کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف سند حقانیت عرفان حلقه! +عکس

10 خرداد 1392 ساعت 12:57

مریدان سرکرده فرقه عرفان حلقه به تازگی اقدام به تهیه سندی مبنی بر حقانیت این فرقه در شبکه‌های اجتماعی کرده‌اند.



به گزارش جهان، به تازگی مریدان لیدراصلی فرقه " عرفان حلقه" اقدام به آموزش مهارت گزارش نویسی و فعالیت در فضای مجازی برای اهداف خاص کرده‌اند. مریدان سرکرده فرقه عرفان حلقه به تازگی اقدام به تهیه سندی مبنی بر حقانیت این فرقه در شبکه های اجتماعی کرده اند.

سرکرده عرفان حلقه با آموزش گزارش نویسی به افراد خود قصد دارند بدین روش در روند رسیدگی به پرونده « محمد علی طاهری» سرکرده حلقه به علت شکایت شاکیان خصوصی بازداشت شده است اختلال ایجاد کنند و از این طریق بتوانند حکم قضایی را نسبت به پرونده محمد طاهری سبک تر کنند.

سرکردگان این مسلک شیطانی با تاکید بر ارسال هرچه سریعتر گزارش های خود, نحوه گزارش نویسی را چنین در وبلاگ ها و صفحات فیس بوک آموزش می دهند تا بتوانند به خیال خود پروژه مظلوم نمایی عرفان کاذبشان را تکمیل کنند.

ترفندهای جدیدی که مریدان منحرف این فرقه در خصوص گزارش نویسی توصیه میکنند بدین شرح است:

1-گزارش ها می توانند با اسم مستعار باشند

2-مختصر و گویا و بر وری برگه A4

3- شیوه نگارش آن می‌نواند چیزی شبیه گزارش داشته باشد

گواهی بر اینکه با یاری این آموزه ها به بهره فیزیکی (مثل درمان بیماری ها)بهره روحی روانی (رفع اختلالت و مشکلات مثل کم خوابی ،افسردگی...) دست یافته ایم.

4-بابت مطالب نوشته شده(مثلا درمان بیماری ها) اگر سندی هم موجود است در صورت امکان همراه با نامه, گزارش و یا دست نوشته ارسال شود.

5- توجه داشته باشیم که گزارشها تاکید کننده دگر اندیشی استاد طاهری خواهند بود و گواهی بر این حقیقت که دریافت آموزه های ایشان و یا به کار بردن جلسات مکمل فرا درمانی و سایمینولوژی برای زندگی ما اثر مثبتی به همراه داشته باشد.

6-این دین کوچک در ادای کوتاهی خطاست, پی همین الان قلم بردارید و دست نوشته هاتونو با نام مستعار بر روی برگه A4 بنویسید.

برگه شما دست نوشته اعتبار خاص خود را دارد. بعد از نوشتن آن را اسکن و ایمیل کنید....

* عرفان های نوظهور + صهیونیزم

صهیونیزم جهانی برای ایجاد سلطه همه جانبه خود نیاز به تولید فرقه های نو در لباس دین و مذهب جهانی دارد مذهبی که اگر برای هر قوم و ملتی ارائه شد آن را مغایر با اندیشه های اساسی خود نداند. بنابراین ایجاد یک مذهب التقاطی اشتراکی آن هم از نوع عرفانی راه حل خوبی برای این مشکل می تواند به حساب بیاید!!

فرقه انحرافی عرفان حلقه نیز از این امر مستثنی نبوده و لیدر این فرقه برای شروع اشاعه جریان انحرافی خود در مرحله اول با حضور چند ساله در ترکیه به این نوع ارتباط گیری ها اقدام نموده که همواره منکر این امر می باشد.

اما ارتباط با ارمنستان و سرویس های امنیتی آن چیزی نیست که به راحتی بتوانند آن را تکذیب نمایند. طاهری در زمان آزادی در یکی از کمیته های دین پژوهی خود گفته بود:

طاهری: «... مثلأ اگر یک نهضت جهانی ایجاد بشه، گفتگوی ادیان، گفتگوی مذاهب، مثل گفتگوی تمدن ها بیاد یک نهضت جهانی، گفتگوی مذاهب، ... ارمنستان این کار را کرده مساحت بسیار زیادی را اختصاص داده، اتفاقأ اولین کشوری هم که دعوت کرده با اون هیئت رفتن از ایران بوده، چرا، چون ایران کشوری است که مشکل ساز است سر بحث با اسرائیل، یعنی میگه ایران میگه اگه این بیاد من نمیام، ایران، اولین کشوری که دعوت کردن ایران را دعوت کردن، آقا تو رو به خدا بیا این جا، ما انقدر بهت امتیاز میدیم، جا این طوری، هر جایی می خوای انتخاب کن...»

