کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گزارش‌ نشست هم‌انديشي بانوان اصولگرا

18 دی 1386 ساعت 12:05


به گزارش «جهان»، عليرضا زاكاني عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان در نشست هم‌انديشي بانوان جبهه اصولگرا با اشاره به اينكه بعد از انقلاب اسلامي تا كنون 4 دوره گفتماني را پشت سر گذاشته‌ايم، اظهار داشت: 10 سال اول گفتمان ويژه‌اي در كشور حاكم بود كه به آرمان‌ها و فرهنگ انقلاب و تلاش براي خدمتگزاري و مقاومت استكبارستيزانه معتقد بود.                                     
وي افزود: 8 سال بعد از آن دوره سازندگي و پس از آن دوران توسعه سياسي و بسط جامعه مدني بود و امروز چند سالي است كه دوره‌اي تحت عنوان خدمتگزاري و عدالت‌طلبي و توسعه متوازن و همه‌ جانبه در حالت گفتمان اصولگرايي در كشور حاكم است.
نماينده مجلس شوراي اسلامي در ادامه با اشاره به عملكرد مجلس ششم گفت: مجلس ششم در راستاي گفتمان توسعه سياسي حاكم بر كشور در دوره گذشته به دنبال اين بود كه با بسط آزادي‌ها فضايي را ايجاد كند كه مشاركت حداكثري مردم را به عنوان پشتوانه‌هاي اساسي حاكميتي براي خود داشته باشد.
زاكاني با بيان اينكه يادمان نرفته است كه تبديل معاند به مخالف و انتقال مخالفين به دايره همراهان سرلوحه شعارهاي آنها بود، گفت: اما با مروري به مجلس ششم مي‌بينيم كه هيچكدام از اين شعارها مورد توجه قرار نگرفت و حتي كوچكترين حقي را هم براي مخالفين خود قائل نبودند چه برسد به اينكه اجازه فعاليت به آن‌ها نيز بدهند.
نماينده مردم تهران در مجلس هفتم ادامه داد: اتفاق بدي كه در اين دوران افتاد اين بود كه معاندين مانند نهضت آزادي و جبهه ملي و.... كه بايد تبديل به مخالفين و سپس همراهان مي‌شدند، به يار همراه آنها تبديل شدند و مخالفين سياسي به نامحرمان تبديل شدند كه اين اتفاق، اتفاق كوچكي نبود.                                             
زاكاني با اشاره به برخوردهاي صورت گرفته از سوي اكثريت مجلس ششم با اعتبارنامه‌هاي نمايندگان اصولگرا، تصريح كرد: اما مجلس اصولگراي هفتم برعكس اين رفتارهاي مجلس ششم با توجه ويژه به اتحاد، سعي در ارائه خدمات به مردم به دور از هياهو داشت و نوع برخوردها با اعتبارنامه‌ها نيز نشان مي‌دهد كه اساساً هيچ رنگ‌وبوي سياسي در اين امر وجود نداشته است و تنها 2 اعتبارنامه رد شد كه يكي به دليل مفاسد اقتصادي فرد بوده و در مورد شخص ديگر نيز شائبه‌هايي مبني بر همراهي با رژيم گذشته وجود داشت.
وي در ادامه تأكيد كرد: نمايندگان اكثريت مجلس ششم شعار توسعه سياسي دادند اما در عمل مجلس هفتم اين كار را انجام داد و ميوه آن را تقديم كرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه عناصر نادرست مجلس ششم به دنبال تك‌پايه كردن نظام بودند، اظهار داشت: آنها معتقد بودند كه از دو ركن و پايه نظام جمهوري اسلامي يعني جمهوريت و اسلاميت، بايد يكي قرباني شود و مي‌گفتند بايد اسلاميت را قرباني جمهوريت كرد.
