کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اخبار ريز و درشت از فوتبال ايران

16 ارديبهشت 1389 ساعت 0:56

سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس گفت: با غلبه بر ابومسلم، با روحيه اي بهتر به فينال جام حذفي مي رويم.


دايي: با شکست ابومسلم براي فينال جام حذفي روحيه مي گيريم
علي دايي در مورد ديدار با ابومسلم اظهار داشت: بازي سختي را مقابل نماينده مشهد داريم و مي دانيم که آنها با سقوط به ليگ دسته اول چيزي براي از دست دادن ندارند و براي ثابت کردن خود به ميدان مي آيند، اما ما هم بي انگيزه نبوده و تنها براي 3 امتياز به ميدان مي رويم. 

وي تاکيد کرد: تمرينات خوبي را براي اين بازي انجام داده ايم و بايد با اين پيروزي با روحيه بهتر به فينال جام حذفي برويم. ابومسلم تيم خوبي است و نمي دانيم چرا در ليگ برتر به حق خود نرسيد.
سرمربي پرسپوليس درباره اظهارات علي پروين در مورد اينکه گفته بود هر 50 سال بازيکني مانند علي دايي ظهور مي کند، گفت: علي پروين هميشه به من لطف داشته و از اين بابت از او تشکر مي کنم. اميدوارم هميشه در خدمت پرسپوليس باشم و بتوانم به اين تيم کمک کنم. 

دايي در پاسخ به اين سوال که آيا تغييراتي در ترکيب تيم لحاظ مي شود عنوان کرد: نمي توانم در اين مورد اظهار نظر کنم، اما سعي مي کنيم از بهترين و آماده ترين نفرات در ترکيب استفاده کرده و با برنامه ريزي خوب 3 امتياز بازي مقابل ابومسلم را کسب کنيم.


واکنش شمسايي به احتمال حضور در مسابقات فوتسال آسيا
نامه کميته فوتسال ايران به کنفدراسيون فوتبال آسيا براي حضور وحيد شمسايي در بازي هاي فوتسال جام آسيا ازآن دست اخباري است که شرايط عجيب ورزش ايران را نشان مي دهد.
در حالي که حسين شمس اعلام کرده بود به هيچ وجه از شمسايي در اين مسابقات استفاده نخواهد کرد، کميته فوتسال در اقدامي عجيب به کميته مسابقات کنفدراسيون فوتسال آسيا از آنان درخواست کرده با تغيير در فهرست تيم ملي موافقت کند تا شمسايي به جمع ملي پوشان بازگردد. وقتي با شمسايي در اين زمينه حرف مي زديم، او با همان سياست هميشگي پاسخ خاصي به اين سوال نمي دهد و مي گويد: «وا... من حرف خاصي در اين زمينه ندارم اما اگر نظر آقاي ترابيان اين است من آماده خدمت به تيم ملي کشورم هستم و قبلا هم نشان داده ام که چه موضعي در اين زمينه دارم».
شمسايي که يک روز قبل از مصدوميت خود خبر داده بود، با وضع جديد کاملا احساس سلامتي مي کند!



پرسپوليس مذاکره با عمادرضا و عقيلي را تکذيب کرد
باشگاه پرسپوليس مذاکره با مهاجم عراقي و مدافع ملي پوش سپاهان براي فصل آينده را تکذيب کرد.
عباس عليپور در مورد شايعه مذاکره عمادرضا با پرسپوليس گفت: واقعاً نمي دانيم که اين بازيکن با چه کسي صحبت کرده است و تا اين لحظه مسؤولان باشگاه با هيچ بازيکني براي فصل بعد صحبت نکرده اند.
وي در مورد اينکه گفته مي شود عقيلي پس از اختلاف با قلعه نويي با پرسپوليس مذاکره کرده است، گفت: باز هم تاکيد مي کنيم به جز کريم باقري که در حال حاضر در تيم است با بازيکن ديگري مذاکره نداشته ايم. علي دايي تاکنون ليست بازيکنان دلخواه و مازاد خود را اعلام نکرده و اين موضوع را به آخر فصل موکول کرده است.
مدير روابط عمومي پرسپوليس در مورد جذب بازيکن تاکيد کرد: براي فصل آينده در مورد جذب بازيکن تنها با خود بازيکن مذاکره مي کنيم و دلال ها در اين بين هيچ نقشي نداشته و نمي توانند سودجويي کنند.