اعلام این گونه موارد در واقع خبر از برنامه ریزی های این فرقه با هماهنگی سر پل های خارجی خود بوده است به همین علت «م ط» پس از دستگیری اولیه با تنظیم یک قرارداد جعلی و دستکاری شده با عجله اقدام به اعزام اعضای این فرقه به ارمنستان نمود.

در همین خصوص «عبدالاحد .ج» که از مربیان اصلی طاهری در تهران و سر پل ارتباط گیری با «امیر حسین .س» رابط اصلی ارمنستان بوده است توسط دستگاه اطلاعاتی کشور بازداشت شده و اطلاعات جدیدی از پشت پرده این فرقه ضاله و ارتباط آن با بیگانگان به دست آمده است.

* فرقه انحرافی از ظهور تا سقوط + عکس

وقتی در اواسط دهه هفتاد شمسی، شخصی ناشناس مدعی فرا درمانی شد، کمتر کسی به او توجهی نشان داد. همین موجب شد تا وی کمی بعدتر، مدعی راه اندازی گونه ای عرفان شود که این روزها با نام "حلقه" یا کیهانی می شناسیم. موسس این فرقه شخصی بنام"محمدعلی طاهری" است که بهره ای از اطلاعات دینی نداشته و با کمک چند خانم، که برخی از آنها مطالعات عرفانی و قرآنی داشته اند توانست این فرقه را گسترش دهد.

شروع فعالیت وی از سال 1383 بود که بعدها تلاش نمود در پوشش یک موسسه فعالیت خود را ادامه دهد. رییس این فرقه در سال 1385 مجوز یک سازمان مردم نهاد را کسب نمود که به دلیل تخلفات گسترده، مجوز وی تمدید نگردید و تاکنون بدون هیچ گونه مجوزی در قالب یک فرقه انحرافی در حال تبلیغ و جذب نیرو می باشد.

 

علیرغم اینکه هیچ گونه مجوز آموزشی برای آقای طاهری صادر نشده بود؛ ولی کلاسهای گسترده ای را در تهران و چند شهر کشور فعال نمود که در برخی از این کلاسهای تا 300 هزار تومان برای 6 دوره کوتاه مدت آموزشی دریافت می کرد و از این طریق میلیون ها تومان ثروت نامشروع و غیر قانونی کسب نمود.

 

محمدعلی طاهری؛ مردی با گذشته‌ای مه آلود

طاهری که چند صباحی خود را در مقام رهبری مذهبی (!) می دید، گذشته ای نا مشخص و غبار آلود دارد. از وی اطلاع چندانی در دست نیست و همین بر دامنه ابهامات و شبهات می افزاید. نباید فراموش کرد خود نیز با سکوتش و عدم پاسخگویی، بر گرمای این اتفاق می دمد. تا کنون، دلیل عدم وضوح و شفافیت در این باره مشخص نشده است.

می توانید هر گمانی را در این باره، متصور باشید. آنچه درباره وی قطعی است، عضویت در گروه "چریک فدائی خلق" است. اگر چه وی در رتبه گردانندگان یا سران این جریان نبوده؛ اما مدتی در آن فعال بوده است.

برخی کارشناسان معتقدند، ریشه برخی باورهای وی را می توان در این سال ها و روزها جست. وجود تفکرات الحادی و دهری فرقه هرمی حلقه را می توان در این دوران دانست که سرکرده آن، تاثیرات فراوانی از مارکسیسم و تجربه گرایی الحادی پذیرفته است. در حقیقت، اساس تفکر وی را می توان در این برهه دانست که بعدها، بسط یافته و از طریق یارانش در شورای مرکزی، ظاهری اسلامی هم یافته است.

نکته قابل توجه این است که به غیر از این مورد که وی در قبال آن سکوت داشته و هرگز درباره آن صحبتی نکرده، باقی زندگی وی نیز در ابهام است. مشخص نیست فعالیت وی پیش از انقلاب اسلامی و بعد از آن به چه شکل بوده است. البته، مدعی است در دوره ای، اختراعاتی نیز داشته که در صحت و سقم آن، تردیدهایی وارد است؛ اما صحت فرضی آن هم دخلی به موضوع این فرقه ندارد چرا که عمدتا، مباحث فنی بوده است.

ادعاهای طاهری درباره مدارک علمی

این ابهامات و غبار آلودگی هنگام بیشتر می شود که بدانیم طاهری اساساً تحصیلات مشخصی ندارد. اگر چه مریدان و یاران طاهری، وی را مهندس خطاب می کنند؛ اما معلوم نیست در کدام دانشگاه تحصیل کرده است.