زاكاني با اشاره به اينكه طيف غالب مجلس ششم براي قرباني كردن اسلاميت نظام، فتح سنگر به سنگر را ابداع كرده بودند، گفت: اگر شيوه‌‌هاي نظارتي مجلس ششم را بررسي كنيم متوجه مي‌شويم كه كليه اقدامات نظارتي آنها در خصوص نهادهاي زيرنظر رهبري بود.                                              
وي در ادامه مجلس هفتم را متفاوت از مجلس ششم دانست و خاطرنشان ساخت: دغدغه‌هاي مجلس هفتم متفاوت از مجلس ششم بود چرا كه شعارها و اصول اين مجلس با مجلس ششم تفاوت مبنايي دارد و برخاسته از آرمانهاي انقلاب بوده و معتقد است كه آن‌ آرمانها نه براي شعار دادن بلكه براي عمل شدن است.
عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان با اشاره به برخي اقدامات مجلس ششم در حوزه منافع ملي گفت: تلاش مجلس ششم در خصوص فناوري هسته‌اي به سمتي بود كه با يك طرح سه فوريتي، تمام داشته‌هاي ملي را به ثمن‌ بخس بفروشد، اما اولين مصوبه مجلس هفتم در خصوص موضوع هسته‌اي، الزام دولت به غني‌سازي با 238 امضا است كه افتخار بزرگي براي مجلس هفتم محسوب مي‌شود.
زاكاني با اشاره به نطق احمد شيرزاد نماينده مجلس ششم و اتهام‌زني وي به نظام جمهوري اسلامي از تريبون مجلس خاطرنشان ساخت: نطق شيرزاد به‌گونه‌اي بود كه آقاي كروبي رئيس مجلس ششم به او گفت: اگر راديو اسرائيل مي‌خواست در مورد ايران بيانيه صادر كند نمي‌توانست به اين نحو صحبت كند.
وي افزود: اما مجلس هفتم عكس اين رفتارها، صداي ملت را در برابر زياده‌خواهان منتقل كرد.                                          
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تحصن برخي نمايندگان مجلس ششم اظهار داشت: آنها اعلام مي‌داشتند كه ما خواستار تعليق انتخابات هستيم و آمريكا نيز دقيقاً همين را مي‌گفت در حالي كه مقام معظم رهبري اصرار داشتند انتخابات در موعد خودش برگزار شود.
زاكاني با اشاره به اينكه مجلس ششم نمايانگر گفتمان متعلق به خودش است، اظهار داشت: ظهور آن گفتمان در هر دوره‌اي همان موجب ظهور مجلس ششم ديگر يا حتي افراطي‌تر خواهد بود و ما شاهد هستيم كه عده‌اي از كرده خود مبني بر عبور از چارچوب‌ها پيشمان هستند و در مقابل عده ديگر از اين نظر پشيمان هستند كه چرا دير شروع كرده و كار را تمام نكردند و ابراز مي‌دارند كه اگر دوباره موفق شويم از همان روز اول كارهاي خود را شروع خواهيم كرد.
وي همچنين با اشاره به عملكرد مجلس ششم در بحث اصلاح قانون مطبوعات گفت: مي‌خواستند با اصلاح قانون مطبوعات، فضا را براي برخي مطبوعات كه به قول مقام معظم رهبري پايگاه دشمني بودند، باز كنند.
نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينكه در مجلس ششم در ماده 3 برنامه‌ چهارم قرار براين بود كه بنزين 375 تومان شده و گازوئيل نيز گران شود، اظهار برداشت: اما مجلس هفتم طرحي را مبني برتثبت قيمت‌ها ارائه كرد.
زاكاني در ادامه با اشاره برخي تفاوت‌هاي مجلس هفتم و ششم، گفت: انشا‌الله مجلس هشتم با حفظ جهت اصولگرايي، كارآمدتر از مجلس هفتم اهداف انقلاب را پيگيري كند چرا كه ما قانع به مجلس هفتم نيز نيستم.
وي افزود: مهم اين است كه مجلس هشتم، اصولگرا و در جهت پايبندي به آرمانهاي انقلاب و تلاش براي تشكيل جامعه اسلامي باشند.
