کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ابراهيمي: نتيجه‌گرايي، جوانگرايي را کشته است

25 بهمن 1390 ساعت 11:34


ناصر ابراهيمي گفت: ۱۰ سال است يک پديده در فوتبال ايران نديده‌ايم.

سرمربي سابق تيم ملي و پرسپوليس در گفت‏وگو با ايسنا افزود: متاسفانه عواملي دست به دست هم داده و آنچنان که بايد بها نمي‌دهيم و مربياني درست نمي‌کنيم که دنبال استعدادها بگردند در صورتي که قبلا اينطور نبود.
وي با اشاره به دروازبانهاي فعلي فوتبال کشور بيان کرد: در گذشته دروازبانهاي بسيار بزرگي داشتيم و به فکر خارجي‌ها نبوديم اما امروز فوتبال ايران احتياج به دروازبان‌هاي خارجي دارد و اين ضروري است.

مربي سابق پرسپوليس افزود: سيد مهدي رحمتي الان در تيم ملي تنهاست. نفر دوم شايد طالب‌لو باشد ولي نفرات سوم و چهارم مطمئني نداريم. به طور نمونه هوشيار الان نياز به تجربه دارد و بعدا مي‌تواند حرفهايي براي گفتن داشته باشد.
ابراهيمي در خصوص استفاده تيمهاي ليگ برتري از بازيکنان مسن گفت: قبلا دنبال جوانگرايي در تيمها بوديم و ما اين کار را مي‌کرديم و برخي‌ها گلايه‌ مي‌کردند ولي الان به بازيکنان جوان فرصت نمي‌دهند چرا که مربيان تنها نتيجه‌گرا شده اند.

اين کارشناس تصريح کرد: سازندگي در فوتبال از بين رفته است. يک زماني باشگاه راه آهن سالي ۱۰ بازيکن تحويل فوتبال کشور مي‌داد ولي الان بازيکن ۳۰، ۳۶ ۳۳ ۲۸ ساله مي‌خرد!

وي ادامه داد: ۱۰ سال است بعد از علي کريمي يک پديده در فوتبال ايران نديده‌ايم و هنوز به او مي گوييم پديده و جادوگر. مگر ۱۰، ۱۵ سال پيش کسي او را مي‌شناخت ولي ما کريمي را به پرسپوليس آورديم.
مربي سابق پرسپوليس گفت: مربيان در ايران ابتکار عمل ندارند چرا که رئيس باشگاهها نتيجه‌گرا شده‌اند و مربيان نيز مي‌دانند که اگر نتيجه نگيرند عوض مي‌شوند و اين باعث شده در فوتبال ترقي نکنيم.
ناصر ابراهيمي درادامه با اشاره به جايگاه فوتبال ايران، افزود: در زمان جنگ سرمربي تيم ملي بودم، ده نفر در فدراسيون کار مي‌کردند و تيم چهارم آسيا بود اما حالا صد نفر در فدراسيون هستند و و با دبدبه و کبکبه کار مي‌کنند ولي هنوز هم چهارم آسيا هستيم.
وي با بيان اينکه ما نمي‌توانيم حرف اول را در آسيا بزنيم و همه اينها حرف است، بيان کرد: تغييرات پي در پي در باشگاهها رخ مي‌دهد. مثلا پرسپوليس در ۱۰ سال گذشته ۱۲، ۱۳ مدير عامل و ۱۴ مربي عوض کرده، اين يعني بي ثباتي. در خارج به هيچ وجه اين طور نيست که رئيس باشگاهي "باحيا کن رها کن" مردم عوض شود. بايد فرصت بيشتري به روساي باشگاهها داد.

ابراهيمي در خصوص فشردگي بازيهاي ليگ و مصدوميت بازيکنان مطرح کشور افزود: ما چرا از کشورهاي خارجي الگو نمي‌گيريم؟ فوتبال ما نيمه حرفه‌اي و نيمه آماتور است و بازيکنان بايد عادت کنند و خود را در شرايط بازي نگه دارند.

وي با بيان اينکه برگزاري فشرده ليگ هيچ تاثيري در مصدوميتها ندارد و لطمه‌اي به تيمها نمي‌زند، گفت: معتقدم براي بازيهاي تيم ملي نبايد ليگ تعطيل شود.

ابراهيمي درباره وضعيت اين روزهاي پرسپوليس هم گفت: پرسپوليس پر است از ستاره. ستاره‌هايي که بي انگيزه هستند. آنها کساني هستند که به اين تيم تحميل شده‌اند و هر کس براي خودش بازي مي‌کند.

وي ادامه داد: بازيکنان پرسپوليس از لحاظ اسم و رسم کسري ندارند. برخي از آنها قبلا ملي‌پوش بوده‌اند و برخي ديگر هم‌اکنون در تيم ملي هستند ولي جمع و جور کردن آنها زمان بر بوده و جاي کار زياد دارد.
ابراهيمي با اشاره به مشکلات پرسپوليس گفت: اين تيم داراي ايراداتي در اصول دفاعي و حمله بوده که به نظر من مشکلات آنها در اصول دفاعي زيادترشده است.
وي اضافه کرد: موقعي که بازيکنان پرسپوليس در بازي توپ را از دست مي‌دهند بسياري از بازيکنان دنبال توپ نمي‌روند. در بحث بدون توپ نيز به حريف فرصتهاي زيادي مي‌دهند، مانند بازي با فجر که خط هافبک مقصر بود و تيم با سه شوت از راه دور ۲۵ متري گل خورد.

مربي سابق تيم پرسپوليس گفت: به نظر من دنيزلي مربي بزرگ و درجه يکي است ولي اگر امسال پرسپوليس را چهارم يا پنجم کند شاهکار کرده است.


کد مطلب: 208721

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/208721/ابراهيمي-نتيجه-گرايي-جوانگرايي-کشته

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com