پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
اخبار برگزیده استان‌ها

مخالفت زنگنه با گاز رسانی به سیستان و بلوچستان/ ناتمام ماندن تودیع و معارفه فرماندار آمل/ تلاش استانداری ایلام برای انحلال دانشکده علوم قرآنی

دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 506345
همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
مخالفت زنگنه با گاز رسانی به سیستان و بلوچستان/ ناتمام ماندن تودیع و معارفه فرماندار آمل/ تلاش استانداری ایلام برای انحلال دانشکده علوم قرآنی
گروه استان‌های جهان نيوز:  در راستای کمک به تحقق عدالت رسانه‌ای برای همه استان‌های کشور و همچنین با توجه به اخبار و گزارش‌های بسیار خوبی که در رسانه‌های محلی در مناطق مختلف کشور تولید می شود، از این به بعد روزانه برگزیده ای از اخبار استان ها تقدیم به خوانندگان محترم جهان نيوز خواهد شد.

همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.

به گزارش جهان نيوز، برگزیده امروز اخبار استان‌ها به نقل از منابع محلی به شرح ذیل است:

*سیستان و بلوچستان/ زنگنه مخالف گازرسانی به سیستان و بلوچستان بود
حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان عنوان کرد: سال اول مجلس هفتم که مصادف با سال آخر دولت اصلاحات هم بود در قانون بودجه مصوب شد که سالی 65  میلیون دلار برای گازکشی به سیستان و بلوچستان اختصاص یابد. در آن سال به مهندس زنگنه وزیر نفت دولت اصلاحات مراجعه کردیم اما ایشان گفتند گاز کشی به سیستان و بلوچستان توجیه اقتصادی ندارد.
 
زنگنه اعتقادی به گازکشی به زاهدان نداشت

نماینده مردم زاهدان در مجلس گفت: نامه ای خطاب به رئیس جمهور وقت نوشتیم و خطاب به ایشان گفتیم که آقای زنگنه گاز کشی به سیستان و بلوچستان را شروع نمی کند، رئیس جمهور وقت نیز خطاب به زنگنه نوشت" آقای زنگنه اقدام و کار شروع شود" علی رغم دستور رئیس جمهور بازهم آقای زنگنه این موضوع را پیگیری نکرد چون اعتقادی به آن نداشت.

شهریاری با بیان اینکه عمر دولت اصلاحات به پایان رسید و با روی کار آمدن دولت نهم تصویب شد که 36 ماهه گاز به سیستان و بلوچستان برسد، گفت: قرار بر این بود در طول این مدت که گاز به سیستان و بلوچستان می رسد، گازکشی در داخل شهر زاهدان نیز صورت گیرد که وقتی گاز به شهر زاهدان می رسد به خانه های شهروندان زاهدانی برسد که به دلیل مشکلات مالی کار به کندی پیش رفت.

نماینده زاهدان به روی کار آمدن دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: در آن زمان که آقای روحانی مهندس زنگنه را به عنوان وزیر پیشنهادی نفت معرفی کرد، خدمت ایشان رسیدیم و قول گرفتیم که گازکشی به سیستان و بلوچستان تسریع شود.

وی افزود: مجلس سالی 300 میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفت اما علی رغم این اعتبارات کار جدی انجام نشد، اما با فشارهای زیاد بالاخره شرکتی با نام کیسون را برای این پروژه در نظر گرفتند که متاسفانه این شرکت پای کار نبود.

شهریاری به خلع ید شرکت کیسیون از پروژه گازرسانی به سیستان و بلوچستان به دلیل کم کاری اشاره کرد و گفت: در ادامه این پروژه به شرکت دیگری واگذار شد.
 
3 تا 5 سال گازرسانی به همه شهر زاهدان زمان می برد

نماینده زاهدان ادامه داد: در دوره مهندس میرزایی مدیرعامل گذشته شرکت گاز استان در دولت گذشته مقداری گازکشی در داخل شهر زاهدان انجام شد اما با روی کار آمدن دولت یازدهم لوله کشی گاز در داخل شهر زاهدان متوقف شد.
منبع: عصر هامون
 
*آذربایجان غربی/ مغازه های لوکس بدون استفاده شهرداری ارومیه

در سال های اخیر شهرداری کلان شهر ارومیه نقش مهم و اساسی در انتظام و ساماندهی و مرمت سازی سیمای ارومیه داشته است در این بین اهمیت تحقق و پایداری نظام مدیریت سیما و منظر شهری به منظور ایجاد نظم و توازن در فضاهای شهری حایز اهمیت ویژه ای است.