درخشان: شايعه سازان لاف زن هستند
سرمربي تيم فوتبال پيکان در پاسخ به شايعه هايي که پيرامون نتيجه بازي پيکان و راه آهن مطرح شده، گفت: کساني که اين شايعه ها را مطرح کرده اند، کساني هستند که تنها دهانشان را باز کرده اند و حرف زده اند. نبايد بدون دليل و مدرک چنين مسائلي مطرح شود.
حميد درخشان درباره شايعه هايي که پس از باخت سه بر صفر پيکان برابر راه آهن مطرح شده، گفت: بايد براساس واقعيات صحبت کرد. بايد مدرک و سند داشته باشيم تا چنين مسائلي را مطرح کنيم. نمي توانيم تنها دهانمان را باز کنيم و هرچه مي خواهيم، بگوييم. کساني که چنين حرفهايي را مطرح کردند، تنها ياوه گويي کردند. آنها مي خواهند جامعه ورزش را متشنج کنند، به نظر من آنها افراد مفيدي براي ورزش نيستند و تنها مي خواهند لاف بزنند. براي چنين آدمهايي بسيار متأسفم.
وي افزود: سند ومدرک موجود است. فيلم بازي را ببينيد تا متوجه شويد که در بازي در راه آهن چند موقعيت نصيبمان شد. اگر اين توپها وارد دروازه راه آهن مي شد، مطمئن شويد چنين حرف و حديثهايي پيش نمي آمد. با صراحت و خاطري جمع مي گويم که نه چنين چيزي بوده و نه من در زندگي ام به دنبال چنين چيزهايي بوده ام. ضمن اينکه باشگاه هم از اين قضيه مبراست و پيگير اين مسأله نمي شود.


برخورد جدي مجلس با کفاشيان؛ در صورت صعود نکردن تيم اميد به المپيک
عضو فراکسيون ورزش مجلس گفت: در صورت صعود نکردن تيم اميد به المپيک، مجلس با کفاشيان برخورد جدي خواهد کرد.
عليرضا دهقان، درباره اظهارات کفاشيان مبني بر معرفي مربي خارجي تيم اميد تا پايان ارديبهشت ماه، اظهار داشت: بيشتر نمايندگان مجلس بر اين عقيده هستند که غلامحسين پيرواني مي تواند تيم اميد را به شرايط آرماني برساند. برخي مي گويند نمايندگان مجلس نبايد وارد ريز ماجرا شوند؛ اما اين نيست که وقتي تيم شکست خورد، همه را برگردن مجلس بيندازند و ما را مقصر قلمداد کنند.
وي افزود: در اين سالها که به المپيک نرفتيم، دليلش حضور مربيان ناکارآمد خارجي عنوان شده و همه تقصيرها به گردن آنها مي افتد؛ در حالي که آنها که مربي را انتخاب کرده اند، مقصر هستند.
دهقان با تأکيد بر اينکه مربيان داخلي نسبت به مملکتشان عرق بيشتري دارند، عنوان کرد: همه ما مي دانيم که مربيان خارجي خوب و صاحب سبک با مبالغ اندک به ايران نمي آيند. بنابراين، بايد از مربيان داخلي استفاده کرد. پيرواني را مي شناسم ،چرا که دلش براي خدمت به جوانان مي تپد. او آدمي است که وقتش را براي جوانان اين مرز و بوم گذاشته و ثابت کرده در تربيت بازيکنان، يک مربي قوي است.
وي افزود: هر قدر فکر مي کنم، نمي دانم چرا کفاشيان اصرار به استفاده از مربيان خارجي دارد. همين جا اعلام مي کنم که اگر تيم اميد به المپيک نرفت، مجلس با کفاشيان به شکل جدي برخورد خواهد کرد.
عضو فراکسيون ورزش مجلس شوراي اسلامي درباره انتقال فدراسيونها به شهرستانها گفت: نمي توانم نظر قاطعي در اين باره بدهم. اين بحث بايد کارشناسي شود. نمي توانيم هر روز صبح از خواب بلند شويم و يک تصميم جديد بگيريم. هيچکس بدش نمي آيد تهران خلوت تر شود؛ اما بايد همه جوانب را در نظر گرفت و عجولانه تصميم گيري نشود.


محرومان هفته سي و سوم
اعلام اسامي ده بازيکن، يک سرمربي، يک مربي و سرپرست محروم از هفته سي وسوم ليگ برتر فوتبال اعلام شد.
استقلال اهواز: افشين کمايي-عبدالهادي خنيفر
پيکان: رضا رهقي(سرپرست تيم)
ذوب آهن: سينا عشوري-شهاب گردان-علي احمدي
سايپا: داريوش يزداني
صباي قم: داوود حقي-مرتضي کاشي
فولاد مبارکه اصفهان: احمد جمشيديان
مس کرمان: لوکا بونا چيچ(سرمربي)ساسان موسوي(مربي)
ملوان بندر انزلي: فيليپ آلور دسوزا


محمدي: از مردم آذربايجان شرقي عذرخواهي مي کنيم
رئيس سازمان ليگ برتر فوتبال گفت: از مردم آذربايجان شرقي بابت توهينهايي که در بازي با مس کرمان شد، عذرخواهي مي کنيم.
عزيز محمدي درباره توهينهايي که هفته گذشته در جريان بازي مس کرمان و تراکتورسازي از سوي هواداران کرماني به تبريزي ها شد، اظهار داشت: سازمان ليگ شعارهاي هواداران مس را به کميته انضباطي گزارش داده است. از طرفي، امروز جلسه اي با شفق داشتم و ايشان هم شکايت تراکتورسازي را به کميته انضباطي ارائه کرد.
وي افزود: به طور حتم با اين حرکت هواداران مس و اين باشگاه برخورد قاطعي خواهيم کرد تا ديگر شاهد چنين توهينهايي نباشيم. از مردم خوب آذربايجان شرقي هم معذرت خواهي مي کنيم. از آنها انتظار داريم که امروز به ورزشگاه بروند و در حضور نمايندگان AFC فقط تيم خود را تشويق کنند و مثل هميشه ورزشگاه را پر کنند.


مديرعامل پيکان: يک تيم بايد خيلي بي غيرت باشد که تباني کند
کامران صاحب پناه مدير عامل باشگاه پيکان در مورد اظهارات يکي از اعضاي هيات مديره باشگاه پيکان مبني بر پيگيري اتهام تباني در اين باشگاه گفت: اتهام تباني وجود ندارد و هيچ تباني در باشگاه به چشم نمي خورد و برد و باخت در فوتبال هست. يک تيم بايد خيلي بي غيرت باشد که تباني کند و خوشبختانه چنين چيزي در اين تيم نيست.


پيشنهاد فدراسيون فوتبال براي تغيير زمان مسابقات غرب آسيا
رئيس روابط بين الملل فدراسيون فوتبال از پيشنهاد ايران مبني بر تغيير زمان برگزاري مسابقات غرب آسيا خبر داد. مسؤولان برگزار کننده مسابقات غرب آسيا که قرار است در اردن برگزار شود، در شرايطي از تيم ملي ايران دعوت به عمل آوردند که زمان برگزاري اين بازي ها با بازي هاي ليگ تداخل دارد. در همين راستا صبح ديروز جلسه اي با حضور علي کفاشيان، عباس ترابيان، عزيز محمدي و افشين قطبي برگزار شد. در اين جلسه قرار شد نامه اي به مسؤولان برگزار کننده مسابقات غرب آسيا ارسال و به آنها پيشنهاد شود که بازي هاي غرب آسيا در تاريخ 11 اکتبر مطابق با 19 مهر برگزار شود.


نژادزماني: لوکا يکي از گزينه هاي مس است
فتح ا. .. نژادزماني مديرعامل باشگاه صنعت مس کرمان از آغاز مذاکرات اين باشگاه با لوکا بوناچيچ سرمربي فعلي مس خبر داد و اظهار داشت: باشگاه به غير از لوکا با چند گزينه ديگر براي سپردن هدايت تيم مس در مسابقات فصل آينده وارد مذاکره شده است و ما نيز منتظر پاسخ نهايي اين گزينه ها هستيم. وي با اشاره به اينکه با هيچ بازيکني تا اين لحظه براي پيوستن به مس مذاکره نکرده ايم، افزود: بايد در گام نخست به فکر انتخاب سرمربي مس باشيم، زيرا باشگاه بايد مطابق با نظر سرمربي تيم اقدام به جذب بازيکن کند.


بازرسان کنفدراسيون فوتبال آسيا امروز در تبريز
هيات 6 نفره کنفدراسيون فوتبال آسيا امروز براي بازديد از باشگاه تراکتورسازي راهي تبريز مي شود. اين هيات پس از بازديد از باشگاه هاي تهراني ديروز راهي انزلي شد تا از باشگاه ملوان بازديد کند.
اين بازرسان قرار است امروز براي بازديد از امکانات باشگاه تراکتورسازي به تبريز بروند و نظاره گر بازي تيم هاي تراکتورسازي و استقلال اهواز باشند.


عقيلي: اعتراض قلعه نويي فقط فني بود
در پي انتشار برخي اخبار در روزنامه ها در مورد اعتراض امير قلعه نويي در بين 2 نيمه ديدار سپاهان و ابومسلم و فحاشي سرمربي تيم فوتبال سپاهان به هادي عقيلي، مدافع اين تيم خبر فوق را تکذيب کرد. عقيلي در اين باره گفت، اعتراض هاي شديد سرمربي تيم نسبت به وي بر محور موضوعات فني بوده که با سکوت او همراه بوده و بحث فحاشي مطرح نبوده است. پس از بازي هم با خوش و بش و دلجويي اين موضوع به پايان رسيد.


کفاشيان در مالزي
رئيس فدراسيون فوتبال براي شرکت در جلسه کميته مسؤوليت هاي اجتماعي کنفدراسيون آسيا 26 ارديبهشت به مالزي خواهد رفت. علي کفاشيان به منظور شرکت در جلسه کميته مسؤوليت هاي اجتماعي کنفدراسيون فوتبال آسيا 26 تا 29 ارديبهشت به کوالالامپور خواهد رفت.

تکذيب مذاکره مس با برهاني
مدير عامل باشگاه مس کرمان شايعه مذاکره با مهاجم تيم فوتبال استقلال را تکذيب کرد. فتح ا... نژاد زماني در مورد شايعه پيشنهاد 500 ميليوني باشگاه مس به آرش برهاني گفت: هيچ مذاکره اي با اين بازيکن نداشته ايم و تمام اين حرف ها شايعه است. برهاني آقاي گل فصل قبل ليگ برتر در ليگ اين فصل تبديل به يک مهاجم نيمکت نشين در استقلال شده است و برخي منابع خبري جدايي اين بازيکن از استقلال را تقريبا قطعي مي دانند.


کد مطلب: 112002

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/112002/اخبار-ريز-درشت-فوتبال-ايران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com