برخی بر این باورند که حتی موفق به گذراندن دوره دیپلم هم نشده و فقط مدعی تحصیلات تکمیلی است. این در حالی است که گویا مدعی تحصیل در دانشگاهی در ترکیه شده است. طاهری عنوان داشته در حین تحصیل نیز به دلیل فعالیت های انقلابی (!)، از دانشگاه اخراج شده و به کشور بازگشته است.

این موضوع در حالی از سوی وی مطرح شده که اساسا دانشگاهی که از آن نام برده، در آن دوران وجود خارجی نداشته است. از سوی دیگر، چگونه مبارزی است که اقدامات انقلابی وی در هیچ سند و سازمانی به ثبت نرسیده؛ مگر در یاد و خاطره خودش؟ تا کنون، هیچ مبارز ایرانی که در ترکیه حضور داشته، او را تایید نکرده است. هیچ رسانه ای هم در آن دوران نامی از وی و این اقداماتش ثبت نکرده است. البته، نباید از خاطر برد، در حالی از تحصیل و مبارزه در ترکیه می گوید که این کشور، بهشت جاسوسان صهیونیست به شمار رفته و بسیاری از جذب های این رژیم، در این کشور صورت می گیرد.

در زمینه علوم دینی نیز با وجود مدعیات عجیب و عمدتا غیر الهی فرقه هرمی حلقه، طاهری در هیچ حوزه دینی و اسلامی تحصیل نکرده است. در حقیقت، ارتباط رسمی و جدی با نهادهای رسمی حوزوی و دینی نداشته است.

مرقومات وی نیز نشان از این دارد که هیچگاه از محضر مراجع عظام یا اساتید مطرح حوزوی یا دانشگاهی بهره نبرده است. موضوعی که منجر به این شده تا برخی نزدیکانش، مدعیات وی را حاصل شهود و دریافت های ماورایی وی کنند. و تو بخوان حدیث مفصل از این مجمل!

سود هنگفت و درآمدهای میلیونی فرقه حلقه کیهانی

محمدعلی طاهری که در این سال ها کلاس های متعددی توسط وی و یارانش در نقاط مختلف کشور برگزار کرده، درآمدهای میلیونی و چه بسا، میلیاردی داشته که تا کنون معلوم نشده، دلیل دریافت آن وجوه چه بوده است. در حقیقت، زمینه دریافت چنین مبالغی از سوی مسترها (مربیان) و سایر اعضای این فرقه چه بوده است؟ نکته بعدی، این مبالغ در کجا هزینه شده است؟ تا کنون آمار و اسنادی ارائه نشده که چنین حجم قابل توجهی از سرمایه، در کجا خرج شده است.

البته، برخی مواقع ادعا شده این مبالغ، صرف امور خیریه شده؛ اما صرفا در حد یک ادعا باقی مانده است. شاید بتوان پاسخ این پرسش را در منبع مالی خرید خانه وی در نقاط شمالی تهران یافت. یا تغییر اتومبیل همسر وی از پراید به ماسینی 50 میلیونی یا حساب های بانکی وی و سایر اعضای مرکزیت حلقه که این روزها، آنها نیز در سایه این شخص مانده اند.

وقتی پاسخگویی وجود ندارد، هر چیزی امکان پذیر است! نباید فراموش کرد که فهم درست این فرقه هرمی، بدون اشخاصی چون ویدا پیرزاده، خانم بهارزاده، مهدیه کسایی زاده، پدرام سعیدی، شهناز نیرومنش و ...، کاری نادرست است چرا که اینها هستند که طاهری را تغذیه فکری می کنند. این واقعیتی است که سرکرده حلقه هرگز به صورت منفرد در مناظره ها شرکت نمی کند چرا که قلت سواد و دانشش موجب می شود تا نتواند برابر پرسشگران، تاب پاسخگویی داشته باشد. بگذریم که وی در این اواخر، حتی در مناظران هم حضور نمی یافت و از زیر بار آن شانه خالی می کرد.

در این بین، دریافت مدارکی چون دکترای افتخاری از سوی برخی مراکز در انگلیس و ارمنستان نیز جای تعجب دارد. ابهام اول در معتبر بودن مراکز صادرکننده این مدارک است. اینکه آیا موسساتی بین المللی و مورد تایید وزارت علوم بودند یا مانند صدها مرکز تولیدکننده مدارک غیرمعتبر هستند که این روزها در تمام دنیا رشدی قارچ گونه دارند.

از سوی دیگر، چه دلیلی موجب توجه این مراکز غربی، به خصوص انگلیسی، به طاهری شده است؟ پاسخ این پرسش ها هم در نوع خود، راهگشا است.از سوی دیگر، به دلیل نداشتن تحصیلات مشخص علمی توسط طاهری، توصیه مکرر نهادهای مختلف به وی برای دریافت مجوز قانونی برای فعالیت نیز بی ثمر بوده است. معلوم نیست به چه دلیل، وی و همراهانش اقدامی در جهت دریافت مجوز از وزارت بهداشت نداشته اند.

