شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۲
اخبار برگزیده استان‌ها

تبریز پایلوت اجرای منشور حقوق شهروندی روحانی/ خود مختاری یک منطقه آزاد در برگزاری کنسرت/ سست کردن ایمان جوانان ایران با روش بیولوژیک!

همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 506858
همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
تبریز پایلوت اجرای منشور حقوق شهروندی روحانی/ خود مختاری یک منطقه آزاد در برگزاری کنسرت/ سست کردن ایمان جوانان ایران با روش بیولوژیک!
گروه استان‌های جهان نيوز:  در راستای کمک به تحقق عدالت رسانه‌ای برای همه استان‌های کشور و همچنین با توجه به اخبار و گزارش‌های بسیار خوبی که در رسانه‌های محلی در مناطق مختلف کشور تولید می شود، از این به بعد روزانه برگزیده ای از اخبار استان ها تقدیم به خوانندگان محترم جهان نيوز خواهد شد.

همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.

به گزارش جهان نيوز، برگزیده امروز اخبار استان‌ها به نقل از منابع محلی به شرح ذیل است:

*آذربایجان شرقی/ تبریز پایلوت اجرای منشور حقوق شهروندی روحانی شد

الهام امین‌زاده در اولین همایش ملی نگرشی نو بر حقوق شهروندی در تبریز با اشاره به نقش آذربایجان در طول تاریخ اظهار کرد:  آذربایجان را می‌توان به عنوان بنیان گذار و پیشرو در زمینه حقوق شهروندی دانست چرا که انقلاب مشروطیت و دیگر جریان‌های آزادی خواهی از این خطه شروع شده است.

وی  با اشاره  به سوابق حقوق شهروندی در کشور گفت: حقوق شهروندی در فرمان ۸ ماده‌ای امام در سال ۶۱ و فرمان ۸ ماده‌ای رهبری در سال ۸۱ و بخشنامه حقوق شهروندی ریاست وقت قوه قضائیه در سال ۸۳، ماده ۱۰۰ برنامه توسعه و کمیته صیانت از حقوق شهروندی با محوریت وزارت کشور در سال ۸۸ دیده شده است که در مرحله آخر در سال ۹۲ تهیه سند حقوق شهروندی از وعده‌های رئیس دولت یازدهم بوده است. 

امین زاده در ادامه به تدوین منشور حقوق شهروندی در دولت یازدهم اشاره کرد و اظهار داشت از اوایل شروع به کار دولت یازدهم، رئیس جمهور بر این کار تأکید داشت و بالاخره بعد از ۳ و نیم سال توانستیم یک منشور علمی و عملی را ارائه دهیم که در آن به حفظ و ارتقاء حقوق شهروندان تأکید شده است.

وی افزود:  در نظام اسلامی حق و تکلیف در کنار هم هستند به همین علت می توان گفت تدوین حقوق شهروندی ریشه در تعالیم دینی ما دارد و یک مدل غربی نیست. سیاسی و انتخاباتی دانستن این منشور غیر منصفانه است  سعی کنیم به جای این حرفها  آن را یکی از خدمات نظام بدانیم و ادامه دهیم.
 
امین زاده تاکید کرد: دین مبین اسلام بر خلاف سایر حکومت‌ها و افکار غربی که حقوق شهروندی را در استفاده ابزاری از مردم می‌بینند، توجه به خواسته‌های مردم و مسئولیت آنها در جامعه را مد نظر دارند.

وی شهر تبریز را آغاز کننده حقوق شهروندی در کشور دانست و افزود: نقش بی بدیل این شهر در تاریخ معاصر بر کسی پوشیده نیست، چه کسی است که نداند قیام مشروطه را تبریز زنده کرد بر همین اساس امروز تبریز به عنوان پایلوت اجرای حقوق شهروندی انتخاب شده است. 
منبع: تبریز بیدار

*گیلان/ مالیات ویلاسازان را بیشتر کنند تا مراتع گیلان نابود نشود 

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه گفت: بنده وقتی ۱۸ سالم بود مسئول اطلاعات استان گیلان بودم اما امام با مطرح کردن اطلاعات ۳۶ میلیونی گفت، همه مردم چشم و گوش نظام هستند.

