يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۳۶

چرا باید هشدار مدیر عامل مترو را جدی گرفت!

چهارشنبه ۲۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 140013
مدیر عامل شرکت متروی تهران‌ در جدید‌ترین اظهار نظر خود درباره اختصاص نیافتن منابع مالی مورد نیاز مترو برای توسعه خطوط آن،‌ خبر از اعتراض مردم در مترو داده بود.
سرویس اقتصادی جهان-عبدالله داودی: محسن هاشمی رفسنجانی مدیر عامل شرکت متروی تهران‌ در جدید‌ترین اظهار نظر خود درباره اختصاص نیافتن منابع مالی مورد نیاز مترو برای توسعه خطوط آن،‌ خبر از اغتشاشاتی داده که به زعم او ممکن است در جریان هدفمند کردن یارانه‌ها رخ دهد و کشور را با مشکلاتی رو به رو کند.او صراحتا اعلام کرد "اگر پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها مترو قادر به پاسخگویی به نیاز مسافران نباشد، شاهد بروز اغتشاشات و شورش‌های اجتماعی خواهیم بود."

نکاتی وجود دارد که نشان می دهد فارغ از مسائل سیاسی، محسن هاشمی درخصوص ماجرای مترو حق دارد و دولت لازم است همزمان با اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها توجه جدی تری به ناوگان حمل و نقل عمومی داشته باشد.

درحال حاضر که هنوز قیمت بنزین افزایش نیافته است؛ همزمان با افزایش 30 درصدی ترافیک شهر تهران، هجوم به متروی تهران بسیار بالاتر از حد انتظار است و لازم است دولت محترم با هدف حفظ حرمت های انسانی و همچنین جلوگیری از حوادثی از جنس اعتراضات مردمی، شهرداری را در ارتقای سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی و به خصوص مترو، یاری رساند.

اجرای قانون هدفمندسازی یارانه ها نیازمند همکاری تمامی قوا و نهادهای مردمی و حقوقی است.بدون شک اجرای این مهم بدون همکاری دیگر سازمانها با دولت ممکن نیست.از اینرو توجه دولت به هشدار محسن هاشمی در این خصوص، بدون هرگونه پیش داوری سیاسی ضرورت دارد. هرچند به نظر می رسید این هشدار هاشمی با کمی شتابزدگی همراه بوده است. هرچند ذکر این نکته نیز ضرورت دارد که شهرداری ماهها است به عدم همکاری دولت در این بخش علیرغم مصوبه مجلس،  معترض است و دولت نیز در پاسخ به این اعتراضات تنها به مقایسه کمک های این دولت نسبت به دولتهای گذشته استناد کرده است.

درحالی که اشاره مدیر عامل شرکت متروی تهران به بودجه درخواستی از دولت، طرح نمایندگان برای کمک یک میلیارد تومانی دولت به شرکت متروی تهران است که  در مجلس به تصویب رسید. مصوبه‌ای که البته رئیس‌جمهور به صراحت اعلام کرده است حاضر نیست آن را اجرا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
... ایشان نیت خیری نداشته بااین حرف بلکه میخواسته مردم وتحریک کنه آخه مگه میشه بااون افشاگری که احمدی نژادکردوتاالان هیچ کدومشو نتونستند جواب بدن مگه میشه مااینا روغمخوارخودمون بدونیم واقعامضحکه
Iran, Islamic Republic of
با نظر کامنت اول موافقم!
Iran, Islamic Republic of
ظرفیت مترو همین الآنش هم لبریزه طبیعی است که توان اضافه ظرفیت نداره خوبه اگر مشکل محسن هاشمی است و یا حتی قالیباف قبل از اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها اینها را عزل کنند و بعد از دادن بودجه مترو و ایجاد ظرفیت جدید طرح را اجرا کنند...
Iran, Islamic Republic of
چیز جدیدی نیست که، مادرش هم می گفت اگه تقلب! شد بریزید بیرون.
Iran, Islamic Republic of
یعنی باید از این پس شاهد تاخیرهای عمدی و سازمان یافته مترو باشیم

از رده خارج کردن قطارها به بهانه تعمیر؟!!!