به هر حال، فرا درمانی مورد ادعای وی باید در چهارچوب بحثی علمی قابل اثبات باشد. همین اجتناب و تاکید بر فعالیت غیرقانونی است که بر دامنه شبهات درباره اقدامات وی می افزاید.

مهمترین انحرافات و فحشا در فرقه حلقه

یکی از اصول عرفان کیهانی یا حلقه جواز عدم اعتقاد به هیچ دین و مکتبی است، یعنی فرد صرف نظر از هرگونه اعتقاد حتی عدم اعتقاد و ایمان به خدای واحد می تواند از شبکه شعور الهی استفاده کند. این اصل که بارها در کتاب انسان از منظر دیگر رئیس فرقه عرفان کیهانی آورده شده است برای جذب جوانان و افراد دین گریز است؛ به عبارت روشنتر این راه میانبری است که فرد حتی بدون انجام واجبات به وصال خدای می رساند و او را از لطف خدا سرشار می کند امّا این خدای عرفان کیهانی نه آن خدای است که ما می پرستیم بلکه خدایی است که نه محرم نا محرم دارد، نه ایمان به امام و پیامبر و نه دین و مذهب.

در واقع میانبر آقای محمدعلی طاهری میانبری است بسوی پرتگاه مرگ، مرگ معنوی که به مخاطبش یقین می رساند که وجوب واجبات برای هزاره حاضر قدیمی است و کهنه پس مخاطبش را ناگزیر می سازد تا با درک این مطلب برای خود و اجبات دیگری را مانند شفای دیگر مریضان، نشستن چندین ساعته به صورت ریلکسیشن، قرار گرفتن در هرم جمع مرید و.. را برای خود واجب کند مهمترین اشکال و انحراف این فرقه مبارزه آرام و اصطلاحا زیر پوستی با دین،و اعتقادات مردم است.غیر وحیانی دانستن قران، اهانت به رسول گرامی اسلام صل الله علیه و آله با عنوان تناقض گویی ،غیر معصوم خواندن ائمه اطهار صلوات الله علیهم، شرک داشتن زیارت قبور ائمه اطهار، تمسخر رجعت و مهدویت، تمجید از شیطان رجیم و موحد خواندن این ملعون رجیم، ادعای خروج جن از درون مردم، ترویج زیرکانه تناسخ، نفی برخی از مسلمات مانند ادعای وجود نداشتن حضرت عزرائیل ،لمس و تماس غیر شرعی با بدن زنان نامحرم به بهانه درمان عرفانی و ده ها انحراف دیگر.

همچنین فرقه حلقه ابزاری است برای براندازی نرم جمهوری اسلامی. حمایت همه‌جانبه غربی‌ها از محمدعلی طاهری و سفرهای او به کشورهای اروپایی و برگزاری جلسات مختلف مسئله ای است که یک فرد معمولی نمی‌تواند آنها را انجام دهد. شیوه کار غربی‌ها در ایران جزیره جزیره‌ای است. در ایران کار می‌کنند بعد یک فرد را لیدر قرار می‌دهند تا بتوانند جنگ فرقه‌ای در کشور ایجاد کنند. سپس این افراد که عموماً سوابق نامعلومی دارند در یک دوره وارد کار می‌شوند. سابقه طاهری و همسرش به چریک‌های فدایی برمی گردد. بعد خبری از او نبود. خودش می‌گوید در ترکیه درس می‌خوانده است ولی وقتی بررسی می‌شود می‌بینیم که این سال تحصیلی وی با سال تأسیس دانشگاه هماهنگ نیست. کار این فرقه‌ها مبارزه با آموزه‌های دینی است.

 

کارت شناسایی ثبت نام کنندگان در کلاس ها

طاهری به صورت عمد اول قرآن را زیر سؤال می‌برد اعتقاد دارد قرآن ناقص است و نوشته پیامبر است بعد با اعضاء شبکه که هرمی است طرح می‌کنند که باید ناقص بودن قرآن را در جامعه بنشانیم تا بتوانیم حرف‌های خود را اثبات کنیم. مرحله بعدی زیر سؤال بردن ائمه است، چون ستون تشیّع است؛ لذا سعی می‌کند آن را بکوبد در سخنانش زیارت ائمه را شرکت می‌داند. زیارت قبور را کثرت‌گرایی می‌داند. مهدویت را می‌کوبد. امام زمان(عج) را مسخره می‌کند و می‌گوید منجی عقل است. بعد جایگزین برای عقل می‌گذارد که جایگزین خودش است.