زاكاني با تأكيد براينكه اگر عناصر ناكارآمدي وارد مجلس هشتم شوند، حركت انقلاب دچار وقفه و يا خدايي نكرده ارتجاع مي‌شود، اظهار داشت: مجلس هفتم نيز از آن جهت كه مجلسي خدمتگزار است بدهكارترين مجلس به مردم است.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پايان از طرح تصويب تجميع انتخابات به عنوان يكي از نقاط ضعف مجلس هفتم ياد كرده و گفت: بحمدالله ما تلاش كرديم تا اين كار صورت نگيرد اما شد لذا اين‌بار از دوش ما برداشته شده است.

الياس نادران عضو كميسيون اقتصادي مجلس هفتم طي سخناني در نشست هم‌انديشي بانوان جبهه متحد اصولگرايان، با اشاره به اينكه در تاريخ قانونگذاري بعد از انقلاب اسلامي در عرصه سياسي كشور، رقابت ميان جنا‌ح‌هاي مختلف همواره وجود داشته است، اظهار داشت: تا پيش از دوم خرداد 76، رقابت‌ها و مبارزات انتخاباتي و سياسي در درون انقلاب اسلامي بود و وجه مشخصه همه گروه‌هايي كه با يكديگر رقابت داشتند اين بود كه به آرمان‌هاي امام (ره)، اصول انقلاب، اصول قانون اساسي و نظام جمهوري پايبند بودند و گرايش‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي، اجتماعي و ... در داخل اردوگاه انقلاب اسلامي ايران شكل مي‌گرفت.                                             
وي افزود: بعد از 2 خرداد 76 ، گرايش‌هاي خارج از نظام كه اعتقادي به نظام ديني نداشتند به حاكميت نفوذ كردند كه تبلور عيني و اوج آن در مجلس ششم بروز كرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه طرح‌ها، لوايح، نطق‌هاي پيش از دستور و مجموعه اقدامات مجلس ششم بر محور تقويت آرمان‌هاي انقلاب و بنيان‌هاي نظام نبود، خاطرنشان ساخت: مجموعه اقدامات مجلس ششم بر محور استحاله حاكميت و مباني حقوقي نظام در نظام بين‌الملل و همچنين رفع اثر كردن از مشخصه‌هاي داراي علائم انقلاب اسلامي بود.
نادران افزود: حذف معاونت پرورشي در آموزش و پروش، حذف گزينش‌ها، پيوستن به كنوانسيون‌هاي مختلفي كه تعارضات مبنايي با اصول ديني ما داشت و ... مجموعه اقداماتي بودند كه در مسير پيش روي مجلس ششم شكل مي‌گرفت.
وي با بيان اينكه خط تعارض موجود ميان تفكر ديني و تفكرهاي غير ديني كه هيچ وقت در حاكميت سهمي نداشتند، در مجلس ششم به داخل حاكميت وارد شدند، تصريح كرد: اصرار بر عرفي كردن قوانين و مقررات و چرخش از التزام به احكام ديني به سمت احكامي كه عرفي كردن آنها در محور قرار داشت، طبيعتا با بازتاب‌هاي مختلفي روبرو بود.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس هفتم با تاكيد بر اينكه طراحان، مديران و موثرين جناح دوم خرداد در اكثريت مجلس ششم، براي استحاله نظام از درون از هيچ اقدامي فروگذار نكردند،‌ به شعار هم پيوندي با اقتصاد جهان به عنوان شعار در نظر گرفته شده از سوي مجلس ششم براي برنامه چهارم توسعه اشاره كرد و افزود:‌ اين هم پيوندي به اين معناست كه همه لوازم هضم شدن در اقتصاد جهاني چه در عرصه سياسي، چه در عرصه اجتماعي و چه در عرصه اقتصادي را در داخل فراهم كنيم.
نادران افزود: به همين دليل بود كه در مجلس ششم عليرغم امتيازات مهمي كه دست‌يابي به چرخه سوخت و فناوري هسته‌اي در عرصه‌هاي اقتصادي، صنعتي و حوزه‌هاي پزشكي، كشاورزي... داشت، از طريق فشار بر هيئت مذاكره‌كننده ايران براي كوتاه آمدن، پذيرش تعليق و سپس پذيرش پروتكل الحاقي، مسيري را طراحي كردند كه نظام را به نقطه‌اي برسانند كه از اين حق مسلم ملت ايران چشم‌پوشي كند.
