کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مقاومت در برابر بازداشت جوانفکر

درگیری با ماموران در ساختمان روزنامه ایران

30 آبان 1390 ساعت 13:17

نيروهاي دادستاني و انتظامي ظهر امروز برای اجرای حکم بازداشت علی اکبر جوانفکر، مدیر مسئول روزنامه ایران، وارد ساختمان این روزنامه شدند اما وی در اقدامی احساسی مقاومت کرد و تن به حکم قضایی نداد تا اینکه فضای موسسه متشنج شد.


به گزارش جهان، وقتی ماموران تلاش کردند مدیر مسئول روزنامه ایران را از موسسه خارج کنند، حامیان جوانفکر با آنان درگیر شدند.

بر اساس گزارش خبرنگار جهان این درگیری تا ساعتی در داخل موسسه ایران ادامه پیدا کرد و هواداران جوانفکر اجازه بازداشت و خروج او از موسسه را ندادند.

هواداران او که گفته می شود تعدادی از حامیان جریان انحرافی هستند، با سردادن شعارهایی چون "الله اکبر" و "حیدر حیدر" سعی کردند تا مانع از بازداشت جوانفکر شوند.

ماموران برای متفرق کردن جنجال سازان از گاز اشک آور استفاده کردند. یک سایت خبری هم مدعی آتش زدن طبقه چهارم روزنامه برای ممانعت از بازداشت جوانفکر شد.

جوانفکر گرچه دقایقی در اتاق خود تحصن کرد و در آن را به روی ماموران بست اما در نهایت پس از گفت وگویی نسبتا طولانی وی بازداشت شد.

تحریریه روزنامه ایران هم با نظر مسئولان موسسه تعطیل شده و احتمال منتشر نشدن شماره روز سه شنبه آن وجود دارد.

در همین حال خبری با عنوان توقیف روزنامه ایران هم در فضای مجازی منتشر شده که هنوز تایید نشده است.

گفتنی است، مدیر مسئول روزنامه ایران در خصوص اتهام انتشار مطالب خلاف موازين اسلامي در ويژه‌نامه «خاتون» به ۶ ماه حبس و در مورد اتهام انتشار مطالب و تصاوير خلاف عفت عمومي در اين ويژه‌نامه به ۶ ماه حبس محكوم شد كه بر اساس اين راي، وي مجموعا به تحمل يك سال حبس محكوم شده است. 

شعبه ۷۶ دادگاه كيفري استان تهران همچنين سرپرست روزنامه ايران را به سه سال محروميت از هرگونه فعاليت مطبوعاتي محكوم كرده است.


کد مطلب: 195956

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/195956/درگیری-ماموران-ساختمان-روزنامه-ایران

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com