فرقه حلقه به دنبال زدن چهارچوب‌های اصلی دین ماست. کسانی که وارد این فرقه شدند بی‌موالات شدند. دختران مذهبی که وارد این فرقه‌ها شدند الان حجاب ندارند. برخی از بچه ‌مذهبی‌ها که از شاگردان برخی عرفا بوده‌اند وقتی وارد این فرقه شدند کم‌کم منحرف شدند. اندیشه‌های طاهری اندیشه‌های التقاطی برگرفته از مسیحیت است. مطلب دیگر اینکه این فرقه‌ چارچوب مشخصی ندارد. چارچوب طاهری است و تنها جاذبه آن به دروغ مسئله "شفاء" است. البته مسئله خارج کردن جن از کالبد بدن که متأسفانه در سراسر کشور نیز رایج شده، از دیگر جاذبه های این فرقه است.

رهبر فرقه کیهانی: از 10 آبان 1357 به من الهام می شود!

مطلب زیر گزیده ای از ادعای رهبر فرقه ضاله "عرفان کیهانی" می باشد.

این فرد در ادعایی تامل برانگیز مدعی شده بیش از 30 سال است که به او الهامی از قبیل وحی های پیامبران می شود. «...عامل ایجاد این رشته، مواجه شدن اینجانب (بنیانگذار فرا درمانی و سایمنتولوژی) با وقایع و حقایق هستی است که از دوران طفولیت به شدت توجه مرا به خود جلب می کرد؛ تفکر نسبت به این که "از کجا آمده ایم؟ چرا آمده ایم؟ به کجا می رویم؟ خالق کیست؟ چرا خلق کرده است؟ نتیجه ی این خلقت چیست؟ انسان کیست؟ راه های نزدیکی و شناخت او چیست؟ توان بالقوه ی او چگونه فعال می شود؟ زندگی و مرگ چیست؟ و ...". یعنی، اشتیاقی بیش از حد برای فهم جهان هستی و پی بردن به رمز و راز خلقت داشتم؛ به طوری که این افکار لحظه ای مرا رها نمی کرد. تا این که در دهم آبان سال 1357 به یکباره با الهام ها و دریافت های ذهنی ای روبرو شدم که به دنبال آن زوایایی از هستی و انسان بر من آشکار شد و در نتیجه ی آن به این آگاهی رسیدم که بر جهان هستی، شعور و هوشمندی عظیمی حاکم است. این هوشمندی همانند یک «اینترنت کیهانی» همه ی اجزا و زیر مجموعه ی خود را تحت پوشش هوشمندانه ای قرار داده است. این آگاهی نه تنها در برگیرنده ی موضوعات نظری بود، بلکه اطلاعات کاربردی و دستورالعمل استفاده و بهره برداری عملی از آن را نیز شامل می شد و نحوه ی استفاده از چنین اینترنتی، دستمایه ی بنیانگذاری طب های مکمل ایرانی (فرا درمانی و سایمنتولوژی) و چند رشته دیگر گردید.»

*تجربه ای از عرفان کیهانی / قرآن و کتاب دعا و نام اهل بیت را از خانه تان دور کنید

مدتی پیش یکی از دوستان قدیمی که خانواده اش هم در عرصه سیاست شهره بود و هم به کسوت تدین و تقید دینی آراسته، به خانه مان آمده بود. مادرم شروع کرد از برخی دردهای جسمانی گفتن و اینکه به متخصصان فراوانی مراجعه کرده است. دوست مهمانمان ناگهان گفت که شاگرد نزدیک استادی است به نام " محمدعلی طاهری" که دوای همه دردهای انسان را می شناسد. گفت که می تواند با مکتب عرفان کیهانی اش، دردهای هر فرد را آن هم از راه دور شفا بخشد. دوست قدیمی خانوادگی ما انگار حسب رسالتی که داشت خواست که عزم کرده تا مشکلات جسمانی مادرمان را برطرف نماید. بعد گفت که می رود تا از استادش برای ارتباط با علم کیهانی و مداوای عرفانی اجازه بگیرد. مدتی بعد دوباره به منزل مان آمد و گفت که تلاش کرده اما ارتباط کیهانی با خانه ما برقرار نمی شود! پرسیدیم چرا؟ گفت دو دلیل دارد.