وي با بيان اينكه امضاي پروتكل الحاقي اين امكان را مي‌دهد كه در هر زماني، به هر دليلي و با اطلاع يا بدون اطلاع قبلي هر نقطه‌اي را ولو آن نقطه محل استقرار رهبري نظام باشد، تفتيش كنند،‌ تاكيد كرد: اين حد از ذلت با اين هدف انجام گرفت كه ما را در برابر نظام سلطه خاضع كرده و به زانو درآوردند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان ساخت:‌با وجود اين اقدامات به دليل تدابير رهبر معظم انقلاب، تلاش‌هاي خارج از حيطه مجلس ششم و قوه مجريه وقت كه همراه با مجلس ششم سياست‌هاي طراحي شده را اجرا مي‌كرد و مقاومت‌هاي احزاب متدين و وفادار به انقلاب موجب به وجود آمدن مقاومت‌هاي مردمي در عرصه مدني شد.
نادران با اشاره به نگارش نامه‌اي از سوي مجلس ششم به رهبر انقلاب براي امضاي پروتكل الحاقي، تاكيد كرد: در مجلس ششم نامه‌اي را به صورت دسته‌ جمعي تهيه كرده و اصرار داشتند امضا را به حدي برسانند كه در تريبون مجلس قرائت شود و در اين نامه با جسارت تمام به مقام معظم رهبري توصيه كردند كه شما جام زهر را نوشيده و پروتكل الحاقي را امضاء كنيد و ملت را از تهديدات نجات بدهيد.
وي همچنين با اشاره به مقاومت‌هاي مردم در عرصه هسته‌اي گفت: الان كه ملت ايران بيش از 2 سال مقاومت كرده و يك پارچه پشت سر مجلس و دولت ايستاده و با تدبير موضوع را پيش مي‌برد و نظام سلطه جهاني از هرگونه تهديدي اعم از اقتصادي سياسي و ... دريغ نورزيده و حتي از طريق سران منطقه پيام هاي غير مستقيم نيز ارسال كرده است، كدام تهديد عملي شده است؟ و الان در چه نقطه‌اي هستيم؟
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر اينكه اگر وحدت انسجام اسلامي باشد، هيچ قدرت خارجي جرأت جسارت به مردم ايران را ندارد، ابراز داشت: آنها كه به دنبال انحراف در حاكميت بوده و شعار دوگانگي در حاكميت مي‌دادند تا از اين طريق تمام نهادهاي منتخب به رهبري را مورد هجمه قرار دهند، به دنبال شكستن وحدت و انسجام ميان مردم بودند ولي مردم به اين تندروها واكنش نشان دادند كه اين واكنش تا امروز نيز ادامه دارد.
نادران در بخش ديگري از سخنان خود با بيان آنكه آنهائي كه تصور مي‌كنند مي‌توانند از اختلاف افكني و شيطنت ميان اصولگرايان جايي براي خود پيدا كنند، در خواب و خيال به سر مي‌برند،‌تصريح كرد: معين به عنوان نماينده جريان مقابل در انتخابات رياست جمهوري نهم با همه اتهاماتي كه به نظام وارد ساخت و با وجود اينكه همه ظرفيت‌ را هم پاي كار آوردند و به همه مانند ملي مذهبي‌ها و كساني كه اعتقادي به نظام ندارند متوسل شدند، چقدر راي آوردند؟
وي با تاكيد بر اينكه بايد در عرصه سياسي كشور مراقب باشيم كه مردم آگاهانه تصميم گرفته و به شعارهاي غيرواقعي يا به ظاهر جذاب كه انحرافات اساسي پشت آنها خوابيده است روي نياورند، ‌خاطرنشان كرد: در عرصه رويارويي ايران با سلطه جهاني،‌افزايش قيمت كالاها و ... به اقتصاد ملي فشار آورده و تحريم‌ها نيز مزيد علت مي‌شود كه اين طبيعي است اما اينها، هزينه‌هايي نيست كه مردم به خاطر آنها از اعتقادات و حكومت ديني،‌آرمان‌ها و مصالح ملي دست بردارند.
عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با طرح اين پرسش كه مگر آمريكايي‌ها كه عليه ايران فعاليت مي‌كنند، هزينه پرداخت نمي‌كنند؟‌گفت:‌آنها كه در مجلس ششم در بحث فناوري هسته‌اي آن كه ذلت را براي ما پيچيدند به دنبال اين بودند كه ما را هم ساز با سلطه جهاني، به كشوري همچون تركيه يا پاكستان و در خوشبينانه‌ترين حالت، مالزي تبديل كنند.
نادران با تاكيد بر اينكه ما چرخه سوخت هسته‌اي را با مقاومت ملي و نه با التماس به بيگانگان،‌به دست مي‌آوريم، افزود: ما براي استقلال كشور، دستيابي به هر سطح از فناوري، الگو شدن در جهان اسلام و الهام بخشي به ساير كشورها بايد الگوهاي بديع اجتماعي، فرهنگي،‌اقتصادي و سياسي داشته باشيم.
وي خاطرنشان ساخت: ايران با الگوبرداري از مدل‌هاي توسعه و رشد كشورهاي سرمايه‌داري، به يك الگوي اقتصادي در مديريت تبديل نخواهد شد كه اين امر در مجلس هفتم به خوبي درگ شد و پس از ابلاغ اصل 44 قانون اساسي از سوي مقام معظم رهبري، اين مسير شفاف‌تر پرشتاب‌تر و با يك چشم انداز روشن در حال انجام است و بحمداله در حال برداشتن گام‌هاي آخر هستيم.
وي اظهار اميدواري كرد: ايران علاوه بر الگو بودن در عرصه سياسي، در عرصه اقتصادي نيز به يك الگو تبديل شود.
نماينده مردم تهران در مجلس هفتم تاكيد كرد: لازمه الگو شدن ايران در عرصه اقتصادي سپردن كارها به افرادي است كه دل در گرو انقلاب، دين و آرمان‌ها داشته و مدار دين كشور و حكومت را اداره كنند چه كه اگر با معرفي كردن مقررات به سمت مجلس ششم برويم حداكثر رشدمان كشورهاي منطقه است كه ممكن است اسمي از اسلام را يدك بكشند اما از محتواي اسلامي در اين كشورها خبري نيست و اين يك ارتجاع است. چرا كه اگر مي‌خواستيم اين جهت را پي‌گيري كنيم، رژيم شاهنشاهي در حال انجام اين كار بود.
نادران در پايان اظهار اميدواري كرد: در انتخابات مجلس هشتم امور در دست افرادي قرار گيرد كه كارشناس، متدين و معتقد به آرمان‌هاي امام و مردم و همچنين معتقد به الگوسازي حكومت ديني باشند.

شهاب‌الدين صدر كه در نشست هم‌انديشي زنان اصولگرا در تالار تفاهم سخن مي‌گفت به تعامل نزديك اصولگرايان در سال اخير و نتايج مطلوب آن اشاره و اضافه كرد: با توجه به سازوكار و فرآيند ايجاد شده، انسجام نيروهاي دلسوز و متدين هر روز بيشتر شده و جبهه متحد اصولگرايي گسترش بسيار خوبي در كشور داشته است.                                    
وي دعواي آمريكا و غرب با ايران را بر سر اسلام دانست و افزود: ما در جبهه متحد اصولگرايي به دنبال كار حزبي و گروهي نيستيم بلكه به دنبال تداوم گفتمان اصولگرايي و خدمت به مردم هستيم.
صدر در ادامه به پيام اخير جرج بوش مبني بر حمايت از اصلاح‌طلبان ايران، بيروت، سوريه و... اشاره و خاطرنشان كرد: افراد و گروههايي براي از هم‌پاشيدن جهبه متحد اصولگرايي تلاش مي‌كنند اما اين تلاش‌هاي تفرقه‌افكنانه باعث اتحاد بيشتر اصولگرايان شده است.
