کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنرانان خاص در جشنواره شعر بهار

13 ارديبهشت 1392 ساعت 9:54

موضوعات سخنرانان اختتامیه و همچنین برنامه این جشنواره بر موضوع بهار متمرکز خواهد بود و عوامل اجرایی این مراسم، یک بخش ویژه را برای سخنرانی مشایی در نظر گرفته اند.


به گزارش جهان به نقل از بولتن نیوز، اخبار تکمیلی از برگزاری جشنواره شعر بهار حکایت از آن دارد که این همایش در محل سالن اجلاس سران در روزهای آینده برگزار می شود و اختتامیه آن در 16 اردیبهشت ماه 92 خواهد بود. قبلا قرار بود این مراسم روز 9 اردیبهشت آغاز شود که بخاطر همزمانی با اجلاس علما و بیداری اسلامی به هفته پیش رو موکول شده است.

به گزارش بولتن نیوز، شنیده ها حاکی از آن است که دعوتنامه های جدید نیز برای مدعوین ارسال شده است و با هماهنگی و همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مکانی در منطقه تفریحی توریستی دیزین، برای استقرار مدعوین در نظر گرفته شده است.

موضوعات سخنرانان اختتامیه و همچنین برنامه این جشنواره بر موضوع بهار متمرکز خواهد بود و عوامل اجرایی این مراسم، یک بخش ویژه را برای سخنرانی مشایی در نظر گرفته اند.

در هفته های آینده و درآستانه انتخابات ریاست جمهوری، همایش های مختلفی به بهانه  برگزاری جشنواره شعر بهار، معارفه مدیران سازمان های اقتصادی و همچنین سمینارهای کاری مرتبط با سازمان های فرهنگی و اقتصادی دولت، برگزار خواهد شد که محور عمده و مشترک این همایش ها، مطرح کردن نامزد جریان خاص برای انتخابات و مطرح کردن شعار زنده باد بهار و همچنین تجهیز منابع اقتصادی سازمان ها و شرکت های وابسته به این سازمان ها در راستای برنامه های انتخاباتی است.

هروآبادی دبیر اجرایی جشنواره ادبی شعر بهار درباره ارتباط جشنواره بهار با شعار انتخاباتی زنده باد بهار، تصریح کرد: این جشنواره ارتباطی با سیاست و انتخابات ندارد، شعار شاید با انتخابات مرتبط است اما جشنواره ارتباطی با فضای انتخاباتی و کاندیدا ندارد.

حجت الاسلام "بهمن شريف زاده" به عنوان رييس شوراي سياستگذاري نخستين جشنواره شعر انتخاب شده و منوچهر جهانيان، وحيد شاكري، سيدابوالفضل عطايي، حنيف ستاريان مدير عامل موسسه ايران، و  وحيد هرو آبادي اعضاي اين شورا هستند.


شنیده ها می گوید: 4 نفر سخنرانان اصلی این جشنواره، اسفندیار رحیم مشایی ـ شریف زاده، مهدی کلهر و علی معلم هستند.

دربین داوران انتخاب شده نیز نام مهدی کلهر و علی معلم به چشم می خورد  که در انتخاب اشعار برتر نقش دارند و پیش بینی می شود که اشعاری با مضمون زنده باد بهار و در ارتباط با مسائل انتخاباتی مورد توجه قرار گیرد.

وحید هروآبادی دبیر اجرایی جشنواره ادبی شعر بهار درباره ارتباط جشنواره بهار با شعار انتخاباتی زنده باد بهار تصریح کرد: این جشنواره ارتباطی با سیاست و انتخابات ندارد، شعار شاید با انتخابات مرتبط است اما جشنواره ارتباطی با فضای انتخاباتی و کاندیدا ندارد.هر بخش  3 برگزیده خواهد داشت که نفر اول یک تندیس، یک دیپلم افتخار ، 3 سکه بهار آزادی و یک بسته سفر به یکی از استان‌های کشور به همراه یک نفر اعطا خواهد شد. نفر دوم دو سکه بهار آزاد، دیپلم افتخار و یک بسته سفر دریافت می‌کند و به نفر سوم هم دیپلم افتخار ، یک سکه بهار آزادی و بسته سفر داده خواهد شد. در مجموع 21 برگزیده خواهیم داشت.

همان طور که ناظران سیاسی قبلا هشدار داده بودند، جریان انحرافی، از طریق کارهای فرهنگی و نزدیک شدن به جریانات سیاسی و فرهنگی با نگاه مشترک فرهنگی، تلاش دارد که دیدگاه های سیاسی و نامزد مورد نظر خود را مطرح کند و بازتاب آن را در سطح جامعه شاهد باشد.

نکته حائز اهمیت این است که جریان خاص تلاش دارد که هزینه این جشنواره های فرهنگی و همچنین هزینه تبلیغات انتخابات، را از طریق شرکت ها و سازمان های بزرگ اقتصادی دولتی تامین کند و هزینه این اقدامات را به بهانه های مختلف به نظام ودولت تحمیل نماید.

در روزهای اخیر، تبلیغات فراوانی برای برگزاری جشنواره شعر بهار صورت گرفته است. وبلاگ بهار و عکس بهار، تبلیغات وسیع مرتبط با  این جشنواره، نصب بنر در اتوبان های مختلف از جمله اتوبان تهران ، قم و همچنین مطرح کردن جشنواره شعر بهار در  رسانه های مختلف و همچنین طرح موضوع در محافل فرهنگی وسیاسی، باهدف مطرح شدن و تبلیغ هر چه بیشتر برای موضوع بهار و انتخابات با محوریت بهار صورت گرفته است...

سید یاسر زواره ای ، دبیر اطلاع رسانی جشنواره "شعر بهار" گفت: با توجه به مدت زمان کوتاه از فراخوان جشنواره "شعر بهار" استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شد و تا پایان ساعت 12 روز 31 فروردین ماه بیش از 1400 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

وی افزود: این جشنواره در دو مرحله با حضور 14 داوراز شاعران و اساتید دانشگاهی دواری می شود. مرحله اول داوری به پایان رسیده و در این مرحله با حضور 7 داوراشعار ارسال شده قضاوت و داوری شد و اشعاری که استاندارد لازم را نداشتند حذف گردید.

زواره ای درباره مراسم اختتامیه این جشنواره گفت: مراسم اختتامیه جشنواره "شعر بهار" به دلیل دقت و ظرافت بیشتر در داوری و همچنین رزرو بودن سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تاریخ 9و10به دلیل برگزاری برنامه بیداری اسلامی و در اختیار نداشتن این سالن در آن تاریخ به 16 اردیبهشت ماه موکول شد.


کد مطلب: 284564

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/284564/سخنرانان-خاص-جشنواره-شعر-بهار

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com