یکی اینکه مادر ما معلم قران است و اهل دعا. پس اول باید هرچه کتاب دعا و قرآن داریم از خانه خارج کنیم و دیگر این کتاب قرآن عربی را کنار بگذاریم و به صوت قرآن هم گوش ندهیم. دلیل هم آورد و گفت: " این کتاب عربی متعلق به عرب است و خداوند متعلق به همه انسانهاست. ما ایرانی هستیم و باید مستقیم با خدا ارتباط برقرار کنیم و این ارتباط نیازی به هرچه از جنس کاغذ و کتاب و کلمه است ندارد" ! بعد گفت :" در مکتب عرفانی ایشان و استادشان - طاهری- حلقه دل انسان مهم است و خدای انسان. نه کاغذ و کتاب و با کمال جسارت پیشنهاد داد که ترجیحا هرچه قرآن و کتاب دعا داریم در حیاط بسوزانیم. پرسیدیم شرط دیگر این ارتباط عرفانی چیست؟

به چند تابلوی نصب شده در محیط خانه اشاره کرد که همه نام اهل بیت عصمت و طهارت بر آن نوشته شده بودند و گفت: " دوم اینکه این تابلوها را از خانه تان دور کنید. این نام های عربی و قهرمانان عربی هستند که 1400 سال پیش عرب ساخته و مانع ایجاد حلقه ارتباطی انسان با خدا هستند و ...." بعد قرار شد ما اگر می خواهیم عضو جلسات عرفان حلقه انها شویم ، هر دوره ای 50 هزار تومان هزینه بپردازیم و جمعه صبح ها به خانه آنها در سعادت آباد تهران برویم تا با مکتب استاد محمد علی طاهری آشنا شویم. مادر ما که از گفته های آن دختر گرامی که ریشه در خانواده ای مذهبی و سیاسی هم داشت متعجب شده بود، نمی دانست چه بگوید.

دکتر عباس نینوایـی محقق و کارشناس عرفان‌های نوظهور و صحت و سقم این فیلم را از وی جویا شدیم آنچه در ادامه پیش روی شما قرار می گیرد، مهمترین بخش از گفتگوی ما با این کارشناس است.

اعترافات طاهری در حضور قاضی پرونده بوده است

*** اعترافات طاهری در حضور مسئولین قضایی این صورت گرفته و وقتی که صحبتی در حضور بازپرس و یا قاضی از طرف متهم صورت گیرد قابل استناد می‌باشد. البته اعترافات طاهری بسیار مفصل بوده اما همین مقدار که در سایت مشرق آمده پخش شده است. شاید مسئولان در اینده ای نزدیک مطالب بیشتری را در اختیار رسانه‌ها بگذارند.

***مسئولین پرونده تاکنون هیچ‌گونه مدرک تحصیلی از وی بدست نیاورده‌اند. مفهوم این حرف این است که وی فرد تحصیل‌کرده‌ای نیست؛ یعنی وقتی فردی زیر دیپلم باشد قطعاً در دانشگاه‌های کشورهای دیگر پذیرفته نمی‌شود چه برسد به آنکه مثلاً بگوید در ترکیه درس خوانده ولی تحصیلش ناتمام مانده است. کدام دانشگاه است که از فرد متقاضی مدارک تحصیلی نخواهد، بنابراین تحصیلات خارج از کشور وی خلاف واقع‌ است.

ماجرای اخذ دکترای افتخاری از ارمنستان

***ماجرای اخذ دکترا از دانشگاهی در ارمنستان به صورت افتخاری بوده است. ظاهراً بین مؤسسه غیرقانونی طاهری و آن دانشگاه پروتکلی امضاء شده است و ضمن اینکه از افراد برای دادن مدرک فرا درمانی پول می‌گرفتند، قسمتی از این پول را این مؤسسه برمی‌‌داشت و قسمتی را به حساب دانشگاه ارمنستان واریز می‌کرد که بعد از روشن شدن این قضایا دانشگاه ارمنستان یک‌طرفه پروتکل را ملغی کرد. اما دادن مدرک دکترای افتخاری جریان ساده‌ای به نظر نمی‌رسید. بیشتر سیاسی است تا علمی چرا که بعد از بازداشت طاهری این اتفاق افتاده است و به نحوی خواسته‌اند وی را برای اعضاء این شبکه و مردم ایران مهم جلوه داده و به اصطلاح چهره‌سازی کنند. هیچ یک از مراکز آموزشی مدارک دکترای افتخاری طاهری را تأیید نکرده‌اند مفهوم آن این است که این مدارک هیچ ارزشی حداقل داخل ایران ندارد.