سردار نقدی با بیان اینکه مدیری که دغدغه اش این است شرکت پسر دایی اش بسته نشود از مشارکت مردم خشنود نیست یادآور شد:  حضور مردم سد راه این افراد خواهد شد، راهکار مشکلات باید بر اساس آنچه مصلحت مردم است شناخته شود. آنکه میخواهد باشگاه نفتی تأسیس کند و اگر از دستش رفت باز نفت در دست خودش باشد به حرف مردم گوش نمی کند.

وی به اهداف مجمع بسیج اشاره کرد و افزود: این مجمع و نظایر آن جایی است که این فکرها باید شکل بگیرد و به مدیران و مسئولان این باور را القا کند که مردم برای مشکلات راه حل دارند و اگر این حرف ها شنیده شود موانع برداشته می شود.

معاون فرهنگی سپاه به گرفتن مالیات های سنگین اشاره کرد و اظهار داشت: به جای گرفتن مالیات از فقرا از ویلاسازان مالیات سنگین بگیرند تا مانع نابودی جنگل های گیلان شود، اینها برای سالی ۵ شب در ویلا ماندن زمین و مراتع مردم گیلان را نابود می کنند.

نقدی به روش های نادرست شهرسازی انتقاد کرد و گفت: این روش ها ایراد دارد اما با این حال ما درحال توسعه شهری هستیم، همه مردم باید در صحنه حضور پیدا کرده و اعتراض کنند. اینگونه میتوان مشکلات را حل کرد.
معاون فرهنگی سپاه وجود چنین مجامعی را فرصت  خوبی دانست و خاطر نشان کرد: یک مسئول دلسوز است حرف شما را گوش میکند و آن مسئولی که دلسوز نیست را بگذارید کنار و کسی را بیاورید تا از ظرفیت بسیج استفاده کند.

نقدی با بیان اینکه چند سال قبل که مسئله ی آلودگی هوا در خوزستان مطرح شد بسیج برای حل مشکل اعلام آمادگی کرد افزود: برای نخستین بار به دولت نامه نوشتیم و اعلام آمادگی کردیم که حاضریم با اصلی ترین موضوع یعنی نیروی انسانی این مسئله را حل کنیم اما تاکنون از این ظرفیت استفاده نشده است.
منبع: 8 دی
 
*قزوین/ رشد 53درصدی صدور مجوز سقط جنین درمانی در قزوین/ دریافت مجوز سقط درمانی حضور پدر ضرورتی ندارد

دکتر ولی‌زاده مدیرکل قانون پزشکی استان قزوین اظهار کرد: براساس آمار موجود در پزشکی قانونی استان طی 11 ماه اول سال جاری تعداد 115 نفر برای دریافت مجوز سقط جنین درمانی مراجعه و مجوز دریافت کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال 94 رشد 53 درصدی را نشان می‌دهد. 

وی افزود: استان قزوین در سال 94 در مورد صدور مجوز انجام سقط درمانی در رتبه 8 بین 31 استان قرار گرفته بود. وجود ناهنجاری در جنین که بعد از تولد موجب حرج مادر شود و یا بیماری مادر به نحوی که ادامه بارداری برای او خطر جانی به همراه داشته باشد؛ از مواردی است که مجوز سقط جنین پس از تایید توسط سه پزشک متخصص توسط پزشکی قانونی صادر می‌شود.

وی ادامه داد: برای دریافت مجوز سقط درمانی فرد متقاضی (مادر باردار) می‌تواند بدون داشتن معرفی نامه از مراجع قضایی و صرفا با ارائه مدارک هویتی معتبر و کلیه مدارک بالینی به مرکز پزشکی قانونی استان مراجعه نموده و تشکیل پرونده دهد.

مدیرکل قانون پزشکی استان اضافه کرد: پس از انجام بررسی‌های لازم مجوزهای قانونی برای سقط جنین صادر می‌شود؛ به دلیل اهمیت زمان در رسیدگی به پرونده‌های سقط درمانی، پزشکی قانونی تلاش کرده در کوتاه ترین زمان ممکن این پرونده‌ها را بررسی و نتیجه را اعلام کند.

دکتر ولی‌زاده در ادامه با اشاره به اهمیت سقط جنین درمانی برای پیشگیری از تولد نوزادان ناقص الخلقه و نیز پیشگیری از مرگ و میر مادران باردار اذعان کرد: سقط جنین درمانی بر خلاف سقط‌های زیرزمینی بر اساس مستندات علمی و طبق قانون و با رعایت جوانب شرعی موضوع صورت می‌گیرد و چون در مراکز مجهز بیمارستانی اقدام می‌شود، خطرات جانبی بسیار کمتری را برای مادران باردار به همراه دارد و آگاهی مردم از آن می تواند از سقط‌های غیر قانونی و کنترل نشده جلوگیری کند. 

