جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
۱
اخبار برگزیده استان‌ها

نظر رهبرانقلاب درباره طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان/ قورباغه ثروت در بابل ابوعطا می‌خواند!/ فرماندار تبریز: حقوقم به‌قدری کم است که اگر بگویم باور نمی‌کنید

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۴
کد مطلب: 509686
همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
نظر رهبرانقلاب درباره طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان/ قورباغه ثروت در بابل ابوعطا می‌خواند!/  فرماندار تبریز: حقوقم به‌قدری کم است که اگر بگویم باور نمی‌کنید
گروه استان‌های جهان نيوز:  در راستای کمک به تحقق عدالت رسانه‌ای برای همه استان‌های کشور و همچنین با توجه به اخبار و گزارش‌های بسیار خوبی که در رسانه‌های محلی در مناطق مختلف کشور تولید می شود، از این به بعد روزانه برگزیده ای از اخبار استان ها تقدیم به خوانندگان محترم جهان نيوز خواهد شد.

همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.

به گزارش جهان نيوز، برگزیده امروز اخبار استان‌ها به نقل از منابع محلی به شرح ذیل است:

خوزستان/ نظر رهبر انقلاب درباره طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان
 
آیت الله محسن حیدری درباره شیرین‌ترین خاطره سال 95 اظهار داشت: دیدار با مقام معظم رهبری پس از اجلاسیه خبرگان رهبری شیرین ترین خاطره سال گذشته بود چرا که فرمایشات ایشان مایه دلگرمی مردم خوزستان بود.

وی با بیان اینکه در این دیدار خدمت ایشان گفتم که دولتی‌ها به جای حل علت به حل معلول پرداختند، گفت: زمینی که به خاطر انتقال آب خوزستان خشک و به کانون ریزگردها تبدیل شده است باید با جلوگیری از طرح‌های انتقال آب دوباره احیا شود.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه نهال کاری در 5 درصد از کانون‌های ریزگرد خوزستان انجام می‌شود، عنوان کرد: خدمت مقام معظم رهبری عرض کردم که در واقع دولتی‌ها برای حل مشکل ریزگردها کاری نکرده‌اند و حتی طرح کشاورزی که دستور آن را داده بودید با طرح‌های انتقال آب مورد تهدید قرار گرفته است.

وی افزود: مقام معظم رهبری گفتند مگر آب مورد نیاز این طرح از رودخانه کرخه تأمین نمی‌شود که به ایشان گفتم نصف آن از کرخه تأمین می‌شود و قرار است چهار سد در بالادست رودخانه کرخه ساخته شود که با این کار کرخه نابود می‌شود. مقام معظم رهبری گفتند از طرح ساخت این سدها خبر ندارم.

آیت الله حیدری بیان کرد: آیت الله فرحانی در این جلسه به حضرت آقا گفت که شما گفته بودید طرح احیای اراضی خوزستان در مساحت 880 هزار هکتار اجرا شود اما آقایان این طرح را به 550 هزار هکتار کاهش دادند؛ امام خامنه‌ای گفتند که من گفتم این طرح باید در 2 میلیون هکتار از زمین‌های خوزستان اجرا شود اما آقایان بعدها این مساحت را کاهش دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نظرات خوبی درباره خوزستان دارند، عنوان کرد: اگر نظرات مقام معظم رهبری در خوزستان اجرا شود این استان آباد می‌شود و امیدواریم مسئولان دولت آینده به فرمایشات ایشان جهت توسعه خوزستان اجرایی شود.