نوسازی و اصلاحات اساسی و تأمین نیازمندی های شهری احداث و اصلاح و توسعه معابرو ایجاد پارک ها و پارکینگ ها و میدان ها و حفظ و نگهداری پارک ها و باغ های عمومی موجود و تأمین سایرتأسیسات مورد نیاز عمومی و نوسازی محلات و مراقبت در رشد و موزون شهرها از وظایف اساسی شهرداری ها در اجرای وظائف مذکور مکلف به تهیه برنامه های اساسی و نقشه های جامع هستند .

به همین منظور شهرداری برای بهبود فضاهای شهری و جلوگیری از متروک ماندن و عدم استفاده از فضاهای شهری ترمینال روستایی غرب را که تا امروز هیچ گونه تعییری در ساختار و یا مرمتی در آن صورت نگرفته بود را بازسازی و مرمت کرد و با احداث مغازه های لوکس و زیبا نه تنها چهره ای منطقه را به کلی تعییر داد بلکه باعث ساماندهی بازار این ترمینال شد.

اما با گذشت شش ماه از پایان احداث این مغازه ها ی شیک و لوکس متاسفانه هیچ گونه استقبالی از آنها نشده است و هم اینک نیز خالی از سکنه میباشد.

یکی از دلایل مهم عدم استقبال مردم از آن قیمت غیر واقعی و شرایط نامناسب واگذاری مغازه ها میباشد زیرا با توجه به کشش منطقه قیمت گزاری به صورت صحیح صورت نگرفته است و همین امر باعث بلاتکلیفی مغازه دارانی شده است که قبلا از احداث این مغازه ها در کانکس های کوچک و با هزینه های اندک به کار و کاسبی می پرداختند.

انتظار می رود مدیران شهرداری با اصلاح شرایط موجود بر این مغازه ها زمینه را برای فعالیت دوباره مغازه داران را فراهم کنند.
منبع: سیلوانا نیوز
 
*مرکزی/ درآمد ۵۰۰ میلیونی با طرح پرورش زنبورعسل

حمیدرضا تاج آبادی از افرادی است که با سرلوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی به تولید عسل پرداخته و اکنون سالانه ۵۰۰ میلیون تومان از این راه درآمد کسب می کند.
تاج آبادی یکی از اهالی فراهان است که مدت ۱۲ سال در منطقه خوانسار به پرورش زنبور عسل پرداخته است و توانسته تعداد  ۱۲۰ کندوی زنبورعسل خود را با تلاش و همت به بیش از ده برابر برساند و اکنون صاحب ۱۵۰۰ کلنی زنبور است.

وی  با اشاره به پرورش زنبور عسل گفت: بازنشسته شرکت نفت هستم و ۱۲ سال پیش بعد از بازنشستگی کار پرورش زنبور عسل را آغاز کزدم.ئبا همکاری جهاد کشاورزی و شرکت در دوره آموزشی زنبو داری، کار پرورش زنبور و تولید عسل را با ۱۲۰ کندو آغاز کردم و اکنون هم در کنار خودبرای ۱۵ نفر دیگر اشتغالزایی ایجاد کرده‌ام.

این تولید کننده عسل، خرید یک کندو زنبور عسل را ۱۲۰ هزار تومان برآورد کرد و ادامه داد: از یک کندو عسل می‌توان ۱۰ کیلو عسل به قیمت ۴۰۰ هزار تومان درآمد کسب کرد که با این امر نه تنها سرمایه اولیه باز می‌گردد بلکه سودآوری خوبی هم به دنبال دارد.عسل برداشتی از کندوهای عسل به طور میانگین می‌تواند ۱۵ تا ۲۰ کیلو باشد که نصفی از آن را برای تغذیه زنبورهای عسل در زمستان نگه می‌داریم و مابقی را برای فروش به بازار ارائه می‌دهیم.

این کارآفرین موفق گفت: با توجه به سرمایه اندکی که برای پرورش زنبور نیاز است جوانان می‌توانند با تعداد اندک کندوی زنبور عسل به این شغل روی آورند و با آموزش‌هایی که از طریق کتاب‌ها،  CDهای آموزشی و مستندات زنبور عسل به کار پرورش زنبور عسل بپردازند، گفت: با توجه به زمینه‌های محلی و بومی مناطق مختلف ایران از جمله پتانسیل‌های فراوان شهرستان فراهان، شرایط پرورش زنبور عسل و زنبورداری وجود دارد.
منبع: فراهان خبر
 
*ایلام/ اقدامات استانداری انحلال دانشکده علوم قرآنی را به دنبال دارد

"حجت الاسلام نوری"، معاون آموزشی و پژوهشی و تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم قرآنی ایلام در نشست صبح امروز خود با اصحاب رسانه گفت: دانشکده قرآنی پیرو مصوبه دور دوم سفرهای استانی رییس جمهور قبلی کشور بنا نهاده شد و از سال 1390 شروع به فعالیت کرد و در مقطع کارشناسی دانشجو جذب کرد و پس از یکسال توانست در مقطع ارشد نیز دانشجو جذب کند که این به نوبه خود یک موفقیت برای استان بود.