وی درباره مراحل پذیرش و سقط درمانی گفت: مادر باردار پس از مراجعه به اداره پزشکی قانونی مرکز استان فرم درخواست سقط جنین درمانی را از پذیرش دریافت و نسبت به تکمیل آن اقدام می‌کند.

این مسئول اذعان کرد: برای دریافت مجوز سقط درمانی حضور پدر ضرورتی ندارد و مادر با ارائه مدارک و گزارش آزمایش‌های مربوطه می‌تواند بدون حضور همسر خود برای اخذ مجوز سقط جنین درمانی به پزشکی قانونی مرکز استان مراجعه کند.

وی افزود: در صورتی که مادر باردار قدرت تصمیم‌گیری نداشته (مثلا عقب‌مانده ذهنی باشد) و دارای قیم قانونی باشد فرم درخواست سقط جنین توسط قیم وی تکمیل می‌شود؛ در غیر این صورت باید از مرجع قضایی معرفی نامه داشته باشد.

دکتر ولی‌زاده تصریح کرد: پس از تکمیل فرم درخواست سقط، مادر باردار باید تمامی مدارک شامل سونوگرافی‌های نشان دهنده سن بارداری و مدارک مربوط به بیماری خود و یا ناهنجاری‌های جنین را به پذیرش ارائه دهد؛ بنابراین در هنگام مراجعه همراه داشتن کلیه سونوگرافی‌های مربوط به دوران بارداری الزامی است. در این مرحله مادر فرم تکمیل شده، سایر مدارک مورد نیاز و تمامی آزمایش‌ها و سونوگرافی‌ها و فتوکپی آنها را به پذیرش تحویل می‌دهد. 

بررسی مدارک و معاینه مراجعه کننده توسط پزشک معاین 
با بررسی پرونده سقط درمانی توسط پزشک و به استناد مدارک و مستندات موجود در پرونده یکی از سه حالت زیر برای فرد متقاضی متصور است: 

نخست آنکه ممکن است ضمن بررسی مشخص شود سن بارداری بیش از چهارماه (19 هفته از تاریخ آخرین قاعدگی) است که در این صورت حتی با محرز شدن ناهنجاری در جنین و یا وجود بیماری در مادر مجوز سقط جنین درمانی به هیچ وجه برای فرد صادر نخواهد شد.

بنابراین بسیار حائز اهمیت است که مادر باردار در صورت وجود ناهنجاری جنین و یا بیماری مادر تا پیش از 19 هفتگی برای دریافت مجوز به پزشکی قانونی مراجعه کند؛ پزشکان متخصص نیز در مواردی که وجود نقص جدی در جنین را تشخیص دهند و یا اندیکاسیون‌های جنینی برایشان محرز شود باید مادر باردار را تا قبل از 19 هفتگی برای دریافت مجوز به پزشکی قانونی هدایت کنند. 

در حالت دوم ممکن است پرونده فرد دارای نواقصی باشد که پزشک برای صدور مجوز، مدارک تکمیلی مورد نیاز را از فرد متقاضی درخواست می‌کند.

این مدارک عمدتا شامل سونوگرافی، آزمایش‌های ژنتیک، اکوکاردیوگرافی قلب جنین و ... می باشد که گاه بیمار در چندین مرحله تمامی مدارک درخواست شده را کامل کرده و در اختیار پزشک قرار می‌دهد. در تمامی این مراحل مادر باید موضوع سن بارداری را مورد توجه قرار دهد و برای تکمیل مدارک به نحوی اقدام کند که سقف زمانی 19 هفته را از دست ندهد. 

در حالت سوم، اگر مدارک فرد متقاضی کامل بوده و سن بارداری نیز از 19 هفته بیشتر نباشد پزشک پرونده را به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهد و مادر باردار را برای اخذ مشاوره به سه پزشک متخصص مربوط به آن بیماری یا ناهنجاری خاص هدایت می‌کند.

