جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۶
اخبار برگزیده استان‌ها

آیا استاندار خراسان جنوبی عزل و مجازات می‌‌شود؟!/ مجلس کوخ نشینان یا مجلس کاخ نشینان/ کلید روحانی زندگی مردم را باز کرده یا قفل؟

شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب: 505916
همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.
آیا استاندار خراسان جنوبی عزل و مجازات می‌‌شود؟!/ مجلس کوخ نشینان یا مجلس کاخ نشینان/ کلید روحانی زندگی مردم را باز کرده یا قفل؟
گروه استان‌های جهان نيوز:  در راستای کمک به تحقق عدالت رسانه‌ای برای همه استان‌های کشور و همچنین با توجه به اخبار و گزارش‌های بسیار خوبی که در رسانه‌های محلی در مناطق مختلف کشور تولید می شود، از این به بعد روزانه برگزیده ای از اخبار استان ها تقدیم به خوانندگان محترم جهان نيوز خواهد شد.

همچنین مسئولین رسانه‌های محلی در شهرستان‌ها می‌توانند اخبار برگزیده شان را به جهان نيوز جهت دادن بازتاب ارسال کنند.

به گزارش جهان نيوز، برگزیده امروز اخبار استان‌ها به نقل از منابع محلی به شرح ذیل است:
 
*قم/ تلاش برای جذب فاینانس 300میلیون یورویی برای مترو قم

عباس ذاکریان با اشاره  به بودجه تخصیص داده شده توسط دولت برای مترو قم، اظهار داشت: هزینه در نظر گرفته شده برای خط A مترو قم با قیمت اولیه و نرخ سال 90در مجموع ریالی و ارزی آن حدود 900میلیارد تومان می باشد.
وی ادامه داد: این هزینه در نظر گرفته و تعیین شده در سال 90 با قیمت دلار این سال  بوده است.

سخنگوی شورای شهر با اشاره به اینکه رقم بودجه مترو قم با نرخ ارز امروز حدود 2هزار میلیارد تومان می شود، گفت: این مقدار بودجه هزینه کمی نیست و اگر دولت بخواهد برای پروژه مترو قم بودجه هایی در حد 50میلیارد یا 100میلیارد در نظر بگیرد این پروژه 20سال به طول می انجامد. پروژه مترو قم یک پروژه ملی می باشد البته تمام پروژه های مترو در هر شهری گران و هزینه بسیاری دارد.

ذاکریان اضافه کرد: با این بودجه های اندکی نمی توان پروژه  مترو را به اتمام رساند به همین دلیل می باشد که پروژه های مترو در هر شهری که شروع می شود بسیار طولانی و بعضاً متوقف و با مشکل روبرو می شود.
وی در ادامه بیان داشت: تمام تلاش ما این است آن بخش اندکی که از دولت برای مترو قم می گیریم به پروژه تزریق شود و بخش قابل توجهی هم از محل دیگر برای اتمام پروژه مترو قم تأمین شود.

عضو شورای شهر قم ابراز داشت: به دلیل اینکه پروژه مترو قم متوقف نشود یک بار وام گرفتیم و به پروژه تزریق کردیم، یکبار 330 میلیارد اوراق مشارکتی فروختیم و به پروژه تزریق کردیم و در نهایت امیدواریم که بحث فاینانس پروژه به ثمر برسد که چیزی بین 200 تا 300 میلیون یورو می باشد.ذدر صورتی که بحث فاینانس به نتیجه نرسد پروژه مترو قم هم با مشکل روبرو خواهد شد و با این بودجه های 50 یا 100 میلیاردی این پروژه به سرانجام نخواهد رسید.
منبع: فرهنگ نگار
 

*آذربایجان شرقی/ امام جمعه تبریز: آمارهای اقتصادی دولت با واقعیت‌ها سازگار نیست

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر با تاکید به ظرفیت ها و امکانات داخل کشور در حوزه های اقتصادی به اهمیت  افزایش خریدهای خارجی و واردات انواع کالا و اقلام مصرفی از خارج، تضعیف و رکود در تولیدات داخلی پرداخت.

 وی همچنین با اشاره به رکود بی‌سابقه و تورم و مشکلات اقتصادی مردم، اظهار داشت: مردم از مشکلات اقتصادی رنج میبرند و برخی مسئولان به جای ارائه کارنامه اقدام و عمل با اظهارات ساختارشکنانه قصد دارند مطالبات مردم را به حاشیه ببرند.