اصلا کی گفته که ایشان در چنین جای حساسی مدیر باشد
Iran, Islamic Republic of
واقعا که هنوز که هدفمند شدن یارانه ها و اصلاح قیمتها شروع نشده وضع مترو و بقیه وسایل نقلیه عمومی این است که همه هر روز می بینند و کاملا واضح است اگر هدفمند کردن شروع شود وضع مترو چه خواهد شد و دچار مشکل می شود. اگر هم واقعا رئیس جمهور گفتن که حاضر نیستند آن را اجرا کنند بر اساس شاخص قانون امام (ره) کاملا اشتباه کرده اند و مجلس و رسانه ای مثل شما باید به طور جدی قضیه را پیگیری کند. اگر با شخصی مشکل دارید چرا باید مردم عادی تـقاص آنرا پس بدهند؟!
Iran, Islamic Republic of
واقعا که هنوز که هدفمند شدن یارانه ها و اصلاح قیمتها شروع نشده وضع مترو و بقیه وسایل نقلیه عمومی این است که همه هر روز میبینند و کاملا واضح است اگر هدفمند کردن شروع شود وضع مترو چه خواهد شد و دچار مشکل میشود. اگر هم واقعا رئیس جمهور گفتن که حاضر نیستند آن را اجرا کنند بر اساس شاخص قانون امام (ره) کاملا اشتباه کرده اند و مجلس و رسانه ای مثل شما باید به طور جدی قضیه را پیگیری کند. اگر با شخصی مشکل دارید چرا باید مردم عادی تقاص آنرا پس بدهند؟!
در خیرخواهی ایشان مانند برادرش شک جدی وجود دارد ولی از پشت پرده فتنه ها خبردارد!!!یا شاید در غیاب برادرش خط دهی میکند!!!؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
بعضی ها اینقدر سیاست زده شده اند که در همه امور زندگی خود و مسائل روزمره و تمام اخبار جهان و ایران سیاسی فکر می کنند و پای همه چیز رو وسط می کشند به خدا ما فقط14 معصوم داریم
مگر روایت نداریم که ببینید چه می گوید به گوینده کاری نداشته باشید
دیگه بسه ! من که حالم از این سیاسی کاریها به هم می خوره...
Iran, Islamic Republic of
احسنت به سایت حق طلب خودم جهان عزیز
Iran, Islamic Republic of
در جواب دوست عزیز که گفته "بعضی ها اینقدر سیاست زده شده اند که ..... " باید بگم که اون دفعه هم کسی حرفای این اقایان رو جدی نگرفت که اون همه نظام هزینه داد
Iran, Islamic Republic of
باسلام . از سایت جهان تشکر میکنم که جدا از اغراض سیاسی واقعیات را منتشر می نماید.به قول کلام گهربار حضرت علی (ع): ببین چه گفته می شود فارغ تاز گوینده آن.
Iran, Islamic Republic of
خدا بهمون رحم کنه باز اینا هشدار دادن!
Iran, Islamic Republic of
البته يقينا آقا مهدی هم خبر از اغتشاشات داده که محسن لطف کرده اطلاع داده که نکنه بگويند که نگفتی!
Iran, Islamic Republic of
به همون دلیل باید نگران بود که پدرش هم قبل از انتخابات هشدار داده بود!!!!
Iran, Islamic Republic of
دوستان ایشون یه نوع هشدار داده فقط برای دلسوزی است ما نباید هر چی رو از پنچره بد بینی ببینیم به نظرم حرفش کاملا درسته دولت باید توجه بیشتری به ناوگان حمل ونقل عمومی داشته باشه به خصوص مترو ، گسترش چرا ماها عادت کردیم بدبین باشیم .
Iran, Islamic Republic of
باز هم مردم قربانی دعوای سیاسیون شدند. ...
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا اینم در راستای تکمیل نامه بدون سلام و والسلام پدرشونه که نتیجشو پارسال دیدیم
کسی محاسبه کرده که مترو به تنهایی چند درصد اعتبارات تهران رو بلعیده ؟
Iran, Islamic Republic of
... مگه پارسال مهدی شون به اغتشاشگرها پول نداده بود که اغتشاش کنند؟ حتما امسال این مسئولیت مهم به آقا محسن محول شده
ایشون چرا درباره اتهاماتی که پارسال بهش زده شد که با پولی که قرار بود 33 کیلومتر راه مترو بسازه فقط 15 کیلومتر ساخته جواب نمی ده
فقط بلده بگه پول بده پول بده
اینم شد کار
یعنی از مدیریت فقط همینو بلده که هی پول بگیره؟
Iran, Islamic Republic of
ببخشيد ميشه اين آقا محسن يك ريز هزينه ها رو براي دفتر رياست جمهوري ارسال كننن ، ببينن تا الان اين همه پول چي شده ؟!
فكر كنم حق طبيعي دولت باشه !!
نمی دونم چرا هاشمی ها وقتی در جریانی وارد می شوند خود به خود می ترسم
ای کاش اینها اصلا اظهار نظری نمی کردن و کارهای اجرایی رو هم به بقیه می سپردن
مگه همه فرزندان سران نظام در جاهای حساس هستن؟
چرا مدیریت مترو جابجا نمیشه ؟
حتما باید دوباره اتفاقی که برای دانشگاه آزاد افتاد اینجا هم بیفته؟
Iran, Islamic Republic of
به جای این حرفها به شهرداری بگید کمتر خرج کنه و کمتر آذین بندی و نورپردازی کنه و برای همه ی سنین جشنواره بگیره.. تازه برای حیوونات و میوه ها و ... هم جشنواره میگیره..
این هزینه ها رو به علاوه هزینه های مختلف نشریاتی که در مناسبتهای مختلف در تیراژ میلیونی چاپ می کنند رو کم کنید مطمئن باشید که دولت به اندازه کافی به شما داده ...