در صورت تأیید حرج مادر در مورد ناهنجاری جنین و یا وجود خطر جانی برای مادر در صورت ادامه بارداری توسط سه پزشک متخصص نسبت به صدور گواهی برای فرد متقاضی اقدام می‌شود. 
منبع: صبح قزوین
 
*ایلام/ به صورت بیولوژیکی، ایمان را در جوانان سست کردند

پروفسور علی کرمی، رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی کشور در دانشگاه ایلام گفت: آمریکا جنگ به راه می اندازد تا سلاح های خود را تست کند، در جنگ های داعش بسته های غذایی نسل جدید از داعش کشف شده که به وسیله علم تراریخته آموزش میدهند به چه روشی غذا بخورند که بتوانند بدون آب و غذا یک ماه زنده بمانند.
 
وی اظهار کرد: با ترور بیولوژیک افراد بسیار همچون "یاسر عرفات" را با پلونیوم 210 در یک فنجان قهوه ترور کردند، دکتر "سعید کاظمی" آشتیانی موسسه پژوهشکده رویان نیز با ترور بیولوژیکی ترور شد، "فرج الله سلحشور" نیز همچنین ترور بیولوژیکی شد که مبتلا به سرطان ریه شد، و اخیرا اقای طالبزاده نیز توسط چمدان آلوده معروف مورد ترور بیولوژیکی قرار گرفته است که عملا وی را با تجهیزات پزشکی سر پا نگه داشته ایم.
 
کرمی خاطر نشان کرد: بنظر خنده دار می آید که با روش بیولوژیک ایمان را در جوانان سست کرد اما کاملا صحت دارد؛ پروژه ای در پنتاگون اخیرا بررسی شد که به وسیله آن با سلاح های بیولوژیکی بصورت خاص بر علیه مسلمانان اقدام شود که میلیون ها دلار روی آن سرمایه گذاری شده است.
 
پروفسور کرمی عنوان کرد: اینها همه سیاست کنترل جهان است. یک بار با جنگ سخت یعنی ابزار نظامی، و قدرت جنگ افزار و سیاست زور این کار را می کنند؛ و یک بار با ابزارهای جنگ نرم و بدون اینکه حتی دولتها و مردم متوجه شوند؛ من به شما پروژه ای معرفی می کنم به نام NSSM 200  ؛ هنری کیسینجر در سال 1974 گفت: «اگر نفت را کنترل کنید کشورها را کنترل خواهید کرد؛ و اگر غذا را کنترل کنید، مردم را کنترل خواهید کرد» و در فرازی دیگر وزیر کشاورزی وقت امریکا در همان سال اعلام کرد: «غذا یک ابزار اساسی در بسته مذاکراتی ماست. اگر شما به دنبال راهی می گردید که مردم به شما تعظیم کنند، و یا در مقابل شما سر خم کنند، و به شما وابسته شوند، و با شما همکاری کنند به نظر من آن راه وابسته کردن از طریق غذاست»
 
وی افزود: می بینید که غذا یک ابزار برای تسلط بر کشورها و مردم است؛ وابسته کردن کشاورزی ما به بذرهای عقیم یا تراریخته یعنی وابسته کردن مردم و یک ملت به کمپانیهای ابر قدرت جهانی. طرحی که کیسینجر پیشنهاد داد، برای کنترل و کاهش جمعیت جهان و در نهایت برای کنترل جهان بود.
 
رئیس پژوهشکده مجازی بیوتکنولوژی پزشکی کشور تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد این سیاست را در داخل کشور هم توسعه دادند و آن را تبلیغ می کنند؛ برخی در خصوص اینکه این نقشه خطرناکی برای کنترل ایران و کلاً غرب آسیا و جهان اسلام است ناآگاهند، و بصیرت لازم را ندارند؛ برخی هم آگاهی دارند، ولی داشتن منفعت شخصی و قدرت، ثروت، شهرت و مسائل نفسانی، به آنها اجازه بازگشت نمی دهد؛ حتی از آن بدتر خدا نکند عاملی باشند، برای اجرای مقاصد طرح شوم NSSM 200  هنری کیسینجر صهیونیست که غذا را یک ابزار و سلاح برای کنترل کشورها و جمعیتها و در نهایت کنترل جهان میداند.
 
کرمی تصریح کرد: مسئولین کشور هوشیار باشید! وزرای کشاورزی، بازرگانی، مجلس، قوه قضاییه، قوه مجریه، وزارت بهداشت، مراجع نظارتی! خواهش می کنم این طرح شوم را مطالعه کنید؛ خوشبختانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در سال 1392 جزوه ای با عنوان «جنگ جمعیتی ستیز صهیونیست ها علیه ملت ها» را منتشر کرد.
 
