کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دلايل استعفاي حسينيان از زبان زارعي

20 دی 1388 ساعت 10:26


عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس دلايل استعفاي روح الله حسينيان از نمايندگي مجلس را تشريح كرد.

علي‌ اصغر زارعي نماينده مردم تهران و عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس با تشريح علل درخواست استعفاي روح‌الله حسينيان از نمايندگي مجلس، وي را شخصيتي فعال، مؤثر، انقلابي و مورد علاقه نمايندگان دانست و درخصوص استعفاي اين نماينده، گفت: استعفاي حجت‌الاسلام حسينيان به منزله اعتراض وي به برخي عملكردهاي مجلس و مسئولان اجرايي در مماشات با جريان‌هاي به‌اصطلاح اصلاح‌طلبانه و بي‌توجهي به معيارها بعضاً مغاير با مسير خط امام (ره) و رهبري است.

وي افزود: مردم ما در انتخابات مجلس هشتم و با حضور حماسي در انتخابات رياست جمهوري دهم، انتظارات خاصي را براي حل مشكلات و اعتلاي ارزش‌ها و تداوم جريان اصولگرايي مطالبه كردند كه اين امر مستلزم تلاش و استفاده از ظرفيت قابل‌توجه نمايندگان به ويژه طيف اكثريت اصولگرايان، به عنوان نمادي از قدرت ملي و سياسي در كشور است.

زراعي با تأكيد براينكه عملكرد قريب به يكسال و نيم گذشته مجلس نشانگر آن است كه نه فقط اين قوه از همه توانايي‌هايش به خوبي استفاده نكرده، بلكه در مواردي با بي‌تدبيري و گاهي با سكوت و حتي در مواقعي با نوعي جانبداري غيرمستقيم و تضعيف جريان اصولگرايي مواجه بوده‌ است،گفت: نسبت به ايفاي نقش اثرگذار مجلس در شرايط مختلف چه قبل و چه بعد از انتخابات، پرداختن به حواشي جريان فتنه و غفلت از علل و عوامل اصلي و جريان سازماندهي شده در اين زمينه، بخش‌هايي از ضعف‌هاي اساسي مجلس كنوني به شمار مي‌رود.

وي تصريح كرد: عملكرد هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس در سال اول بارها مورد اعتراض بسياري از نمايندگان ملت قرار گرفت و روند كنوني عملكرد هيئت رئيسه اين فراكسيون چندان قابل قبول نمايندگان اصولگرا نيست.
عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه در برخي از پست‌هاي اجرايي در دولت افرادي منصوب شده‌اند كه عملكرد آنان پرهزينه و سابقه كاري و مديريتي آنان تناسبي با شعارهاي دولت دهم ندارد، افزود:‌ حضور اين افراد در دولت، امكان تحقق اهداف و انتظارات مردمي را با مشكل روبرو ساخته و متأسفانه برخي تذاكرات در اين زمينه تاكنون راه به جايي نبرده است.

وي گفت: استعفاي حسينيان تلنگري است كه به برخي مسئولان در قواي كشور كه بايد متعهد به آرمانها و ارزشها، جريان اصولگرايي، خط امام (ره)، نظام اسلامي، ولايت فقيه و انتظارات مردم حزب‌الله باشند كه در صورت توجه به مباني و حركت درست در مسير انقلاب هيچ توطئه‌‌اي بر درخت تنومند انقلاب خدشه وارد نمي‌كند و غضب دشمنان و عوامل داخلي آنان متوجه خودشان خواهد شد.

زارعي افزود:آقاي حسينيان نقش خويش را در نامه‌اش كم ارزيابي كرده است؛ اين در حالي است نمايندگان مجلس بارها شاهد حضور و نقش ارزشمند وي در صحنه‌هاي مختلف بوده‌اند.

وي درخواست استعفاي حسينيان از نمايندگي را براي نمايندگان مجلس غير قابل قبول خواند و ابراز اميدواري كرد كه وي با عزم بيشتر به مسئوليت خود در مجلس هشتم ادامه داده و مسئولان كشور نيز به توصيه‌ها و مشورت‌هاي خيرخواهانه و دلسوزانه وي و بسياري ديگري از نمايندگان مجلس توجه ويژه‌اي داشته باشند.


کد مطلب: 88668

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/88668/دلايل-استعفاي-حسينيان-زبان-زارعي

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com