دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

مشاور امنیت ملی جدید آمریکا معرفی شد

رویترز : ترامپ بزودی با "مک مستر" دچار اختلاف می شود
سه شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب: 504023
رئیس‌جمهوری آمریکا هربرت ریموند مک‌مستر را به عنوان مشاور امنیت ملی جدید خود منصوب کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: ما در روزهای گذشته به سختی مشعول کار بودیم و پس از رایزنی‌ها اکنون می‌خواهم ژنرال هربت ریموند مک‌مستر را به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی کنم. وی در ادامه مک‌مستر را فردی دارای استعداد بالا و تجربه‌های بزرگ خواند و خاطرنشان کرد: او در جامعه نظامی مورد احترام همگان قرار دارد و داشتن او برای ما مایه افتخار است.
مشاور امنیت ملی جدید آمریکا معرفی شد
به گزارش جهان نيوز- رئیس‌جمهوری آمریکا هربرت ریموند مک‌مستر را به عنوان مشاور امنیت ملی جدید خود منصوب کرد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت: ما در روزهای گذشته به سختی مشعول کار بودیم و پس از رایزنی‌ها اکنون می‌خواهم ژنرال هربت ریموند مک‌مستر را به عنوان مشاور امنیت ملی معرفی کنم. وی در ادامه مک‌مستر را فردی دارای استعداد بالا و تجربه‌های بزرگ خواند و خاطرنشان کرد: او در جامعه نظامی مورد احترام همگان قرار دارد و داشتن او برای ما مایه افتخار است. در واکنش به این اقدام ترامپ، مک‌مستر ضمن قدردانی از تصمیم رئیس‌جمهور، گفت که خدمت برای آمریکا برای وی مایه افتخار خواهد بود. ژنرال مک‌مستر جانشین مایکل فلن شده که اخیرا و در پی برملا شدن تماس‌هایش با سفیر روسیه در واشنگتن مجبور به کناره‌گیری شد. با انتصاب مک‌مستر به سمت جدید، کیت کلاگ که تا انتخاب مشاور جدید امنیت ملی به انجام وظایف او می‌پرداخت، به عنوان رئیس دفتر مک‌مستر انجام وظیفه خواهد کرد. جان مک‌کین، سناتور جمهوری‌خواه در تمجید این انتخاب نوشت: مک‌مستر گزینه‌ای برجسته برای پست مشاور امنیت ملی است. من افتخار آشنایی با او برای سال‌های طولانی را دارم و از نظر فکری، دارای شخصیت و توانایی آدمی اصیل است. نمی توانستم تیمی بهتر و تواناتر را برای این امنیت ملی تصور کنم.
ترامپ احتمالا بزودی درباره روسیه با مک مستر دچار اختلاف می شود
با این حال خبرگزاری رویترز گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا احتمالا بزودی با ژنرال «مک مستر» مشاور امنیت ملی جدید آمریکا درباره روسیه دچار اختلاف نظر خواهد شد. این خبرگزاری روز دوشنبه با اشاره به معرفی مک مستر به عنوان مشاور جدید امنیت ملی آمریکا افزود: ترامپ یک افسر نظامی را انتخاب کرد که صراحت لهجه دارد و عقاید واقعی خود را بیان می کند و مقامات ارشد خود را به چالش می کشد. مک مستر، متخصص در فنون رزمی و یک متفکر استراتژیک است اما انتخاب وی برخی از ناظران را از این حیث متعجب کرده که چگونه مقامی نظامی که بارها سابقه حرفه ای اش به دلیل زیر سوال بردن مقامات با موانعی مواجه شده است، بتواند با کاخ سفید که روی خوش به انتقادها نشان نمی دهد، کنار بیاید. ترامپ، مک مستر را فردی کاملا کارکشته و با استعداد معرفی و از همکاری با وی ابراز افتخار کرده است. اما یکی ازموضوعاتی که بزودی بر سر آن با مک مستر دچار اختلاف خواهد شد روسیه است. مک مستر معتقد به همان دیدگاه های تشکیلات امنیت ملی آمریکا است که روسیه را تهدید و دشمن آمریکا قلمداد می کنند. این درحالی است که ژنرال مستعفی «مایکل فلین» که مک مستر جانشین وی می شود ظاهرا روسیه را بیشتر یک شریک راهبردی بالقوه قلمداد می کرد.  در همین حال "مایکل فائول" سفیر دمکرات آمریکا در روسیه در دولت اوباما نیز در توئیتری مک مستر را «فوق العاده» توصیف کرد و گفت وی "از زیر سوال بردن رئیس خود ترسی ندارد".
مشاور امنیت ملی جدید ترامپ کیست؟
ژنرال مک‌مستر 54 ساله یکی از برترین ژنرال های ارتش آمریکا در حوزه اکادمیک محسوب می شود که دکتری خود را از دانشگاه کارولینای شمالی گرفته است. او زمانی که یک سرگرد جوان بود کتابی درباره رهبری ناموفق نظامی در جنگ ویتنام منتشر کرد و پس از آن به عراق رفت تا در عملیات‌های ضدشورش شرکت کند. او روسیه راتهدید بزرگ برای کشورش می‌داند. گفته می‌شود وی به دلیل تمایلش به کنار گذاشتن عقلانیت رایج شهرتی در محافل نظامی به هم زده است. به گزارش تسنیم، نشریه تایم در سال 2014 به دلیل همین شاخصه مک‌مستر، یعنی خلاف جریان رایج در سیستم عمل کردن، وی را یکی از 100 فرد تأثیرگذار نامید.
مک‌مستر هم‌اکنون مدیر «مرکز ادغام توانمندی‌های ارتش» است، جایی که باید مشخص سازد ارتش آمریکا در سال 2025 و پس از آن به چه صورتی خواهد بود. وی تأکید ویژه‌ای بر آمادگی برای مقابله با تاکتیک‌ها و تسلیحاتی که روسیه در اوکراین به کار برده است، دارد. مک‌مستر مدعی است روسیه تهدید فزاینده برای ثبات جهانی است. وی در فوریه سال 2015 به دولت آمریکا توصیه کرد تا در رابطه با اوضاع بوجود آمده در اوکراین، «روسیه را در خط مقدم جبهه مهار کند»، وی مسکو را به جنگ ترکیبی متهم کرد. این ژنرال گفته بود: «ما باید درک کنیم که جنگ یک رقابت است که تنها منحصر به اقدامات در میدان مبارزه نمی شود. بغیر از این نیاز به فعالیتهای سیاسی جانبی دارد و روسیه به بهانه دفاع از اقلیت روس زبان ساکن اوکراین، بطور موثر این جنگ ترکیبی را اداره و جلو می برد.»
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *