کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خطيب نماز جمعه تهران:

كارهاي صورت گرفته باید با وعده‌هاي داده شده مقایسه شود

بايد به فكر معيشت اين مردم و جوانان آنها بود

11 شهريور 1390 ساعت 16:31

امام جمعه موقت تهران با تاكيد بر اینکه ولي نعمت انقلاب و مسئولان مردم هستند و اين مردم بودند كه پرچم انقلاب را برافراشتند، گفت: حكومت اسلامي بايد دغدغه معيشت مردم را داشته باشد هر چند مسئولان نظام در اين جهت شبانه روز در تلاش هستند ولي اين اقدامات هنوز كافي نيست.


خطيب نماز جمعه تهران، جهاد اقتصادي را يك مسئله بسيار مهم دانست و گفت: حكومت اسلامي بايد دغدغه معيشت مردم را داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نماز عبادي سياسي جامع تهران با اشاره به بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با هيئت دولت اظهار داشت: جهاد اقتصادي يك مسئله بسيار مهم است كه رهبر معظم انقلاب بر آن تاكيد مجدد كردند.

وي گفت: حكومت اسلامي بايد دغدغه معيشت مردم را داشته باشد هر چند مسئولان نظام در اين جهت شبانه روز در تلاش هستند ولي اين اقدامات هنوز كافي نيست.

امام جمعه موقت تهران تاكيد كرد: ولي نعمت انقلاب و مسئولان مردم هستند اين مردم بودند كه پرچم انقلاب را برافراشتند و براي اولين بار پرچم ولايت واقعي را بعد از غدير خم در دنيا برافراشتند.

صديقي ادامه داد: مردم ايران امام (ره) را براي خودشان نمي‌خواستند بلكه خودشان را براي امام و اسلام مي‌خواستند؛ آنها جوان‌هاي خود را در اين راه تقديم كردند و در ۸ سال دفاع مقدس و در دوران تحريم‌هاي سنگين، كشور را اداره كردند.

وي با تاكيد بر اينكه امروز كمترين نگراني در خصوص شرايط انقلاب و نظام جمهوري اسلامي ايران مردم را به صحنه مي‌كشاند، گفت: مردم ايران مردم فداكار، ايثارگر، الهي و موحد هستند و همواره خود، مال و جان خود را فداي دين مي‌كنند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران يادآور شد: بعد از حكومت رسول‌الله و ائمه اطهار اولين حكومت ديني كه با انگيزه اسلام خواهي به صحنه روزگار آمد نظام جمهوري اسلامي ايران است و امروز اين نظام تبديل به الگو براي كشورهاي اسلامي منطقه شده است.

صديقي ادامه داد: زماني كه ملت‌هاي منطقه ديدند كه ولايت فقيه و رهبري مشروع چگونه كشور ايران را به بهترين شكل اداره و آن را به بهترين پيشرفت‌هاي علمي، صنعتي و ... رساند به گونه‌اي كه ره صد ساله را يك شبه طي مي‌كنند اينها باعث شد ما را الگوي خود قرار دهند و همه اينها به دليل فداكاري‌هاي ملت مسلمان ايران است. بنابراين بايد به فكر معيشت اين مردم و جوانان آنها بود.

وي گفت: اگر كسي به اين مردم بي توجه باشد و ريخت و پاش بيت المال داشته باشد حاشيه داشته باشد و حق اين مردم را ادا نكند اين جفاي به خود شخص و جفاي به تاريخ است.

امام جمعه موقت تهران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سند چشم انداز ۲۰ ساله كشور گفت: كشور ما بر اساس برنامه بايد پيش برود و بر اساس آينده نگري زير ساخت‌هاي لازم براي نسل آينده را ايجاد كند تا راه براي آنها هموار شود. بنابراين كشور نبايد به روز مرگي دچار شود. لذا لازم است حركت‌ها بر اساس سند چشم انداز ادامه يابد تا به قدرت اول منطقه تبديل شويم.

صديقي افزود: اگر در اين مسابقه جا بمانيم. خسارت‌هاي جبران ناپذيري را متحمل خواهيم شد.

وي با اشاره به تحريم‌هاي دشمنان عليه ملت ايران خاطرنشان كرد: دنياي استكبار قصد داشت مقاومت ملت ايران را بشكند ولي با مقاومت ملت ايران، خود شكسته شد. ملت ايران بعد از هر اتهام سربلند بيرون آمدند بنابراين امروز كه دشمن قصد دارد از لحاظ اقتصادي سد راه حركت ملت ايران شود رهبر معظم انقلاب جهاد اقتصادي را جزو اولويت‌هاي كشور بيان كردند.

خطيب موقت نماز جمعه تهران در ادامه با تقدير و تشكر از ملت ايران به دليل حضور پرشكوه در راهپيمايي روز قدس گفت: روز قدس روز اسلام است. امسال اولين سالي بود كه جبهه‌هاي جديدي توسط روز قدس باز شد و مردم مصر يكپارچه همگام با ملت ايران و ساير ملت‌هاي منطقه شعار مرگ بر اسرائيل سر دادند.

صديقي بيان داشت: تحليل‌گيران منحرف هر آنچه مي‌توانند بگويند اما مردم مصر مقابل سفارت اسرائيل مي‌روند و با پايين كشيدن اين رژيم غاصب پرچم فلسطين را به جاي آن نصب مي‌كنند.

وي در ادامه تاكيد كرد: طبق توصيه رهبر معظم انقلاب بايد پيشرفت‌ها را ديد و به نقاط قوت توجه كرد ولي نبايد به وضع موجود راضي و نسبت به آن قانع بود. بنابراين بايد مقايسه‌اي هم با وعده‌هاي داده شده و كارهاي صورت گرفته انجام شود.

خطيب جمعه امروز تهران همچنين در ادامه روز ۱۰ شهريور كه مصادف با روز پدافند هوايي است را تبريك گفت و افزود: اين مرزبانان و سنگر‌بانان امنيت كشور تهديدات دشمن را دفع مي‌كنند و جرات و جسارت دشمن را براي دست اندازي به كشور مي‌گيرند.

صديقي همچنين به مسئله قحطي در سومالي اشاره و تاكيد كرد: كمك به اين مردم همچنان در اولويت‌ كشور و ملت ما است. ملت ما هميشه در اين عرصه قهرمانان بوده‌اند و اين كمك‌ها بايد استمرار داشته باشد.


کد مطلب: 184301

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/184301/كارهاي-صورت-گرفته-باید-وعده-هاي-داده-شده-مقایسه-شود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com