يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۷
۱۳
احتمال برگزاری بازی‌ها در یک کشور بی طرف!

التماس و جوسازی باشگاه‌های سعودی علیه باشگاههای ایرانی

سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۸
کد مطلب: 465740
واقعا باید از سعودی ها که مثلا خود را فراتر از کشورهای دیگر می پندارند تاسف خورد، آنها این اصل ساده قانون فیفا را درک نمی کنند که ورزش از سیاست جداست . سعودی ها یادشان رفته که باشگاههای این کشور همیشه کاروان تیم های ایرانی را ساعت ها در فرودگاه منتظر می گذشتند. یک منبع آگاه خبر داد که برای AFC سلامت بازیکنان و امنیت در جایگاه اول قرار دارد و این احتمال هست که بازی‌ها در یک کشور بی طرف برگزار شود.
التماس و جوسازی باشگاه‌های سعودی علیه باشگاههای ایرانی
سرویس ورزشی جهان -  مسعود پاشنا : همان گونه که پیش بینی می شد ، پس از شهادت شیخ نمررهبر شیعیان عربستان  و عکس العمل عده ای در سفارت عربستان جوسازی باشگاه‌های عربستانی علیه ایران آغاز شد و باشگاههای این کشور از ای اف سی درخواست کردند که در لیگ قهرمانان آسیا در ایران بازی نمی کنند !؟
 
باشگاه النصر عربستان که در لیگ قهرمانان آسیا با ذوب آهن همگروه است موضعی مشابه با دو باشگاه الهلال و الأهلی گرفت و اعلام کرد که در ایران بازی نخواهد کرد.
 
واقعا باید از تصمیم سعودی ها که خود را فراتر از کشورهای دیگر می پندارند تاسف خورد، آنها این اصل ساده قانون فیفا را درک نمی کنند که ورزش از سیاست جداست .
 
طی سالهای گذشته همواره رقابت های لیگ قهرمانان و به ویژه بازی های باشگاههای ایرانی و سعودی، حاشیه هایی را در پی داشته است. 
 
سعودی ها یادشان رفته که باشگاههای این کشور همیشه کاروان تیم های ایرانی را ساعت ها در فرودگاه منتظر می گذشتند. درفصل جاری اما جو سازی عربستانی ها خیلی زودتر آغاز شده ، پیش از آن که حتی مرحله پلی آف لیگ قهرمانان تمام شود، مسئولان دو باشگاه الهلال و الاهلی عربستان، خواهان گرفتن میزبانی از ایران شدند.
 
مدیران تیم النصر عربستان پس از شکست مقابل تیم پرسپولیس که در حضور بیش از صد هزار تماشاگر رخ داد، بد جوری عصبانی شدند، آنان که به شکست تیمشان فکر هم نمی کردند با حمایت پرشور هواداران خونگرم ایرانی مقهور بازیکنان ایرانی شدند و به همین جهت مقامات فوتبال عربستان به جوسازی‌های بی مورد پرداختند و کار به جایی رسید که سعودی ها برای کمرنگ کردن پیروزی ایران از ای اف سی شکایت کردند!؟
 
رئیس النصر گفت: همین که بازیکنان النصر از ایران سالم بازگشتند، از همه چیز مهم‌تر است!
 
جالب این که جوسازی را خود عربها آغاز کردند، تیم النصر که رنگ اصلی پیراهن آن زرد است مقابل تیم پرسپولیس با پیراهن نظامی به میدان آمد! تا مستقیما عنوان کند که با ایران از سالها قبل دشمنی دارد، اختلافی که از مدتها پیش وجود داشته و در حال حاضر در یمن دنبال می شود…

پرسش این است  چطور به اندازه‌ای امنیت داریم که کنفدراسیون آسیا میزبانی رقابت‌های عراق، سوریه و افغانستان را به ایران واگذار می‌کند اما حالا می‌گویند برای حضور در ایران امنیتی نیست؟!.
 
یک منبع آگاه خبر داد که  برای AFC سلامت بازیکنان و امنیت در جایگاه اول قرار دارد و این احتمال هست که بازی‌ها در یک کشور بی طرف برگزار شود.
 
 
 به هر روی مسئولان فوتبال کشورمان باید هوشیار باشند واز مسئولان ای اف سی بخواهند قانون اجرا شود ، چون  درخواست  سعودی ها غیر حرفه ای است و بنا براین afc واکنش منطقی داشته باشد تا ماهیت تورنمنت بزرگی مثل لیگ قهرمانان آسیا زیر سئوال نرود .
 
 گفتنی ست در قرعه کشی لیگ قهرمانان آسیا که چند هفته پیش برگزار شد، الهلال با تراکتورسازی تبریز همگروه است، النصر عربستان با ذوب‌آهن، فولاد به احتمال خیلی زیاد با الاتحاد و الأهلی هم در صورت برنده شدن نفت برابر الجیش با این تیم ایرانی همگروه خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگه ورزش از سیاست جداست پس چرا با اسراییل بازی نمی کنیم.
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
اسراییل کشور نیست و یک نام جعلی است.
Iran, Islamic Republic of
برای این که اسراییل اصلا رسمیت نداره و یک رژیم جعلی است در ثانی این شعار متعلق به خود فیفاست که ورزش از سیاست جدا بشه
ثالثا ورزش از اخلاق که جدا نیست رژیم کودک کش اسراییل فاقد هرگونه ارزش اخلاقی و حتی انسانی است البته عربستان کمی از اون نداره اما برای حفظ ارامش منطقه و جهان اسلام تا حالا باهش راه اومدیم
خیلی کم ... . از امثال تو حالم ..
بازی نمکنیم تاوانش را هم میدهیم. عربستان هم میتواند همین کار را بکند. منتها آنها هم خدا را میخواهند و هم خرما را.
حسین
..گ بر عربستان پررو و پر مدعا ی وهابی دم بچه های ایران گرم
سعید
چرا مرگ بر نمیزیند ما که از امریکا و اسراییل نمی ترسیم چرا باید از نوچه انها بترسیم . در دین ما هم هست که باید در مقابل دشمن که به جان و ناموس ما تجاوز کند باید ایستاد پس با جرات می گوییم مرگ بر عربستان
مهدی از رشت
حالااون کشوربی طرفی که هم ایران قبولش داشته باشه هم عربها رو ازکجابیاریم!
حمیدی
مرگ بر آل سقوووووط
اگر چنین است پس چرا ورزشکاران ایرانی با اسراییلی ها مسابقه نمیدهند ؟
66
شانس اوردن سرخابی ها نیستن
حسین
Finland
عربستان ام الخبائث است
کفاشیان که از ظریف بیشتر میخنده