وی با ارائه تصاویر و اسنادی اعلام کرد: بر روی برخی از حیواناتی محصولات تراریخته آزمایش شده است و به عینه تاثیراتی را از جمله کاهش رشد، تخریب نسل و ... بر روی آنان نمایان شده است.
منبع: ایلام پویا
 
*اصفهان/ پزشک قلابی هفت شهر در اصفهان دستگیر شد

رئیس پلیس آگاهی اصفهان اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی استان اصفهان با اطلاع از اینکه فردی با هویت جعلی یک پزشک قصد دارد از کسبه و بازاریان دریکی از مراکز تجاری این شهر کلاه‌برداری کند، بلافاصله به‌منظور رسیدگی موضوع به محل اعزام شدند.

سرهنگ ستار خسروی بابیان اینکه مأموران در یک اقدام غافلگیرانه متهم که خود را پزشک معرفی کرده بود شناسایی کردند، توضیح داد: در بازرسی از وی یک جلد دسته‌چک ، یک مهر و کارت ملی مربوط به یک پزشک کشف شد.

وی ادامه داد : متهم در بازجوئی‌های انجام‌شده به سرقت مدارک یک پزشک از یکی از استان‌های شمال غربی کشور اعتراف کرد.

رئیس پلیس آگاهی اصفهان خاطرنشان کرد: این فرد به کلاهبرداری از کسبه و مردم با شگرد معرفی خود به‌ عنوان پزشک در شهرهای تبریز، زنجان، خلخال، میاندوآب، اردبیل و همدان اقرار کرد.

کارآگاه خسروی با اشاره به اینکه طبق دستور مقام قضائی تصویر متهم به ‌منظور شناسایی مالباختگان انتشار می یابد، از مردم خواست: درصورتی‌که با این شیوه و توسط این فرد از شما کلاه‌برداری شده به پلیس آگاهی اصفهان واقع در خیابان قائمیه مراجعه کنید و یا با شماره تلفن 0312184333 تماس بگیرید.
منبع: صاحب نیوز
 
*خوزستان/ منطقه آزاد اروند خودمختار اقدام به برگزاری کنسرت‌ نکند

حجت‌الاسلام علی ابراهیمی در همایش مساجد، هیئات و پایگاه‌های مساجد به موضوع برگزاری کنسرت‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید در زمینه موضوعات فرهنگی و دینی بسیار چانه‌زنی کنیم، آقای نعمت‌زاده یک فرد مؤمن و متدینی هستند اما برای برخی از زیرمجموعه‌ها نگران هستیم زیرا متأسفانه با وجود اینکه دم از ولایت می‌زنند خط‌مشی آنها چیزی نیست که حضرت آقا می‌خواهد.

امام جمعه آبادان با بیان اینکه آیا هنگام برگزاری کنسرت تمام شهر شرکت می‌کند یا خیر، افزود: شادی کنسرت‌ها فقط برای افرادی است که چه جلسه بگذارند و چه نگذارند به‌دنبال شادی خودشان هستند در صورتی که اگر واقعاً به‌دنبال شاد کردن تمام مردم و زیرمجموعه‌ها هستیم باید زمینه شادی را برای همه ایجاد کنیم.

وی گفت: شادی را باید برای افرادی برگزار کرد که نیازمند هستند و به‌نظر شما کسی که پول آب، برق، گاز و تلفن نمی‌دهد و ماهی 5 الی 6 میلیون حقوق دریافت می‌کند؛ نیاز به شادی دارد؟ و بعد همین افراد در فضاهای مجازی گروه تشکیل می‌دهند و همه را زیر سؤال می‌برند و امام جمعه را هیولا و سدی در برابر شادی‌ها عنوان می‌کنند.

وی عنوان کرد: منطقه آزاد اروند به‌صورت خودمختار اقدام به اجرای کنسرت نکند. شهر مسئول فرهنگی دارد و این مسئول امام جمعه شهر است و چرا کاری را انجام می‌دهید که امام جمعه در جریان نباشد؟

‌ابراهیمی با بیان اینکه آیا تمام شادی در کنسرت خلاصه شده، اضافه کرد: مدیرکل ارشاد خوزستان اعلام می‌کند که خوزستان محل رفت و آمد راهیان نور است و چون این افراد می‌خواهند از فضای معنوی خوزستان بهره‌مند شوند کنسرت برگزار نشود اما در فضای مجازی به راهیان نور توهین کردند و چه‌کسی باید جواب این کارها را بدهد؟

وی گفت: ما با شادی مخالف نیستیم اما برخی واقعاً معنا و مفهوم شادی را نمی‌دانند. بنده در خطبه‌های نماز جمعه بارها گفتم که آیا منظور از شادی، ولنگاری فرهنگی یا چیز دیگری  است؟ اگر منظور ولنگاری فرهنگی است بی‌خود می‌کنند که این چنین حرفی را می‌زنند.

امام جمعه آبادان با تذکر اینکه شادی این نیست که عده‌ای کف بزنند و بین زنان و مردان اختلاطی به وجود بیاید، گفت: شادی یعنی تهیه کردن لباس، غذا و کفشی را برای فردی که ندارد و خوشحالی این کار بیشتر از کف‌زدنی است که برای مدت کوتاهی برگزار می‌شود‌.

وی گفت: کنسرت واژه وارداتی است و‌ خود غربی‌ها هم به‌دنبال آن نمی‌روند. باید بنا به فرموده حضرت آقا باید به مساجد تکیه کرد و ما با شادی مخالف نیستیم بلکه در اسلام شادی وجود دارد اما باید این شادی به‌نحو ‌احسن برگزار شود.

ابراهیمی بیان کرد: برای مدیرکل ارشاد خوزستان نگرانم زیرا ایشان درباره مساجد و کنسرت‌ها تذکراتی را دادند اما روش خودشان را پیش گرفتند و اگر این‌گونه باشد ما نیز روش خودمان را پیش می‌گیریم.
 
*مرکزی/ تحصیل یک‌هزار دانش‌آموز افغانستانی ‌در اردوگاه شهید ناصری ساوه‌

محمد بهاروند عصر امروز در آیین افتتاح دبستان 12 کلاسه شهید محسنی در مهمانشر شهید ناصری ساوه با اشاره به روابط ایران با کشورهای خارجی اظهار داشت: دولت جمهوری اسلامی ایران همواره خواستار ارتباط حسنه با دیگر کشورهاست و امروز می‌بنیم ایران اسلامی در کنار دیگر کشورها حضوری فعال وپر رنگ دارد که این به برکت حکومت اسلامی است.

وی افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران شرایط تحصیل را برای دانش‌آموزان اتباع فراهم کرده تا بتوانند به ادامه تحصیل بپردازند، اهمیت تحصیل دانش‌آموزان اتباع خارجی به اندازه‌ای بود که رهبر معظم انقلاب در دستوری فرمودند که اتباع افغانی دارای شرایط قانونی اقامت در ایران یا فقدان شرایط قانونی اقامت در ایران در مدارس دولتی باید ثبت‌نام شوند که این یک تصمیم بزرگ و تاریخی است. 

فرماندار ساوه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس جمهور مبنی بر فراهم کردن شرایط آموزش برای تمامی دانش آموزان گفت: ممکن است در مدارس غیرانتفاعی ما بابت آموزش شهریه‌ای دریافت شود ولی دانش اموزان اتباع افغانی بدون هیچ هزینه‌ای مشغول به آموزش هستند و این امتیازات دین مبین اسلام است که برای خدمت به مردم مرزی نمی‌شناسد.

بهاروند بیان کرد: امروز ما شاهد هستیم که  اتباع افغانی در کنار مردم ایران با مودت و دوستی زندگی می‌کنند و ما این آمادگی را داریم که در کنار کمیسار عالی شرایط را برای آموزش دانش آموزان فراهم کنیم زیرا فضاهای آموزشی موجود در مهمانشر شهید ناصری از لحاظ امکانات وفضای آموزشی با فضاهای آموزشی شهر ساوه برابری می‌کند و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

وی افزود: دبستان 12 کلاسه شهید محمد محسنی در دو طبقه با مساحت 96 مترمربع مجهز به نمازخانه، آزمایشگاه،دستگاه تصفیه آب، دیوارکشی به طول 200 متر، 1600 متر مربع محوطه سازی، سیستم سرمایشی وآبگرمکن خورشیدی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان توسط کمسیار و اعتبارات آموزش و پرورش و اداره کل نوسازی با اقدامی جهادی در حدود 80 روز ساخته و تامین شده است.
 
