کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معضل‌ جهادنکاح‌ به‌ سیاسیون‌ تونس‌ کشید

31 شهريور 1392 ساعت 10:36

عوامل جهاد نکاح تونسی از دست داشتن سیاستمداران و ائمه مساجد و شیوخ این کشور در اعزام آنها به سوریه خبر می‌دهند.


به گزارش جهان به نقل از تسنیم، روزنامه «الشروق» تونس در شماره امروز خود در گزارشی به مصایب و فجایع خانواده‌های تونسی پرداخت که دختران آنها تحت عنوان «جهاد نکاح» راهی سوریه شده بودند.

این روزنامه در گزارش خود نوشته است که تمام این دختران و زنان تونسی باردار به خانه‌های خود بازگشته‌اند، بدون اینکه بدانند از چه کسی باردار شده‌اند و خانه‌های این افراد هم اکنون به خانه‌های مصیبت‌ زده‌ها بیش از هر چیز دیگری شبیه است.

این روزنامه در ادامه افزوده است که یک منبع امنیتی تونسی در این خصوص اعلام کرد، تعداد این زنانی که به تونس بازگشته‌اند به بیش از ۱۰۰ نفر می‌رسد و اغلب آنها از مناطق محروم هستند که سطح تحصیلی آنها به سیکل هم نمی‌رسد.

الشروق در ادامه نوشته است: فقر، فریب‌ها و وعده‌های مالی، ناآگاهی از جمله مهمترین دلایل اقدام این زنان و دختران در پیوستن به جهاد نکاح و اعزام به سوریه هستند.

همچنین این روزنامه افشا کرد که برخی از سیاستمداران تونسی در این جنایت دست دارند و انتظار می‌رود، ظرف روزهای آینده بازجویی و تحقیق از آنها در این قضیه آغاز شود.

الشروق افزود: یکی از زنان بازگشته از جهاد نکاح در سوریه شکوائیه‌ای علیه یکی از سیاستمداران به دادگاه تونس درباره دست داشتن وی در این قضیه تقدیم و وی را به قانع کردن و فریب دادن دختران و زنان تونسی به اعزام به سوریه متهم کرده است.

الشروق در ادامه همچنین تاکید کرده است که علاوه بر سیاستمداران تونسی، شماری از مشایخ این کشور نیز در این قضیه دست دارند، به ویژه مشایخی که در صدور فتوای جهاد نکاح دست داشته‌اند.


کد مطلب: 314836

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/314836/معضل-جهادنکاح-به-سیاسیون-تونس-کشید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com