کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تشکیل واحد زنان برای کمک به ارتش سوریه

4 بهمن 1391 ساعت 16:28

منابع عربی از تشکیل واحدی از زنان آموزش دیده برای کمک به نیروهای ارتش سوریه در برقراری امنیت و مبارزه با تروریستهای مسلح تحت عنوان ماموریت دفاع از میهن خبر دادند.


به گزارش مهر به نقل از روزنامه "الایام" فلسطین، "عبیر رمضان" که به عنوان یک تکنیسین در آزمایشگاه رادیولوژی در شهر حمص کار می کند، به صف نیروهای دفاع ملی پیوست تا در زمره فداییانی باشد که وفاداری خود را به بشار اسد در مقابله با کسانی که سعی در سرنگونی نظام دارند، اعلام کند.
 
در این مطلب آمده است این زن با دیگر زنان سوری در ورودی جنوبی شهر "حمص" با یونیفرم نظامی متحد الشکل و  اسلحه "کلاشینکف" در این منطقه نگهبانی می دادند و در حمایت از نظام سوریه شعار می دادند. این زنان به تأسی از گروههای فلسطینی که در برابر ارتش اشغالگر قدس ایستادگی کرده بودند، به خود لقب "زنان فدایی" را می دهند.
 
"عبیر" شیوه پیوستن خود به این گروه را اینگونه بیان می دارد: همسرم مرا به پیوستن به ارتش تشویق و ترغیب کرد و به من گفت : گروههایی وجود دارند که به زنان چگونگی استفاده از سلاح را آموزش می دهند. از آنجایی که این طرز تفکر را دوست داشتم، در این مرکز ثبت نام کردم. وی در ادامه می افزاید: پیش از اینکه به این گروه بپیوندم چیزی از حمل سلاح نمی دانستم و حتی می ترسیدم از اینکه یک نفر به من حمله کند، در خانه تنها بمانم و از آنجایی که وطن خود را در خطر دیدم برای این کار مهم داوطلب شدم.
 
بر اساس این گزارش، نخستین واحد زنان در نیروهای دفاع ملی، شامل 9 گروه، حدود 450 نفر با میانگین سنی 18 تا 50 سال است. تمرینات این فدایی ها شامل تیراندازی با اسلحه، استفاده از بمب های دستی و نفوذ به موانع و شیوه های تسلط بر آن است.
 

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000268/nf00268002-1.jpg
 
در پاسخ به علت تشکیل این نیروها در حمص، "ندی جهجاه" که ناظر بر آموزش و تمرین این گروه است، اظهار داشت : این مسئله در نتیجه شرایطی است که با آن روبرو هستیم. این جنگ، جنگ معمولی نیست. دشمن ما را برخی عناصر داخلی و کشورهای همسایه حامی آنها و کشورهای امپریالیستی دیکتاتوری تشکیل می دهند که آنها را از نظر تسلیحاتی حمایت می کنند و اندیشه افراطی که بدون در نظر گرفتن اخلاقیات و ارزشها، ملت سوریه را به خاک و خون می کشند، حداقل چیزی که می توان گفت این است که این جنگ، بسیار وحشیانه است.
 
ناگفته نماند که "حمص" قلب صنعت سوریه است که مخالفان سوری به این شهر لقب پایتخت انقلاب سوریه داده اند.
 
منابع مشابه روز دوشنبه اعلام کرد: نظام سوریه، نیروی نظامی موازی با ارتش سوریه برای یاری رساندن به نیروهای نظام در جنگ با گروههای تروریستی را به وجود آورده است که متشکل از غیر نظامیان مسلح است و بر آن نام "ارتش دفاع ملی" و "نیروهای دفاع ملی" نهاده است.


کد مطلب: 268002

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/268002/تشکیل-واحد-زنان-کمک-ارتش-سوریه

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com