دبير جبهه متحد اصولگرايي حضور مردم در تمامي صحنه‌ها را گره‌گشا دانست و عنوان كرد: ما در وهله اول به دنبال انتخابات با شور و نشاط، با مشاركت حداكثري هستيم و معتقديم صحنه رقابت سياسي نبايد باعث كدورت خاطر مردم شود چرا كه پشتوانه قوي مردمي باعث مجلس كارآمد و توانا مي‌شود.
صدر با تأكيد براينكه هر كس ديگران را تخريب كند اصولگرا نيست، افزود: تلاش ما بر‌ آن است كه امور در حالت اعتدال، عقلانيت و تدبير پيش برود چرا كه افراد كم‌بنيه و كم‌ظرفيت در يك فضاي التهابي و شلوغ رشد مي‌كنند و اميدواريم تمامي گروهها افراد شايسته، با عقلانيت، با تدبير و بر سبيل اعتدال را وارد گردونه انتخابات كنند.
وي با بيان اينكه اكثريت قاطع مجلس هشتم متعلق به اصولگرايان خواهد بود، گفت: تمايل مردم به اصولگرايان است و مردم معتقدند اصولگرايان در فكر خدمت به مردم هستند و نظرسنجي‌ها هم موفقيت اصولگرايان را نشان مي‌دهد.
دبير جبهه متحد اصولگرايي با بيان اينكه ملجس بايد يك مجلس مستقل، مقتدر و كارآمد باشد، افزود: مجلس بايد با تعامل با قواي ديگر به دنبال حل مشكلات آحاد جامعه باشد.
صدر در ادامه به حضور زنان در عرصه‌هاي مختلف اشاره و اضافه كرد: تعداد فعلي خانم‌ها در مجلس قابل قبول نيست و ما معتقديم و حمايت مي‌كنيم تا در تمامي حوزه‌ها زنان بتوانند وارد رقابت شوند.
وي با بيان اينكه زنان بايد در تمام صحنه‌هاي مختلف كشور به صورت كارشناسي وارد ميدان شوند، گفت: قوانين و مقررات بايد حمايت لازم را از خانم‌هاي شاغل داشته باشد و توجه ويژه‌اي هم بايد به زنان خانه‌دار شود.
دبير جبهه‌ متحد اصولگرايان به سخنان اخير رهبري در يزد درباره اعتماد به نفس ملي اشاره و اضافه كرد: اعتماد به نفس ملي يكي از محورهاي مورد نياز كشور براي اقشار و گروه‌هاي مختلف است و هر جا اعتماد به نفس وجود داشته كشور موفق بوده است.                                   
شهاب‌الدين صدر  در حاشيه نشست هم انديشي زنان اصولگرا در تالار تفاهم و در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه آيا ولايتي در انتخابات مجلس حضور پيدا مي‌كند؟ گفت: خود ايشان به دلائل مختلف هنوز قبول نكرده‌ است، اما اين علاقه وجود دارد كه ايشان حضور پيدا كند.
وي در پاسخ به سؤالي كه در مورد ليست جبهه متحد اصولگرايي مي‌پرسيد نيز اظهار داشت: هنوز سرليست نداريم و اگر لازم باشد آن را بررسي مي‌كنيم و اگر همه ليست هم شاخص باشند ديگر نيازي به سرليست نيست.
صدر در پاسخ به سؤالي كه درباره تعامل بين گروه‌ها و جناح‌هاي مختلف مي‌پرسيد نيز ابراز داشت: بين همه گروه‌ها افراد دلسوز و معتقد به مباني انقلاب حضور دارند كه مي توانند در يكسري از چارچوب‌ها مذاكره و تعامل داشته باشند تا در رقابت بين گروه‌ها دستاوردهاي انقلاب زير سؤال نرود.
دبير جبهه متحد اصولگرايي درباره ليست مشترك اين جبهه نيز گفت: ان‌شاء الله صد در صد يك ليست مشترك هم در تهران و سراسر كشور خواهيم داشت، ‌البته ممكن است در حواشي اينها برخي گروه‌ها نظراتشان را بدهند، اما در جبهه متحد اصولگرايي پوشش خوبي ايجاد شده و فراگيري بالاي 95 درصد است و ليست تهران هم امشب و فردا نهايي مي‌شود.
صدر در مورد برنامه‌هاي اين جبهه براي مجلس هشتم هم گفت: اولويت مشكلات كشور و قشرهاي مختلف دسته‌بندي شده كه تا آخر هفته نهايي مي‌شود.

عليرضا زاكاني عضو شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان عصر امروز دوشنبه در حاشيه نشست هم‌انديشي بانوان اصولگرا در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه خاموشي، رئيس اتاق بازرگاني ضمن ثبت‌نام خود در انتخابات مجلس اعلام كرده است كه در ليست جبهه متحد هستم و اگر در آن ليست نباشم. ادامه نخواهم داد، گفت: با شخص ايشان كاري ندارم اما جبهه متحد اصولگرايان هنوز ليست كامل30 نفره تهران را انتخابات نكرده است اما در حال حاضر در اين مسير حركت مي‌كند.
وي افزود: يك ليست حدوداً 68 نفره را در حال بررسي داريم كه 10 _ 12 نفر آنها براي كانديداتوري و قرار گرفتن در ليست جبهه متحد اصولگرايان در تهران مسجل هستند و ان شاء الله در روزهاي آينده باقي افراد نيز مشخص خواهند شد.
زاكاني در پاسخ به سؤالي در خصوص كانديداتوري لايجاني از قم نيز اظهار داشت: شوراي اصولگرايان در قم درخواست كرده است كه آقاي لاريجاني از قم در انتخابات شركت كنند و ما نيز در تهران اين درخواست را از آقاي لاريجاني داشته‌ايم و اميدواريم آقاي لاريجاني از تهران كانديدا شوند.
زاكاني با اشاره به وجود چندين چهره شاخص در ليست اصولگرايان در تهران، در خصوص علت به تاخير افتادن نهايي شدن ليست تهران اظهار داشت: يكي از دلايل اين است كه بررسي‌ها دقيق است و دليل ديگر نيز اين است كه ممكن بود كسي در اين ميان از قلم بيفتد. مثلاً فردي براي انتخابات ثبت نام كند و ما بعداً متوجه شويم كه اين فرد، شخص لايقي است و بايد در ليست ما قرار گيرد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص ارزيابي خود از لايحه بودجه كه توسط رئيس جمهور به مجلس ارايه شده است، گفت: لايحه بودجه كشور معمولاً به صورت تبصره و رديف بوده است و در دوره‌هاي گذشته همواره توجه اساسي روي تبصره‌ها بوده و از رديف‌ها غفلت مي‌شد.
زاكاني افزود: اما اين بار بودجه شفاف‌تر شده است و به بررسي رديف‌ها و موضوعاتي كه تصويب يا عدم تصويب آنها اثرات مستقيم بر روي اوضاع كشور دارد وارد شده‌ايم.
وي با اشاره به پيچيدگي‌هاي بودجه در گذشته گفت: اميدواريم با شفاف تر شدن بودجه ارايه شده توسط رئيس جمهور كار جدي بر روي رديف‌هاي بودجه صورت گيرد.
اين نماينده مجلس در پاسخ به سوال ديگري در خصوص طرح تامين امنيت اجتماعي، امنيت اجتماعي را يك نياز پايه دانست و گفت: برآيند و جهت اصلي طرح تامين امنيت اجتماعي كاملا مثبت است و طي نظر‌سنجي‌هاي صورت گرفته اكثريت مردم از اين طرح رضايت دارند.
وي افزود: اين طرح از بروي اوضاعي كه در صورت ادامه روال قبلي به وجود مي‌آمد، جلوگيري مي‌كند و شرايط را به سمت وضع مطلوب پيش مي‌برد.
زاكاني در پاسخ به اين سؤال كه چرا دولت با اين طرح مخالفت مي‌كند، با تاكيد بر اينكه همه اجزاي دولت مخالف اين طرح نيستند، گفت: اگر كسي مخالف است بايد خودش پاسخگو باشد.


کد مطلب: 21491

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/21491/گزارش-نشست-هم-انديشي-بانوان-اصولگرا

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com