کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین‌ نظرسنجی‌‌ انتخابات‌ ریاست‌ جمهوری

30 ارديبهشت 1392 ساعت 10:45

نتایج نظرسنجی مرکز افکار سنجی مهر نشان می دهد که حدود 60 درصد شهروندان تهرانی از هم اکنون تصمیم قطعی دارند در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری شرکت کنند.


به گزارش جهان به نقل از مهر، در تازه ترین نظرسنجی تلفنی که هفته گذشته آن را به انجام رساند، به بررسی دیدگاه شهروندان تهرانی درباره یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.براساس این گزارش این نظر سنجی بین شهروندان 18 سال و بالاتر شهر تهران بزرگ صورت گرفته است که در آن با بیش از 2000 شماره تلفن تماس گرفته شده و با 443 نفر مصاحبه تلفنی صورت گرفته است.
 
نزدیک به 60 درصد پاسخگویان بیان داشته اند که "قطعاً در انتخابات  شرکت خواهند کرد". در مقابل 11.5 درصد  بیان داشته¬اند که "قطعاًشرکت نخواهند کرد". این در حالی است که 28.5 درصد پاسخگویان نسبت به شرکت خود در انتخابات تردید داشته و یا این که هنوز تصمیم نگرفته¬اند.
 
از نظر حدود 47 درصد پاسخگویان "اکثر مردم در انتخابات شرکت می کنند". 14.4 درصد اظهار کرده اند مردم" کم و بیش شرکت می کنند "و از نظر 9.3 درصد آنان "تعداد کمی از مردم در انتخابات شرکت می کنند". 28 درصد نیز پاسخ نمی دانم به این پرسش داده اند.
 
کمی بیش از 77 درصد پاسخگویان از طریق "صدا و سیما" پیگیر اخبار مرتبط با انتخابات بوده و 8.4 درصد "روزنامه"، 8.1 درصد "اینترنت"، 4.4 درصد "ماهواره" و 2 درصد از طریق "خانواده، دوستان و آشنایان" پیگیر اخبار مرتبط بوده اند.
 
بیش از 16 درصد پاسخگویان عنوان کرده اند در حد " زیاد" اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری را پیگیری می کنند. این در حالی است که این اخبار را 31.2 درصد در حد "متوسط"، نزدیک 20 درصد در حد "کم" پیگیری می کنند و 32.1 درصد اصلاً  اخبار انتخابات را پیگیری نمی کنند.
 
کمی بیش از 27 درصد پاسخگویان عملکرد دولت را  "خوب" ارزیابی کرده¬اند. ضمن این که نزدیک به 31 درصد در حد "متوسط" و 30.7 درصد آنان "ضعیف" ارزیابی داشته اند.


کد مطلب: 287779

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/287779/آخرین-نظرسنجی-انتخابات-ریاست-جمهوری

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com