کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ناگفته‌های همسر شهید ناهی از منکر

19 فروردين 1393 ساعت 9:44

همسر بسیجی شهید مسعود مددخانی گفت: مسعود بعد از آن اتفاق بارها گفته بود که من با عشق به امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) و به خاطر آقا سید علی این کار را کردم و به آن افتخار می کنم.


به گزارش جهانبه نقل از بسیج، شهناز فیروزی همسر بسیجی شهید مسعود مددخانی (جانباز آمر به معروف) که پس از تحمل ۱۹ سال درد و رنج دیروز در بیمارستان بقیة الله (عج) به فیض شهادت نائل گشت در گفتگو با خبرنگار بسیج پرس جزئیات محل درگیری شهید مددخانی با اشرار و اراذل و اوباش را اینگونه بازگو کرد: در آن روز طبق ماموریتی که از ستاد امر به معروف و نهی از منکر به شهید مددخانی داده بودند، او در خیابان ابوذر محله فلاح در حین انجام ماموریت (مبارزه با اشرار و عاملین پخش مواد مخدر) بود که در یک ساختمان نیمه کاره با آن ها درگیر شده و از ارتفاع ۱۶ متری ساختمان به پایین پرتاب شد که ضایعات نخاعی و مشکلات عدیده دیگری را برای او به همراه داشت. شهید مددخانی را ابتدا به بیمارستان امیرالمومنین (ع) و پس از آن به بیمارستان امام سجاد (ع) منتقل کردند که مورد عمل جراحی قرار گرفت.

* ۱۴ سال زندگی مشترک و تحمل دردهای بسیار

فیروزی گفت: در این ۱۴ سالی که من با شهید مددخانی زندگی کردم شرایط بسیار سختی از لحاظ جسمی بر او گذشت و ۴ عمل جراحی در ناحیه ستون فقرات انجام داد. قبل از ازدواج ما نیز مسعود در کنار مادر خود در یک خانه استیجاری با هزینه های سرسام آور درمان ناشی از مشکلات نخاعی دست و پنجه نرم می کرد.

همسر شهید مددخانی با بیان اینکه ۱۴ ماه پیش نیز وی را برای عمل جراحی به بیمارستان بقیة الله (عج) بردیم که دو عمل بسیار سنگین بر روی ستون فقرات او انجام گرفت یادآور شد: در این مدت ۱۹ سال حمایت قابل توجهی از ما صورت نگرفت و ما تمام هزینه های درمان را خودمان متقبل شدیم. شهید مددخانی در این ماه های اخیر به دلیل مشکلات مالی از ادامه پیگیری درمان خود منصرف شده بود و در منزل ماند.

* آیت الله جنتی به ما کمک کرد

همسر شهید در پاسخ به این سوال که آیا نهادهای مسئول در برابر درخواست های شما کمکی انجام دادند گفت: درمان شهید مددخانی نیاز به مداومت داشت و اگر کمکی هم بوده فقط نقش مسکن داشته. فقط در زمانی که آیت الله جنتی در ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بودند مبلغی بابت هزینه های درمانی به ما پرداخت شد.

وی گفت: با تمام این تفاسیر و سختی ها و دردهایی که در این ۱۹ سال برای شهید مددخانی اتفاق افتاد وی هیچ گاه هیچ اعتراضی به وضع خود نداشت و دایم می گفت هرچه خدا بخواهد همان می شود.

* شهید مددخانی: به خاطر آقا سید علی این کار را کردم

همسر شهید مددخانی با بیان اینکه پیکر همسرش کالبدشکافی هم شده است تاکید کرد: مشخص است که شهادت آقای مددخانی به دلیل همان صدمات و جراحات حادثه ۱۹ سال پیش و جراحی های انجام شده طی این سال ها بوده و انتظار ما و آرزوی خود شهید مددخانی هم این بود که در قطعه شهدا دفن شود.

وی در پایان گفت: شهید مددخانی بارها با گلایه می گفت که بعد از ما بچه های آمر به معروف کجا رفتند و چرا برخی سکوت کردند؟! مسعود بعد از آن اتفاق بارها گفته بود که من با عشق به امام حسین (ع) و حضرت زهرا (س) و به خاطر آقا سید علی این کار را کردم و به آن افتخار می کنم.

در مراسمی که صبح امروز با حضور خانواده های شهدا و یاران و همسنگران این شهید برگزار شد، پیکر بسیجی شهید مسعود مددخانی تشییع و پس از مراسم برای خاکسپاری به گلزار شهدای تهران منتقل شد اما شنیده ها حاکی است مسئولان بنیاد شهید با مخالفت خویش از صدور مجوز مربوط به دفن پیکر شهید مددخانی در گلزار شهدا خودداری کرده و با وجود اصرار خانواده بر انجام این کار در نهایت پیکر شهید بار دیگر به سردخانه بهشت زهرا(س)، تهران بازگردانده شده است.

هم اینک پیکر شهید مددخانی در سردخانه بهشت زهرا(س) نگهداری می شود و تلاش های برای صدور مجوز دفن وی در قطعه شهدا آغاز شده است.


کد مطلب: 353666

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/353666/ناگفته-های-همسر-شهید-ناهی-منکر

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com