آیت الله مجتهدشبستری با توجه به وضعیت آلودگی هوای تبریز در سال جاری و اینکه در بسیاری از روزها این شرایط از تهران نیز بدتر شده است، 15 اسفند روز درختکاری را مورد تاکید قرار داده و اهمیت حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها، درختکاری را یکی از زیباترین و پرثمرترین نعمت‌های الهی بیان کرد .
منبع: آناج
 
*مرکزی/ مجلس کوخ نشینان یا مجلس کاخ نشینان

امید محترمی مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ی خنداب گفت: صدای خرد شدن استخوان های کشاورزان زیر بار سوء مدیریت برخی مسئولان شنیده می شود.

محترمی اظهار کرد : کدام چشمی است که نبیند این عزت و احترامی که انقلاب اسلامی امروز در قلب مستضعفان جهان پیدا کرده است و  کدام انسان عادلی است که این همه پیشرفت در علوم مختلف را ببیند و لب به تحسین فرزندان این انقلاب نگشاید.

رابطه با شیطان تا کنون چه کارکرد مثبتی برای ایران داشته است؟
وی با بیان اینکه روزهای پسابرجام در حالی سپری می شود که پشیمان شده ها، از نَفَس افتاده ها و دنیا طلب ها بیش از پیش به تلاش و تکاپو برای القای تفکر غلط خود افتاده اند، گفت :  این افراد همان هایی هستند که حل مشکلات کشور را به زلف رابطه و مذاکره با آمریکا گره زده اند، کسانیکه می کوشند چهره کریه آمریکا را بزک کرده و او را یگانه ناجی ایران معرفی کنند.

مسئول قرارگاه شهید باقری استان مرکزی افزود : تاریخ این سرزمین چه قبل از انقلاب چه بعد از آن مملو از خیانت ها، زشتی ها، وحشت آفرینی ها و جنایت های آمریکا علیه مردم مظلوم اما مقتدر ایران اسلامی بوده است. کسانی که به دنبال برقراری رابطه با آمریکا هستند باید به مردم بگویند که این نمادِ عینیِ شیطان، تا کنون چه کارکرد مثبتی برای ایران داشته است

مجلس کوخ نشینان یا مجلس کاخ نشینان
وی با اشاره به تصویب قانون سقف حقوق ۲۴میلیونی از سوی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب سقف حقوق ٢٤ میلیون تومان آن هم در حالی که حقوق کارگران تنها ۷٠٠ هزار تومان است ادامه همان تئوری دولتی است که می گفت له شدن بخشی از مردم زیر چرخ توسعه ی کشور امری عادی به شمار میرود! از مجلسی که با تصویب چنین قانونی، حقوق نجومی را قانونی کرده هیچ بعید نیست روزی با تصویب یک قانون،اختلاس را معوقه بخواند و فساد را قانونی کند!

کشاورزی اسیر مدیران ناکارآمد شده است
محترمی با اشاره به اینکه این نوع نگاه مهجورانه به کشاورزی به هیچ وجه قابل تحمل نیست ، گفت : همین نوع نگاه باعث شده است کشاورزانی که باید موتور محرک تولید مملکت قلمداد شوند، شان و جایگاهشان آنقدر پایین آورده شده است که نتیجه ای جز استیصال و درماندگی برایشان باقی نمانده است.

مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی گفت : قیمت تضمینی که دولت برای خرید گندم سال آینده اعلام کرده  ۱۳۰۰ تومان است و این یعنی قیمت گندم برای کشاورزان فقط دو درصد افزایش پیدا کرده است، چطور می شود که کشاورز باید وام هایی با سود۲۴ درصد دریافت کند و از آن طرف محصولش فقط دو درصد رشد قیمت داشته باشد ؟ این کجای عدالت و اعتدال تعریف می شود.

اقتصاد مقاومتی با سکانداری نجومی بگیران راه به جایی نمی برد
مسئول قرارگاه شهید باقری بسیج دانشجویی استان مرکزی اظهار کرد: متاسفانه شاهدیم به جای آنکه با یک نگاه ویژه حمایت از تولید داخلی صورت بگیرد جریانی به اسم ورود سرمایه گذارخارجی ، تعامل با دنیا ، مذاکره و تنش زدایی تولید داخل را معطل نظریات بی پایه ی خود کرده است.