وی تلخ ترین خاطره سال گذشته را ریزگردهای بهمن‌ماه سال 95 دانست و گفت: حوادث تلخی مانند شهادت شهدای اربعین در فاجعه تروریستی حله، خشک شدن بخش‌هایی از تالاب‌ها و شور شدن زمین‌های کشاورزی دیگر حوادث تلخ سال گذشته بودند.
منبع: رهیاب
 

*سفر به عتبات عالیات با «خودروی شخصی»

براساس توافقات بین دو کشور ایران و عراق، این روزها در شهر کربلا و دیگر شهرهای مذهبی عراق خودروهایی با پلاک جمهوری اسلامی ایران در حال تردد هستند.  این خودروها با مجوز صادر شده از سوی عراق وارد این کشور شده اند و این اقدام بر اساس توافقات بین دو کشور و یادداشت تفاهم رسمی بین ایران و عراق صورت پذیرفته است.

گفتنی است خودروهای ایرانی که مجوز لازم را برای ورود به کشور عراق دریافت می کنند، می توانند بصورت قانونی و بدون محدودیت خاصی در شهرهای زیارتی عراق تردد کنند. همچنین خودروهای ایرانی در صورت تخلف در شهرهای عراق، مطابق با قوانین راهنمایی و رانندگی این کشور اعمال قانون می شوند.
 
بیستم بهمن سال 1393 ، فرماندار خرمشهر اظهار داشت: هموطنان می‌توانند 24 ساعت پس از ارائه درخواست سفر با خودروی شخصی به عتبات عالیات مشرف شوند.

ولی الله حیاتی با بیان اینکه کسانی که علاقه سفر با خودروی شخصی داشته باشند باید به گمرک پایانه مرزی شلمچه مراجعه کنند، عنوان کرد: پس از دریافت گواهینامه بین المللی و شماره پلاک گذر موقت در عراق متقاضیان می‌توانند به عتبات مشرف شوند.

در بهمن 93 یک خودرو با پلاک بین المللی از مرز بین المللی شلمچه راهی سفر عتبات عالیات شد اما پس از آن هیچ خودرویی به منظور انجام این سفر زیارتی عازم عراق نشد.
 
*مازندران/ پیوند ثروت با سیاست و گردن زدن قانون در بابل

در تاریخ 7 فروردین امسال، مطلبی تحت عنوان "وقتی در بابل ثروت جلوی اجرای قانون را می‌گیرد" به نشر رساند که در آن از ساخت مجتمعی تجاری خبر داد که علاوه بر تخلف عمده اضافه بنا، قریب 500 پارکینگ هم کسری دارد و با همه تذکرات شهرداری، سازنده این مجتمع، که از بزرگ سرمایه‌داران این شهر و مرتبط با کانون‌های قدرت است، بدون توجه به تخلفات خود و تذکرات شهرداری با کمال جرات و جسارت به کار خود ادامه داد، و حتی زیر بنر بزرگ شهرداری که حکایت از تخلف این واحد داشت و دارد، مراسم افتتاحیه این مجتمع را با حضور شرکت‌کنندگان رسمی و غیررسمی برگزار کرد و خم به ابرو نیاورد و قدرت قانون و مجریان قانون را به سخره گرفت.
 
بلاغ در نوشته مذکور آورده بود: "بسیاری از شهروندان بابلی معتقدند که جولان پول توسط چند سرمایه‌دار در این شهر حتی اجرای قانون را از مدار خود خارج کرده و حواشی فراوانی را در شورای این شهر به وجود آورده که رسوایی آن را هیچ‌کس نمی‌تواند به عهده بگیرد حتی اجیرشده‌های این سرمایه‌دارها".
 
قورباغه ثروت در بابل ابوعطا می‌خواند!

در ادامه مطلب یادشده آمده: "مگر در بابل روش‌های اجرای قانون با دیگر شهرهای کشور و استان مازندران فرق می‌کند، که شهرداری اینگونه عمل می‌کند و یا اینکه بین شهرداری و قوه قضائیه و یا نیروی انتظامی شهر هماهنگی و تفاهم برای اجرای قانون وجود ندارد، که در این صورت هم، فرماندار باید دخالت کند و با ایجاد هماهنگی، نگذارد بیت‌المال مورد تعرض چند سرمایه‌دار، که تنها به سود و پول خود فکر می‌کنند و رفاه و سلامت شهروندان برای آنها موضوع چندان مهمی نیست، قرار گیرد".
 
