کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آخرین وضعیت زلزله‌زدگان دشتی

21 فروردين 1392 ساعت 16:22

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با اشاره به جنسیت متوفیان زلزله گفت: ۲۲ نفر از کشته‌شدگان زن و ۱۳ نفر آنها مرد بوده‌اند.


به گزارش جهان به نقل فارس، از روز گذشته تاکنون شهرستان دشتی به دلیل وقوع زلزله شرایط خاصی پیدا کرده و گروه‌های مختلف امدادی در حال امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند.
 
با این وجود برخی روستاهای دورافتاده از جمله درویشی، باغان، کردلان در سایه شدت زلزله شهر شنبه قرار گرفته‌اند.
 
مسئولان امدادی همچنان در تلاش برای امدادرسانی به زلزله‌زدگان هستند و منطقه ویژه پارس جنوبی مکلف به امدادرسانی به روستائیان درویشی شده است.
 
گزارش‌ها از شدت تخریب واحدهای مسکونی در روستاهای اطراف کاکی از جمله درویشی، باغان، کردلان حکایت دارد و نیاز است گروه‌های امدادی نیروهای خود را به این روستاها اعزام کنند.
 
گزارش‌های متفاوت از کشته و زخمی‌ها

 
آمار متفاوتی نیز از کشته و زخمی‌های زلزله شهرستان دشتی به گوش می‌رسد، اما معاون عمرانی استاندار بوشهر آمار کشته‌ها را 37 نفر و مجروحان را 850 نفر اعلام کرده است.
 
از 850 مجروح، 114 نفر در بیمارستان‌های استان تحت مداوا هستند و مابقی هم به صورت سرپایی مداوا شدند.
 
روستاهای درویشی و باغان نیازمند امدادرسانی
 
در حالی که بیشتر تیم‌های امدادی در شهر شنبه مستقر شده‌اند، اما بر اساس گزارش خبرنگار ما شدت تخریب واحدهای مسکونی در روستاهای درویشی و باغان هم بسیار زیاد بوده، اما تعداد تیم‌های امدادی در این روستاها کافی نیست.
 
در همین حال قرار است منطقه ویژه پارس جنوبی وظیفه امدادرسانی به زلزله‌زدگان روستای درویشی را بر عهده بگیرد تا شرایط این روستا و روستاهای همجوار آن هم سامان یابد.
 
پرداخت تسهیلات بلاعوض برای بازسازی خانه‌های زلزله‌زده دشتی
 
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از پرداخت تسهیلات بلاعوض برای بازسازی خانه‌های حادثه دیده در زلزله دشتی خبر داد.
 
عزیزالله مهدیان اظهار داشت: بازسازی خانه‌های آسیب‌دیده از هم اکنون آغاز شده، به طوری که ما شناسایی واحدهای آسیب دیده را آغاز کردیم.
 
وی بیان کرد: در صورتی که عبور و مرور خودروهای امدادی به ما اجازه بدهند، حمل مصالح با سرعت بیشتری انجام و بازسازی واحدها تسهیل می‌شود.
 
معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: خانواده‌هایی که آمادگی داشته باشند، می‌توانند بازسازی خانه‌های خود را آغاز کنند.
 
مهدیان گفت: کار بازسازی بر عهده خانواده‌ها خواهد بود، اما نیروهای بنیاد مسکن هم در این زمینه کمک خواهند کرد.
 
وی بیان کرد: برای قابل سکونت کردن یک واحد 60 متری تسهیلات بلاعوض در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد.
 
8 کودک قربانی زلزله دشتی
 
علی رضایی مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر با اشاره به جنسیت متوفیان زلزله گفت: 22 نفر از کشته شدگان زن و 13 نفر آنها مرد بوده‌اند.
 
وی همچنین در خصوص محدوده سنی جانباختگان حادثه زلزله اظهار داشت: 8 نفر از فوت شدگان زیر 10 سال (4 پسر، 4 دختر)، هشت نفر بین 10 تا 50 سال (هفت زن و یک مرد) و 19 نفر بالای 50 سال (11 زن و 8 مرد) بوده‌اند.
 
حضور نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان بین زلزله‌زدگان
 
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در حاشیه بازدید از مناطق زلزله‌زده شهرستان دشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حادثه تلخ و ناگواری اتفاق افتاد که جمعی از هم‌استانی‌ها کشته و تعدادی زخمی و بی‌خانمان شدند.
 
وی افزود: در چنین شرایطی، پیام همدردی رهبر معظم انقلاب بود که مایه دلگرمی مسئولان و قوت قلب آسیب دیدگان شد.
 
حسینی بوشهری تصریح کرد: تمامی مردم استان بوشهر و سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور پیام همدردی و اعلام مساعدت خود را بیان کردند و انتظاری که از مردم داریم، این است که کمک‌های خود را برای حادثه دیدگان ارسال کنند.


کد مطلب: 280745

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/phototitr/280745/آخرین-وضعیت-زلزله-زدگان-دشتی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com