کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

24 سال است که از این نوع نگاه به رهبرانقلاب رنج می‌بریم/ توصیه مهم به کاندیداها

تکثر اصولگرایان سبب شور و نشاط انتخاباتی است

تسنیم , 16 خرداد 1392 ساعت 11:34

نماینده مردم تهران در مجلس شورای با انتقاد از اینکه برخی نگاهشان به مقام معظم رهبری نگاه توصیه‌گر اخلاقی است، گفت: متاسفانه این موضوعی است که ۲۴ سال از آن رنج می‌بریم.


به گزارش جهان، علیرضا زاکانی در جمع تعدادی از مردم و بسیجیان در محل مسجد امام صادق(ع) مشهد درباره حماسه سیاسی و حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو اظهار کرد: شرایط دفاع مقدس سخت بود اما شرایط امروز بسیار سخت تر است. همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند آن ایام در مقابل امروز «هیچ» است.‎‍‍‌‎‏

وی با بیان اینکه اگر ما امروز به وظیفه خودمان درست عمل کنیم دو ویژگی داریم، افزود: اول اینکه مسلمانان صدر اسلام پیامبران را می‌دیدند و پیروی می‌کردند اما امروز ما آنها را نمی‌بینیم و پیروی می‌کنیم. دوم اینکه امروز در دوره جهاد اکبر قرار داریم و باید درست عمل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای حضور در میدان نیاز به ابزار و دغدغه و تکلیف است، لذا نباید در این مسیر دچار فروافتادگی شویم.

زاکانی با بیان اینکه مقام مظعم رهبری سال جاری را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نام گذاری کرده اند، گفت: در مورد حماسه اقتصادی در آینده می‌شود سخن گفت اما امسال سال حماسه سیاسی هم است و این حماسه ناظر به انتخابات پیش رو خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این انتخابات از ۲ جهت برای ما اهمیت دارد بیان کرد: اول حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای است و دوم حرکت در مسیری است که انتخاب شایسته داشته باشیم.

زاکانی با بیان اینکه وقتی در این مسیر انسان نگاه می‌کند می‌بیند که ۲ نگاه بایکدیگر رقابت می‌کنند تصریح کرد: نگاه اول از منظر گفتمان پیشرفت اسلامی است، گفتمانی که ما را به اهداف انقلاب نزدیک می‌کند و نگاه دوم نیز نگاهی است که گفتمان غربی را توسعه و تبلیغ کرده و حرکت در مسیری است که در صورت پیروزی همان الگوی گذشته را نسخه پیچی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اینکه باید در نوع انتخاب و نگاه دقت کرد ادامه داد: باید حماسه را در ابعاد کمی و کیفی برای خودمان بررسی کنیم. همچنین یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی حضور مردم بود به این معنی که کار ویژه نقش مردم در عبور از موانع و مشکلات است.

زاکانی بیان کرد: امام خمینی(ره) با حضور مردم توانست این انقلاب را به پیروزی برساند. نقش مردم در انقلاب یک اصل اساسی است و وظیفه داریم به گونه‌ای در صحنه باشیم که نشاط انتخاباتی را رقم بزنیم تا این حضور شکل بگیرد.

نامزد انصراف داده از یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هرکسی باید برای خودش حجت پیدا کرده و به آن رای بدهد. یعنی باید به نوع نگاه نامزد مورد نظرشان به رهبری، مردم، دین، جامعه، قانون، آزادی و ... نگاه کند.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر نمی‌شود به حرف‌های نامزدها ساده نگاه کرد افزود: برخی از نامزدهای ما حواسشان نیست، با اینکه اصولگرا هستند اما حرف‌هایی می‌زنند که انگار در زمین دشمن بازی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی از همین نامزدهای فعلی برای اینکه حرف غلط خودش را به کرسی بنشاند در فیلم مستند انتخاباتی خودش یک تیکه‌ای از مناظره قبل را گذشته که یکی دیگر از نامزدها گفته است باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم.