*یزد/ قلعه تاریخی نیستان خاتم در آستانه تبدیل‌شدن به تلی از خاک

قلعه تاریخی نیستان که قدمت آن را به دوران افشاریه و زندیه نسبت می دهند در شرایطی قرار دارد که کمتر کسی می تواند با مشاهده آن ناراحتی و اندوه خود را از بی مسئولیتی در برابر تخریب این بنای منحصر به فرد پنهان کند.  تصاویر این بنا به خوبی نشان می دهد که تاکنون هیچ برنامه ای برای حفظ و حراست این بنا از تخریب صورت نگرفته و همین موضوع اساس موجودیت قلعه را در معرض خطر جدی قرار داده است به صورتی که با استمرار چنین روندی در آینده نطدیک از این آثار کهن جز تلی از خاک و خشت چیزی باقی نخواهد ماند.

سعیده اکبری کارشناس معماری میراث فرهنگی شهرستان خاتم در معرفی این بنا گفت: بنای قلعه نیستان به لحاظ شکل کلی یک مستطیل است که در چهار گوشه خود بدون برج دایره ای شکل بوده و به صورت دیوارچین است.به لحاظ فضاهای پر و خالی می توان این اثر را به دو قسمت بافت مسکونی و میانسرا دسته بندی کرد. از لحاظ ارتفاع ما در این قلعه به جز ضلع ورودی قلعه هیچ گونه بنای دوطبقه مشاهده نمی کنیم و دارای ارتفاعی نسبتاً ثابت و یکدستی است. ورودی قلعه نیسان در ضلع شمالی قلعه قرار دارد و شاه نشین قلعه نیز در همین ضلع قلعه قرار داشته و در ضلع جنوب شرقی یک اصطبل وجود دارد.

اکبری کمبود اعتبار برای مرمت بناهای تاریخی را مهمترین مشکل در شهرستان خاتم معرفی و اظهار داشت: با توجه به شرایط اقلیمی خاتم، آثار تاریخی به مرمت نیاز دارند ولی به دلیل کمبود اعتبار نمی توانیم اقدامی انجام دهیم. یکی دیگر از مشکلات، دیر تشکیل شدن جلسات ثبت آثار است که به تبع آن تحویل شماره ثبت نیز دیرتر صورت می گیرد.
منبع: طنین خاتم
 
*قزوین/ مردم حرکت قطار در تاکستان را متوقف کردند

 جمعی از مردم شهرستان تاکستان در اعتراض به عبور ریل راه آهن از مسیر داخل شهربرای چند دقیقه عبور قطار عبوری از داخل شهر را متوقف کردند.

هرچند این اولین باری نبود که مردم تاکستان این حرکت اعتراضی را انجام میدادند اهالی تاکستان معتقدند عبور ریل راه آهن از وسط شهر علاوه بر ایجاد خطراتی که نمونه های آن سالیان قبل گریبان گیر مردم تاکستان شده باعث شده تا مردم این شهر مجبور شوند ترافیک ناشی از مسدود شدن خیابانها در هنگام عبور قطار را تحمل کنند.
منبع: تاک پرس
 
*کرمانشاه/ انتصاب "معین" برای شهرستانها از ضعف عملکرد فرمانداری است یا استاندار؟

حسن سلیمانی در واکنش به انتصاب عجیب یک نفر به عنوان معین شهرستانهای شرق استان کرمانشاه (حوزه استحفاظی این نماینده مجلس) گفت: من تا دقایقی قبل از این انتصابها بی اطلاع بودم اما پرسش من این است که جایگاه این انتصابها در حقوق اداری کجاست؟

وی افزود: باید روشن شود که اگر کسی به عنوان معین یک منطقه ای منصوب می شود آیا جایگاه او در ساختار و تشکیلات وزارت کشور و فرمانداری ها تعریف شده است؟ اگر هست چرا تا الان به آن عمل نشده و اگر نیست در حال حاضر شرایط نصب چنین عنواینی چیست؟ 

نماینده مردم شهرستانهای صحنه، هرسین و کنگاور ادامه داد: دستگاه های نظارتی باید درباره این موضوع ورود کنند تا مشخص شود این اقدامات فقط در استانداری کرمانشاه است؟ سازمان بازرسی و دیوان محاسبات ورود کند تا انطباق این تصمیمات را با حوزه اختیارات استاندار بسنجد.