وی تاکید کرد : طبق دستور رهبر معظم انقلاب حمایت از کشاورزی یکی از ارکان اصلی اقتصادمقاومتی به حساب می آید اما وقتی کسانی با ثروت های افسانه ای به عنوان سکاندار اقتصاد مقاومتی انتخاب شوند معلوم است که درد قشری چون کشاورزان عزیز را نخواهند فهمید.
منبع: دیار آفتاب
 
*گلستان/ کلید روحانی زندگی مردم را باز کرده یا قفل؟

حجت الاسلام محمد صالح منصوری امام جمعه بندرترکمن در خطبه های نماز جمعه این هفته بندر ترکمن گفت: دکتر روحانی عنوان کرده که استفاده از هرگونه امکانات دولتی برای تبلیغات ممنوع و حرام است حال باید دید که آیا خود به این سخنان عمل می کند یا نه.

منصوری با اشاره به سخنان روحانی که اعلام کرد دولت به قولهایی که داده عمل کرده و شرمنده نیست ، ادامه داد: واقعا تعجب آوراست! به کدامین قول عمل شد آیا در سال 92 قبل از انتخابات که دکتر روحانی بیان کرد آنچنان رونق اقتصادی ایجاد می شود که مردم نیازی به یارانه ندارند ، آیا وعده هایش محقق شده است؟!

امام جمعه بندرترکمن بیان کرد: دکتر روحانی در 100 روزه اول رییس جمهوری قول داده بود که مشکلات را با کلید خود حل کند آیا کلیدش زنگ زده یا عمل نمی کند! آیا کلیدش زندگی مردم را قفل کرده یا باز؟خودتان قضاوت کنید.
وی افزود: رییس جمهور کشورمان مبارزه با فساد را اولویت اول خویش قرار داد و گفت در مورد فساد های اقتصادی ، نه پسرخاله نه پسرعمه نمی شناسم حال چرا فساد اقتصادی برادرش حسین فریدون را حل نمی کند ، در بحث فیش های نجومی با توجه به بیانات موکد رهبری چه اقداماتی انجام شد؟!

امام جمعه محبوب بندرترکمن خاطر نشان کرد: بزرگترین اختلاس در تاریخ جمهوری انقلاب اسلامی مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان بود که در این دولت رخ داد ، اما رییس جمهور در دفاع از این گرگها اعلام می کند اینها وام است و اختلاس نیست! و حتی برخی از وام گیرندگان به نام کارتن خوابها درآمده که در این مورد حتی به کارتن خوابها رحم نشده است.

وی تاکید کرد: در حالی رییس جمهور صحبت از وجود آرامش و ثبات خاص در بازار صحبت می کند که مردم قدرت خریدشان تقلیل یافته است ، مگر رهبری نفرمود اگر جوانی دست خالی پیش خانواده خود برود ما شرمنده ایم ، حال چرا دکتر روحانی اعلام می کند به قول هایش عمل کرده و  شرمنده نیست!
منبع: آوای ترکمن
 
*خراسان رضوی/ التزام به ولایت‌فقیه جز شرایط مسئولین ممتاز کشور است/ تقابل با سخن رهبری توسط مسئولان به چه معناست؟

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه دشمن درصدد است جامعه را دوقطبی کنند، گفت:  دشمن می‌خواهد یک‌قطب همه ضد دین انقلاب و ولایت‌ها در مقابل جمعیت اشک‌بار روز سوم جمادی‌الثانی با باور به ولایت قرار بگیرد.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: دشمن به دنبال لابی‌گری پیروان زهرا و علی که دنبال خط ولایت افتادند جدایی حاصل شود اما  مسئولین چرا به مطالب خود توجه نمی‌کنند؟ آیا بناست به خرمن دشمن باد بوزند یا خواسته دشمن را کمک کنند؟

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در افطاری رمضان امسال در جمع هیئت دولت و زمان ریاست جمهوری امریکا گفتند ما نقض برجام نمی‌کنیم اما اگر آن‌ها پاره کنند ما آن را آتش می‌زنیم اما یکی از مسئولین در شنبه گذشته می‌گوید برخی فکر کردند منقلی تشکیل‌شده تا برجام را بیندازند توی آن! این سخن مقابل سخن مقام معظم رهبری چه معنی دارد؟

آیت‌الله علم الهدی گفت: رهبری در دیدار مردم آذربایجان در خصوص ایجاد دغدغه جنگ راه بیندازند درحالی‌که مسئله جنگ مطرح نیست؟ اگر بتواند صبح جنگ راه بیندازد لحظه‌ای تأخیر نمی کنند امروز جنگ ما در اقتصاد است اما باز همین مسئول می‌گوید منشور سازمان ملل در کشور اجرانشده مگر در آن کشور جنگ شود این دو روز بعد از سخن رهبری گفته‌شده است!

