يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۲
در حاشیه داغ شدن انتشار هدفمند اخبار انتخاباتی و تبلیغاتی

جزییات مشورت روحانی با رهبر انقلاب برای انتخابات/ نظر رهبری درباره حضور افراد در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟

دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب: 509421
ایشان گفتند که با آقا دیدار کردند و آقا فرموده‌اند همان چیزی که دفعه قبل به شما گفتم، این بار هم همان‌ها را به شما خواهم گفت. هرکس هم که رای بیاورد، من وظیفه خودم می‌دانم که حمایت کنم
جزییات مشورت روحانی با رهبر انقلاب برای انتخابات/ نظر رهبری درباره حضور افراد در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز: رسانه های اصلاح طلب و حامی دولت در چند روز اخیر برخی شنیده ها و خبرها درباره دیدار حسن روحانی با رهبر معظم انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری منتشر کرده اند.

به گزارش جهان نيوز، البته کاملا مشخص است که انتشار این اخبار هدفمند با مقاصد سیاسی و انتخاباتی همراه است.

رسانه های حامی دولت و اصلاح طلب در اینباره نوشته اند: "شنیده شد که وزیر دادگستری می‌گوید: از قبل در فضای ذهنی برخی دوستان و در بیرون هم این نکته مطرح بود که آیا اصلا آقای روحانی تصمیم دارد بیاید یا نه ؟ این مساله روی رفتار کارکنان و مدیران ارشد اعضای دولت تاثیر می‌گذاشت. نامه‌نیوز نوشت؛ مصطفی پور محمدی افزود: آقای رئیس جمهور عنوان کردند که بعضا از من سوال شده یا در ذهن دوستان هست که موضع من چیست؟ مطالعه کرده‌ام و با رهبری هم مشورت کرده‌ام و تصمیم گرفته‌ام که برنامه و خدمتم را ادامه دهم. از این جهت تردیدی نداشته باشید و کارتان را جدی انجام دهید.ایشان گفتند که با آقا دیدار کردند و آقا فرموده‌اند همان چیزی که دفعه قبل به شما گفتم، این بار هم همان‌ها را به شما خواهم گفت. هرکس هم که رای بیاورد، من وظیفه خودم می‌دانم که حمایت کنم."

این در حالیست که رهبر معظم انقلاب بارها در جلسه با کاندیداهای مختلف انتخاباتی در طول سال های اخیر که برای مشورت با ایشان دیدار داشته اند، تاکید کرده اند که درباره آمدن و یا نیامدن افراد به انتخابات ریاست جمهوری نظر موافق یا مخالف چه به صورت پنهانی و چه به صورت آشکار ندارند و برای همه کاندیداها طلب دعای خیر برای حضور در انتخابات دارند.

لازم به ذکر است رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در روز اول فرودین فرمودند:

"آنچه در مورد انتخابات من عرض میکنم این است که در امر انتخابات مُرّ قانون باید عمل بشود؛ مُرّ قانون باید عمل بشود. نتیجه‌ی انتخابات ملّت هرچه شد، این معتبر است، این قانون است. بنده در انتخاباتها دخالت نمیکنم؛ هیچ‌وقت به مردم نگفته‌ام و نمیگویم این کس را انتخاب کنید، آن کس را انتخاب نکنید. فقط یک جا بنده دخالت میکنم و آن جایی است که کسانی بخواهند در مقابل رأی مردم و انتخاب مردم بِایستند و با مزاحمت در مقابل رأی مردم، رأی مردم را بشکنند. هرکس بخواهد با نتیجه‌ی آراء ملّت دربیفتد، بنده در مقابلش می­‌ایستم. در سالهای گذشته و انتخاباتهای گذشته هم همین‌جور بوده؛ در سال ۷۶ در سال ۸۴ در سال ۸۸ در سال ۹۲؛ بعضی مقابل چشم مردم بوده و مردم مطّلع شده‌اند؛ بعضی را هم مردم مطّلع نشده‌اند امّا این حقیر در جریان قرار گرفته‌ام. در همه‌ی این سالهایی که شمردم، کسانی بودند که میخواستند در مقابل انتخابات بِایستند؛ که در سال ۸۸ آشکار شد و آمدند در میدان اردوکشی کردند، و در آن سالهای دیگر جور دیگری [بود]. در همه‌ی این سالها بنده ایستادم و گفتم نتیجه‌ی انتخابات مردم هرچه هست باید تحقّق پیدا کند؛ این آنجایی است که من در امر انتخابات دخالت میکنم و در مقابل مخالفین و معارضین انتخابات می­‌ایستم؛ امّا در بقیّه‌ی امور دیگر نه، باید مُرّ قانون عمل بشود؛ مردم تشخیص بدهند و حرکت کنند."
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هزينه كردن از رهبر انقلاب براي جلب نظر مردم
Iran, Islamic Republic of
دقیقا