کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نامه دانشجویان مستقل به رئیس جمهور

17 بهمن 1392 ساعت 14:36

۶ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای تهران با صدور نامه ای خطاب به روحانی اعلام کردند: صف های طولانی سبد کالا این امید که تدبیر دولت یازدهم می تواند در حمایت از اقشار کم درآمد به خوبی عمل کند را از بین برد.


به گزارش جهان، ۶ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاههای تهران با صدور نامه ای خطاب به روحانی اعلام کردند: صف های طولانی سبد کالا این امید که تدبیر دولت یازدهم می تواند در حمایت از اقشار کم درآمد به خوبی عمل کند را از بین برد.

متن نامه این دانشجویان به شرح است:
«جمهوری اسلامی ایران از ابتدای عمر خود تا حال حاضر که ۳۵ سال از آن رخداد با شکوه می گذرد نشان داده است که همواره سیاست را در ذیل فرهنگ اسلامی خواستار است. چه بسا اگر سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی بدون ایدئولوژی دین بود، سرنوشتش همچون سرنوشت سایر انقلاب ها چه در کشورهای مسلمان و چه در سایر کشورها می شد.

رهبری مقتدرانه حضرت امام خمینی(ره) و پس از ایشان هدایت جامعه اسلامی به دستان حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) با کمک مردم ولایت مدار ایران، جمهوری اسلامی را از هرگونه گزند و آسیب حفظ کرده است. نقش مردم ایران در برهه های زمانی حساس بر کسی پوشیده نیست، از ابتدای انقلاب و با حضور در راهپیمایی ها و پس از آن حضور پررنگ مردم در صحنه نبرد با دشمن بیرونی و در سال های اخیر و در دو فتنه ۷۸ و ۸۸ در مبارزه با دشمن داخلی به خوبی نشان داد که مردم ایران چه مسلمان، چه مسیحی،چه کلیمی و عاشوری همیشه و همیشه پشتیبان کشور و ولایت هستند.

ریاست محترم جمهور!

حمایت از اقشار آسیب پذیر یکی از ویژگی های مثبت جمهوری اسلامی بوده و هست. این موضوع در همه زمان ها دیده شده و به عنوان نقطه مثبتی در کارنامه جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

در سال های اخیر با اجرای طرح هدفمندی یارانه ها حمایت از اقشار کم درآمد وارد فاز جدیدی شد. انتقاد به نحوه اجرای این طرح توسط ریاست محترم جمهوری در دولت یازدهم باعث شادمانی برخی از صاحبنظران این حوزه شد که شاید نحوه اجرا در دولت یازدهم بهتر و موثرتر باشد.

اما اخیرا صف های طولانی سبد کالا این امید را که تدبیر دولت یازدهم می تواند در حمایت از اقشار کم درآمد به خوبی عمل نماید از بین برد. خود بهتر از ما می دانید که شان و منزلت مردم ایران بالاتر از آن است که ساعت ها در صف های طولانی بمانند تا بسته ای حمایتی به آن ها تعلق بگیرد. تصاویر منتشر شده از صف های طولانی توزیع سبد کالا بیش از آنکه نشانگر تدبیر دولت یازدهم باشد حاکی از بی تدبیری این دولت است.

در سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پخش سبد کالا به شیوه کشورهای قحطی زده چهره ای مشمئز کننده از جمهوری اسلامی در سطح جهان منتشر کرد. این مسئله نیز اعتبار جمهوری اسلامی را در سطح جهان کم می کند و دولت یازدهم باید نسبت به این موضوع پاسخگو باشد.

جناب آقای دکتر روحانی!

دولت یازدهم از ابتدای روی کار آمدن خود همواره شعارهایی در زمینه آزاد بودن فضا و گوش شنوا داشتن برای شنیدن انتقادها سر می داد، اما شاهد آن هستیم که در طول همین مدت کوتاه چند روزنامه بسته شد؛ نمایشگاه مطبوعات تعطیل شد و همواره در پاسخ به انتقادها مسئولین دولتی شروع به بر چسب زدن کردند و از واژه هایی همچون "افراطی" و "تندرو" استفاده کردند. اخیرا جنابعالی منتقدان خود را "کم سواد" دانستید که این صحبت شما دور از شأن یک مقام مسئول در هر نظامی است چه رسد به ریاست جمهوری ایران اسلامی!.

از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان حمایت از دولت را بر طبق تکلیف شرعی و نظر مقام معظم رهبری، وظیفه خود می دانستند که از دولت حمایت کنند و اگر انتقادی صورت می دادند از سر دلسوزی بوده است.

سکوت این تشکل دانشجویی در قبال نقاط ضعف دولت به دلیل فرصت دادن به دولت بود اما ظاهرا دولت نه تنها قدرشناس این حمایت دانشجویان مسلمان نبود بلکه رئیس دولت آنها را کم سواد می داند. برای ما بسیار جای تعجب است که دولت طرف آمریکایی را منطقی و مودب توصیف میکند و نسبت به منتقدان داخلی خود اینگونه برخورد می کند. ما دانشجویان انجمن های اسلامی دانشجویان خواستار عذرخواهی ریاست محترم جمهور نسبت به این حرف هستیم.

ریاست محترم جمهور!

موضوع هسته ای ایران در طی سال های اخیر مسیر پر پیچ و خمی را طی کرد، مسیری که با خون شهدای این راه بابرکت شد و شاهد آن بودیم که این راه بابرکت در مسیر مقاومت قرار گرفته بود و در چند سال اخیر موجبات پیشرفت کشور را فراهم کرد.

متاسفانه در دولت یازدهم نگاه به پیشرفت به جای آنکه درون زا باشد بیشتر به معطوف به رفع تحریم ها است. دولت یازدهم حل مشکلات را تنها از طریق رفع تحریم ها می داند. این مسئله موجب آن خواهد شد که دشمنان در موضع قدرت قرار بگیرد و در مراحل بعدی امتیازات بیشتری را خواستار باشد. متاسفانه تهدیدهای پی در پی طرف آمریکایی مبنی بر حمله نظامی از طرف مسئولین داخلی بی پاسخ مانده است. مسئولین محترم! پاسخ تهدید لبخند نیست.

جناب آقای دکتر روحانی!

دانشگاه به عنوان مبدا تحولات همواره مورد توجه دشمنان قسم خورده این نظام و مردم بوده است. دشمنان پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در برهه های زمانی مختلف از تمامی فرصت ها برای نفوذ به دانشگاه ها و ضربه زدن کشور استفاده کرده است.

در فتنه ۷۸ و ۸۸ همگان به خوبی شاهد بودند که دشمن خارجی با کمک دشمنان داخلی، دوستان ناآگاه را به تقابل با نظام مقدس اسلامی دعوت کنند. حال پس از گذشت چندسال مجددا شاهد حضور این دشمنان داخلی در میادین دانشگاه هستیم.

متاسفانه وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری دست به انتخاب کسانی زده است که از فعالین فتنه ۸۸ بوده اند. این مسئله همواره از سوی جوانان دلسوز مسلمان به دولت محترم هشدار داده شد اما گویا دولت نسبت به این هشدار بی توجه بوده و هست. شایسته است ریاست محترم جمهوری ایران پاسخگوی مسائل مطروحه بپردازد تا امید ها بر قرار بماند».

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه شریف

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شاهد

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


کد مطلب: 342289

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/342289/نامه-دانشجویان-مستقل-رئیس-جمهور

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com