کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درباره اظهارات قابل تامل مسجد جامعی

آقایان اصلاح طلب! لطفا شما هم ظرفیت شکست را داشته باشید

29 خرداد 1392 ساعت 13:10

ای کاش آقای مسجد جامعی و هم‌حزبی‌هایشان اخلاق و ظرفیت پذیرش شکست را از اصولگرایان می‌آموختند. چرا باید هر زمان نتیجه آرای مردم بر خلاف نظر اصلاح‌طلبان رقم می‌خورد، باب شبهه‌افکنی در سلامت انتخابات توسط سران و طرفداران اصلاح طلبی باز شود؟


گروه سیاسی جهان نیوز: پیروزی حسن روحانی، رقیب اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری، تنها با اختلاف ۰.۷ درصد بیشتر از نیمی از آرای مأخوذه، معادل تقریبی ۲۶۱ هزار رأی، به تمامی دشمنان خارجی و داخلی ایران اسلامی ثابت کرد که همه انتخابات‌های برگزار شده در جمهوری اسلامی با سلامت کامل برگزار شده است.

اما گویا برخی دوست دارند همچنان بر ساز شبهه‌افکنی بنوازند. روز گذشته احمد مسجد جامعی، نامزد انتخابات شورای شهر تهران، که به عنوان نفر سوم و با اخذ ۲۸۱ هزار و ۵۴۸ رأی مردم تهران به شورای شهر راه یافت در نشست مطبوعاتی‌اش در خبرگزاری ایسنا ضمن تشکیک تلویحی به نتیجه انتخابات شورای شهر، در خصوص اینکه چرا فرمانداری اینقدر دیر نتایج شورای شهر را اعلام کرد به طنز گفت: شاید چون  تجربه شمارش را نداشته اند اما در گفتگویی که با فرماندار تهران داشتم اعلام کرد که در تهران یک میلیون نفر کمتر از ریاست جمهوری در انتخابات شورای تهران شرکت کردند اما آمارهایی که اعلام شد آمارهای دیگری بود.

وی اضافه کرد: کاندیداهای اصلاح طلب این  موضوع  و برخی مسایل دیگر را که تقدم و تاخیرها و برخی جابجایی اسامی است را دنبال خواهند کرد.

باید به ایشان و دوستان‌شان که به دنبال تشکیک در آرای مردم همانند انتخابات سال ۸۸ هستند نکات زیر را یادآوری کرد:

۱ـ در روز برگزاری انتخابات، ستاد انتخابات کشور، در رسانه های جمعی اعلام کرده بود که شرکت در هر یک از انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری اختیاری است. پس طبیعی است که قطعا اختلاف آرای مأخوذه بین این دو انتخابات وجود داشته باشد. از سویی نوشتن یک اسم از میان شش نفر بسیار آسان تر از نوشتن سی و یک نام از میان ۱۷۳۲ نفر است. بنابراین به احتمال زیاد بسیاری از رأی دهندگان در انتخابات شورای شهر مشارکت نکرده‌اند. بعید است تشخیص این موضوع برای فرهیخته ای چون آقای مسجد جامعی سخت باشد.

۲ـ ای کاش این سخنان از زبان یکی از افراطیون اصلاح طلب بیان می‌شد نه از یک شخصیت فرهنگی که سابقه مدیریت وزارت ارشاد را داشته است. و باز ای کاش آقای مسجد جامعی و هم‌حزبی‌هایشان اخلاق و ظرفیت پذیرش شکست را از اصولگرایان می‌آموختند.

چرا باید هر زمان نتیجه آرای مردم بر خلاف نظر اصلاح‌طلبان رقم می‌خورد، باب شبهه‌افکنی در سلامت انتخابات توسط سران و طرفداران اصلاح طلبی باز شود؟ همین روحیه کودکانه بود که در سال ۸۸ فتنه بزرگی به پا کرد و لطمات جبران‌ناپذیر اجتماعی را به کشور و مردم تحمیل نمود.

این سیاست یک بام و دو هوا که انتخابات ریاست جمهوری «دموکراتیک ترین انتخابات دنیا» است چون نامزد نزدیک به شما برنده شده و نتیجه انتخابات شوراها محل تردید است، چون اکثریت شورا از آن شما و هم‌حزبی‌هایتان نشده است، آینده خوبی برای اصلاح طلبان اعم از تندرو و میانه رو را نوید نمی دهد.

اصلاح طلبان مدعی سیاست‌ورزی باید تلاش بیشتری بکنند تا به بلوغ سیاسی در پذیرش شکست برسند که متأسفانه نشانه‌های خوبی از این تلاش دیده نمی‌شود.

۳ـ گویا آقای مسجد جامعی، پیروزی حسن روحانی را به حساب اصلاح‌طلبان منظور کرده‌اند و انتظار داشته‌اند که رأی مردم در شورای شهر نیز به سبد آنان ریخته شود. باید گفت که این پیروزی از هیچ منظری، نه تنها متعلق به اصلاح طلبان نیست بلکه به هیچ حزبی تعلق ندارد. رأی مردم به روحانی، نه‌ی بزرگی به عملکرد پر اشتباه و تنش‌زای آقای احمدی نژاد و حلقه انحرافی پیرامونش و نیز نتیجه عدم ائتلاف و وحدت اصولگرایان و نگرانی مردم از ادامه اختلافات و تنش در اداره کشور بود. اگر جز این بود روحانی با اختلاف بسیار زیادی نسبت به اصولگرایان به پیروزی می رسید.

از جمله دلایل موفقیت اصولگرایان در انتخابات شورای شهر که آقای مسجد جامعی با بیان این جمله:«به هر حال قالیباف تلاش هایی کرده که در تاریخ تهران به جا می ماند» به آن اعتراف کرده‌اند، رضایت مردم تهران از اداره شهر در دوره مدیریت اصولگرایان است. مردم تهران با دست رد زدن به سینه اصلاح طلبانی که شورای شهر اول را به عرصه تاخت و تاز سیاسی خود به جای خدمت‌رسانی به مردم، تبدیل کرده بودند، به اصولگرایانی رأی دادند که مدیریت شهری را از فضای عمل سیاسی دور کردند و نتیجه مثبت آن را نیز دیدند.

بدیهی است پاسخ مثبت مردم به مدیریت خدمت رسان اصولگرایان، رأی مجدد به آنان است. تعداد اصولگرایان راه یافته به شورای شهر این موضوع را به اثبات رساند. از مجموع ۳۱ عضو شورای شهر تهران، ۲۰ نفر اصولگرا و تنها ۱۱ نفر اصلاح طلبند.

به رغم تعدد لیست های اصولگرایان در این انتخابات، تعداد قابل توجه افراد مشترک در این لیست های به نوعی یک ائتلاف ایجاد کرد تا اصولگرایان به پیروزی برسند. اتفاقی که می توانست با ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری نیز تکرار شود.

۴ـ در مورد تعیین شهردار تهران نیز که در این باره از مسجد جامعی پرسیده شده بود، اصلاح طلبان حاضر در شورای شهر باید بدانند که افراد فاقد صلاحیت برای حضور در انتخابات شورای شهر، بی تردید صلاحیت مدیریت شهر را نیز نخواهند داشت. اصرار بر این موضوع نیز در نیت خدمت رسانی منتخبان اصلاح طلب تردید جدی ایجاد خواهد کرد.

انتظار از چهره فرهیخته و کم حاشیه‌ای چون جناب مسجد جامعی آن است که از تجارب پرهزینه گذشته در فتنه ۸۸ و شورای شهر اول درس عبرت گرفته و به رغم شعارهای مطرح شده، در جهت سیاسی کردن شورای شهر که بی تردید جایگاه خدمت‌رسانی عملی به مردم شهر است، حرکت نکنند و بازیچه دستان سیاسیون مطرود مردم نگردند.


کد مطلب: 293745

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/detailed/293745/آقایان-اصلاح-طلب-لطفا-هم-ظرفیت-شکست-داشته-باشید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com