کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

علت بداخلاقي‌ها در جامعه از زبان آقاتهرانی

13 تير 1390 ساعت 11:04


نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه تبعيت از نفس زمينه بداخلاقي‌ها در جامعه است، گفت: اگر افراد در اظهارنظرها و رفتارهاي خود، اخلاق‌مداري و تقواي فردي را رعايت كنند و تابع نفس خود نباشند، زمينه بداخلاقي‌هاي جمعي در جامعه فراهم نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضي آقا‌تهراني نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با فارس‌ با اشاره به توصيه رهبر معظم انقلاب اسلامي براي رعايت تقواي جمعي و رعايت اخلاق، اظهار داشت: جايگاه و پايگاه مجلس به‌گونه‌اي تعريف شده است كه مردم انتظار دارند‌ مجلسي‌ها از حقوق مردم دفاع كنند و اگر اينطور نباشد، طبق فرموده رهبر معظم انقلاب افراد به كانون‌هاي قدرت و ثروت نزديك مي‌شوند و خودشان را در نزد مردم منفور مي‌كنند.

وي با بيان اينكه برخي گروه‌هاي سياسي بعد از انقلاب‌ به دليل نداشتن تقواي جمعي دچار مشكل شدند، تصريح كرد: برخي از گروه‌هاي چپ كه منحرف شدند، در بين آنها نماز شب خوان وجود داشت و بنده آنها را مي‌شناختم، اما اين گروه‌ها به دليل اينكه تقواي جمعي نداشتند، به لحاظ فكري منحرف شدند.

آقاتهراني با بيان اينكه لازمه رعايت اخلاق جمعي دقت در اخلاق فردي است، گفت: تبعيت از نفس زمينه بداخلاقي‌ها در جامعه است. اگر افراد در اظهارنظرها و رفتارهاي خود، اخلاق‌مداري و تقواي فردي را رعايت كنند و تابع نفس خود نباشند، زمينه بداخلاقي‌ها جمعي در جامعه فراهم نخواهد شد.

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اينكه افراد طبقه پايين با پول و افراد طبقه بالا با قدرت‌طلبي مطيع نفس خود مي‌شوند و زمينه بداخلاقي را فراهم مي‌كنند، گفت: براي اينكه جامعه‌اي اخلاقي داشته باشيم، بايد ابتدا كساني كه تقواي فردي را رعايت نمي‌كنند را بشناسيم و آنها را هدايت كنيم و اگر تاثير نداشت، آنها را كنار بزنيم تا اثر منفي آن در جامعه مشهود نباشد.


کد مطلب: 174320

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/174320/علت-بداخلاقي-ها-جامعه-زبان-آقاتهرانی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com