وی اظهار کرد: پس از سال سوم فعالیت به دنبال پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و تاسیس دانشکده بین المللی علوم قرآنی بودیم که رایزنی صورت دادیم و همه چیز منوط به داشتن ساختمان برای دانشکده شد که با عدم حمایت مسئولان استان این مهم تحقق پیدا نکرد و از این افتخار محروم شدیم.

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده قرآنی ادامه داد: مصوبه هیئت دولت سابق کشور شامل هشت بند است که در آن به واگذاری ساختمان بلوار دانشجو(محل کنونی دانشکده علوم قرآنی) با تجهیزات کامل به دانشکده علوم قرآنی تاکید شده است که این در حالیست که از سال 1392 تا کنون بالغ بر هشت اخطاریه تخلیه ساختمان به دست ما رسیده است این در حالیست که طبق تفاهمنامه ای، ساختمان کنونی تا زمانی که ساختمان اداری مشخصی برای دانشکده در نظر گرفته نشده است باید در اختیار دانشکده قرآنی باشد.

در بند دیگری از این مصوبه مقرر شده که اداره اوقاف و امور خیریه، کتابخانه آیت الله حیدری شهر ایلام را به منظور خوابگاه، کتابخانه و فضای پژوهشی در اختیار دانشکده قرار بدهد که این مهم نیز اتفاق نیفتاد.

بند دیگری این مصوبه به واگذاری زمین مناسب جهت سایت دانشگاهی از طرق سازمان مسکن و شهرسازی به دانشکده اشاره دارد که این موضوع نیز منتفی شد.این مصوبات که به امضای مسئولین استان رسیده است با اخطاریه هایی که استانداری ایلام مبنی بر تخلیه ساختمان به دانشکده قرآنی داده است تناقض دارد. تنها مطالبه ما مطالبه قرآنی است  و در این راستا هم با مسئولان استان هم مسئولان کشور و نمایندگان مجلس مکاتباتی داشته ایم اما تاکنون نتیجه بخش نبوده است.

نوری بیان کرد: برای ما جای سوال دارد که با توجه به اینکه استانداران سابق ایلام غیر بومی بودند اما از از بقای دانشکده حمایت می کردند اما آقای مروارید علارغم بومی بودن بدنبال انحلال دانشکده است و باید دید که علت این همه مخالفت و تلاش برای انحلال چیست. اگر قرار است به مراکز آموزشی و دانشگاه های استان کمک بشود پس باید در کنار آن ها به دانشکده قرآنی نیز کمک صورت بگیرد. اما شاهد آن هستیم که برخورد سلیقه ای صورت می گیرد و باید دانست که این موضوع از کجا نسات می گیرد.

نوری تاکید کرد: ما و دانشجویان دانشکده قرآنی در مقام مطالبه برای حفظ دانشکده هستیم اما اگر به این مطالبات پاسخ داده نشود، از سوی جوانان مومن و انقلابی استان شاهد برخورد انقلابی و جهادی با مسئولان استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه تنها خواسته ما از مسئولان اجرایی استان اختصاص یک ساختمان برای استقرار دانشکده قرآنی بوده است افزود: اکنون شاهد ان هستیم که چند ساختمان اداری در استان ایلام خالی هستند.
منبع: ایلام بیدار
 
*مازندران/ تودیع و معارفه فرماندار آمل نیمه تمام ماند

صبح دیروز در جلسه‌ای غیرمنتظره سرپرست جدید فرمانداری آمل انتخاب شد.

این مراسم با حضور استاندار مازندران برگزار و لطف‌الله آجودانی به‌عنوان سرپرست فرمانداری آمل به طور ناگهانی معارفه شد. گفتنی است امام جمعه آمل، فرمانده سپاه آمل، امام جمعه دابو و دشت‌سر و رئیس سازمان تبلیغات آمل، مراسم معارفه سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان را به نشانه اعتراض ترک کردند. این مسؤولان به دلیل مخالفت با انتخاب لطف‌الله آجودانی به عنوان فرماندار این مراسم را ترک کردند.

همچنین جمعی از اعضای هیئت رزمندگان شهرستان آمل در حیاط فرمانداری برای اعتراض به این انتخاب تجمع کردند و با شعار دادن در مقابل استاندار اعتراض خود را اعلام کردند.

لازم به ذکر است لطف‌الله آجودانی از اصلاح‌طلبانی است که در جریان فتنه 88 موضع خود را در مقابل این جریان مشخص نکرد.
منبع: سفیر هراز
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *