کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در رزمایش پیامبر اعظم(ص)؛

سپاه پاسداران یک فروند پهپاد متجاوز دشمن را به زمین نشاند

فیلم این پهپاد در اختیار سپاه است و در صورت صلاحدید منتشر خواهد شد

5 اسفند 1391 ساعت 21:18

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 سپاه از شکار یک فروند پهپاد دشمن در جریان برگزاری این رزمایش خبر داد.


به گزارش جهان، سردار "حمید سرخیلی" سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 سپاه پاسداران در نشست خبری امشب (شنبه) از شکار یک فروند پهپاد جاسوسی دشمن در این رزمایش خبر داد.

به گفته وی، این پهپاد در جریان رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 به زمین نشانده شده است.

سردار سرخیلی گفت: در این رزمایش وقتی نیروهای ما پهپادهای شناسایی را پوشش می‌دادند و وقتی که جنگال ما تمام حرکت‌ها را بررسی می‌کرد، به یک پهپاد دشمن برخوردیم.

سخنگوی رزمایش در پاسخ به این سوال که آیا این پهپاد به زمین نشانده شده است یا خیر؟ گفت: بله، توضیحات داده شد؛ ما آن را شناسایی کردیم و به زمین نشاندیم.

به گزارش خبرگزاری ها، وی اعلام کرد: فیلم این پهپاد بیگانه در اختیار سپاه است و در صورت صلاحدید فرماندهان، منتشر خواهد شد.

سردار سرخیلی با بیان اینکه ما در شناسایی پهپادهای دشمن کمتر از GPSها به خاطر تاثیرات منفی‌اش استفاده می‌کنیم، تصریح کرد: ما امروز تمرینات بسیار خوبی داشتیم و حتی پیش‌بینی نمی‌کردیم که به تمامی اهداف خود برسیم، امروز صبح که فرمانده محترم نیروی زمینی سپاه از مناطق بازدید می کردند، کار را موفق‌آمیز و بی‌نظیر توصیف کردند.

سخنگوی رزمایش اضافه کرد: فردا تست گرم تجهیزات انجام خواهد شد؛ ما به حوزه جنگال اهمیت خاصی داده‌ایم تا پیشرفت‌های خوبی را در جنگ الکترونیک داشته‌ایم و سیستم‌های جدید فردا به صورت جدی تست خواهند شد.

سردار سرخیلی با بیان اینکه سپاه پاسداران هرساله و در چارچوب وظایف ذاتی تمرینات و رزمایش‌هایی را در دستور کار دارد، گفت: امسال نیز و در اسفندماه 91 نیروی زمین سپاه پاسداران با قرارگاه مدینه منوره و یگان‌های مربوطه، رزمایشی را با نام پیامبراعظم (ص) 8 از صبح امروز آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه این رزمایش نسبت به سنوات قبلی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، گفت: ما به دلیل اینکه این رزمایش در بُعد پدافند غیرعامل از رزمایش‌های بی‌بدیل بوده، به مدت یک ماه بر روی مسائل پدافند غیرعامل کار شده و به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم.

دستاوردهای چشمگیر نیروی زمینی سپاه

سخنگوی رزمایش پیامبر اعظم(ص)8 اضافه کرد: نیروی زمینی سپاه پاسداران به لطف خدا در بخش مهندسی نیز به دستاوردهای چشمگیری رسیده است که آن را در شرق کرمان اجرا می‌کنیم.

سردار سرخیلی با اشاره به دقت و عملکرد تجهیزات پدافندی در شناسایی پهپادهای شناسایی اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های اساسی در بحث مهندسی پدافند غیرعامل حفظ و بقای نیروی انسانی و تجهیزات و تسلیحات است که کارهایی اساسی در این بخش نیز صورت گرفته است.

وی استفاده گسترده نیروی زمینی سپاه از نیروی بسیج پایان ناپذیر جمهوری اسلامی ایران را از دیگر ویژگی‌های این رزمایش خواند و افزود: بسیج هم در دفاع مقدس و هم در عرصه‌های انقلاب اسلامی کارهای بزرگی انجام داده است و سپاه نیز از بسیج در همه عرصه‌ها استفاده می‌کند و در رزمایش پیامبر اعظم (ص) نیز، نیروی زمینی سپاه از بسیج در قاب گردان‌های امام حسین (ع) استفاده می‌کند.

دو هدف اساسی رزمایش

سخنگوی رزمایش با بیان اینکه ما در این رزمایش دو هدف اساسی را دنبال می‌کنیم، افزود: یکی از اهداف واحدهای تخصصی مثل یگان‌های زره‌ای، توپخانه‌ای، پدافند هوایی و جنگ نوین است.

سردار سرخیلی استفاده از گردان‌های امام حسین (ع) در قالب نیروهای مردمی را از دیگر کارهای اساسی انجام شده در این رزمایش عنوان و ادامه داد: بعد از حضور بیگانگان در منطقه خاورمیانه، سپاه پاسداران الگوی جدیدی از جنگ ناهمتراز تعریف کرده است و با توجه به آموخته‌ها و تئوری‌های کسب شده در دانشگاه‌های سپاه، امروز آن را در قالب نیروهای رزمی پیاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین رزمایشی کار یکروز نیست بلکه کار سخت و طاقت‌فرسایی است، گفت: فرزندان این مرز و بوم که نسل پوست انداخته امروز سپاه هستند، بخوبی از عهده وظایفشان برآمده‌اند و این نیز برای ما یک افتخار بزرگی است که از چنین نیروهایی استفاده می‌کنیم.

سخنگوی رزمایش در ادامه با اشاره به استفاده سپاه پاسداران از سلاح‌های جدید در این رزمایش گفت: این سلاح‌ها که امروز به تولید انبوه رسیده‌اند با واگذاری به یگان‌های نیروی زمینی سپاه پاسداران در حال آزمایش و بکارگیری هستند.

سردار سرخیلی با بیان اینکه نباید دشمن را در بحث تکنولوژی دست‌کم بگیریم، خاطرنشان کرد: دشمن در کنار تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که دارد، نقاط ضعفی هم دارد و باید ما بر روی این نقاط ضعف بیشتر کار کنیم تا در صحنه‌های عمل برتری خود را بر دشمنان نشان دهیم.

جدیدترین تجهیزات و تسلیحات سپاه

به گزارش تسنیم، وی در پایان در خصوص بهره‌برداری از جدیدترین تجهیزات و تسلیحات سپاه گفت: فردا دوشکای 23 میلیمتری و 20 میلیمتری تست خواهند شد. همچنین سلاح‌های دوش‌پرتاب کالیبر 20 که ساخت بومی کشور هستند و نمونه خارجی نیز ندارند، بهره‌برداری خواهند شد؛ این سلاح ضدبالگرد بوده و با دقت میلیمتری و بالایی هدف را مورد اصابت و منهدم خواهد کرد.


کد مطلب: 273666

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/273666/سپاه-پاسداران-یک-فروند-پهپاد-متجاوز-دشمن-زمین-نشاند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com