کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پیرامون اخبار تلخ برخوردهای غیراخلاقی این روزها با مهاجرین افغان؛

تصاویر مزار شهیدشهبازی، از شهدای 'افغان' دفاع‌مقدس 'ایران'

11 ارديبهشت 1391 ساعت 4:58

به نظر می رسد تصویر دیگر نیازی به توضیح بیشتری نداشته باشد. شهید علی دوست شهبازی همان کسی است که امروز در کوچه خیابان ها با طعنه "افغانی" صدایشان می کنیم. خبردار شده است که در ایران جنگ شده، برای حفظ آرمان های انقلاب اسلامی به ایران آمده و جانش را در این راه داده است.


جهان نیوز - گروه جامعه:
این تصاویر سنگ مزار شهید علی دوست شهبازی است. شهید شهبازی در سال 1343 در افغانستان متولد شده است و در ایران، در جبهه های جنگ ایران و عراق تحت عنوان یک پاسدار جنگیده است و در روز بیست و سوم مهرماه سال 1368 در جبهه های جنوبی ایران شهید شده است.



به نظر می رسد تصویر دیگر نیازی به توضیح بیشتری نداشته باشد. شهید علی دوست شهبازی  همان کسی است که امروز در کوچه خیابان ها با طعنه "افغانی" صدایشان می کنیم. خبردار شده است که در ایران جنگ شده است برای حفظ آرمان های انقلاب ایران به ایران آمده است و جانش را در این راه داده است.


 
ماجرا ماجرای همیشگی تاریخ است. اگر شهید شهبازی در جریان جنگ ایران عراق شهید نمی شد و از سر اتفاق بر حسب هزار دلیل، نمی توانست به افغانستان برگردد و به صورت قانونی در ایران سکونت می گزید؛ روز سیزدهم فرودین امسال اگر با همسر و فرزندانش به مشهورترین پارک اصفهان می رفت با پلاکاردی مواجه می شد که از ورود او فقط به خاطر اینکه ملیتش به کشور افغانستان مربوط می شود جلوگیری می شد. اگر ساکن استان مازنداران بود و با همه مصیبت ها مراحل دریافت کارت و پاسپورت و ویزا را گذرانده بود حالا باید این استان را ترک می کرد. نمی توانست به نوشهر برود چون یک مدیر دولتی عقیده داشت "نوشهر شهری توریستی است و باید از وجود افاغنه "پاکسازی" شود" که  توریست ها یحتمل از قیافه "افغانی ها" خوششان نمی آید و عیششان منغص...  برادر شهید می گفت که شهردای برای اینکه بالای قبر شهید سقف بزند سالهای سال قبل از آنها طلب پول کرده است و نداشته اند و سال ها مزار شهید بی سقف بوده است...

کاظم کاظمی شان، کاظم کاظمی مان، سالها قبل حرف آخر را زده بود: پیاده آمده بودم پیاده خواهم رفت... پیاده خواهند رفت؟

ذات انقلاب و نظام تحمل نخواهد کرد. این بی اخلاقی ها ادامه پیدا نخواهد کرد. آرمانهای انقلاب به دست بوروکرات های پشت میز نشین بی درد، یقه سفیدهای بی اخلاق مدعی و ریاکار از بین نخواهد رفت. منتظر می مانیم...


کد مطلب: 219647

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/219647/تصاویر-مزار-شهیدشهبازی-شهدای-افغان-دفاع-مقدس-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com