مردم هم راضی نیستند دولت بیشتر از این به شهرداری بده ...
Iran, Islamic Republic of
... آخه شمایی که دیگه کلا چشم و گوشتو بستی ،مگه تو این شهر زندگی نمیکنی نمی بینی واقعا.این بدبخت که کارخونه مترو سازی نداره که،290 نفر یه چیزی رو تصویب کردن ،دولت هم این مصوبه رو اجرا نمیکنه.
از اینور هم قیمت ها داره میره بالا.این یارو داره میگه فردا صدای مردم در میاد ،انقد عناد نکنید با مترو .عجب گیری کردیم ها....
سلام اينكه اين آقا بيايد كد بدهد و مثل مادرش كه قبل از شمارش بگويد فلان كنيد جاي تامل دارد و بايد مردم ما زيركتر از اين باشند و هوشيار
Iran, Islamic Republic of
خيلي جالب است از اين به بعد بايد منتظر اتفاقات جالبي در مترو باشيم
مثلآ قطار خراب است ريل ها را دزديده شده اند
كمبود نيرو داريم و ....
راستي حتمآ بايد اين هشدار را جدي بگيريم چون در سال 88 هم مادر ايشان همچين هشدار ي داده بودند
Iran, Islamic Republic of
البته به حرفهای ایشون از دو زاویه نگاه می شه توجه کرد:
1- ایشان از سر دلسوزی و شفقت دارن هشدار می دن که انصافا پر بیراه هم نیست