***زمانی که طاهری شروع به کار می‌کند درخواستی به ثبت شرکت‌ها می‌دهد و آنها هم در روزنامه رسمی این مؤسسه را اعلام می‌کنند، ولی در مفاد این مطلب درج شده هیچ نامی از کلاس‌های فرا درمانی وجود ندارد. این نشان می‌دهد که هیچ مجوزی نه در ثبت شرکت‌ها، نه در وزارت بهداشت و نه از طرف آموزش عالی و نه از طرف هیچ مرکز دیگری برای انجام فرا درمانی به وی داده نشده است. البته فرا درمانی مفهوم خاصی دارد. نه اینکه کسی کار درمان انجام بدهد نه اینکه کسی بدون دارو فرد بیماری را درمان کند و بگوید کار فرا درمانی انجام داده است. مبنای کار فرا درمانی این شبکه اساساً اشتباه است. درمان بر مبنای عرفان یعنی چه؟ اگر از عرفان صحبت می‌کنیم کدام عرفان منظور است؟ این که اینها می‌گویند عرفان ما عرفانی است ایرانی چه مفهومی دارد؟ مگر شعر است که ما بگوییم سبک ایرانی و سبک خراسانی و سبک عرافی دارد؟ عرفان یک معنا بیشتر ندارد آن هم شناخت و تقرب به خداوند متعال و این در همه ادیان الهی همین‌گونه تعریف شده است. هرگاه کسی خداوند متعال آنطور که رسولان الهی می‌گویند شناخته و به آن تقرب جسته است دارای عرفان شده است.

*** اینکه فردی بگوید مبنای کار من عرفان است و عرفان را به کمی و کیفی تقسیم کند یا بگوید عرفان قدرت و عرفان غیر قدرت این صحیح نمی‌باشد. حال این تفکر آمده و فرا درمانی را روی انسان‌های بیمار تجربه می‌کنند، در حالی که به لحاظ علمی و قانونی هر درمانی ابتدا باید روی غیر انسان انجام شود نه به طور مستقیم روی انسان‌ها. همین باعث شده است که برخی از بیماران دچار مشکلات روحی روانی شوند که قطعاً مسئولان قضایی نمونه‌های آن را در این پرونده دارند. جالب این است وقتی کسی دچار مشکلات روحی روانی می‌شود می‌گویند این فرد در حالی برون‌ریزی است و امکان دارد برون‌ریزی تا چند سال طول بکشد که این دیگر از آن حرف‌ها است. یعنی اگر کسی دچار آسیب روحی شد اشکال از خود اوست نه از نوع درمان و درمانگرش.

***فیلم‌های جن گیری قطعاً صحت دارد. من چند نمونه از این موارد را دیده‌ام و به اشکال عدیده برخورده‌ام. اینها معتقدند که باید فرد بدون مقاومت و در حالت تسلیم در مقابلشان قرار گیرد تا بتوانند کالبد ذهنی و یا روح خبیث را از بدن او بیرون آورد. این روح خبیث چگونه در افراد ورود پیدا کرده است و این را چگونه تشخیص می‌دهیم که بیماری او در اثر ورود کالبد ذهنی جن و یا روح خبیث است. اما فرض کنیم این مطلب را درست می‌گوید. خب چطور ممکن است که کالبد ذهنی 3000 سال پیش که در مصر باستان بوده بیاید جواب سؤالاتی درمانگر خود را به فارسی بدهد و بعد هم به درمانگر بگوید من حرف تو را گوش می‌کند و می روم اما تو درمانگر خوبی هستی به فکر خودت باش! این کدام جن هست که بتواند اینگونه صحبت کند و به فردی که حتی دیپلم هم ندارد بگوید آقای مهندس!!! برای تو احترام قائلم و می‌روم و یا از بدن تو بیرون می‌روم.

***اشکال دیگر اینکه وقتی با این کالبد ذهنی و یا جن صحبت می‌کنند و از او درخواست می‌کنند که از بدن فرد تسلیم شده خارج شود او را از دالان تاریکی رد کرده و به سمت روشنایی هدایت می‌کنند اگر این کالبد خبیث هست چطور به سمت دریچه روشنایی هدایت می‌شود مگر ما در قرآن نداریم که«یخرجونهم من النور الی الظلمات» آنهایی که خبیث هستند از نور به سمت تاریکی می‌روند.

***اما نکته دیگر آن است که بعضی از افرادی که بیمار بودند و تصور می‌کردند با فرا درمانی خوب شده‌اند در هنگام بازداشت علائم بیماری شان بازگشته است این به آن مفهوم است که خوب شدن اینها القایی بوده است و وقتی با واقعیت روبرو شده‌اند بیماری آنها بهبود نیافته است. این افراد حتی در بازداشت اراده اتصال هم نداشتند در حالی که ادعای اتصال از مهمترین ادعاهای اینهاست. به نظر می‌رسد این یک بازی هست که بعضی گرفتار آن شدند و همان سراب درمانی که مسئولین وزارت بهداشت مطرح می‌کردند بیشتر با کار عرفان حلقه مطابقت دارد. پرونده طاهری در چه مرحله‌ای قرار دارد

***پرونده طاهری با چند اتهام برای دادگاه ارسال شده است که یکی از آنها غیرقانونی بودن این تشکیلات است. دوم اینکه در کار پزشکی به صورت آشکارا دخالت کرده است و مهمتر از آن حکم ارتدادی است که روی پرونده وی درج شده است.

