دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۰
نگاهی به انتخابات نظام پزشکی تهران

نوربخش، نوربالا می زند!

جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب: 536497
ظاهرا بازی سرنوشت برای دکتر نوربخش، رییس فعلی سازمان تامین اجتماعی با چالش نفر آخر شدن و بازشماری آرا در انتخابات نظام پزشکی تهران گره خورده است.
نوربخش، نوربالا می زند!
گروه جامعه جهان نيوز: ظاهرا بازی سرنوشت برای دکتر نوربخش، رییس فعلی سازمان تامین اجتماعی با چالش نفر آخر شدن و بازشماری آرا گره خورده است.

در هفتمین دوره انتخابات نظام پزشکی تهران که جمعه سی ام تیر و با حاشیه های فراوان برگزار شد، دکتر نوربخش به عنوان آخرین منتخب بخش پزشکی دهم شد، درحالی که دکتر شمیمی نوری نفر یازدهم تنها هشت رای با او فاصله داشت. محمد حسین بدخش نفر دوازدهم نیز تنها 27 رای با او فاصله دارد و از آن به بعد فاصله آرا زیاد می شود. این در حالی است که نام خانوادگی نفرات یازدهم و دوازدهم تا حدودی شباهت هایی با نام خانوادگی نفر دهم (شمیمی نوری، بدخش و نوربخش) نیز دارد. بعلاوه شمارش شبانه آرا و کار 36 ساعته هیات اجرایی باعث شده تا امکان بروز اشتباه محتمل باشد. نفرات یازدهم و دوازدهم اکنون اعتراض رسمی خود را اعلام داشته و خواستار بازشماری آرا در جهت شفافیت و ابهام زدایی شده اند.

اما این نخستین بار نیست که کار دکتر نوربخش به چالش بازشماری می کشد. سال 1379 هم در انتخابات شورای عالی نظام پزشکی دکتر نوربخش که در آن زمان معاون درمان تامین اجتماعی بود، نفر آخر شد و نفرات بعدی همچون دکتر نوروزی و مرحوم دکتر میرخانی که با فاصله اندکی از شورایعالی بازمانده بودند، تقاضای بازشماری کردند.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در آن دوره ابتدا وعده بازشماری آرا داد ولی با توجه به گرایش سیاسی غالب در هیات مرکزی نظارت و فشارهای جریانات سیاسی، نهایتا در جلسه بازشماری با حضور اعضای هیات نظارت و هیات اجرایی و کاندیداها، هیات نظارت پس از بهانه جویی های فراوان از بازشماری آرا خودداری کرد. نکته قابل تامل این است که تنها نقطه مشترک هیات نظارت در آن دوران با هیات نظارت فعلی دکتر احمدعلی نوربالا است.

آیا این بار هیات نظارت انتخابات نظام پزشکی به درخواست بازشماری آرا برای نفرات دهم تا دوازدهم توجهی می کند؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *