کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

24 مهر 1392 ساعت 3:13

عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی در مجلس، گفت: تحقیق و تفحص از پرونده بابک زنجانی ادامه دارد چرا که در واریز دلارهای نفتی به حساب بانک ها ابهام وجود دارد.


به گزارش جهان، سید مهدی موسوی نژاد در گفت و گو با خانه ملت، گفت: بازگشایی دفاتر شرکتهای نفتی خارجی در واقع یک رویکردی است که دولت جدید دارد دنبال می کند و از طریق دیپلماسی نفتی به دنبال خنثی کردن و بی اثر کردن تحریم های نفتی هستند اما آیا این یک سیاست منطبق بر عقلانیت و کار کارشناسی است یا خیر؟ به نظرم این چنین نیست.
 
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حال شرکتهای خارجی دنبال منافع خود هستند، افزود: طبیعی است  شرکتهای نفتی در شرایط تحریم هیچ گاه تن به مذاکره و معامله با ایران نخواهند داد چرا که منافعشان به خطر می افتد و مورد تقبیح و برخورد کشورهای تحریم کننده قرار می گیرند.
 
وی با تاکید بر اینکه این شرکتها شرکای مورد اعتمادی نیستند، گفت: اگر صادقانه وارد عمل شوند و در فضای برد- برد اقدامات و تعاملاتی صورت بگیرد اثر گذار است غیر از این باشد تاثیری ندارد.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه کمیسیون وارد بررسی این نوع مذاکرات نمی شود، گفت: ما با توجه به تغییر وزیر نفت و تغییرات مدیریتی این وزارتخانه  هنوز گزارش جامعی از اقدامات وزارت نفت دولت جدید را در کمیسیون دریافت نکردیم و به بررسی تصمیمات آنها ورود نکردیم.
 
موسوی نژاد درباره مشکلات جایگاه داران بنزین نیز گفت: این معضل در کمیسیون بررسی نشده است تنها گزارشی در حد اعلام وضعیت جایگاه داران مطرح شد که هنوز بررسی و یا تصمیم گیری خاصی اتخاذ نشده است
 
نماینده مردم دشتستان در مجلس افزود: توضیحات دولت را لازم است درباره  توسعه جایگاههای بنزین بشنویم، اگر نیاز به کمک مجلس باشد کمیسیون وارد می شود و برای رفع موانع اقدام می کند.
 
این عضو کمیسیون انرژی مجلس درباره آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی در مجلس، گفت: تحقیق و تفحص از پرونده بابک زنجانی ادامه دارد چرا که در واریز دلارهای نفتی به حساب بانک ها ابهام وجود دارد.


کد مطلب: 319717

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/319717/آخرین-وضعیت-پرونده-بابک-زنجانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com