کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فمينيسم در غرب يک خيانت در حق زنان است

4 اسفند 1388 ساعت 10:47


 دبير دومين همايش جهاني زن با اشاره به اينکه فمينيسم از غرب به پا خاسته است، گفت: به اعتقاد خود غربي‌ها، اين تفکر، يک خيانت و يک جنايت در حق زنان است.

به گزارش ايرنا، "نيره قوي" در نشست خبري دومين همايش جهاني زن اظهار داشت: در بحث درباره زنان، ما به دنبال حقوق زن نيستيم، بلکه بايد ابتدا مسووليات او و سپس حقوق و تکاليف او را بدانيم.
قوي با اشاره به اينکه "وضعيت فرهنگي دانشجويان دختر به صورت مداوم از سوي دفتر امور خواهران نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها رصد مي‌شود"، افزود: بررسي‌هاي ما نشان مي‌دهد که چالش‌هاي پيش روي دختران دانشجو در کشور تفاوت چنداني با چالش‌هاي پيش روي دانشجويان پسر کشور ندارد.
وي ادامه داد: زن بر اساس فطرت خودش ممکن است که کارگر و يا کارمند خوبي باشد، اما بايد يک زن در عين حال، يک همسر و يک مادر خوب نيز باشد.
دبير دومين همايش جهاني زن تصريح کرد: امروز زنان در غرب فرياد مي‌زنند که ما مي خواهيم زن باشيم، نه يک زن مردنما که نه از مردانگي در او خبري است و نه از زنانگي.
قوي، خاطرنشان کرد: در حال حاضر گروهي در کشور مروج فمينيسم اسلامي هستند و اين گروه، به فمينيسم مورد نظر غرب اقبال نشان داده‌اند در حالي که نام اسلام را نيز در کارهاي خود يدک مي‌کشند.
وي، با اشاره به اينکه "در اسلام ميان زن و مرد هيچ فرقي وجود ندارد"، گفت: ما زن را يک انسان متعالي مي‌دانيم، ولي در غرب به زنان به ديد ابزار نگريسته مي شود.
رييس دفتر امور خواهران نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها افزود: امروزه زنان غربي مي‌گويند که آزادي، وبال گردن‌شان شده است و حتي يکي از زنان مشهور فمينيست در غرب هم اکنون معتقد است که ما در غرب تا اين اندازه آزاد نبوديم، اما تا اين اندازه نيز بدبخت نبوديم.
قوي، با بيان اينکه "هم اکنون منشور زنان توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رسيده است"، ادامه داد: علاوه بر اين منشور، دو منشور ديگر شامل؛ منشور حقوق خانواده و منشور حقوق کودک نيز بايد تدوين شود.
وي، در بخش ديگري از سخنان خود به کشورهاي شرکت کننده در اين همايش پرداخت و گفت: در اين همايش متفکراني از25 کشور دنيا همچون؛ آمريکا، روسيه، مصر، عمان، بلژيک، فرانسه، نروژ، سوئد، آرژانتين، سوريه، استراليا، لبنان، قطر، پاکستان، افغانستان، کويت، و... حضور دارند.
وي درباره برنامه‌هاي در نظر گرفته شده براي اين همايش نيز گفت: در اين همايش دو روزه، يک کليپ تصويري از دانش آموختگان دانشگاه و حوزه با عنوان "چرا مسلمان شدم" نمايش داده مي‌شود و کليپ ديگري درباره چگونگي رفتار غربي‌ها با مهمانان ايراني زن شرکت کننده در محافل و مجالس علمي و فرهنگي نشان داده مي‌شود.
قوي در پايان سخنان خود درباره اهداف برگزاري اين همايش اظهار داشت: اين همايش با هدف شفاف سازي و تبيين عملکرد غرب پيرامون خشونت عليه زنان به رغم ادعاي احقاق حقوق زنان، اعلام عدم تحقق ادعاي غرب مبني بر اينکه منجي زنان هستند، شتاب بخشيدن به روحيه مطالبه گرايي از غرب در وعده‌هاي دروغين پيرامون حقوق زنان و نشان دادن عدم توجه فمينيست‌ها به خواسته‌هاي واقعي زنان برگزار مي شود.
دومين همايش جهاني زن طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه (5 و 6 اسفند ماه 1388) در دانشگاه تهران برگزار مي‌شود.


کد مطلب: 98114

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/98114/فمينيسم-غرب-يک-خيانت-حق-زنان

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com