نکته‌ای که بلاغ در نوشتار مذکور مورد توجه جدی قرار داد اشاره دارد به: "پرسش در این است که بازتاب نصب بنر شهرداری بدون ضمانت اجرایی بر سر در این مجتمع در میان افکار عمومی چیست؟ آیا کسی در صدد پاسخگویی به پرسش‌های متعدد عابران بر می‌آید که در روز روشن می‌بینند شهرداری در مقابل تعمیر داخلی منازل مردم واکنش فوری و قاطع نشان می‌دهد و جلوی حرکت‌های بدون مجوز را با جمع‌کردن کلیه وسایل استادکاران می‌گیرد، اما در مقابل این مجتمع تجاری متعلق به یکی از سرمایه‌داران بانفوذ شهر قدرت قانونی خود را از دست می‌دهد و تنها به نصب یک بنر اکتفا می‌کند".

روشدن برگه جدید از آستین ثروت در بابل

اما اتفاق جدیدی که ظرف چند روز اخیر در ماجرای گردنکشی ثروت در مقابل قانون در بابل رخ داد، وارد کردن سیاست به موضوع از سوی ثروت برای بالا بردن وزن خود در مقابل قانون است.
نصب بنر دیدار یکی از دو نماینده مردم شهرستان بابل از این مجتمع در شرایطی که بنر بزرگ تخلف در جلوی دید و نگاه عموم قرار دارد، نوعی موجه جلوه‌دادن تخلف و یا دهن‌کجی به قانون است. بنر دیدار این نماینده مجلس در چند نقطه بلند مجتمع که همگان بتوانند آن را به‌راحتی مشاهده کنند، استفاده ابزاری دیگری از سیاست به نفع ثروت است که می‌توان برای آن چند توجیه را ذکر کرد.

لزوم هوشیاری در نردبان نشدن جایگاه‌های رسمی

یا این‌که نماینده ندانسته از این مجتمع متخلف بازدید به عمل آورد تا بتواند نوعی از تجانس و تفاهم و تقارب با مالک این مجتمع را به نمایش بگذارد، حال می‌خواهد به بهانه حمایت از سرمایه‌گذاری باشد (ساخت و ساز مجتمعی با این سطح تخلف و سودسرشار) یا پاسخ به یک دعوت فردی ثروتمند!
 
و اگر نماینده اصلاح‌طلب بابل با اطلاع از حد و مرز تخلف و لابی‌های پشت پرده برای بی‌اثر کردن اقدامات شهرداری، اقدام به این بازدید کرده، باید خود توضیح دهد که سود نقض قانون و حمایت از متخلفی که چند ماه است در مقابل نصب بنر تخلف خود همه دستگاه‌های قانونی را خاموش و ساکت کرده است، به جیب چه کسی و جریانی می‌نشیند؛ طبیعی است که ثروت جایی هزینه برای هیچ جریان سیاسی نمی‌کند تا چند برابر آن را به‌دست نیاورد؛ از سوی دیگر، انتظار مردم از نماینده خود تاسی از قانون و حمایت از قوانین و مجریان قانون است و در این ارتباط نباید خط‌کش جناحی و سیاسی مبنا و ملاک قرار گیرد.
 منبع: بلاغ
 
 
*آذربایجان شرقی/ فرماندار تبریز: حقوقم به‌قدری کم است که اگر بگویم باور نمی‌کنید

رحیم شهرتی‌فر فرماندار 56 ساله‌ی تبریز است که از آغاز به‌کار دولت یازدهم این سمت را عهده‌دار است.