امام‌جمعه مشهد یادآور شد: التزام عملی به ولی‌فقیه این است که دستور او را عملی کنند، مسئله التزام به ولایت‌فقیه جز شرایط مسئولین ممتاز کشور است آن‌وقت در سخنرانی این را بگویند چه معنی دارد؟
منبع: پرستوها
 
*خراسان جنوبی/ آیا استاندار خراسان جنوبی عزل و مجازات می‌‌شود؟!

ناتوانی و بی‌کفایتی آقای مهندس پرویزی چه در دوره مدیریتی خود در استان خراسان شمالی و چه در حال حاضر در خراسان جنوبی بالاترین هزینه ها را متحمل دولت آقای روحانی کرده است. مردم استانهای خراسان شمالی و جنوبی طی حدود 10 روز گذشته با اعلام برائت از مواضع ضد اسلامی استاندار غیربومی خراسان جنوبی(رقص زن و مردم لطمه زیادی به اسلام وارد نمی کند!) دولت را در انتخاب و حمایت از مسئولین بی بصیرت و بی کفایت تنبیه نمودند.

به نظر می آید سکوت حدود 10 روزه وزیر کشور و رئیس جمهور نسبت به اهانتی که به اسلام از سوی استاندار غیربومی خراسان جنوبی صورت گرفت، نشان دهنده این است که دولت خیلی به حرف مردم توجهی ندارد و چرا که اگر خود را در معرض سوال و مطالبات مردم قرار دهید تقریبا طی چهار سال گذشته "تقریبا هیچ" ثمره استان شده است.

با این تفاسیر برداشت می شود که مردم استان خراسان جنوبی آقای روحانی را به خاطر عمل نکردن به وعده‌هایش و همچنین سکوت در برابر توهین های مکرر استاندار خراسان جنوبی نخواهند بخشید؟! مسائل کنونی استان به مثابه دو روی یک سکه می باشد به طوری که در طی این 10 روز گذشته عملکرد خیلی از خواص اصلاح طلب و مستقل که به هرحال ریشه اصلی حضور پرویزی ها در استان بوده اند، سکوت آنان در برابر اهانت به اسلام در تاریخ استان ثبت و ضبط شده است. همان افرادی که ساعت های اولیه انتصاب تحمیلی پرویزی به مردم خراسان جنوبی ، پیام های تبریک و شادباش ارسال کردند و سعی نمودند با یکدیگر برای این تبریکات رقابت کنند .
منبع: خاورستان
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اقای سردبیر محترم نوشتن هر نقدی بار روی دوش کاندیداهای محترم اصولگرا را سنگین تر می کند
ای که دستت میرسد کاری بکن
من نمی دانم ایا واقعا کاندید ها توان مقابله با مشکلات وبرنامه صحیح وغیر شعاری دارند ایا وقت ان نشده که با تخصص وتلاش دل رهبری و مردم را شاد کنتد
Iran, Islamic Republic of
یارانه ها فقط برای انتخابات دور دوم بود که پس از آن قطع شود.
پازل کلید هنوز کامل نشده نمیدانیم کلید کجاست و برا چیست.
شاید کلید صندوقهای آرا باشد هرچه هست فعلآ مبهم است.
در مورد دیگر هم برادر که پسرخاله نیست پس دروغ نگفتن!
اقتصاد مقاومتی هم تا فتح برخی سنگرها قابل اجرا نیست.
مگر از مجاری جهادی و غیردولتی اقدام شود. پناه بر خدا.
Iran, Islamic Republic of
زیاد به مختان فشار نیارید خودشان هم هنوز نمیدونن این واقعآ کلید چیست که دوستان بدستشان دادن. یه چیزی شبیه کلید فتح کاخ سلیمان نبی.
ofoghha
Iran, Islamic Republic of
سلام. درسته كه بيشتر وزرا و مديران آقاي روحاني به ثمر درستي نرسيدن از جمله جناب پرويزي استاندار ما اما بايد خوشحال بود كه دادن پست به اين افراد باعث مي شه كه زود باطنشون رو نشون بدهند تا مردم هم منافقان رو بشناسند.
Iran, Islamic Republic of
کلید روحانی قفلی را باز نکرده ولی این را بدونید که شما بدتر از بقیه اید و کلید شماها هم خونه خراب می کنه
Iran, Islamic Republic of
کلید در جهنم بود خدا ازشون نگذره بدبختمون کردن