کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیگ جهانی والیبال 2015

چرا تیم ملی والیبال به لهستان باخت؟

8 تير 1394 ساعت 14:55

مسلما مقصر این باخت در درجه اول کواچ سرمربی تیم ملی والیبال است که در تغییر تاکتیک تیمی ناموفق عمل کرد ، ولی در مقابل آنتیگا، سرمربی لهستان ...


سرویس ورزشی جهان_مسعود پاشنا: تیم ملی والیبال ایران در دومین دیداری که مقابل لهستان میزبان بود با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا صعودش به مرحله بعدی رقابت‌ها به اما و اگر کشیده شود.

این در حالی است که تیم ملی کشورمان ست اول بازی را برده بود اما در گیم های بعدی ناهماهنگ ظاهر شد و تلاش پر شور هواداران خونگرم هم سودی نداشت و سه گیم بعدی را پشت سر هم شکست خورد تا بهترین فرصت ایران برای صعود به دور بعد کمرنگ شود .

مسلما مقصر این باخت در درجه اول کواچ سرمربی تیم ملی والیبال است که در تغییر تاکتیک تیمی ناموفق عمل کرد ، ولی در مقابل آنتیگا، سرمربی لهستان هوش و ذکاوت خود را به نمایش گذاشت و با بازی خوانی درست روند بازی را به سوی تیمش تغییر داد و مزد هوش و بازی خوانی خود را گرفت .

باید پذیرفت تیم ملی لهستان در سرویس، اسپک و دفاع خیلی بهتر از تیم ما بود و با شناختی که نسبت به فضای سالن پیدا کرده بودند، توانستند بازی با قدرت و کم خطایی را به نمایش بگذارند. به نظر می رسید تیم ما در این دیدار کاملا از سوی تیم لهستان غافلگیر شده بود.

تیم ملی والیبال کشورمان که در دهمین بازی خود در لیگ جهانی والیبال در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مقابل لهستان قرار گرفت در پایان با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد تا صعودش به مرحله بعدی رقابت‌ها به اما و اگر کشیده شود.
تیم ملی والیبال لهستان با این برد با کسب ۷ برد و ۲۰ امتیاز در رده دوم باقی ماند و ایران نیز با ۵ برد و ۱۵ امتیاز همچنان در رتبه سوم باقی ماند.

در ادامه این رقابتها تیم ملی ایران ۲ بازی با روسیه دارد و لهستان باید ۲ بار میزبان آمریکا باشد. صعود شاگردان کواچ در حالی رقم می‌خورد که شاگردان آنتیگا نتوانند مقابل آمریکا به پیروزی برسند. ضمن اینکه شکست همراه با امتیاز لهستانی ها هم می تواند منجر به عدم صعود ایران شود.

یکی از نکات اصلی این دیدار توپ گیری ضعیف بازیکن آزاد ایران بود که روز ناموفقی را پشت سر گذاشت تا جای خالی ظریف کاملا حس شود، در ضمن در همین روز در زدن سرویسها اشتباهات فراوان داشتیم .

البته نباید فراموش کرد که تیم لهستان سال گذشته قهرمان جهان شده است ولی درخشش سرو قامتان ایرانی موجب شد سطح توقع مردم از این تیم بالا برود و به چیزی غیر از برد فکر نمی کنند .

باور کنید اگر سالن آزادی ظرفیت ۱۰۰ هزار را هم داشت این سالن خالی نمی ماند کما این که بسیاری از افراد سرشناس هم برای رفتن به سالن بازی با مشکل مواجه شدند .

به هر روی شاگردان کواچ کار دشواری برای صعود پیش رو دارند چرا که علاوه بر کسب پیروزی در ۲ دیدار مقابل روسیه باید نیم‌نگاهی هم به لهستان داشته باشند تا این تیم در ۲ دیدار مقابل آمریکا نتواند پیروز شود و امتیازی کسب نکند، البته در صورت کسب یک امتیاز لهستانی‌ها و پیروزی ایران در هر ۲ دیدار (کسب ۶ امتیاز) مقابل روسیه، ۲ تیم در تعداد برد و امتیاز برابر می‌شوند که پس از آن کار به ست شماری می‌رسد.

در صورتی که لهستان نتواند از آمریکا امتیاز بگیرد و ایران هم مقابل روسیه هر ۶ امتیاز را از آن خود کند این ملی‌پوشان کشورمان هستند که به مرحله بعدی صعود خواهند کرد و اگر لهستان دو بازی را با نتیجه ۳-۲ واگذار کند و ۲ امتیاز بگیرد، صعودش قطعی خواهد بود.


کد مطلب: 430631

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/report/430631/چرا-تیم-ملی-والیبال-لهستان-باخت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com