کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در ایرنا چه خبر است؟

اعتراض خبرنگاران ایرنا به رفتار غیرحرفه ای و غیراخلاقی مدیران!

29 فروردين 1390 ساعت 16:21


خبر دیرهنگام ایرنا درباره مخالفت رهبر انقلاب با برکناری وزیر اطلاعات به شکل ناشیانه ای حذف شد.

به گزارش جهان، مدیران ایرنا پس از گذشت ساعت ها از انتشار خبر مربوط به مخالفت رهبر انقلاب با برکناری وزیر اطلاعات، به شکل ناشیانه و سوال برانگیزی، خبری دیرهنگامی را که منتشر شده بود، حذف کردند.

این درحالی است که از شب گذشته تاکنون مسئولین این خبرگزاری به دلیل اهمال در وظیفه اطلاع رسانی خود و برخلاف همه رسانه های کشور سعی کردند خبر مخالفت رهبر انقلاب را یک شایعه بنامند و آن را دروغ پردازی سایت های مخالف دولت اعلام کنند.

به نحوی که جوانفکر مدیر عامل این خبرگزاری در یادداشتی تحلیلی در وبلاگ خود نوشت:"پس از استعفای وزیر اطلاعات و موافقت رئیس جمهور محترم با آن ، به نظر می رسد رسانه های دروغ پرداز و اقتدارگرا با جعل خبری منتسب به رهبر معظم انقلاب مبنی بر مخالفت ایشان با تغییر وزیر اطلاعات آن هم در ساعات پایانی شب، در حال طراحی و اجرای سناریوی جدیدی علیه دولت هستند."

از سوئی تحلیلی نیز با همین مضمون، صبح امروز روی خروجی ایرنا قرار گرفت و همه رسانه های کشور به دلیل انتشار خبر مخالفت رهبر انقلاب با تصمیم رئیس جمهور، دروغ پراکن و شایعه ساز معرفی شدند.

با این حال گزارش های رسیده به خبرنگار جهان حاکی از آن است که عمده خبرنگاران ایرنا که متدین و ولایتی هستند نسبت به عملکرد مسئولین این خبرگزاری اعتراض کردند و نهایتا ایرنا مجبور می شود خبر مخالفت رهبر انقلاب را ساعتی پیش منتشر کند.

مدیران ایرنا هرچند سعی کردند انتشار دیرهنگام خبر خود را توجیه کنند، اما بازهم انتشار آن، قابل اعتنا و راهی برای گذشت از این تخلف آشکار  بود.

اما این نیز دوام نیاورد و ساعتی بعد این خبر از روی خروجی سایت حذف شد.

با این حال تعدادی از خبرنگاران ایرنا نسبت به رفتار و اخلاق غیرحرفه ای و مشکوک مجموعه مدیریت خبرگزاری جمهوری اسلامی اعتراض دارند و این برخورد ها را نه متناسب با دولت اصولگرا می دانند و نه عملکرد حرفه ای مدیران یک رسانه.این درحالی است که ورود جوانفکر به روزنامه ایران هم سبب شد برخی از خبرنگاران و مدیران
این روزنامه استعفا دهند.

یک خبرنگار نوپا هم می داند که در این دست مسائل حساس نباید با قاطعیت و تعصب مطلب نوشت و دیگران را متهم به خلاف گوئی کرد.آنچنان که جناب جوانفکر نوشته است:"رای آگاهان سیاسی واضح است که تغییر وزیر در وزارتخانه استراتژیک و مهمی چون وزارت اطلاعات ، بدون هماهنگی رئیس جمهور و رهبری عزیز انقلاب، امکان ندارد و اینگونه خبرسازی ها که رئیس جمهور تصمیمی را بگیرد وکمتر ازدو ساعت بعد رهبری معظم انقلاب آن را رد کند هیچ منطق عقلانی ندارد و علاوه بر تضعیف رئیس جمهمور ،تضعیف شخص رهبری عزیز انقلاب و جایگاه ولایت فقیه نیز می باشد."

با کمال تاسف باید گفت جناب جوانفکر برای اتهام زدن به رسانه ها حتی حرمت رهبر انقلاب را هم رعایت نکردند که در جملاتی که نقل شد این موضوع کاملا آشکار است.

حال باید پرسید چه کسی باید به این توهین ها پاسخ دهد؟ آیا نباید جناب رئیس جمهور این فرد را به سرعت از مسئولیت خود خلع کند؟

آیا سخنان شتابزده وی ننگی بزرگ بر دامن رسانه های دولت نیست.
رفتار غیرحرفه ای جناب جوانفکر در عملکرد این خبرگزاری نیز کاملا مشهود است.متاسفانه بودجه میلیاردی این خبرگزاری معلوم نیست به چه نحوی هزینه می شود که خروجی آن از یک وبلاگ شخصی کمتر است.

از رئیس جمهور محترم باید پرسید که آقای جوانفکر چه قابلیت حرفه ای و تخصصی دارند که حاضر شدند پس از تبدیل خبرگزاری اول کشور به یک وبلاگ، امروز روزنامه ایران را هم در اختیار وی قرار دهند.

آیا رئیس جمهور محترم نگران نیستند که روزنامه ایران هم در حد یک نشریه دیواری دوران دبیرستان تنزل پیدا کند.با این حساب چه کسی باید پاسخگوی این هزینه های میلیاردی باشد؟


کد مطلب: 163188

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/163188/اعتراض-خبرنگاران-ایرنا-رفتار-غیرحرفه-غیراخلاقی-مدیران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com