2- ایشون دارن مثل مادر گرامیشون قبل از شورش چراغ سبز نشون میدن
که با توجه به سابقه این خاندان چندان هم دور از نظر نیست
اما چون اصل بر برائت هست ما به دید مثبت نگاه می کنیم و امیدواریم ایشون و همکارانشون برای کمک به مملکت و جلوگیری از بروز اغتشاش با دولت و ملت همکاری کنن و نهایت تلاششون رو در راستای تامین نیاز مردم به مترو بکنن و البته دولت هم باید مرد و مردونه با مترو کنار بیاد اگرم مشکلی با آقای هاشمی داره خوب عوضش کنه و انقدر سر بودجه با هم جدل نکنن ...
Iran, Islamic Republic of
صرف نظر از ماهیت طرح هدفمندی اگر به روزنامه ها و مقالات و صحبت های دانشگاهیان نگاه کنیم می بینیم اولا روزنامه های اصلاح طلبانه با تمسک به دل نگرانی های مردم به مخالفت با این طرح می پردازند.
دیگر اینکه تمام کسانی که مخالف این طرح هستند کسانی هستند که بیشترین استفاده را از رانت های دولتی و اقتصاد یارانه ای برده اند و الان مردی از جنس مردم دارد این پول های مفت را از سفره آنها جمع می کند.
Latvia
آقامحسن هاشمي رفسنجاني! توجه داشته باشند كه اجراي قانون هدفمندكردن يارانه ها و سهميه بندي بنزين اقدام ملي و وظيفه دولتهاي آقايان هاشمي رفسنجاني و خاتمي بود كه با فداكردن منافع ملي براي منافع شخصي و جناحي خود از ترس از دست دادن راي ملت(كه بدون اجرا هم ازدست دادند!) و بروز اغتشاش آنرا اجرا نكردند. حال آقاي احمدي نژاد با جسارت تمام مي خواهد اين طرح را اجرا كند. ... ملت فهيم ايران مي داند كه اجراي درست طرح در دراز مدت به نفع ملت و نسلهاي آينده مي باشد و مشكلات و هزينه هاي اجراي طرح را تحمل خواهند كرد. همچنانكه تجربه تقريبا بدون مشكلات امنيتي و اجتماعي سهميه بندي بنزين ظرفيت بالاي فكري مردم ايران را در پذيرش اصلاحات زيربنايي نشان داد. در صورتي كه پيش بيني مخالفان آقاي احمدي نژاد قبل از اجراي آن شورش عمومي و تورم افسار گسيخته بود!
Iran, Islamic Republic of
در مورد مترو و نحوه مدیریت آقای هاشمی حرفهایی هست که باید بررسی بشه
سابقه ابهام انگیز خانوادگی ایشون کمی باعث نگرانی میشه وقتی در کنار این نوع از حرفها قرار می گیره
انشاالله این چراغ سبزی برای فتنه گران نباشه تا خاطرات تلخ عملکرد مترو رو در سال 88 زنده نشه
Iran, Islamic Republic of
اینبار دیگه مهدی هاشمی در مملکت هست تا پول پای اشوبگران بریزه
نه فائزه خانم تا بخواد با آشوبگران سورو سات ساندویچ خورون در میدان آزادی برپا کنه
شما هم اگر سودایی در سر داری بدون ملت انقلابی مثل شیر زخم خورده اند که منتظر یک خطای آشوبگران هستند
Iran, Islamic Republic of
مگر آقای هاشمی رفسنجانی در آن نامه تاریخی به رهبر معظم انقلاب دو روز قبل از انتخابات ننوشته بود که من ابرهای سیاه آتشفشان خشم ملت را که از سینه های آنان بلند است می بینم و شد آنچه نباید می شد؟ فتنه سال گذشته را همه به خاطر دارند!
آقازاده ایشان هم از پدر ارث برده و چشم باطن پیدا کرده و از هم اکنون اغتشاش و آشوب را می بیند!
لابد فردا هر اتفاقی برخلاف مصالح این خانواده بیفتد، چشمان باطن بین اعضای این خانواده باز می شود و آنچه همگان در آیینه نمی بینند، این حضرات در خشت خام خواهند دید!!!
Iran, Islamic Republic of
كلا تجربه نشان داده كه بايد هشدار اين خانواده را جدي گرفت خدا به خير بگذراند.
Sweden
ایشون چکاره است که یک چنین نظری رو اینطور اعلام می کنه
اگر حرفی داره مستقیم و از طرق معمول داخلی به گوش دولت برسونه
چه لزومی داره که با بیان این نوع مطالب در علن زمینه برخی اغتشاشات و نا آرامی هارو تهیه کنه؟!!
واقعا که فرزندان حضرت آیت الله هاشمی دیگه شورشو درآوردن
Iran, Islamic Republic of
... از الان ايشان علامت و سيگنال فازهاي بعدي فتنه را اعلام ميكند ...
Russian Federation
... هاشمي هم بهتره استعفا بده اگه نميتونه نياز مردم رو تأمين كنه.
"والسلام"
Iran, Islamic Republic of
اصلا دعوت به شورش در این خانواده موروثی و همگانی است.
پدر و مادر و خواهر و برادر و باقی فامیل در این مسائل یدی طولا داشته و خیلی زحمت کشیده اند! و الان هم می کشند! (زحمت را می گویم!)