وی با اشاره به نوع نگاه در پیشرفت اسلامی به انسان با نگاه توسعه غرب به انسان گفت: در توسعه غرب می‌گویند که این برنامه ها برای انسان مادی گرا است تا او بتواند همه خواسته‌های مادی خودش را ارضا کند اما در نگاه پیشرفت اسلامی بعد مادی پایین ترین بعد یک انسان است که باید به او توجه کرد.

زاکانی افزود: در دولت‌های گذشته بخش زیادی از سرمایه‌های کشور از بین رفت و اگر امروز در عرصه رقابت عده‌ای می‌آینده و مطالبه گری جدی دارند به خاطر این است که کمتر به آن پرداخته‌ایم.

به گفته وی وقتی نوع نگاهشان را به رهبری نگاه می‌کنیم می‌بینیم فقط به چشم یک توصیه‌گر اخلاقی نگاه می‌کنند، موضوعی که ما ۲۴ سال از آن رنج می‌بریم. بنابراین رهبر در نگاه توسعه پیشرفت اسلامی جایگاهش مشخص است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آنها در دوره ۲خرداد مردم مردم می‌کردند که ما حصل و خروجی آن در صحنه انتخابات این بود که وقتی مشکل اقتصادی در کشور به وجود آمد نایب رئیس مجلس آن موقع گفت، ما که شعار اقتصادی ندادیم شعار ما سیاسی بود و آن را محقق می‎کنیم.

وی با اشاره به اینکه همان‌هایی که در مجلس ششم به مقام معظم رهبری نامه نوشتند که جام زهر را بنوشند امروز مدعی شدند، گفت: آنچه اهمیت دارد این است که باید رقیب خودمان را بشناسیم.

زاکانی افزود: وقتی شعار قانون و قانون‌گرایی دادند نتیجه آن را در فتنه ۸۸ دیدید، بعد از انتخابات مسیری را رفتند که قانون شکنی کردند و آبروی ملت و نظام اسلامی را بردند.

وی اضافه کرد: آنها گفتند با دروغ‌گویی مبارزه می‌کنیم و این خیلی خوب است، اما بزرگترین دروغ را خودشان گفتند و نوع نگاه شان به غرب به عنوان منجی و نجات بخش نظام اسلامی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر نگاه و گفتمان پیشرفت اسلامی را ترویج کنیم در مقابل حماسه سیاسی هم خواهد داشت و خط قرمزها نیز مشخص می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز یک برهه بسیار حساس از تاریخ نظام اسلامی رقم خواهد خورد گفت: مهمترین انتخابات را در پیش داریم که این انتخابات تا پایین ترین سطح جامعه اثرات خود را می‌گذارد.

زاکانی افزود: امروز نامزدهای اصولگرا را در صحنه داریم که اگر تهدیدی از سوی برخی نامزدها وجود نداشته باشد تکثر نامزدهای اصولگرا مطلوب است.

وی به دلایل مطلوب بودن تکثر نامزدهای اصولگرا اشاره کرد و گفت: شور و نشاط انتخاباتی ایجاد می‌شود که این مسئله اهمیت زیادی دارد. در بین اصولگرایان ایده‌ها و افکار متفاوت عرضه می‌شود. اصولگرایان یک جور نیستند بلکه یک طیف هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تهدیدی جهت گیری کشور را نشانه رفته باشد باید اصولگرایان از بین خود یک نفر را انتخاب کنند. حفظ جهت گیری اصولگرایی در کشور اهمیت دارد. اگر این منطق پذیرفته شود این هفت روز باقی مانده با آرامش به پایان می رسد.

وی افزود: شرایط امروز ما نسبت به جایگاه ایران یک عقب افتادگی جدی است که البته نسبت به گذشته در اوج هستیم اما از افق پیش رو خیلی فاصله داریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما از دوم خردادی‌ها و کارگزاران انتظار نداریم، بلکه از همین اصولگرایان انتظار داریم که سیاه نمایی نکنند چرا که نباید شرایطی را ایجاد کنیم که دوم خردادی‌ها از آن سود ببرند و بنابر این باید هوشیار باشیم.


کد مطلب: 291045

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/291045/24-سال-این-نوع-نگاه-رهبرانقلاب-رنج-می-بریم-توصیه-مهم-کاندیداها

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com