کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حسام‌الدين سراج؛ از «جام الست» تا «راه بي نهايت»

27 خرداد 1389 ساعت 11:00


آلبوم موسيقي «جام الست» به خوانندگي «حسام الدين سراج» در بازار موسيقي موجود است. وي آلبوم ديگري با نام «راه بي نهايت»(شرم و شوق) را نيز در دست انتشار دارد.

به گزارش خبرنگار موسيقي فارس،‌ در آلبوم موسيقي «جام الست» كه اواخر سال گذشته توسط مؤسسه فرهنگي هنري ثنا منتشر شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است، قطعاتي چون شمس حق با شعري از مولانا، سراب با شعري از رهي معيري،‌ رقص پروانه، قيامت، اي عاشقان با شعري از مولانا، ‌ساز و آواز دشتي، ‌خرابات عشق با شعري از عطار، ساز و آواز شور با شعري از شيخ بهايي و جام الست با شعري از عنقا- مولانا به تنظيم علي قمصري به چشم مي‌خورد.
قطعات اين آلبوم را نوازندگاني چون شروين مهاجر: كمانچه، پاشا هنجني: ني،‌نگار خاركن: كمانچه،‌ داوود ورزيده: ني ، مصباح قمصري: كمانچه باس و دودوك ،علي قمصري تار، بم‌تار و عود، ميلاد طريقت: دمام و دهل،‌ اميرحسين طريقت: تنبك،‌ نوبانگ و كوزه،‌ محمد طريقت: دف و سنتور و علي طيقت: سه تار اجرا كرده‌اند كه ملودي كلام تصانيف از علي طريقت است.
«جام الست» هم اكنون در بازار موسيقي موجود است.
اثر جديد حسام‌الدين سراج نيز با آهنگسازي هنرمند جوان «ميديا فرج‌نژاد» با نام راه بي نهايت» (با نام «شرم و شوق») در دست انتشار است.
اين آلبوم دربرگيرنده 13 تراك است كه 3 تصنيف آن در دستگاه همايون و يك تصنيف آن در دستگاه چهارگاه است. شعرهاي اين آلبوم از حافظ و هوشنگ ابتهاج انتخاب شده‌اند.


کد مطلب: 120511

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/120511/حسام-الدين-سراج-جام-الست-راه-بي-نهايت

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com