواضع حق و خواسته های قانونی اونها مقاومت کنم و انگ بزنم ، امام خمینی گفت : عالم محضر خداست ، در محضر خدا که نباید ظلم کرد۰
Iran, Islamic Republic of
ببینید جناب زاکانی ، چرا جای طرفین دعوا را عوض میکنید ؟! تا کی باید این عادت زشت رو ملت تحمل کنند ؟! آخه چرا خودتونو معادل نظام فرض میکنید ؟! طرف به منش و روش شما اصولیون خصوصاً بخش افراطی انتقاد داره شما میگید چرا با نظام دشمنی میکنی ؟! خدا میدونه در فتنه ۸۸ هم همین عادت زشت شما بود که داد اصلاح طلب و غیر اصلاح طلب رو به آسمون رسونده بود ۰
United States
سالهاست چشمشان را بر روی حقیقت بسته‌اند، راست را دروغ و دروغ را راست نشان می‌دهند. بهتر از هرکس می‌دانند در خیابان‌های شهر با مردی که در سکوت رایشان را می‌خواستند چه کردند. از هرکس بهتر می‌دانند در حوادث 88 جوانان مردم چطور پر کشیدند و چه بر سر بازداشت شدگان کهریزک آمد، آنها خوب می‌دانند، در خیابان‌ها چند نفر را فلج کردند و به روی چند نفر آتش گشودند.
آنها می‌دانند آنچه که سیمایشان نشان می‌دهد دروغ است و هیچ کس در روز عاشورا به عزاداران حسینی توهین نکرد و در هیچ دانشگاهی دانشجویی عکس امام را پاره نکرد. آنها راوی فتنه‌ی خود شده‌اند و با هشتک فتنه پیش از گذشته خود را رسوا می‌کنند.
این سو اما افرادی هستند که رنج را دیدند، همراه و هم قدم مادران داغدیده و پدران رنج کشیده شدند. این سو افرادی هستند که داغ را روایت می‌کنند، افرادی که درس عاشورا را خوب بلد هستند و می‌دانند صدای مظلوم شدن چقدر سخت است.
Iran, Islamic Republic of
این همه چرند و پرند نوشتی که مثلا چه نتیجه ای بگیری؟
Iran, Islamic Republic of
و بازم تحلیل ابکی دیگر
Iran, Islamic Republic of
آره ازبس که تحلیلهای جهان نیوز آبکیه، هرجا اسم احمدی نژاد میاد اقلیت احمدی نژاد پرست میریزن نفری 3-4 تا کامنت فحاشی و تهمت و توهین میگذارن. کل مسئولین نظام رو زیر سوال میبرین که بگین احمدی نژاد خوبه. واقعا خجالت داره آخرت خودتون رو به دنیای بقیه میفروشین.
اتفاقا کاملا مشخصه که جهان نیوز دقیقا داره راه درست رو میره که جریان انحرافی و اصلاح طلبان اینطور به هم ریختن، باید اصولگرایان مثل 2 سال آخر ریاست جمهوری احمدی نژاد، بیشترین انتقاد رو ازش بکنن تا مردم بدونن با هیچکس عقد اخوت نبستن و فقط ازکسی حمایت میکنن که برای مردم کار کنه نه برای دور و بریاش.
Iran, Islamic Republic of
اول معلوم کنید که تکلیف نوار افشاگری های اختلاس های فاضل لاریجانی چی شد ؟