روزانه چند ساعت کار می‌‌کنید؟

طبق قانون ساعت کاری ادارات مشخص شده اما مسئولیت فرمانداری جزو مشاغل 24 ساعته محسوب می‌شود، نه اینکه بگویم 24 ساعت کار می‌کنم اما به صورت شبانه‌روزی پایِ کار و آماده‌ی انجام وظیفه هستم. ساعت معینی برای فرمانداران وجود ندارد که از اداره بیرون بروند و کارشان نیز تمام شود، نه تنها بنده بلکه تمام فرمانداران وقتی شب سر بر بالش می‌گذارند، موبایل‌شان را نزدیک خود قرار می‌دهند تا اگر اتفاقی رخ داد، برای انجام وظیفه برخیزند.

معمولا بنده صبح رأس ساعت 8 در فرمانداری حاضر می‌شوم و با لحاظ جلسات و سایر مسایل ساعت 9 شب کارم تمام می‌شود و به خانه برمی‌گردم. در زمان انتخابات فرماندار مسئولیت مستقیمی دارد و از آنجایی که براساس روزشمار انتخابات و زمان‌بندی لحاظ شده کارها باید پیش بروند، فرماندار وظیفه دارد به صورت مستمر پیگیر امور شده و از حسن انجام کار اطمینان حاصل کند، لذا در زمان انتخابات گاهاً شب را نیز در فرمانداری می‌مانم، البته این بدان معنا نیست که کارمان شدید می‌شود اما درگیری فرمانداری از نظر زمانی افزایش می‌یابد.

باتوجه به قضیه‌ی فیش‌های حقوقی، شاید برای برخی‌ها سوال پیش آید که آیا فرماندار تبریز هم حقوق نجومی می‌گیرد؟

کارمندان دولت براساس اشل پرداخت، میزان تحصیلات، سنوات خدمت، حق عائله‌مندی و... حقوق تعریف شده‌ای در قانون دارند و دریافتی‌شان با سایر اشخاص تفاوت چندانی نمی‌کند، دیوان محاسبات نیز کاملا بر پرداخت حقوق کارمندان دولت نظارت دارد، بنابراین غیرممکن است در ادارات دولتی پرداختیِ غیرمتعارف صورت گیرد.

چنین پرداخت‌هایی در جاهایی است که هیئت مدیره وجود دارد و آن‌ها براساس اختیارات و توان مجموعه، برای خود و کارکنان پاداش، حقوق و امتیازات بیشتری در نظر می‌گیرند اما در سیستم دولتی حقوق‌ها از خزانه پرداخت می‌شوند و نمی‌توان حقوق اضافه‌ای به کسی پرداخت کرد.

بنده نیز به عنوان کارمند دولت براساس سنوات، میزان تحصیلات و موقعیت شغلی‌ام حق‌الزحمه می‌گیرم و دریافتی‌ام نه تنها نجومی نیست بلکه به قدری کم است که شاید هرکسی بشنود بگوید: «شهرتی‌فر شوخی می‌کنی و چنین چیزی امکان ندارد، به فرماندار زیاد پول می‌دهند».

اگر به سال 92 باز گردید، بازهم پیشنهاد فرمانداری را قبول می‌کنید؟

قبول مسئولیت در جمهوری اسلامی تحمیلی نیست و بنده خدمت در نظام را با کمال میل و افتخار پذیرفته‌ام، شهرتی‌فر سال 58 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شده و علی‌رغم اینکه 18 سال سن داشته، با اعتقاد و ایمان کامل به این نهاد پا گذاشته است، پس می‌توان گفت نه تنها سال 92 بلکه بنده اگر به سال 58 نیز برگردم، بازهم این راه را انتخاب می‌کنم. تا زمانیکه از بنده می‌خواهند در مسئولیتی ایفای نقش کنم و بنده فکر کنم که از عهده‌ی آن برمی‌آیم، قطعا نه نمی‌گویم.
منبع: آناج
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حامد
Iran, Islamic Republic of
احتمالا هفت هشت میلیونه که می گه این قدر کمه که بگم باور نمی کنید