سلیمانی خاطر نشان کرد: دومین بحث درباره این اقدامات شرایط محیطی و زمانی است. مفهوم و دلیل اینکه یک نفری را بگماریم که معین ۴ شهرستان شود چیست؟ آیا الان مدیران ما در شهرستانها قابلیت و توانایی انجام کارشان را ندارند یا ساختار استانداری این توانایی و قابلیت را ندارد؟ باید مشخص شود کجای  کار لنگ است که این شهرستانها نیاز به کمک دارند. این لنگی و عقب ماندگی از جانب مدیریت استان و معاونین استانداری است یا داخل شهرستانها و فرمانداری ها... ناظرین مختلف ورود کنند، و بگویند گیر کار کجاست که مجبوریم جایگاهی زائد بر قانون تعریف کنیم؟

وی افزود: بحث سوم این است که فرد معین منصوب شده معین چیست؟ می خواهد به همه دستگاه های اجرایی شهرستانها ورود کند یا فقط کارش مربوط به فرمانداری هاست؟ حد و حدود مداخلاتش چیست؟ اگر مداخلات اداری ندارد پس برای چه منصوب کردید؟ اگر مداخلات اداری دارد مستند این دخالت ها کجاست؟ باید آقای استاندار افکار عمومی را تنویر کند که مرادش از این اقدامات چیست؟ 

سلیمانی گفت: با توجه به شناختی که من از حوزه های حقوقی و اداری کشور دارم این فروض مقابل چشم من روشن است و باید ارزیابی کنیم که این رفتار یک رفتار اداری است و یا پوششی است برای اهداف دیگر. آیا با توجه به شخصیت افراد گمارده شده این اقدامی برای انتخابات آینده است و یا دلیل دیگری دارد...
این نماینده مجلس تصریح کرد: علی الظاهر این انتصابات نامتعارف نمی تواند بی منظر و مقصود باشد و این برای ما هنوز کاملا مشخص نشده است که در آینده هم باید توضیح بدهند هم رفتار آنها ارزیابی شود.
منبع: مرصاد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بذرهای تراریخته خاک را هم تخریب میکند.
این بذرها تنها چند سال پرمحصول بوده پس از آن خاک را از تمامی مواد مفید تهی میکند. میزان مواد مغذی و معدنی را در محصولات ایرانی و تراریخته اندازه گیری کنید - خواهید دید تراریخته ها حتی یک سوم هم ارزش غذایی ندارند و بیماری پرخوری را سبب میشوند چون مواد لازم به بدن نمیرسد.

تراریخته ها در غرب موجب آلرژیهای حاد دستگاه گوارشی شده که میلیونها نفر اینک مجبورند از بسته های غذایی خاص این بیماری استفاده کنند و دیگر قادر به هضم و جذب مواد خوراکی طبیعی نیستند. این بلاییست که شرکتهای انحصار غذا و دارو بر سر بشریت می آورند. خودکفایی تنها راه برون رفت از چنبره این اسارت است. یعنی عدم گسترش شهرها و کوچ به روستا نشینی تنها راه است. ولاغیر
Iran, Islamic Republic of
سالهاست که در مورد لزوم اخذ مالیات از ویلا داران و نه فقط ویلا سازان زیر بسیاری از گزارشات محیط زیستی و اقتصادی نظر میگذارم و این اولین بار است که از طرف یک مسئول شاهد اظهار چنین مطلبی هستم.
متاسفانه رو آوردن به زندگی اشرافی و نیز سرمایه گذاری پر سود و بی مالیات باعث شده تا هر کس میتواند حتی یک ویلای صد متری در کنار دریا، جنگل، کوهستان تهیه کند و متاسفانه دولت هم یا جاده کشی و برق، آب و گاز رسانی بنام روستا و به کام ویلا سازها و ویلا دارهاا بجای اخذ مالیات، سوبسید هم پرداخت میکند.
خوب از کسی که خود ویلا دار است، حتی یک ویلای صد متری، چگونه انتظار دارید در جهت اخذ این نوع مالیات اقدام کند؟
یعنی در کل نظام اسلامی چند نفر مسلمان پیدا نمیشوند که حتی اگر خود ویلایی دارند به این موضوع پرداخته و از انحراف سرمایه به سمت ویلا سازی و در نتیجه ضایع کردن ساحل دریا و رودخانه و جنگل که جزو انفال هستند و سرمایه های مملکت هستند جلوگیری کنند؟ باور کنیم که بسیاری از مشکلات مملکت زاییده همین ویلا سازیست. ویلا داری و اشرافیت دو روی یک سکه اند.
حرف و تحلیل در این مورد زیاد است ولی به همینقدر بسنده میکنم. امیدوارم درج کرده و انشا... منشا خیری شوید.