***کتاب‌ها و جزوات عرفان حلقه مطالبی موجود است که به صراحت خلاف اعتقادات مذهبی می‌باشد. مثلاً دروغ بستن به خداوند متعال. طاهری می گوید شیطان به عنوان یک ملک ماموریتی برایش در نظر گرفته شد و خداوند مأموریت سجده نکردن بر انسان را بر او داده است؛ لذا شیطان طبق مأموریتش این کار را انجام می‌دهد. در حالی که این نظر خلاف آیات نورانی قرآن است حتی طاهری در یکی از صحبت‌هایش این جمله را دارد که "خدا شیطان را اغوا کرد، او اگر سجده هم می‌کرد برنامه این بود که از بهشت رانده شود.مفهوم این جملات چیست. خود او می‌گوید ما از منظر دیگری به این قضیه نگاه می‌کنیم این چه منظری است که تا این حد کفرآمیز می‌باشد و بر رد آیات الهی قلم زده می‌شود.

***در جزوه‌ای که در اسفند ماه 89 توسط یکی از ماهنامه‌ها چاپ شد، وی گفته است "ما تصور عامیانه‌ای در مورد ملائک داریم ملائک کارکردهای معنوی دارند ولی یک بال آنها نیز به ابعاد جهان مادی می‌رسد و میدان‌های مختلف گرانشی، الکترومغناطیسی و اوربیتال‌ها بال‌های ملائک هستند" و یا در مورد اجل معین می‌گوید "تحقق هر قانونی که موجب زوال چیزی شود جلوه‌ای از عزرائیل است" یعنی یک تصویر کاملاً مادی از عزرائیل دارد. طاهری همچنین در بیانی آشکار قرآن را قلم پیامبر اعظم(ص) دانسته و آن را پر از تناقض نامیده است. او می گوید ما وظیفه داریم این تناقضات را به مردم بگوییم.

* مسترهای «عرفان حلقه» برای تداوم فعالیت راهی انگلیس، کانون فرقه سازی در کشورهای اسلامی شدند.

در پی بازداشت و محاکمه «محمدعلی- ط»، بنیانگذار فرقه انحرافی «عرفان حلقه» در اردیبهشت 1390 که منجر به محکومیت وی به 7 سال زندان شد، برخی از مسترهای این فرقه فعالیت مخفیانه را در دستور کار خود قرار دادند اما تعدادی از آنها برای تداوم فعالیت راهی انگلیس و آمریکا شدند.

مسترهای لندن نشین «عرفان حلقه» با هدف ترویج افکار انحرافی و جذب نیروهای جدید و ارتباط تشکیلاتی اقدام به راه اندازی یک شبکه رادیویی کرده و بخشی از هم سلکان آنها نیز اقدام به راه اندازی تلویزیون اینترنتی در آمریکا نموده اند.

اگر چه «ط» از اواسط دهه هفتاد مدعی فرا درمانی شد ولی فعالیت رسمی وی از سال 83 در قالب یک موسسه آغاز شد و در سال 85 نیز موفق به دریافت مجوز تأسیس یک سازمان مردم نهاد گردید که به دلیل تخلفات گسترده در سال های بعد این مجوز تمدید نگردید. با این وجود وی و همفکرانش با اغفال برخی جوانان اقدام به برگزاری کلاس هایی در سطح تهران و چند شهر دیگر کردند و از این طریق ثروت نامشروع زیادی کسب کرد.

*بازداشت سرکردگان عرفان حلقه

طبق رای صادر شده دادگاه در سال گذشته برگزاری هرگونه کلاس در خصوص آموزش و ترویج این فرقه ممنوع اعلام شده بود.  پس از بازداشت سرکرده فرقه کیهانی و اطلاع رسانی در خصوص نزاع در حلقه های بعدی برای جانشینی سرکرده فرقه جمع متناقض اداره کننده این فرقه برای ظاهرسازی و فریب بیشتر مریدان ناآگاه، با صدور اطلاعیه ای اعلام نمودند که از مورخ 21 خردادماه 90 شروع به برگزاری کلاس های فرقه ای می نمایند.

صدور این اطلاعیه در حالی انجام گرفت که طبق رای صادر شده دادگاه در سال گذشته برگزاری هرگونه کلاس در خصوص آموزش و ترویج این فرقه ممنوع اعلام شده بود.به همین علت سرکردگان این فرقه شامل برادران «ع»، «پ. م»، «ن» و... بازداشت و تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.


کد مطلب: 289937

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/289937/کشف-سند-حقانیت-عرفان-حلقه-عکس

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com